Întrebarea 1 |
Nu, se gasesc toate în ADR | |
Da, se gasesc în instructiunile tehnice ICAO | |
Da, se gasesc în RID | |
Da, sunt cele cuprinse în codul IMDG |
Întrebarea 2 |
Autorizat pentru transportul rutier conform ADR, poate fi
îmbarcat pentru transportul maritim | |
Autorizat pentru transportul rutier conform ADR, poate fi
îmbarcat pentru transportul feroviar | |
Autorizat pentru transportul rutier conform ADR si aprobat
conform RID, poate fi îmbarcat pentru transport maritim | |
Poate executa transport rutier daca detine autorizatie de la IMO |
Întrebarea 3 |
Are nevoie de o autorizatie speciala ADR pentru circulatia rutiera | |
Are nevoie de o autorizatie speciala RID pentru a fi îmbarcat
pentru transportul feroviar | |
Nu are nevoie de nici o autorizatie ADR pentru circulatia
rutiera | |
Are nevoie de o autorizatie speciala IMDG pentru a fi îmbarcat
pentru transportul maritim |
Întrebarea 4 |
Da | |
Nu, trebuie sa se opreasca la portile aeroporturilor pentru a fi reetichetate | |
Da, dar trebuie etichetate sau re-etichetate conform prescriptiilor
ADR | |
Nu trebuie sa respecte nici o prescriptie |
Întrebarea 5 |
Încarcatorul, iar expeditorul si apoi conducatorul auto vor
verifica acest fapt | |
Societatea de transport înainte de începerea încarcarii | |
Destinatarul, înainte de a trimite containerul la încarcare
expeditorului | |
Societatea de shipping din port care va expedia containerul cu
vaporul |
Întrebarea 6 |
Aprobat numai de ADR, poate fi îmbarcat pentru un transport
maritim | |
Aprobat numai de RID si ADR, poate fi îmbarcat pentru un
transport maritim | |
Aprobat de ADR si IMDG, poate fi expediat pe calea ferata si
îmbarcat pentru transport maritim | |
Aprobat numai de RID poate fi îmbarcat pentru un transport
maritim |
Întrebarea 7 |
Aprobat numai de ADR, poate fi îmbarcat pentru un transport
maritim | |
Aprobat numai de RID si ADR, poate fi îmbarcat pentru un
transport maritim | |
Aprobat de ADR si IMDG, poate fi expediat pe calea ferata si
îmbarcat pentru transport maritim | |
Aprobat numai de RID poate fi îmbarcat pentru un transport
maritim |
Întrebarea 8 |
"Transport conform 1.1.4.2.1" | |
Nimic în plus fata de ceea ce e deja prevazut, în cazul mijloacelor
de transport aprobate ADR | |
Transport efectual în conformitate cu prevederile ADR | |
Nimic în plus fata de ceea ce e deja prevazut, în cazul mijloacelor
de transport aprobate de IMO |
Întrebarea 9 |
Nimic în plus fata de ceea ce e deja prevazut, în cazul mijloacelor
de transport aprobate de IMDG | |
În nici un caz nimic în plus fata de ceea ce e deja prevazut | |
Transport conform 1.1.4.2.1 | |
Transport efectuat în conformitate cu prevederile paragrafului
5.4.1.1.7 ADR, în cazul mijloacelor de transport aprobate ADR |
Întrebarea 10 |
Agentul de expeditie si organele vamale | |
Organele vamale | |
Producatorul, încarcatorul, expeditorul marfii | |
Transportator |
Întrebarea 11 |
Societatea de transport care a adus containerul în fabrica | |
Expeditorul, iar conducatorul auto va verifica acest fapt | |
Destinatarul | |
Societatea care a confectionat containerul |
Întrebarea 12 |
Cele doua semnalizari (etichetare si marcare cu numere ONU) cad
în sarcina conducatorul auto, conform instructiunilor de încarcare | |
Expeditorul trebuie sa aplice pe colete etichetele în forma de romb
cu latura de cel putin 250 mm | |
Etichetare si marcare cu numarul ONU al substantei cad în
sarcina expeditorului sau încarcatorului | |
Cu aceleasi etichete si placi portocalii folosite pentru marfurile
transportate în cisterne |
Întrebarea 13 |
Trebuie efectuata de catre expeditor | |
Poate fi realizata cu o singura eticheta rotunda | |
Trebuie efectuata de catre conducatorul auto | |
Poate fi realizata cu doua etichete hexagonale |
Întrebarea 14 |
Întotdeauna firma care efectueaza operatiunile de
încarcare/descarcare | |
