Intrebari ADR Cisterne partea III

Chestionarul a luat sfarsit!
Întrebări Inițiale:  %%TOTAL%%
Răspunsuri Exacte:  %%SCORE%%
Procentajul obținut este de: %%PERCENTAGE%%
Pentru a fi sigur ca promovezi examenul pentru atestat iti recomandam sa parcurgi de doua ori toate intrebarile.

Răspunsurile dumneavoastră sunt evidențiate mai jos.
Întrebarea 1

Cum trebuie semnalizat portocaliu un ansamblu auto format din camion cu o remorcă, amândouă cu cisterne cu câte un compartiment, încărcate cu aceiasi substanţă?

A
Anterior pe camion si posterior pe remorcă cu plăci portocalii cu numerele substanţei
B
Anterior pe camion si posterior pe remorcă cu plăci portocalii neutre
C
Anterior pe camion si posterior pe remorcă, precum si pe laturile vehiculului si ale remorcii cu plăci portocalii cu numerele corespunzătoare substanţei
D
Pe laturile vehiculului si ale remorcii cu plăci neutre
Întrebarea 2

Cum trebuie semnalizat portocaliu un ansamblu auto format din camion cu o remorcă, amândouă cu cisterne cu câte un compartiment, camionul încărcat cu substanţă diferită de cea din remorcă?

A
Anterior si posterior cu plăci portocalii pe camion cu indicaţia pentru substanţa din camion, posterior si pe laturile remorcii cu indicaţia pentru substanţa din remorcă
B
Anterior pe camion si posterior pe remorcă cu plăci neutre, iar pe laturile camionului si respectiv ale remorcii cu plăci portocalii cu numerele corespunzătoare fiecărei substanţe pe vehiculul său
C
Anterior pe camion si posterior pe remorcă cu plăci portocalii cu numerele substanţei cele mai periculoase
D
Anterior, posterior si pe laturile camionului cu plăci portocalii pe camion cu indicaţia pentru substanţa sa, iar pe laturile remorcii cu plăci cu indicaţia pentru substanţa a doua
Întrebarea 3

Placardarea cisternelor cu 1 compartiment poate fi formată din:

A
2 plăci etichete posterior si câte 2 pe laturi, dacă transportă o substanţă fără pericol secundar
B
O placă etichetă posterior si câte una pe laturi, dacă transportă o substanţă fără pericol secundar
C
Nu este nevoie de etichete, ci numai de câte o placă portocalie neutră anterior si posterior
D
1 etichetă posterior si câte 1 pe laturi, dacă transportă o substanţă care prezintă pericol secundar
Întrebarea 4

Placardarea containerelor-cisternă cu 1 compartiment poate fi formată din:

A
O placă etichetă pe fiecare latură a containerului (4 în total) si cele obligatorii pentru vehicule, în cazul în care cele de pe container nu sunt vizibile
B
Nu este nevoie de plăci etichete, ci numai de câte o placă portocalie neutră anterior si posterior
C
Câte o placă etichetă pe laturile containerului plus cele obligatorii pentru vehicule, în cazul în care cele de pe container nu sunt vizibile
D
2 etichete posterior si câte 2 pe laturi, dacă transportă o substanţă fără pericol secundar
Întrebarea 5

Placardarea cisternelor cu mai multe compartimente poate fi formată din:

A
4 plăci etichete posterior una lângă alta plus 4 pe laturi (una lângă alta în cazul transportului de substanţe diferite care au si pericole secundare)
B
O placă etichetă posterior si câte una pe laturi, dacă transportă o substanţă care prezintă si pericole secundare
C
Nu este nevoie de plăci etichete, ci numai de câte o placă portocalie neutră anterior si posterior
D
2 plăci etichete posterior (una lângă alta) plus câte 2 pe laturi (una lângă alta) pentru fiecare compartiment, când se transportă substanţe care prezintă si un pericol secundar
Întrebarea 6

Placardarea unui container-cisternă cu mai multe compartimente poate fi formată din:

A
Câte 1 pe fiecare latură a containerului (4 în total) si plăcile portocalii pentru vehicule, dacă cele de pe container nu sunt vizibile
B
Câte o placă-etichetă pe laturile containerului pentru fiecare compartiment, împreună cu cele obligatorii pentru vehicule( dacă cele de pe container nu sunt vizibile)
C
2 plăci-etichete una lângă alta posterior, 2 pe laturi pentru fiecare compartiment (una lângă alta), când se transportă substanţe fără pericol secundar
D
Nu este nevoie de plăci-etichete, ci numai de câte o placă portocalie neutră anterior si posterior
Întrebarea 7

Plăcile-etichete de pericol:

A
Trebuie să măsoare cel puţin 400/400 mm pe cisternele a căror capacitate este sub 3.000l
B
Trebuie să măsoare cel puţin 250/250 mm pe vehiculele-cisternă sau containerele-cisternă
C
Trebuie să măsoare obligatoriu 40/30 cm pentru toate cisternele
D
Trebuie să măsoare cel puţin 45/45 cm sau 35/35 cm pentru toate vehiculele-cisternă
Întrebarea 8

Marcajul triunghiular cu laturile rosii, de cel puţin 250mm, având în centru simbolul unui termometru, trebuie aplicat:

3.28
A
Pe ambele laturi si pe fiecare extremitate a unui container-cisternă care transportă la temperatură ridicată unele substanţe lichide sau solide din clasa 9
B
Pe cele 2 extremităţi ale rezervorului unui vehicul care transportă unele substanţe lichide calde din clasa 9 (plus semnalizatoare normale)
C
Pe cele două laturi ale vehiculelor cisternă care transportă unele substanţe lichide din clasa 9
D
La partea posterioară a unui vehicul cu instalaţie de criogenare care transportă unele substanţe lichide din clasa 9
Întrebarea 9

Ce mijloace de transport trebuie să poarte marcajul din imagine:

3.28
A
Cisternele si containerele cistrnă din clasele 4.1 si 5.2 care transportă substanţe sub temperatură controlată
B
Cisternele, containerele-cisternă, cisternele mobile sau vehiculele purtătoare ale acestora, care transportă lichide sau solide la temperatură ridicată
C
Cisternele, containerele-cisternă, cisternele mobile sau vehiculele purtătoare ale acestora, care transportă substanţe din clasa 4.2
D
Vehiculele care transportă substanţe periculoase care se degradează prin îngheţ
Întrebarea 10

Ce substanţe periculoase se pot încărca într-un vehicul cisternă?

