Întrebarea 1 |
Acordul European referitor la transportul rutier de produse alimentare perisabile | |
Acordul European referitor la transportul rutier
international de marfuri periculoase | |
Acordul International privind transportul maritim de marfuri periculoase | |
Acordul International privind transportul feroviar de marfuri periculoase |
Întrebarea 2 |
Prescriptiile referitoare la circulatia rutiera a vehiculelor si la semnalizarea acestora pentru circulatie rutiera | |
Prescriptiile referitoare la constructia navelor utilizate pentru îmbarcarea vehiculelor si a containerelor-cisterna | |
Criteriile de clasificare a marfurilor periculoase, prescriptiile generale de exploatare a vehiculelor si de confectionare a ambalajelor si cisternelor | |
Dispozitiile pentru certificarea garantiei de calitate de catre unitatile de transport |
Întrebarea 3 |
Transporturilor internationale efectuate între tarile
semnatare | |
Exclusiv pe teritoriul tarilor membre ale Comunitatii Europene | |
Transporturilor cu tarile din Africa de Nord | |
Numai transporturilor pe teritoriul national |
Întrebarea 4 |
Numai în tarile Comunitatii Europene | |
În lumea întreaga | |
Numai în tarile cu iesire la Marea Mediterana | |
În toate cele 43 de tari semnatare ale acordului |
Întrebarea 5 |
Ministerului Administratiei si Internelor | |
Ministerului Economiei | |
Comandamentul Protectiei Civile din Ministerul de Interne | |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii |
Întrebarea 6 |
Automobil Club Român - ACR | |
Directia Politiei Rutiere din Ministerul de Interne | |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii | |
Regia Autonoma Registrul Auto Român - RAR |
Întrebarea 7 |
Ministerul Educatiei si Cercetarii | |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii | |
Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare | |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta |
Întrebarea 8 |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii împreuna cu
Ministerul Administaratiei si Internelor si, dupa caz, cu
autoritatile administratiei publice locale | |
Ministerul Mediului si, dupa caz, Comisia Nationala pentru
Controlul Activitatilor Nucleare | |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta | |
Comandamentul Protectiei Civile în conformitate cu cerintele
standardului ISO 9002/1995 |
Întrebarea 9 |
Ministerul Mediului | |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii | |
Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare | |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta |
Întrebarea 10 |
Comandamentului Protectiei Civile, Corpului Pompierilor Militari
si Directiei Politiei Rutiere | |
Ministerului Adminitratiei si Internelor, Ministerului Apararii
Nationale si Ministerului Economiei | |
Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Ministerului
Administratiei si Internelor împreuna cu Ministerul Mediului | |
Autoritatilor administratiei publice locale |
Întrebarea 11 |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii | |
Ministerul Administratiei si Internelor | |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta | |
Ministerul Economiei |
Întrebarea 12 |
Ministerului Transporturilor si Infrastructurii | |
Ministerul Administratiei si Internelor | |
Întreprinderilor care ambaleaza, eticheteaza si expediaza cu
mijloace de transport rutier de marfuri periculoase | |
SC IPROCHIM SA, desemnata de Ministerul Economiei |
Întrebarea 13 |
Ministerul Administratiei Internelor | |
Ministerului Transporturilor si Infrastructurii | |
Autoritatilor administratiei publice locale | |
Ministerul Economiei |
Întrebarea 14 |
Ministerul Administratiei si Internelor | |
Ministerului Transporturilor si Infrastructurii | |
Administratorilor de drumuri | |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta |
Întrebarea 15 |
Ministerul Administratiei si Internelor | |
Autoritatilor administratiei publice locale împreuna cu
Inspectoratele Judetene pentru Situatii de Urgenta | |