În principal destinatarul transportului de marfuri
periculoase, dar în alte conditii, daca a fost prevazut acest fapt
prin contract, transportatorul sau expeditorul | |
Numai întreprinderea care depoziteaza marfurile periculoase
înscrise în documentele de transport | |
Firma specializata desemnata de autoritatile administratiei publice
locale |
Întrebarea 15 |
Politia rutiera | |
Destinatarul | |
Societatea de transport | |
Conducatorul auto o procura de la o librarie cu lucrari din
domeniul transportului rutier |
Întrebarea 16 |
Conducatorul auto | |
Destinatarul | |
Expeditorul | |
Încarcatorul |
Întrebarea 17 |
Trebuie eliberat de transportator | |
Trebuie completat de conducatorul auto, fara respectarea
prescriptiilor ADR | |
Poate fi utilizat si pentru transporturile aeriene internationale | |
Trebuie eliberat de expeditor (încarcator) conform
prescriptiilor ADR |
Întrebarea 18 |
Încarcatorul sau expeditorul marfii | |
Transportatorul | |
Conducatorul auto | |
Casa de expeditie care a recomandat producatorul de marfa |
Întrebarea 19 |
Destinatarul | |
Expeditorul care le-a furnizat si conducatorul auto care nu le-a
respectat | |
În totdeauna si în orice caz transportatorul | |
Numai expeditorul, chiar daca le-a comunicat si transportatorului |
Întrebarea 20 |
10 m3 | |
12.500 l, deci mai mult de 10.000 l | |
8 m3, care este inferior fata de 10 m3 | |
Peste 10.000 l |
Întrebarea 21 |
Gazoasa în lichida | |
Lichida în gazoasa | |
Gazoasa în lichida | |
Solida în lichida |
Întrebarea 22 |
Lichida în gazoasa | |
Gazoasa în lichida | |
Gazoasa în solida | |
Lichida în solida |
Întrebarea 23 |
Solida în gazoasa | |
Solida în lichida | |
Lichida în gazoasa | |
Gazoasa în solida |
Întrebarea 24 |
Proprietatea unui lichid de a se amesteca cu un altul | |
Ca lichidul nu se amesteca cu apa | |
Ca lichidul se evapora usor | |
Ca lichidul nu e foarte fluid |
Întrebarea 25 |
Aproximativ 20% vapori de apa +79% dioxid de carbon | |
Aproximativ 21% azot + 79% oxigen | |
79% azot+ 20% oxigen + 0,03% dioxid de carbon + vapori de
apa si alte gaze | |
În jur de 21% vapori de apa si 79% bioxid de carbon |
Întrebarea 26 |
Pot fi mai usoare sau mai grele decât apa si pot fi miscibile
sau nu cu apa | |
Sunt întotdeauna mai grele decât apa si miscibile cu aceasta | |
Sunt întotdeauna mai usoare decât apa si miscibile cu aceasta | |
Nu sunt niciodata miscibile cu apa |
Întrebarea 27 |
Combustibilul + comburantul + azotul + oxigenul + amorsa si
focul | |
Combustibilul + Oxigenul (aerul) + amorsa (temperatura sau
scânteia) | |
Combustibilul + amorsa si focul | |
Azot + benzina + amorsa si caldura |
Întrebarea 28 |
Substantele (lichide) inflamabile ADR + amorsa (temperatura) +
combustibilul | |
Combustibilul + un gaz inert + amorsa (temperatura) | |
Combustibil + comburant | |
Aerul (oxigenul) + substantele (lichide) inflamabile ADR +
amorsa |
Întrebarea 29 |
Dioxidul de carbon o mareste sau o favorizeaza | |
Oxigenul o încetineste | |
Oxigenul o activeaza, iar dioxidul de carbon si/sau azotul o
reduc sau o anuleaza | |
Azotul o mareste sau o favorizeaza |
Întrebarea 30 |
O temperatura | |
O presiune | |
O combustie | |
O densitate |
Întrebarea 31 |
O temperatura identica pentru toate substantele combustibile
lichide, la care acestea emit o cantitate de vapori suficienta pentru a
se aprinde în prezenta unei amorse | |
Temperatura cea mai scazuta a unui lichid la care vaporii
acestuia formeaza împreuna cu aerul un amestec inflamabil | |
O presiune emisa de un lichid când este încalzit la o anumita
temperatura | |
Temperatura la care un lichid inflamabil emite o cantitate de
vapori suficienta pentru a se aprinde spontan |
Întrebarea 32 |
+20 °C | |
-5°C | |
-10 °C | |
+10°C |
Întrebarea 33 |
Mentinând substanta la temperatura de evaporare | |
Descarcând substanta la cald, sub presiune | |
Reducând azotul din aer | |