A
Chiar si alte substanţe periculoase, dar după anunţarea prealabilă a poliţiei rutiere si a altor autorităţi competente
B
Ca alternativă, substanţe alimentare, dar după curăţarea cisternei
C
Chiar si alte substanţe periculoase, nemenţionate în documentul vehiculului-cisternă
D
Numai substanţele periculoase a căror încărcare este permisă prin certificatul de agreare emis de RAR
Întrebarea 11

Apa are o densitate de 1000 kg/m3, altfel spus 20 tone ocupă 20 m3. Pentru a încărca 20 t de hidrocarburi cu densitatea de 900 kg/m3, cisterna trebuie să aibă volumul:

A
20 m3
B
Sub 20 m3
C
Peste 20 m3
D
Între 18.000 si 18.500 de litri
Întrebarea 12

Dacă la sfârsitul încărcării vă daţi seama (citind documentul de transport dat de expeditor) că substanţa nu poate fi transportată cu vehiculul condus de către dumneavoastră, ce faceţi?

A
Telefonaţi la poliţie pentru a fi escortat până la destinaţie
B
Dacă încărcătorul vă confirmă că a gresit si vă anunţaţi telefonic întreprinderea, refuzaţi cursa si se descărcă substanţa
C
Vă informaţi întreprinderea si, după ce aţi obţinut acordul acesteia, vă efectuaţi traseul
D
Executaţi cursa, în speranţa că veţi scăpa de controlul poliţiei
Întrebarea 13

Care sunt obligaţiile conducătorului auto al unui vehicul – cisternă în timpul încărcării?

A
Să prezinte încărcătorului documentele vehiculului – cisternă si pe cele ale mărfii conţinute în alte compartimente, dacă este cazul
B
E obligat să manipuleze echipamentele si dispozitivele încărcătorului
C
Nu trebuie să verifice autorizaţia de transport a substanţei, deoarece aceasta este sarcina societăţii de transport
D
Să cupleze legăturile flexibile ale rezervorului clientului
Întrebarea 14

Care sunt obligaţiile conducătorului auto al unui vehicul – cisternă în timpul încărcării?

A
Să prezinte încărcătorului documentele vehiculului – cisternă si pe cele ale mărfii care se află în compartimentele goale si necurăţate
B
E obligat să manipuleze echipamentele si dispozitivele încărcătorului
C
Nu trebuie să verifice autorizaţia de transport a substanţei, deoarece aceasta este sarcina societăţii de transport
D
Să cupleze legăturile flexibile ale rezervorului clientului
Întrebarea 15

Care sunt obligaţiile conducătorului auto al unui vehicul – cisternă în timpul încărcării?

A
Să citească fisa siguranţă si să o înapoieze expeditorului după lecturare si însusire
B
Să efectueze semnalizarea substanţelor transportate, cu plăci portocalii cu numere si plăci etichete corespunzătoare tuturor pericolelor prezentate de substanţe
C
Să arate expeditorului trusa de unelte pentru micile reparaţii si să conecteze furtunurile flexibile la rezervorul clientului
D
Să conecteze furtunurile flexibile la rezervorul furnizorului si să obţină număr pe documentul de cântărire a încărcăturii
Întrebarea 16

Care sunt obligaţiile conducătorului auto al unui vehicul – cisternă în timpul încărcării?

A
Să citească fisa de siguranţă si să le înapoieze expeditorului după lecturare si însusire
B
După încărcare, în caz depăsirii sarcinii utile, să ceară descărcarea excedentului, refuzând plecarea în cursă
C
Să arate expeditorului trusa de unelte pentru micile reparaţii si să conecteze furtunurile flexibile la rezervorul clientului
D
Să conecteze furtunurile flexibile la rezervorul furnizorului si să obţină număr pe documentul de cântărire a încărcăturii
Întrebarea 17

Care sunt obligaţiile conducătorului auto al unui vehicul – cisternă înainte de începerea încărcării?

A
Să citească fisa de siguranţă si să le înapoieze expeditorului după lecturare si însusire
B
Să arate expeditorului trusa de unelte pentru micile reparaţii si să conecteze furtunurile flexibile la rezervorul clientului
C
Să obţină fisa de siguranţă pentru substanţele ce urmează a fi încărcate
D
Să conecteze furtunurile flexibile la rezervorul furnizorului si să obţină număr pe documentul de cântărire a încărcăturii
Întrebarea 18

Care sunt obligaţiile conducătorului auto al unui vehicul – cisternă în timpul încărcării?

A
Să determine greutatea (densitatea) specifică a substanţei
B
Să determine gradul de înclinare maximă a cisternei
C
Să verifice gradul de umplere maxim si minim al compartimentelor
D
Să determine gradul de viscozitate a substanţei
Întrebarea 19

Care sunt obligaţiile conducătorului auto al unui vehicul – cisternă?