Ministerului Transporturilor si Infrastructurii | |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta |
Întrebarea 16 |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii împreuna cu
Ministerul Administratiei si Internelor | |
Ministerul Administratiei si Internelor împreuna cu Inspectoratul
General pentru Situatii de Urgenta | |
Ministerul Mediului împreuna cu Ministerul Transporturilor si
Infrastructurii si cu Ministerul Administratiei si Internelor | |
Autoritatilor administratiei publice locale împreuna cu
Inspectoratele Judetene pentru Situatii de Urgenta |
Întrebarea 17 |
Numai substantele lichide foarte usoare, dar cu volum mare, nu si
cele solide sau gazoase | |
Numai marfurile care au o densitate ridicata în stare solida | |
Numai marfurile usoare, dar cu volum mare | |
Acele substante si obiecte al caror transport rutier este
interzis sau este autorizat numai în anumite împrejurari,
potrivit Anexelor A si B la ADR |
Întrebarea 18 |
Acele substante si obiecte al caror transport rutier este
interzis sau este autorizat numai în anumite împrejurari,
potrivit Anexelor A si B la ADR | |
Un bloc de marmura de dimensiuni exceptionale | |
Un obiect cu masa foarte mare | |
Un obiect cu dimensiuni foarte mari |
Întrebarea 19 |
Un generator electric în functiune | |
Un lichid inflamabil, o substanta toxica sau coroziva | |
Orice substanta chimica | |
Un animal salbatic sau un sarpe veninos |
Întrebarea 20 |
O încarcatura de marfuri periculoase cu care se umple complet
volumul util al vehiculului | |
Grupul de mai multe încarcaturi cu care se umple complet
compartimentul de încarcare al vehiculului | |
O încarcatura de marfuri periculoase pentru mai multi destinatari,
echivalenta cu sarcina utila a vehiculului | |
O încarcatura de marfuri periculoase de la un singur
expeditor, cu utilizarea exclusiva a unui singur vehicul sau
container |
Întrebarea 21 |
Repartizarea diferitelor categorii de materiale transportate | |
Enumerarea capitolelor din conventia ADR | |
Clasificarea substantelor si obiectelor periculoase | |
O clasificare a diferitelor categorii de materiale transportate |
Întrebarea 22 |
Indica mijloacele de transport utilizate pentru marfurile
periculoase | |
Sunt stabilite pe criterii diferite în fiecare tara si variaza de la un
stat la altul | |
Reprezinta o clasificare a diferitelor tipuri de vehicule | |
Clasifica substantele, în functie de tipul de pericol, în clase
care prezinta acelasi pericol principal |
Întrebarea 23 |
8 | |
9 | |
14 | |
13 |
Întrebarea 24 |
Toate clasele | |
Numai clasele 1, 2 si 7 | |
Toate, în afara de clasa 6.2 | |
Toate, în afara de clasa 1 |
Întrebarea 25 |
Aerian | |
Rutier | |
Oricum | |
Maritim |
Întrebarea 26 |
Transportul substantelor în ambalaje fabricate în
conformitate cu prevederile ADR | |
Transportul în cisterne fixe sau demontabile | |
Transportul în recipiente construite dupa un cod de calcul oarecare | |
Transportul în recipiente speciale, exclusiv metalice |
Întrebarea 27 |
Transport în cisterne fixe sau demontabile, cu o capacitate
mai mare de 1 mc, vehicule-baterie cu o capacitate totala mai
mare de 1 mc si containere-cisterna, cisterne mobile sau CGEM
(containere de gaze cu elemente multiple) cu o capacitate
individuala mai mare de 3 mc | |
Transportul în cisterne mici cu capacitate peste 450 litri | |
Numai transportul de carburanti în mai multe cisterne fixe sau
demontabile cu o capacitate de peste 1 m3 | |
Transportul în cisterne fixe sau mobile sau în containere-cisterna
cu capacitate peste 10 m3 |
Întrebarea 28 |
Transportul unei substante solide în doua sau mai multe colete
dispuse dezordonat în compartimentul unui vehicul numit, în
general, *cisterna – siloz* | |
Transportul simultan al unor substante incluse în ambalaje sau în
cisterne | |
Transportul unei substante solide neambalate în caroseria sau
în bena unui vehicul | |
Transportul a doua sau mai multe colete dispuse dezordonat |
Întrebarea 29 |
Automobil, vehicul articulat, remorca si semi-remorca, asa
cum au fost definite în articolul 4 al Conventiei privind