Mentinând temperatura substantei sub cea a punctului de
aprindere |
Întrebarea 34 |
Are punctul de aprindere ridicat | |
Are punctul de aprindere mai mare decât temperatura mediului
ambiant | |
Are punctul de aprindere peste 23 °C | |
Are punctul de aprindere scazut, sub temperatura mediului
ambiant ( sub 23°C) |
Întrebarea 35 |
Volumul lichidelor se micsoreaza | |
Se diminueaza emisia de vapori la lichide, iar gazele au o presiune
constanta | |
Volumul gazelor si al lichidelor se mareste | |
Gazele îsi micsoreaza volumul |
Întrebarea 36 |
Toate substantele periculoase sunt solubile în apa | |
Hidrocarburile (substante din clasa 3) nu sunt solubile în apa | |
În caz de incendiu, hidrocarburile sunt usor de stins cu apa | |
Substantele insolubile în apa a caror densitate e sub un kg/l nu
plutesc deasupra apei |
Întrebarea 37 |
Fenomenul care se produce atunci când debitul de caldura
produsa este superior celui al caldurii evacuate si când se atinge
temperatura de auto-aprindere. | |
Temperatura la care un combustibil lichid începe sa emita vapori
în cantitate suficienta pentru a se aprinde în prezenta unei amorse | |
Presiunea la care un amestec inflamabil explodeaza | |
Presiunea la care un amestec inflamabil începe sa arda spontan,
fara aport ulterior de caldura |
Întrebarea 38 |
O substanta care trebuie încarcata stabil în vehicule | |
O substanta care se poate deplasa în ambalaje, daca nu sunt luate
masurile corespunzatoare | |
O substanta care, în general, trebuie încalzita în timpul
transportului | |
O substanta care polimerizeaza sau se descompune periculos |
Întrebarea 39 |
O substanta care se transforma în stare gazoasa la o temperatura
de cel putin 60 grd C | |
O substanta care la temperatura ambianta (15 grd C) se afla în
stare lichida, dar degaja vapori | |
O substanta care la temperatura ambianta (15 grd C) si la
presiune atmosferica normala se afla complet în stare gazoasa | |
O substanta la care presiunea vaporilor este peste 3 bari |
Întrebarea 40 |
Evaporate rapid prin încalzire | |
Comprimate, lichefiate sau dizolvate în alte substante | |
Solidificate | |
Sa fie încalzite |
Întrebarea 41 |
Lichefiate sub presiune, prin cresterea temperaturii | |
Solidificate | |
Încalzite, pentru scaderea presiunii | |
Lichefiate prin marirea presiunii si scaderea temperaturii |
Întrebarea 42 |
Se comprima si/sau refrigereaza | |
Se încalzeste | |
Se creste volumul recipientului care îl contine | |
Este lasat sa se împrastie | |
Când este comprimat |
Întrebarea 43 |
Când este comprimat | |
Când se reduce presiunea sau se mareste temperatura | |
Când este comprimat si refrigerat | |
Când este evaporat |
Întrebarea 44 |
Între 24,7 si 40 tone | |
18,5 tone | |
40 tone | |
20,6 tone |
Întrebarea 45 |
Producerea unei mari cantitati de caldura la eliberarea în aer | |
Reactia violenta cu umiditatea din aer | |
Sunt toate foarte inflamabile | |
Provoaca asfixierea în spatii închise |
Întrebarea 46 |
Un butoi gol neutilizat niciodata | |
Ambalajul sau recipientul apt pentru a fi umplut cu produse
periculoase | |
Elementele de închidere si accesibile de protectie ale unui ambalaj | |
Produsul final al operatiunii de ambalare, pregatit pentru
expediere, constituit din ambalajul în sine, ambalajul mare sau
recipientul mare pentru transport în vrac, împreuna cu
continutul. |
Întrebarea 47 |
O cisterna de 1000 l, fixata permanent pe sasiul unui vehicul | |
Un ambalaj compozit format dintr-un recipient intern din plastic
si un ambalaj extern de metal | |
Un container cu volumul de 2 m3 încarcat cu lazi de lemn care
contin naftalina rafinata | |
Recipient de gaze, butoi, sac, precum si obiectele care,
datorita înaltimii, masei sau configuratiei lor, pot fi transportate
fara a fi ambalate sau în stelaje, lazi sau dispozitive de
manipulare |
Întrebarea 48 |
Un butoi metalic cu o capacitate de peste 650 l | |
Un colet pregatit pentru expediere | |