A
Să determine greutatea (densitatea) specifică a substanţei
B
Să determine gradul de înclinare maximă a cisternei
C
Să determine gradul de viscozitate a substanţei
D
Să verifice înainte de încărcare dacă cisterna este bine curăţată sau nu conţine resturile unei alte substanţe decât cea ce urmează a fi încărcată
Întrebarea 20

Care este comportamentul general al unui conducător auto de vehicule – cisternă în momentul încărcării:

A
Să oprească motorul, să aplice frâna de parcare a vehiculul si să acţioneze, dacă e cazul, întrerupătorul bateriei
B
Să nu efectueze împământarea electrică pentru lichidele cu un punct de aprindere sub 600 C
C
Să nu ridice balustrada, dacă pasarela este mai lată de 60 cm
D
Să efectueze împământarea prin acţionarea întrerupătorului bateriei
Întrebarea 21

Care este comportamentul general al unui conducător auto de vehicule – cisternă în momentul încărcării:

A
Să efectueze împământarea electrostatică în cazul lichidelor cu punct de aprindere sub 60oC
B
Să nu efectueze împământarea electrică pentru lichidele cu un punct de aprindere sub 600 C
C
Să nu ridice balustrada, dacă pasarela este mai lată de 60 cm
D
Să efectueze împământarea prin acţionarea întrerupătorului bateriei si să îmbrace echipamentul de siguranţă aflat la bord
Întrebarea 22

Care dintre următoarele comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă în momentul încărcării, vi se par corecte?

A
Să părăsească vehiculul numai dacă cineva este disponibil pentru a-l înlocui
B
Să nu părăsească niciodată vehiculul pe durata operaţiunilor de încărcare
C
Să nu controleze starea de curăţenie a cisternei, dacă spălarea a fost efectuată de către o staţie autorizată
D
Să nu îl intereseze gradul de umplere a cisternei, pentru că aceasta este sarcina exclusivă a încărcătorului
Întrebarea 23

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă în momentul încărcării, vi se par corecte?

A
Să părăsească vehiculul numai dacă cineva este disponibil pentru a-l înlocui
B
Să nu controleze starea de curăţenie a cisternei, dacă spălarea a fost efectuată de către o staţie autorizată
C
Pregătirea cisternei pentru începerea încărcării
D
Să nu îl intereseze gradul de umplere a cisternei, pentru că aceasta este sarcina exclusivă a încărcătorului
Întrebarea 24

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă în momentul încărcării, vi se par corecte?

A
În caz de scurgere de substanţe inflamabile, să pornească si să deplaseze rapid vehiculul
B
Să cântărească vehiculul după încărcare si, în caz de suprasarcină mai mică de 3%, să continue traseul
C
Să verifice dacă încărcătura depăseste 80% din volumul total al compartimentului
D
Să verifice dacă se produc pierderi sau scurgeri de substanţe periculoase
Întrebarea 25

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă în momentul încărcării, vi se par corecte?

A
În caz de furtună cu fulgere si tunete, să întrerupă încărcarea substanţelor inflamabile
B
În caz de scurgere de substanţe inflamabile, să pornească si să deplaseze rapid vehiculul
C
Să cântărească vehiculul după încărcare si, în caz de suprasarcină mai mică de 3%, să continue traseul
D
Să verifice dacă încărcătura depăseste 80% din volumul total al compartimentului
Întrebarea 26

Care este funcţia întrerupătorului bateriei, atunci când este acţionat?

A
Să oprească circuitele electrice ale instalaţiei de iluminare si semnalizare
B
Să oprească circuitele electrice dintre vehicul si remorcă
C
Să oprească circuitele electrice, dar numai când motorul este pornit
D
Să oprească (chiar când motorul este oprit) toate circuitele electrice în afară de alimentarea tahografului
Întrebarea 27

În timpul încărcării superioare, în circuit deschis, prin gura de vizitare:

A
Trebuie deschise simultan capacele tuturor gurilor de vizitare, iar debitul lichidului să fie redus la începutul încărcării
B
Trebuie deschise simultan capacele tuturor gurilor de vizitare, iar debitul lichidului să fie redus la începutul încărcării
C
Trebuie deschis numai capacul prin care intră lichidul, iar debitul lichidului să fie mai redus la începutul încărcării
D
Trebuie deschise simultan capacele tuturor gurilor de vizitare pentru a se asigura aerisirea cisternei
Întrebarea 28

În timpul încărcării superioare, în circuit deschis, prin gura de vizitare:

A
Tubul de încărcare trebuie să atingă fundul cisternei si tavanul (bolta) acesteia
B
Tubul de încărcare trebuie să fie introdus la o cotă care să permită acoperirea rapidă de nivelul lichidului introdus
C
Tubul de încărcare trebuie să fie întotdeauna la o înălţime mai mare, deci deasupra nivelului lichidului
D
Trebuie deschise simultan capacele tuturor gurilor de vizitare pentru a se accelera încărcarea
Întrebarea 29

În timpul încărcării superioare, în ciclu sau circuit închis, conducătorul auto:

A
Trebuie să conecteze tubulatura de fază lichidă (gazoasă) a furnizorului la vana în fază lichidă (gazoasă) situată în partea superioară a cisternei si să se asigure că nu se depăseste presiunea maximă de lucru
B
Trebuie să conecteze tubulatura de fază lichidă a furnizorului la vana în fază gazoasă (retur de vapori) situată în partea superioară a cisternei
C
Trebuie să conecteze tubulatura de fază lichidă a furnizorului la vana terminală (de descărcare) din partea inferioară a cisternei
D
Trebuie să conecteze tubulatura de fază gazoasă (retur de vapori) la vana de fază lichidă situată în partea superioară a cisternei
Întrebarea 30

În timpul încărcării inferioare în ciclu sau circuit închis, conducătorul auto:

A
Trebuie să conecteze tubulatura de fază lichidă a furnizorului la vana de fază lichidă situată în partea superioară a cisternei
B
Trebuie să conecteze tubulatura de fază lichidă (gazoasă) a furnizorului la vana în fază lichidă (gazoasă) din partea inferioară a cisternei, deschizând clapeta de fund corespunzătoare
C
Trebuie să conecteze tubulatura de fază lichidă a furnizorului la vana în fază gazoasă (retur de vapori) situată în partea inferioară a cisternei
D
Trebuie să deschidă numai vana terminală de descărcare, la care este conectată tubulatura de fază lichidă a furnizorului
Întrebarea 31

Cum poate conducătorul auto să controleze cantitatea de gaz lichefiat în timpul încărcării?