circulatia rutiera, în vigoare din 19 septembrie 1949, cu exceptia
vehiculelor ce apartin Fortelor armate ale unei Parti
contractante sau se afla sub responsabilitatea acestor Forte
armate | |
Un vehicul a carui prelata e imobila | |
Un vehicul a carui platforma e dotata cu obloane | |
Un vehicul a carui sasiu este dotat cu obloane |
Întrebarea 30 |
Un vehicul la care sunt atasate doua remorci | |
O remorca sau semiremorca, atunci când sunt detasate pe traseu | |
Un autovehicul fara remorca sau un ansamblu constituit
dintr-un autovehicul si o remorca | |
Un tractor rutier izolat |
Întrebarea 31 |
Un mijloc de transport care poate fi deplasat numai când este
complet gol | |
Un mijloc de transport fara piese de prindere si al carui volum
interior este de cel putin 15 m3 | |
Un mijloc de transport instalat în mod stabil pe un sasiu de
vehicul rutier | |
Un mijloc de transport prevazut cu piese de prindere care
poate fi deplasat si atunci când este încarcat, având o capacitate
de minimum 1 m3 |
Întrebarea 32 |
Un vehicul a carui platforma este acoperita de o prelata | |
Un vehicul-cisterna fara instalatie izoterma | |
Un vehicul a carui platforma este descoperita sau prevazuta
cu obloane | |
Un vehicul port-container prevazut numai cu suport cu buloane
cilindrice de zavorâre |
Întrebarea 33 |
Un vehicul cisterna sau furgon cu structura izoterma sau
calorifuga | |
Un vehicul descoperit, cu sau fara obloane, prevazut cu
prelata pentru protectia încarcaturii | |
Un vehicul-baterie descoperit, dotat cu o prelata ignifuga | |
Un vehicul furgon |
Întrebarea 34 |
Un vehicul cu un ansamblu de mai multe cisterne pentru
transportul marfurilor din clasele 3,5.1, 6.1, 8 si 9 | |
Un vehicul pe care se pot încarca diferite ambalaje continând
marfuri periculoase din clasele 3, 4.1, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 si 9 | |
Un vehicul cu un ansamblu de mai multe bidoane pentru
transportul marfurilor din clasele 3-5.1-6.1-8-9, legate între ele
printr-un tub colector si montate stabil pe o unitate de transport | |
Un vehicul care cuprinde elemente legate între ele printr-o
conducta si fixate permanent la o unitate de transport |
Întrebarea 35 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 36 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 37 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 38 |
Vehicul descoperit | |
Vehicul acoperit | |
Vehicul port-container | |
Vehicul cu prelata |
Întrebarea 39 |
Vehicul descoperit | |
Vehicul cu prelata | |
Vehicul acoperit | |
Vehicul port-container |
Întrebarea 40 |
Vehicul acoperit
| |
Vehicul port-container | |
Vehicul descoperit | |
Vehicul cu prelata |
Întrebarea 41 |
Vehicul bena pentru transportul în vrac
| |
Vehicul acoperit
| |
Vehicul port-container
| |
Vehicul furgon |
Întrebarea 42 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 43 |
Container-cisterna
| |
Vehicul port-container
| |
Ambalaj mare IBC sau GRV
| |
Vehicul izoterm |
Întrebarea 44 |
Se refera la prevederea potrivit careia vehiculele pot transporta
orice fel de marfuri periculoase, cu greutatea sub 1000 kg | |
Se refera la transportul în colete al unor cantitatii mici de
substante periculoase, limitate ca masa sau volum, fara
respectarea normelor ADR | |
Se refera la prevederea prin care vehiculele pot transporta marfuri
periculoase în cantitati limitate, chiar daca ambalajele care le contin
nu respecta dispozitiile ADR | |
Prevad ca toate vehiculele, inclusiv vehiculele-cisterna, pot
transporta marfuri periculoase în cantitati limitate, adica fara
respectarea ADR |
Întrebarea 45 |
Permite gasirea denumirii chimice precise a substantei
transportate sau a grupei de substante din care face parte cea
transportata | |
Permite gasirea exacta a denumirii comerciale a substantei
transportate | |
Identificarea pericolului care poate fi produs de substanta
transportata | |
Permite gasirea cu precizie a tipurilor de riscuri prezentate de
substanta transportata |
Întrebarea 46 |
R22
| |
0022A
| |
3145
| |
55117 |
Întrebarea 47 |