Un recipient, precum si toate celelalte elemente sau materiale
necesare care permit recipientului sa-si îndeplineasca functia de
retentie | |
Un butoi, o lada de lemn cu volum mai mare de 450 l |
Întrebarea 49 |
Un sac mare textil cu o capacitate de 4000 l | |
Un ambalaj combinat împreuna cu continutul sau | |
Un bidon, un butoi, o cutie care pot contine marfuri cu o masa
neta maxima de 400 kg | |
Un butoi sau o lada de lemn cu volumul mai mare de 450 l |
Întrebarea 50 |
Au o capitate maxima de 5000 l | |
Sunt considerate ambalaje conform ADR, având ]n general o
capacitate maxima de 3000 l | |
Daca au o capacitate peste 1000 l sunt considerate cisterne | |
Au o capacitate între 3000 l si 5000 l, având structura unui
container |
Întrebarea 51 |
Daca au volumul între 1 m3 si 3 m3 se considera ca sunt
containere mici | |
Sunt construite pentru a putea fi manevrate mecanic | |
Pot fi încarcate cu gaze lichefiate sau dizolvate din clasa 2 | |
Trebuie sa aiba dispozitive de prindere în partea posterioara |
Întrebarea 52 |
Un container mic | |
Un container cisterna | |
Un recipient mare de vrac RMV (IBC) | |
Un furgon |
Întrebarea 53 |
Învelisul utilizat (de un singur expeditor în cazul Clasei 7)
pentru a cuprinde unul sau mai multe colete într-o singura
unitate mai usor de manipulat si stivuit în timpul transportului | |
Un ambalaj mai solid decât cele obisnuite pentru anumite marfuri
periculoase | |
O carcasa utilizata de un singur expeditor pentru a reuni în aceeasi
unitate mai multe colete din clase de pericol diferite | |
Un platou de încarcare utilizat de un singur expeditor pentru a
reuni în aceeasi unitate mai multe colete din aceeasi clasa de pericol |
Întrebarea 54 |
Un bidon | |
Un ambalaj compozit din plastic | |
Un butoi de lemn | |
Un sac |
Întrebarea 55 |
O cutie | |
Un butoi | |
Un sac | |
Un bidon |
Întrebarea 56 |
Un butoi | |
O cutie | |
Un bidon | |
Un ambalaj compozit din sticla |
Întrebarea 57 |
Un butoi | |
O cutie | |
Un ambalaj compozit din plastic | |
Un ambalaj compozit din plastic |
Întrebarea 58 |
Tuburi sau butelii sub cu o capacitate de maxim 150 l ori
butoaie sub presiune cu o capacitate sub 1000 l | |
Butelii cu o capacitate de 1000-3000 l | |
GRV sau IBC cu o capacitate între 450 si 3000 l | |
Rezervoare mari cu o capacitate de peste 1000 l |
Întrebarea 59 |
Cisterne fixe concepute si construite în aceste scop, cu capacitate
nelimitata | |
GRV sau IBC cu o capacitate între 150 si 3000 l | |
Recipiente cu o capacitate cuprinsa între 1000 l si 3000 l | |
Butelii, tuburi sau recipiente prevazute cu robinet si capac de
protectie |
Întrebarea 60 |
Cutii de lemn | |
Saci de material textil | |
Butoaie sau bidoane din otel, aluminiu, plastic | |
Butoaie de carton |
Întrebarea 61 |
Prevede figuri geometrice care indica forma ambalajelor | |
Prevede simbolul UN sau RID/ADR însotit de un cod
alfanumeric ce desemneaza tipul de ambalaj, o litera (X, Y sau
Z) care desemneaza grupa de ambalare, presiunea relativa a
lichidelor sau litera S pentru solide, ultimele 2 cifre ale anului
fabricatiei, tara de omologare si codul producatorului | |
Prevede sa fie indicate toate cifrele si clasele de pericol pe care le
pot contine | |
Poate fi, în anumite cazuri, omisa |
Întrebarea 62 |
Mentionarea simbolurilor UN, ADR, RID/ADR atesta faptul ca
este autorizata umplerea cu orice tip de marfa periculoasa | |
Nu începe niciodata cu simbolurile UN, ADR sau RID/ADR | |
Când contine simboluri UN, ADR sau RID/ADR, este
autorizata umplerea lor cu substante periculoase adecvate | |
Este permisa umplerea cu orice substanta periculoasa, chiar si
atunci când nu contine simbolurile UN, ADR sau RID/ADR |
Întrebarea 63 |
Ca ambalajul poate contine numai substante care prezinta un
pericol minor | |
Ca ambalajul a fost probat pentru substante din grupele de
ambalare I, II si III | |