A
Verificând nivelul prin gura de vizitare
B
Deschizând vanele de fază lichidă după 20 de minute de la începutul încărcării
C
Deschizând robinetul indicatoarelor fixe de nivel (martor de nivel), urmărind ca nivelul maxim de umplere să nu fie depăsit
D
Cântărind greutatea încărcăturii pentru a nu se depăsi masa portabilă utilă (netă a vehiculului)
Întrebarea 32

Cum poate conducătorul auto să controleze cantitatea de gaz lichefiat în timpul încărcării?

A
Verificând nivelul prin gura de vizitare
B
Utilizând indicatorul de nivel rotativ, pentru a determina cantitatea de lichid din cisternă si gradul de umplere maximă
C
Deschizând vanele de fază lichidă după 20 de minute de la începutul încărcării
D
Cântărind greutatea încărcăturii pentru a nu se depăsi masa portabilă utilă (netă a vehiculului)
Întrebarea 33

Cum poate conducătorul auto să controleze cantitatea de gaz lichefiat în timpul încărcării?

A
Cântărind greutatea încărcăturii pe un cântar, pentru a nu se depăsi masa netă a vehiculului cisternă
B
Deschizând vanele de fază lichidă după 20 de minute de la începutul încărcării sau verificând nivelul prin gura de vizitare
C
Cântărind greutatea încărcăturii pentru a nu se depăsi masa portabilă utilă a vehiculului
D
Cântărind greutatea încărcăturii pe un cântar, pentru a se respecta greutatea maximă de încărcare a substanţei respective, conform documentului de transport
Întrebarea 34

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
Dacă trebuie să intervină în partea superioară a cisternei, să nu ridice balustrada care e stânjenitoare
B
În timpul operaţiunilor, să părăsească vehiculul numai dacă cineva îi propune să-l înlocuiască
C
După oprirea motorului, dacă acesta nu asigură funcţionarea unor pompe sau compresoare, se va acţiona frâna de parcare a vehiculului si se va acţiona întrerupătorul bateriei pentru a întrerupe circuitul electric
D
Să acţioneze întrerupătorul bateriei de acumulatori pentru descărcarea electricităţii electrostatice
Întrebarea 35

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
După oprirea motorului, să acţioneze frâna de parcare a vehiculului si, dacă e necesar, să acţioneze întrerupătorul bateriei
B
Dacă trebuie să intervină în partea superioară a cisternei, să nu ridice balustrada care e stânjenitoare
C
În timpul operaţiunilor, să părăsească vehiculul numai dacă cineva îi propune să-l înlocuiască
D
Să acţioneze întrerupătorul bateriei de acumulatori pentru descărcarea electricităţii electrostatice
Întrebarea 36

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
Dacă trebuie să intervină în partea superioară a cisternei, să nu ridice balustrada care e stânjenitoare
B
În timpul operaţiunilor, să părăsească vehiculul numai dacă cineva din partea întreprinderii îi propune să-l înlocuiască
C
Să efectueze împământarea electrostatică în cazul lichidelor cu punct de aprindere sub 60o C
D
Să acţioneze întrerupătorul bateriei de acumulatori pentru descărcarea electricităţii electrostatice
Întrebarea 37

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
Să efectueze sistematic legarea echipotenţială pentru împământarea electrică a vehiculului, numai dacă substanţele sunt gaze inflamabile conform ADR
B
Să nu efectueze legarea echipotenţială pentru împământarea electrică a vehiculului, dacă substanţele au un punct de aprindere sub 60oC
C
Să nu efectueze legarea echipotenţială pentru împământarea electrică a vehiculului, dacă riscul de inflamabilitate a substanţelor este secundar (ex. 63, 83 sau 883)
D
Să efectueze necondiţionat legarea împământării electrostatice a vehiculului pentru gazele inflamabile si substanţele lichide au punct de aprindere sub 60oC
Întrebarea 38

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
După o scurgere de lichid inflamabil, să deplaseze imediat vehiculul
B
Să efectueze corect conectarea tuburilor flexibile
C
După descărcare, să scoată sau să acopere semnalizarea substanţei încărcate
D
Să asiste la operaţiunile respective numai dacă este solicitat de destinatar
Întrebarea 39

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
După o scurgere de lichid inflamabil, să deplaseze imediat vehiculul
B
După descărcare, să scoată sau să acopere semnalizarea substanţei încărcate
C
În caz de scurgere usoară la racordul tubului flexibil, să întrerupă depozitarea
D
Să asiste la operaţiunile respective numai dacă este solicitat de destinatar
Întrebarea 40

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
În caz de furtună cu fulgere si tunete, să întrerupă descărcarea
B
După o scurgere de lichid inflamabil, să deplaseze imediat vehiculul
C
După descărcare, să scoată sau să acopere semnalizarea substanţei încărcate
D
Să asiste la operaţiunile respective numai dacă este solicitat de destinatar
Întrebarea 41

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
După o scurgere de lichid inflamabil, să deplaseze imediat vehiculul
B
După descărcare, să scoată sau să acopere semnalizarea substanţei încărcate
C
Să asiste la operaţiunile respective si să fie pregătit pentru a interveni în caz de necesitate
D
Să asiste la operaţiunile respective numai dacă este solicitat de destinatar
Întrebarea 42

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
La sfârsitul depozitării, să păstreze panourile portocalii pe vehicul si să acopere sau să scoată etichetele
B
La sfârsitul depozitării unei hidrocarburi sau a unui solvent (substanţe usor inflamabile) să deschidă gurile de vizitare pentru a aerisi cisterna si a o usca complet
C
Să efectueze depozitarea fără să întrebe care este volumul disponibil al rezervorului de depozitare, când acesta este subteran
D
La sfârsitul operaţiunilor, să păstreze semnalizarea substanţei transportate pe cisternă
Întrebarea 43