Pe documentul de înmatriculare al vehiculului motor
| |
Pe certificatul de asigurare al marfii transportate
| |
Pe documentul de transport, pe colete si în fisa de siguranta
| |
Pe certificatul de agreare tehnica ADR |
Întrebarea 48 |
O enumerare a capitolelor din ADR
| |
O enumerare a gradelor de siguranta a cisternelor
| |
Subdiviziunea numerelor de pericol în cadrul unei clase de pericol
| |
O subdiviziune în grupe omogene de substante similare din
cadrul unei clase de pericol |
Întrebarea 49 |
Nu prezinta o importanta anume pentru conducatorii auto
| |
Indica tipul de ambalaj care trebuie folosit
| |
Indica eticheta care trebuie aplicata pe ambalaj
| |
Indica subclasificari ale substantelor |
Întrebarea 50 |
Interzicerea transportului rutier de marfuri periculoase
| |
Stabilirea unor prescriptii referitoare la protectia mediului
înconjurator
| |
Organizarea transportului rutier international de marfuri periculoase în vederea asigurarii sigurantei rutiere
| |
Diminuarea transportului rutier de marfuri periculoase în favoarea
celui feroviar |
Întrebarea 51 |
Este interzisa încarcarea oricaror substante periculoase
| |
Este posibila încarcarea, fara autorizatie, numai a substantelor din
clasele 1, 6.1, si 9
| |
Este interzisa încarcarea substantelor din clasele 2, 3, 4.1, 5.1 si 8
| |
Pentru încarcarea unor anumite marfuri periculoase este
necesara o autorizatie speciala de la autoritatile competente |
Întrebarea 52 |
Sa arate cartile de credit utilizate pentru aprovizionarea cu
motorina
| |
Sa manevreze echipamentele si dispozitivele încarcatorului
| |
Sa prezinte documentele de transport referitoare la marfa din
vehicul
| |
Sa prezinte încarcatorului autorizatiile sanitare |
Întrebarea 53 |
Sa arate cartile de credit utilizate pentru aprovizionarea cu
motorina
| |
Sa manevreze echipamentele si dispozitivele încarcatorului
| |
Sa prezinte documentele de transport referitoare la marfa din
vehicul
| |
Sa prezinte încarcatorului autorizatiile sanitare |
Întrebarea 54 |
Sa accepte si încarcarea coletelor care prezinta mici pierderi de substanta | |
Sa plaseze toata încarcatura în partea din spate a
compartimentului de încarcare, pentru a putea fi descarcata mai usor | |
Sa nu paraseasca vehiculul si sa arimeze corect coletele, fara a fi aruncate sau lovite | |
Sa deschida obloanele numai când încarcatura este deosebit de grea |
Întrebarea 55 |
Sa deschida coletele pentru a verifica starea si culoarea marfii | |
Sa nu închida usile furgonului înainte de a aerisi compartimentul
de încarcare, mai ales în lunile de vara | |
Sa accepte ca verificarea coletelor sa fie facuta numai de catre
personalul expeditorului | |
Sa primeasca toate documentele necesare (scrisoare de transport CMR si fisa de siguranta) si sa închida corect usile furgonului |
Întrebarea 56 |
Sa nu aseze pe coletele fragile alte colete si sa le refuze pe cele
care prezinta deteriorari(scurgeri sau pierderi de substanta) | |
Sa aseze coletele mai fragile sub cele mai grele, pentru ca acestea
sa nu se poata deplasa | |
Sa lase la discretia încarcatorului operatia de arimare a coletelor în
vehicul | |
Sa accepte arimarea coletelor de catre persoane cu experienta
oferite de încarcator |
Întrebarea 57 |
Sa nu depaseasca masa maxima autorizata cu mai mult de 25% | |
Sa se asigure de repartitia corecta a încarcaturii pe axele
vehiculului si, daca e cazul, sa o protejeze cu o prelata | |
Daca este fumator, sa nu fumeze decât în interiorul cabinei | |
Sa foloseasca numai lampile de iluminat cu petrol aprobate de
marina comerciala |
Întrebarea 58 |
Pentru ca se aluneca usor pe suprafetele murdare | |
Numai pentru a nu se murdari coletele încarcate si a se evita astfel
costul curatirii lor | |
Pentru ca rezidurile pot reactiona în contact cu coletele sau
cu substantele rezultate în urma eventualelor pierderi din colete | |
Pentru ca în caz contra, suprafata trebuie acoperita cu cartoane |
Întrebarea 59 |
Daca nu sunt curatate, nu pot fi transportate | |
Daca nu sunt curatate, pot fi transportate fara respectarea
dispozitiilor ADR | |