Ca ambalajul poate contine numai substante a caror litera de
pericol este b sau c | |
Ca ambalajul este probat pentru a contine substante foarte
periculoase si cele cu un pericol minor |
Întrebarea 64 |
Ca ambalajul poate contine numai substante acre prezinta un
pericol minor | |
Ca ambalajul poate contine numai substante a caror litera de
pericol este c | |
Ca ambalajul este aprobat pentru a contine substante foarte
periculoase | |
Ca ambalajul a fost probat pentru substante din grupele de
ambalare II si III |
Întrebarea 65 |
Ca ambalajul poate contine substante foarte periculoase,
periculoase sau putin periculoase | |
Ca ambalajul a fost probat numai pentru substante din grupa
de ambalare III | |
Ca ambalajul poate | |
Ca ambalajul a fost probat pentru a contine substante a caror |
Întrebarea 66 |
Numai substante care au grupa de ambalare I | |
Numai substante care au grupa de ambalare II | |
Substante cu grupele de ambalare I, II sau III | |
Numai substante care au grupa de ambalare III |
Întrebarea 67 |
Numai substante care au grupa de ambalare I | |
Numai substante care au grupa de ambalare II | |
Substante cu grupele de ambalare II sau III | |
Numai substante care au grupa de ambalare III |
Întrebarea 68 |
La orice fel de presiune înalta | |
La presiunea gazelor pentru care sunt aprobate, în orice
conditii atmosferice | |
La cresterea presiunii provocata de un incendiu | |
La caderile de la mare presiune |
Întrebarea 69 |
În asa fel încât sa nu le penetreze aerul umed | |
Cu grija, nu trebuie sa fie proiectate sau supuse la socuri | |
Delicat, pentru a nu se produce încarcari electrostatice | |
În asa fel, încât sa nu se deterioreze continutul |
Întrebarea 70 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 71 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 72 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 73 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 74 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 75 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 76 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 77 |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Întrebarea 78 |
Butoi de lemn | |
Butoi | |
Cutie | |
Butelie |
Întrebarea 79 |
Ambalaj combinat | |
Butelie | |
GRV sau IBC | |
Butoi de lemn |
Întrebarea 80 |
Butelii | |
Saci | |
Canistre | |
Butoaie mici |
Întrebarea 81 |
Butoaie | |
Canistre | |
Lazi | |
Ambalaje combinate |
Întrebarea 82 |
Ambalaj combinat | |
Canistra | |
Cutie | |
Sac |
Întrebarea 83 |
Cutii | |
Butoaie | |
Canistre | |
Ambalaje combinate |
Întrebarea 84 |
Canistra mare | |
RMV (IBC) | |
Butoi | |
Container mic |
Întrebarea 85 |
Butelii | |
Butoaie cilindrice | |
Butoaie de plastic | |
Ambalaje combinate |
Întrebarea 86 |
Este obligatoriu pentru transportul de produse alimentare
perisabile | |
Nu este obligatoriu pentru transporturile nationale de marfuri
periculoase | |
Este obligatoriu pentru transportul de marfuri periculoase | |
Este obligatoriu numai pentru transportul marfurilor periculoase
în trafic international |
Întrebarea 87 |
Poate fi pastrat de întreprinderea de transport, dar conducatorul
auto trebuie sa aiba cel putin o fotocopie | |
Nu poate fi eliberat conducatorilor auto care au peste 50 de ani | |
Poate fi eliberat tuturor conducatorilor auto care au un
permis de conducere valabil pentru vehiculele cu care
transporta marfuri periculoase | |
Este eliberat numai conducatorilor auto cu vârsta pâna la 25 de
ani |
Întrebarea 88 |
Este eliberat când conducatorul auto a urmat un curs de formare
profesionala, chiar daca nu a promovat nici un examen | |
Poate fi reînnoit automat, în functie de activitatea profesionala
desfasurata | |
Este valabil 3 ani de la data eliberarii | |
Este eliberat numai dupa promovarea unui examen |
Întrebarea 89 |
Este documentul care permite transportarea de marfuri periculoase