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
Dacă rezervorul clientului este subteran, să verifice dacă volumul disponibil este suficient pentru cantitatea de produs care trebuie descărcată
B
Să efectueze depozitarea fără să întrebe care este volumul disponibil al rezervorului de depozitare, când acesta este subteran
C
La sfârsitul depozitării unei hidrocarburi sau a unui solvent (substanţe usor inflamabile) să deschidă gurile de vizitare pentru a aerisi cisterna si a o usca complet
D
La sfârsitul depozitării, să păstreze panourile portocalii pe vehicul si să acopere sau să scoată etichetele
Întrebarea 44

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
Să efectueze conectarea tuburilor flexibile ale cisternei cu rezervorul destinatarului chiar dacă personalul acestuia este absent
B
Să acţioneze personal pompele si compresoarele vehiculului
C
La sfârsitul depozitării să acopere panourile portocalii cu bandă neagră oblică
D
Să permită acţionarea dispozitivelor cisternei de destinatar, numai dacă are dubii privind modul de utilizare a acestora
Întrebarea 45

Care dintre următoarele precauţii sau comportamente ale unui conducător auto de vehicule – cisternă la descărcare, vi se par corecte?

A
Să efectueze conectarea tuburilor flexibile ale cisternei cu rezervorul destinatarului chiar dacă personalul acestuia este absent
B
La sfârsitul depozitării să acopere panourile portocalii cu bandă neagră oblică
C
Să comunice necondiţionat destinatarului numele produsului si să conecteze tuburile flexibile la rezervorul clientului numai în prezenţa acestuia
D
Să permită acţionarea dispozitivelor cisternei de destinatar, numai dacă are dubii privind modul de utilizare a acestora
Întrebarea 46

Conducătorul auto unui vehicul articulat format din tractor cu semiremorcă cu 3 compartimente trebuie să descarce încărcătura în 3 localităţi diferite: în ce ordine o va face?

A
Compartimentul anterior, posterior, central
B
Compartimentul posterior, anterior, central
C
Compartimentul central, anterior, posterior
D
Compartimentul central, posterior, anterior
Întrebarea 47

Dacă trebuie să utilizaţi tubul flexibil din dotarea unităţii de transport:

A
Se face verificarea acestuia, iar dacă se găseste într-o stare necorespunzătoare (prezintă bule, umflături sau spărturi), nu va fi utilizat
B
Dacă se află într-o stare proastă (prezintă bule, umflături sau spărturi), va fi utilizat numai pentru descărcare sub presiune
C
Nu controlaţi niciodată tubul, deoarece această sarcină revine societăţii de transport
D
Să verifice numai eficacitatea racordurilor acestuia
Întrebarea 48

Când un tub flexibil e stricat:

A
Chiar dacă defecţiunile sunt mici, nu trebuie utilizat, trebuie reparat de un atelier specializat
B
Chiar dacă stricăciunea este mică, nu trebuie utilizat, ci trebuie reparat cu unelte ale conducătorului auto
C
Poate fi utilizat numai dacă destinatarul nu are alt tub si va fi reparat la întoarcerea din cursă
D
Se recomandă a fi utilizat doar pentru substanţe toxice si corosive
Întrebarea 49

Descărcarea în ciclu sau circuit închis:

A
Este făcută pentru a reduce durata operaţiunilor si este interzisă în cazul substanţelor toxice
B
Se face pentru a se evita poluarea aerului si pentru a scădea riscul de incendiu dacă substanţele sunt inflamabile (reducerea cantităţii de vapori)
C
Nu are nici o legătură cu sănătatea si siguranţa conducătorului auto sau cu protecţia mediului înconjurător
D
Este făcută pentru a reduce durata operaţiunilor si nu se recomandă niciodată la substanţele toxice
Întrebarea 50

Descărcarea în ciclu sau circuit închis:

A
Este făcută pentru a reduce durata operaţiunilor si este interzisă în cazul substanţelor toxice
B
Nu are nici o legătură cu sănătatea si siguranţa conducătorului auto sau cu protecţia mediului înconjurător
C
Implică legarea a două tuburi flexibile (de fază lichidă si gazoasă) de la cisternă la rezervorul destinatarului
D
Este făcută pentru a reduce durata operaţiunilor si nu se recomandă niciodată la substanţele toxice
Întrebarea 51

La sfârsitul descărcării în ciclu sau circuit închis a unui vechiul – cisternă:

A
Nu mai rămân în cisternă nici vapori, nici lichid
B
Vaporii din cisternă sunt dispersaţi în atmosferă
C
Vaporii din cisternă trec în rezervorul clientului
D
Vaporii rămân în cisternă, fără a se dispersa în atmosferă
Întrebarea 52

Descărcarea în ciclu sau circuit închis:

A
Nu trebuie niciodată efectuată superior (cu tub plonjon)
B
Lasă cisterna fără vapori la sfârsitul depozitării
C
Poate fi efectuată numai inferior (cu retur de vapori sau cu gaze inerte)
D
Poate fi efectuată superior (cu tub plonjor) sau inferior (cu retur de vapori sau cu gaze inerte)
Întrebarea 53

Descărcarea în ciclu sau circuit închis:

A
Nu trebuie niciodată efectuată superior (cu tub plonjon)
B
Lasă cisterna fără vapori la sfârsitul depozitării
C
Impune conducătorului auto să stie unde si când să descarce vaporii din cisternă
D
Poate fi efectuată numai inferior (cu retur de vapori sau cu gaze inerte)
Întrebarea 54

În timpul descărcării prin gravitaţie a unei cisterne, conducătorul auto:

A
Trebuie să lase cisterna închisă, cu excepţia echipamentelor de golire inferioare
B
Pentru a se evita defectarea cisternei prin depresurizare, poate deschide doar vana superioară de fază lichidă
C
Pentru a nu se produce implozia cisternei (prin depresurizare), se închid toate echipamentele de serviciu superioare, contând pe rezistenţa cisternei
D
Se reduce deschiderea vanei de fază gazoasă, pentru a permite pătrunderea aerului la cisternă
Întrebarea 55

În timpul descărcării prin gravitaţie a unei cisterne, conducătorul auto:

A
Trebuie să se lase cisterna închisă, cu excepţia echipamentelor de golire inferioare
B
Pentru a nu se produce implozia cisternei (prin depresurizare), se închid toate echipamentele de serviciu superioare, contând pe rezistenţa cisternei
C
Dacă tubul flexibil de la cisternă se desprinde, pentru preîntâmpinarea oricărui risc se va închide clapeta de fund
D
Se reduce deschiderea vanei de fază gazoasă, pentru a permite pătrunderea aerului la cisternă
Întrebarea 56

În timpul descărcării inferioare prin pompă a unei cisterne, conducătorul auto:

A
Trebuie să se lase cisterna închisă, cu excepţia echipamentelor de golire inferioare
B
Pentru a lăsa aerul să intre în cisternă, poate să deschidă numai vana de fază gazoasă
C
Trebuie să deschidă clapeta de fund, vana terminală de descărcare si capacul gurii de vizitare
D
Va conecta tubul flexibil la vana terminală de descărcare si tubul de fază gazoasă la supapa de siguranţă superioară
Întrebarea 57

În timpul descărcării inferioare prin pompă a unei cisterne, conducătorul auto:

A
Trebuie să se lase cisterna închisă, cu excepţia echipamentelor de golire inferioare
B
Pentru a lăsa aerul să intre în cisternă, poate să deschidă numai vana de fază gazoasă
C
Va conecta tubul flexibil la vana terminală de descărcare si tubul de fază gazoasă la supapa de siguranţă superioară
D
Pentru a se evita defectarea cisternei prin depresurizare, se poate deschide vana superioară de fază lichidă
Întrebarea 58

În timpul descărcării superioare prin pompă a unei cisterne, conducătorul auto:

A
Dacă se efectuează în ciclu sau circuit închis, conectează tubul flexibil la vana terminală de descărcare inferioară si deschide o gură de vizitare
B
Este autorizat să descarce cu tub plonjor, chiar dacă acesta nu este legat sau dotat cu o vană de fază lichidă
C
Dacă se efectuează în ciclu sau circuit închis, conectează tubul flexibil la vana de descărcare aflată deasupra tubului plonjor, iar tubul de retur al vaporilor la vana de fază gazoasă
D
Pentru a lăsa aerul să intre în cisternă, poate să deschidă numai vana de fază gazoasă
Întrebarea 59

În timpul descărcării inferioare sub presiune a unei cisterne, conducătorul auto:

A
În caz de necesitate, poate să descarce la o presiune mai mare decât presiunea maximă de serviciu
B
Poate să introducă aer comprimat în cisternă, dacă lichidele pe care aceasta le conţine au un punct de aprindere sub 600 C
C
Conectează tubul flexibil la vana de descărcare la care se leagă tubul plonjor (plasat sub ea) si deschide apoi o gură de vizitare dacă nu se depăseste presiunea maximă de lucru (serviciu)
D
Va controla pe manometrul de pe tubulatura de presiune a cisternei sau a compresorului dacă nu se depăseste presiunea maximă de lucru (serviciu)
Întrebarea 60

Descărcarea oxigenului lichid:

A
Necesită unelte si îmbrăcăminte fără urme sau pete de grăsime, uleiuri etc.
B
Nu necesită utilaje specifice sau deosebit de curate
C
Poate fi efectuată fără pericol pe orice tip de sol
D
Poate fi făcută fără riscuri, chiar cu echipament sintetic pătat de ulei
Întrebarea 61

Descărcarea oxigenului lichid:

A
Nu necesită utilaje specifice sau deosebit de curate
B
Poate fi efectuată fără pericol pe orice tip de sol
C
Poate fi făcută fără riscuri, chiar cu echipament sintetic pătat de ulei
D
Nu trebuie efectuată pe soluri bituminoase
Întrebarea 62

În caz de încărcare peste capacitate, a unui rezervor fix de depozitare al clientului, cu un gaz lichefiat inflamabil, trebuie:

A
Să se transfere excedentul din rezervorul de depozitare în cisternă, folosind mijloacele de la bordul acesteia
B
Să se deschidă vanele de fază lichidă ale rezervorului de depozitare pentru a se produce preluarea rapidă a gazului excedentar
C
Să nu se facă nimic, deoarece gazul excedent este imediat utilizat si nivelul coboară rapid la valori normale
D
Este suficient să delimiteze zona de siguranţă din apropierea cisternei
Întrebarea 63

Curăţarea cisternei:

A
Prevede că apele de spălare pot fi deversate în apropierea distribuitorilor de carburant, în guri de canal, pe suprafeţe de serviciu
B
Constă într-o spălare interioară riguroasă si poate fi efectuată numai de staţiile de spălare autorizate
C
Poate fi făcută si de conducător auto, care trebuie să intre în interiorul cisternei si să o spele cu atenţie
D
Ca si degazarea, nu este obligatorie înainte de a se intra în interiorul ei
Întrebarea 64

Curăţarea cisternei:

A
Prevede că apele de spălare pot fi deversate în apropierea distribuitorilor de carburant, în guri de canal, pe suprafeţe de serviciu
B
Poate fi făcută si de conducător auto, care trebuie să intre în interiorul cisternei si să o spele cu atenţie
C
Presupune si o spălare exterioară obligatorie, atunci când pe cisternă rămân pete, resturi sau reziduuri de substanţe periculoase
D
Ca si degazarea, nu este obligatorie înainte de a se intra în interiorul ei
Întrebarea 65

Operaţia de curăţare interioară a cisternei:

A
Poate fi făcută si de conducător auto, care trebuie să intre în interiorul cisternei si să o spele cu atenţie
B
Nu prevede utilizarea de detergenţi, din cauza caracterului lor poluant pentru apă
C
Este întotdeauna obligatorie pentru siguranţă, chiar dacă nu se schimbă produsul
D
Prevede si curăţarea minuţioasă a tubulaturii de golire si a tuburilor flexibile utilizate
Întrebarea 66

Operaţia de curăţare interioară a cisternei:

A
Poate fi făcută si de conducător auto, care trebuie să intre în interiorul cisternei si să o spele cu atenţie
B
Nu prevede utilizarea de detergenţi, din cauza caracterului lor poluant pentru apă
C
Poate fi efectuată, după spălarea interioară, chiar de un conducător auto, dar cu supraveghere exterioară si păstrând masca de gaze cu filtru adecvat
D
Este întotdeauna obligatorie pentru siguranţă, chiar dacă nu se schimbă produsul
Întrebarea 67

Când este necesară curăţarea unei cisterne?

A
Numai când încărcare urmează să se facă prin presiune
B
Când trebuie încărcate substanţe diferite de cele transportate anterior
C
Întotdeauna, chiar dacă se încarcă aceeasi substanţă ca cea transportată anterior
D
Numai când încărcare urmează să se facă prin presiune
Întrebarea 68

Când este necesară curăţarea unei cisterne?

A
Când trebuie să se efectueze reparaţii la cald sau controale periodice interioare ale cisternei
B
Numai când încărcare urmează să se facă prin presiune
C
Întotdeauna, chiar dacă se încarcă aceeasi substanţă ca cea transportată anterior
D
Numai când încărcarea se face superior în circuit închis
Întrebarea 69

Cea mai frecventă cauză a accidentelor rutiere ale vehiculelor cisternă se datorează:

A
Stării tehnice a vehiculelor
B
Condiţiilor meteorologice
C
Substanţelor transportate
D
Erorilor conducătorilor auto
Întrebarea 70

Una din principalele cauze de instabilitate a vehiculelor cisternă se datorează:

A
Deplasării rectilinii cu viteză constantă
B
Nici unei cauze particulare
C
Miscării lichidului în interiorul cisternei
D
Tipurilor de echipamente de lucru (serviciu) din dotarea cisternei
Întrebarea 71

Una din principalele cauze de instabilitate ale vehiculelor cisternă se datorează:

A
Variaţiei bruste a vitezei, datorită accelerărilor si frânărilor bruste
B
Schimbarea direcţiei de mers în curbe
C
Nici unei cauze particulare
D
Tipurilor de echipamente de lucru (serviciu) din dotarea cisternei
Întrebarea 72

Care sunt cauzele miscării lichidului în timpul deplasării unui vehicul cisternă?

A
Frânările bruste atunci când cisterna este încărcată aproape complet
B
Nu există o cauză anume
C
Frânările si accelerările bruste
D
Tipurile de echipamente de lucru (serviciu) din dotarea cisternei
Întrebarea 73

Una din principalele cauze de instabilitate ale vehiculelor cisternă se datorează:

A
Variaţiei bruste a vitezei, datorită accelerărilor si frânărilor bruste
B
Deplasării rectilinii cu viteză constantă
C
Nici unei cauze particulare
D
Tipurilor de echipamente de lucru (serviciu) din dotarea cisternei
Întrebarea 74

În ce situaţii vehiculele cisternă suferă cele mai mari socuri datorate miscării lichidului?

A
Când sunt încărcate 95% din volumul total
B
Când sunt încărcate 5 - 10% din volumul total
C
Când sunt încărcate sub 50% din volumul total
D
Când sunt încărcate peste 80% din volumul total
Întrebarea 75

Cum se deplasează lichidele în interiorul unei cisterne?

A
La un viraj la stânga cu viteză constantă,lichidele se deplasează spre peretele din dreapta
B
La un viraj la stânga cu viteză constantă,lichidele se deplasează spre peretele din stânga
C
La o frânare în linie dreaptă, se deplasează longitudinal în direcţia opusă direcţiei de deplasare
D
La un viraj la dreapta cu viteză constantă,lichidele se deplasează spre peretele din dreapta
Întrebarea 76

Cum se deplasează lichidele în interiorul unei cisterne în timpul frânărilor în curbă?

A
Se deplasează longitudinal si lateral
B
Se deplasează numai longitudinal
C
Datorită deplasărilor laterale si longitudinale, lichidele ies prin dispozitivele de aerisire
D
La o frânare si un viraj la stânga, lichidele se deplasează numai lateral spre stânga
Întrebarea 77

De ce elemente trebuie să ţină seamă un conducător auto al unui vehicul cisternă cu un singur compartiment încărcată în proporţie de 40 – 70 % din volumul total?

A
Din cauza miscării lichidului, scade temperatura acestuia
B
După efectuarea unei frânări în linie dreaptă si încetarea acţionării pedalei, inerţia lichidului deplasează vehiculul către înainte
C
În viraje strânse, forţa centrifugă împinge vehiculul spre centrul curbei
D
În virajele strânse, miscarea lichidului se exercită asupra peretelui anterior
Întrebarea 78

De ce elemente trebuie să ţină seama un conducător auto al unui vehicul cisternă cu un singur compartiment încărcat în proporţie de 40 – 70 % din volumul total?