Daca nu sunt curatate, pot fi încarcate numai daca sunt corect închise (ca si când ar fi pline) si mentionate în documentele de
transport | |
Daca nu sunt curatate, pot fi transportate daca sunt închise ermetic |
Întrebarea 60 |
Sa se plece oricum, daca expeditorul o declara în scris în
documentul de transport | |
Sa se refuze încarcarea si sa nu se înceapa transportul daca
nu sunt aplicate | |
Sa se înceapa transportul în speranta ca nu vor fi controale pe
traseu | |
Mai important este daca nu se primesc instructiuni scrise (fisa de siguranta) |
Întrebarea 61 |
Sa încarce buteliile vertical, rezemate de oblonul anterior si sa le
lege | |
Sa respecte pozitia verticala a buteliilor aflate în colete sau în
stelaje | |
Sa încarce buteliile vertical, rezemate de oblonul posterior si sa le
lege | |
Nu are importanta cum sunt dispuse pe platforma buteliile culcate |
Întrebarea 62 |
Sa realizeze arimarea utilizând materiale si dispozitive inflamabile | |
Sa continue traseul, chiar daca apar pierderi de produse la colete | |
Sa supravegheze încarcarea cu aparate de iluminat metalice | |
Sa verifice cu grija curatenia din compartimentul de
încarcare, în care nu trebuie sa fie resturi de substante
comburante sau cuie si suruburi metalice |
Întrebarea 63 |
Sa nu instaleze prelate pentru a facilita ventilarea acestora | |
Sa arimeze coletele unele sub celelalte, evitând astfel cresterile de
temperatura | |
Sa dispuna coletele la distanta de caldura si, daca este cazul,
sa asigure în compartimentul de încarcare temperatura ceruta | |
Sa accepte arimarea coletelor numai în vehicule descoperite |
Întrebarea 64 |
Sa efectueze arimarea intercalând între colete cartoane sau paie | |
Sa efectueze arimarea exclusive în vehicule descoperite | |
Sa nu efectueze arimarea cu materiale si dispozitive
inflamabile sau pe o platforma de lemn ne-ignifugata | |
Sa refuze încarcarea pe o platforma de tabla din aliaj de aluminiu |
Întrebarea 65 |
În urma rupturii unui colet din care se împrastie produsul, sa îl
arunce pur si simplu din încarcatura | |
Sa accepte chiar si coletele împroscate cu substante toxice, daca
urmele sunt acoperite cu etichete | |
Sa nu accepte asezarea coletelor pe palete inflamabile din lemn | |
În cazul împrastierii produsului, sa poarte echipamentul de
protectie individuala obligatoriu si sa solicite decontaminarea |
Întrebarea 66 |
Sa efectueze arimarea numai cu materiale sau dispozitive neinflamabile, pe o platforma curata, fara resturi de substante
comburante sau cuie si suruburi metalice | |
Sa efectueze arimarea utilizând materiale de intercalare usoare,
cum ar fi cartonul sau paiele | |
Sa efectueze arimarea utilizând materiale de intercalare
impermeabile | |
Sa utilizeze numai vehicule închise sau acoperite cu prelata |
Întrebarea 67 |
Sa efectueze transportul exclusive în vehicule descoperite
(furgoane fara prelata) | |
Chiar si în caz de ploaie, sa lase deschise ferestrele de aerisire ale
furgonului | |
Sa utilizeze orice tip de prelata, chiar si ne-impermeabila | |
Sa efectueze corect arimarea numai într-un vehicul închis,
pentru a evita absolut orice contact cu apa |
Întrebarea 68 |
Sa arimeze coletele unele sun celelalte, pentru a evita cresterea
temperaturii lor | |
În cazul produselor transportate în regim de temperatura
controlata, trebuie sa asigure obligatoriu în compartimentul de
încarcatura temperatura ceruta | |
Sa efectueze arimarea utilizând materiale de intercalare usoare
(paie sau carton) | |
Sa efectueze transportul exclusive în vehicule descoperite
(furgoane fara prelata) |
Întrebarea 69 |
5.1 si 4.2 | |
6.2 si 4.3 | |
4.1 si 5.2 | |
4.2 si 4.3 |
Întrebarea 70 |
Este interzisa încarcarea substantelor din clasele 2, 3, 4.1, 5.1 si 8 | |
Este posibila descarcarea marfurilor periculoase, cu exceptia
unora din clasele 1, 2, 3, 4.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 si 9, pentru care e
nevoie de autorizatie speciala | |
Este posibila descarcarea oricarui tip (clasa) se substanta
periculoasa | |