A
Din cauza miscării lichidului, scade temperatura acestuia
B
În viraje strânse, forţa centrifugă împinge vehiculul spre centrul curbei
C
În virajele strânse, miscarea lichidului se exercită asupra peretelui anterior
D
Să ia virajele strânse cu viteză redusă, deoarece lichidul se dispune în asa fel încât vehiculul riscă să se răstoarne, pericolul crescând cu cât centrul de greutate al cisternei este mai sus
Întrebarea 79

Pentru a scădea forţele care provoacă instabilitatea vehiculului cisternă se impune:

A
Să se menţină o viteză constantă de maxim 50 – 60 km/h
B
Să se efectueze o frânare constantă pe toată durata parcurgerii curbei
C
Depăsirile trebuie efectuate rapid, pentru a evita riscul de răsturnare
D
Adaptarea vitezei de deplasare pentru fiecare viraj în parte si evitarea manevrelor bruste
Întrebarea 80

Conducătorul auto poate influenţa miscările lichidului dintr-o cisternă sau container cisternă?

A
Da, dar numai în cazul cisternelor sau containerelor cisternă cu un singur compartiment
B
Da, prin modul în care conduce vehiculul
C
Nu, deoarece miscările lichidului din cisterne sau containere cisternă sunt constante
D
Da, dar numai în cazul cisternelor sau containerelor cisternă cu mai multe compartimente
Întrebarea 81

Care va fi viteza de deplasare a unei cisterne, întrun viraj strâns, funcţie de gradul de umplere al acesteia?

A
Viteza în curbă va fi mai mare cu o cisternă umplută 95%
B
Viteza în curbă va fi mai mare cu o cisternă goală, moderată cu o cisternă 95% plină si mică cu o cisternă umplută 50%
C
Viteza în curbă va fi mai mică dacă cisterna este umplută 50%, în timp ce dacă este peste 95% plină sau complet goală este egală
D
Viteza în curbă scade cu cât gradul de umplere creste
Întrebarea 82

În ce ordine crescătoare se pot clasifica cisternele după posibilitatea de răsturnare funcţie de cresterea înălţimii centrului de greutate ?

A
Containere cisternă circulare, cisterne fixe circulare, cisterne fixe eliptice sau cele cu formă de cheson (policentrică)
B
Containere cisternă circulare, cisterne eliptice sau cele cu formă de cheson (policentrică), cisterne fixe circulare
C
Cisternele eliptice sau cele cu formă de cheson (policentrică), cisternele fixe circulare, containerele cisternă circulare
D
Cisternele eliptice sau cele cu formă de cheson (policentrică), containerele cisternă circulare cisternele fixe circulare
Întrebarea 83

Două vehicule în care se încarcă aceiasi cantitate, unul transportă lichide în cisternă si celălalt pulverulente în recipiente mari de vrac:

A
Distanţa de oprire la frânare va fi aceiasi pentru ambele vehicule
B
Distanţa de oprire la frânare va fi mai mare pentru vehiculul cisternă
C
Distanţa de oprire la frânare va fi mai mare pentru vehiculul cu recipiente mari de vrac
D
Distanţa de oprire la frânare va fi mai mică pentru vehiculul cisternă
Întrebarea 84

Cum trebuie să frâneze conducătorul auto al unei autocisterne cu un singur compartiment încărcat pe jumătate?

A
Normal, ca si cum cisterna ar fi încărcată 95% din volumul său
B
Puternic, pentru a opri vehiculul la timp
C
După o frânare puternică, trebuie menţinut piciorul apăsat pe pedala de frână pentru a evita miscarea către înainte a vehiculului datorită miscării lichidului
D
După frânare trebuie retras piciorul de pe pedală pentru a nu strica sistemul de frânare
Întrebarea 85

Ce trebuie să facă conducătorul auto al unei autocisterne care transportă mărfuri periculoase?

A
În cazul producerii unor scurgeri usoare, să-si continue cursa pentru a ajunge la destinaţie în cel mai scurt timp
B
În cazul unei suspiciuni, să folosească un aparat de iluminare cu flacără pentru a verifica dacă operaţiunea de curăţarea cisternei a fost efectuată corespunzător
C
Să controleze vizual că nu există nici o scurgere sau pierdere de substanţe periculoase
D
Să fumeze numai în partea laterală a cisternei
Întrebarea 86

Ce poate să facă conducătorul auto al unei autocisterne pe timpul încărcării mărfurilor periculoase?

A
Poate efectua reparaţii la vehicul, dar nu la cisternă
B
Să supravegheze încărcarea
C
Să fumeze în cabină, dar nu în vecinătatea cisternei
D
Să ia o mostră din marfa încărcată pentru probe
Întrebarea 87

În cazul producerii de scurgeri sau pierderi de substanţe periculoase dintr-un vehicul purtător de cisternă, conducătorul auto, pe lângă măsurile de ordin general ce trebuie luate, are obligaţia:

A
Să folosească extinctoarele din dotare pentru neutralizarea pe cât posibil a efectului substanţei periculoase
B
Să împiedice deversarea substanţelor periculoase în cursuri de ape sau canalizare
C
Să solicite ajutor celorlalţi participanţi la trafic
D
Să încerce să îndrepte scurgerea către canalizare, dar numai folosind echipamentul potrivit
Întrebarea 88

În cazul producerii de scurgeri sau pierderi de substanţe periculoase dintr-un vehicul purtător de cisterne, conducătorul auto, pe lângă măsurile de ordin general ce trebuie luate, are obligaţia:

A
Să încerce încălzirea produsului pentru cresterea fluidităţii acestuia si grăbirea scurgerii, astfel scăzând pericolul de explozie
B
Să controleze temperatura si presiunea din cisterne
C
Să limiteze întinderea suprafeţei contaminate cu materialul absorbant din dotarea sau cu pământ sau nisip
D
Să solicite ajutor celorlalţi participanţi la trafic
Odată finalizat, apăsați butonul de mai jos. Orice întrebare la care nu s-a răspuns va fi marcată ca având răspuns incorect. Obțineți rezultatele
Există 88 întrebări de rezolvat.
Listă
Întoarcere
Elementele umbrite sunt completate
12345
678910
1112131415
1617181920
2122232425
2627282930
3132333435
3637383940
4142434445
4647484950
5152535455
5657585960
6162636465
6667686970
7172737475
7677787980
8182838485
868788Final
Întoarcere