Este posibila încarcarea oricarui tip (clasa) se substanta
periculoasa |
Întrebarea 71 |
Sa opreasca motorul, sa actioneze frâna de parcare a
vehiculul si, daca este nevoie, sa pozitioneze calele de stationare | |
Sa nu poarte echipamentele de protectie individuala, daca
substantele apartinând clasei 9 | |
Chiar daca vehiculul e complet gol, sa mentina placile de culoare
portocalie | |
Daca descarca numai marfurile din partea anterioara a semiremorcii, sa distribuie în partea posterioara cca. 15 tone de
marfa |
Întrebarea 72 |
Sa lumineze compartimentul de încarcare cu lanterne normale de
buzunar, de metal | |
Sa paraseasca vehiculul numai daca un angajat al întreprinderii îi
propune sa-l înlocuiasca | |
Sa scoata sau sa acopere placile portocalii si eventualele placietichete
pentru produsele periculoase din clasele 1 sau 7 | |
Daca descarca numai marfurile din partea anterioara a semiremorcii, sa distribuie în partea posterioara cca. 15 tone de
marfa |
Întrebarea 73 |
În urma scurgerilor de lichide inflamabile, sa deplaseze imediat
vehiculul | |
La sfârsitul operatiunilor, sa scoata sau sa acopere etichetele din
clasa 3 de pe colete | |
Sa actioneze întrerupatorul electric al bateriei, pentru a realiza
legatura la pamânt | |
În cazul împrastierii sau scurgerii produsului, sa poarte echipamentul de protectie individuala obligatoriu si sa solicite
curatarea sau decontaminarea |
Întrebarea 74 |
Continuarea traseului numai dupa descarcarea completa a
remorcii sau a transferarii marfii în spatiul ramas gol în camion | |
Descarcarea completa a camionului în prima localitate si
continuarea calatoriei pentru descarcarea remorcii | |
Oprirea mai întâi în localitatea în care trebuie descarcat camionul | |
Dupa descarcarea camionului se circula numai cu viteza de 25
km/h |
Întrebarea 75 |
Trebuie sa încarcati coletele având grija sa le asezati cu sagetile în
jos | |
Nu trebuie sa încarcati coletele daca vehiculul dumneavoastra are
prelata | |
Daca nu stiti exact cum trebuie sa procedati, asezati coletele
culcate, adica cu sagetile îndreptate spre obloanele vehiculului | |
Coletele trebuie încarcate având grija sa fie asezate cu sagetile
în sus |
Întrebarea 76 |
Le încarcati chiar daca pozitia sagetilor este în jos | |
Nu le încarcati daca vehiculul este acoperit cu prelata | |
Le încarcati, urmarind ca la încarcare si în timpul
transportului pozitia sagetilor sa fie pe verticala | |
Când nu sunteti sigur, le culcati cu sagetile îndreptate spre
obloanele vehiculului |
Întrebarea 77 |
În conformitate cu prevederile normelor nationale din statul în
care este înmatriculat autovehiculul | |
Nu se sanctioneaza daca statul în care este înmatriculat vehiculul
a aderat la Acordul ADR | |
În conformitate cu prevederile normelor românesti aprobate
prin Hotarâre de Guvern | |
Numai daca au fost încalcate normele referitoare la circulatia
autovehiculelor pe drumurile publice |
Întrebarea 78 |
Absenta facturilor referitoare la reparatiile efectuate în anul
calendaristic în curs | |
Absenta documentului de înmatriculare a vehiculului | |
Absenta politei de asigurare obligatori de raspundere civila auto | |
Prezenta la volan a unui conducator auto fara certificate de
formare profesionala ADR sau cu certificat necorespunzator |
Întrebarea 79 |
Vehicule care prezinta pierderi de substante periculoase,
datorita unei proaste etanseitati a ambalajelor sau cisternelor | |
Vehicule cu iluminarea prost reglata | |
Vehicule echipate cu televizor | |
Vehicule care nu au afisate numerele de telefon ale firmei |
Întrebarea 80 |
Vehicule cu iluminarea prost reglata | |
Vehicule nesemnalizate cu placi portocalii sau colete fara
etichetele de pericol | |
Vehicule echipate cu televizor | |
Vehicule care nu au afisate numele si numerele de telefon ale
firmei |
Întrebarea 81 |
Vehicule lipsite de cuseta | |
Vehicule nedotate cu instalatie de receptie si transmisie radio | |
Vehicule cu ambalaje neadecvate substantelor transportate | |
Vehicule cu iluminarea prost reglata |
Întrebarea 82 |
Vehicule lipsite de cuseta | |
Vehicule nedotate cu instalatie de receptie si transmisie radio | |
Vehicule cu iluminarea prost reglata | |
Vehicule fara extinctoare si echipamentele ADR prevazute |
Întrebarea 83 |
Cisternele goale necuratate | |
Vehiculele-cisterna lipsite de tuburi flexibile pentru descarcare | |
Scurgerile produselor | |
Vehiculele fara catadioptrii laterali |
Întrebarea 84 |
Transportul fara placardarea si marcarea vehiculului | |
Cisterne goale necuratate | |
Vehiculele-cisterna lipsite de tuburi flexibile pentru descarcare | |
Vehiculele fara catadioptrii laterali |
Întrebarea 85 |
Nerespectarea gradului de umplere a cisternelor sau a
ambalajelor | |
Cisternele goale necuratate | |
Vehiculele-cisterna lipsite de tuburi flexibile pentru descarcare | |
Vehiculele fara catadioptrii laterali |
Întrebarea 86 |
Acces interzis vehiculelor a caror masa maxima autorizata este
peste 7,5 tone | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri alimentare | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri periculoase | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri ce pot contamina apa |
Întrebarea 87 |
Acces interzis vehiculelor care transporta orice fel de marfuri
periculoase | |
Acces interzis vehiculelor care transporta explozibili sau
marfuri usor inflamabile | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri ce pot contamina apa | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri periculoase |
Întrebarea 88 |
Acces interzis vehiculelor care transporta orice fel de marfuri periculoase | |
Acces interzis vehiculelor a caror masa maxima autorizata este peste 7,5 tone | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri ce pot contamina apa | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri la temperaturi ridicate |
Întrebarea 89 |
Transport de substante inflamabile | |
Transport de substante comburante | |
Transport de substante explozibile | |
Transport de substante cu pericol de aprindere spontana |
Întrebarea 90 |
Vehicul-cisterna cu marfuri care contamineaza apa | |
Vehicul-cisterna încarcat cu substante radioactive | |
Interdictia de îmbarcare la transportul maritime pentru vehiculecisterna
încarcate cu marfuri care contamineaza apa | |
Traseu obligatoriu pe un anumit pod |
Întrebarea 91 |
Acces interzis vehiculelor care transporta orice fel de marfuri
periculoase | |
Traseu obligatoriu pentru vehiculele ce transporta marfuri
periculoase | |
Acces interzis vehiculelor care transporta marfuri periculoase din
clasa 1 | |
Traseu obligatoriu pentru vehiculele ce transporta marfuri
periculoase care pot contamina apa |
Întrebarea 92 |
Marfuri periculoase transportate numai în containere | |
Marfuri periculoase transportate în vehicule furgon | |
Marfuri periculoase care pot contamina apa | |
Marfuri periculoase |
Întrebarea 93 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 94 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 95 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 96 |
Pentru transportul rutier | |
Pentru transportul feroviar | |
Pentru transportul maritim | |
Petru transportul aerian |
Întrebarea 97 |
Transportul de marfuri efectuat cu minimum 4 mijloace de
transport diferite (rutier, fluvial, maritim si feroviar) | |
Transportul care prevede mai multe încarcari si mai multe livrari | |
Transportul de marfuri efectuat cu cel putin doua vehicule rutiere | |
Transportul de marfuri, efectuat cu cel putin doua moduri de
transport diferite |
Întrebarea 98 |
Nu, ele fac toate parte din ADR | |
Da, se gasesc în codul IMDG | |
Da, sunt cele cuprinse în instructiunile tehnice ICAO | |
Da, se gasesc în RID |
Întrebarea 99 |
Da, se gasesc în codul IMDG | |
Nu, sunt toate cuprinse in ADR | |
Da, se gasesc în RID | |
Da, sunt cele cuprinse în instructiunile tehnice ICAO |
Întrebarea 100 |
Da, se gasesc în RID | |
Nu, ele fac toate parte din ADR | |
Da, se gasesc în acordul international pentru transportul
marfurilor periculoase pe cai navigabile interioare – ADN | |
Da, sunt cele cuprinse în instructiunile tehnice ICAO |
Listă |