, chiar daca unitatea de transport nu este aprobata pentru aceasta | |
Când data de valabilitate este depasita, se prevede o amânare sau
un permis special (fara examen) pentru continuarea activitatii, cel
putin 6 luni dupa data expirarii | |
Când data de valabilitate este depasita, se elibereaza un nou
certificate special (fara examen) | |
Este documentul care atesta promovarea unui examen pentru
a putea conduce anumite tipuri de vehicule care transporta
substante periculoase |
Întrebarea 90 |
Cele care transporta recipiente mari pentru vrac – RMV
(IBC) sau marfuri ambalate în cantitati superioare cantitatilor
limitate, indiferent de capacitatea totala a vehiculelor | |
Vehiculele care transporta cisterne fixe cu o capacitate nominala
peste 3000 litri | |
Vehiculele care transporta containere cisterna cu o capacitate
nominala peste 3000 litri | |
Vehicule-cisterna fixa sau mobila cu o capacitate nominala mai
mica de 3000 litri |
Întrebarea 91 |
Abiliteaza conducatorul auto sa efectueze transporturi de marfuri
periculoase ambalate, din toate clasele | |
Abiliteaza conducatorul auto sa efectueze transporturi de
marfuri periculoase ambalate, din toate clasele (cu exceptia
claselor 1 si 7) | |
Este obligatoriu pentru conducerea tuturor tipurilor de vehicule
care transporta marfuri periculoase | |
Este obligatoriu pentru conducerea vehiculelor cisterna (fixa sau
mobila) |
Întrebarea 92 |
Vehiculul cu cisterna fixa sau demontabila cu o capacitate mai
mare de 1 mc, vehicule-baterie cu o capacitate totala mai mare
de 1 mc si vehicule care transporta marfuri periculoase în
containere-cisterna, cisterne mobile sau CGEM (containere de
gaze cu elemente multiple) cu o capacitate individuala mai mare
de 3 mc pe o unitate de transport | |
Vehiculul pentru vrac, cu o capacitate peste 1000 litri | |
Vehicul care transporta marfuri periculoase ambalate, din toate
clasele, cu exceptia claselor 1 si 7 | |
Vehicul care transporta containere cu produse pulverulente |
Întrebarea 93 |
Abiliteaza conducatorul auto sa efectueze transporturi de marfuri
periculoase determinate, numai cu cisterne sau containere cisterna cu
o capacitate de 2500 litri | |
Abiliteaza conducatorul auto sa efectueze transporturi de marfuri
periculoase determinate, numai cu cisterne a caror masa maxima
autorizata este sub o tona | |
Abiliteaza conducatorul auto sa efectueze transporturi de
anumite marfuri periculoase (cu exceptia celor de clasa 1 sau 7)
cu cisterne sau containere-cisterne indiferent de capacitate | |
Abiliteaza conducatorul auto sa efectueze transporturi de marfuri
periculoase din clasele 1 si 7 |
Întrebarea 94 |
Poate fi obtinut dupa promovarea unui examen specific, fara
promovarea examenului de la cursul de baza (colete) | |
Poate fi obtinut dupa promovarea unui examen specific, dar
numai dupa promovarea examenului de la cursul de baza
(colete) | |
Autorizeaza conducatorul auto sa transporte în cisterna chiar si
marfurile care se transporta numai în colete sau vrac (cu exceptia
clasei 7) | |
Autorizeaza conducatorul auto sa transporte marfuri periculoase
din toate clasele |
Întrebarea 95 |
Poate fi obtinut dupa promovarea unui examen specific, fara
promovarea examenului de la cursul de baza | |
Autorizeaza conducatorul auto sa transporte marfuri periculoase
din clasa 1 | |
Poate fi obtinut dupa promovarea unui examen specific, dar
numai dupa promovarea examenului de la cursul de baza
(colete) | |
Autorizeaza conducatorul auto sa transporte marfuri periculoase
din toate clasele |
Întrebarea 96 |
Cei care au intentia sa efectueze transporturi de substante
periculoase în colete (cu exceptia claselor 1 si 7) sau în
containere pentru colete | |
Cei care au intentia sa efectueze transporturi de substante
nepericuloase, alimentare sau destinate hranirii animalelor | |
Cei care au intentia sa efectueze transporturi de substante
periculoase în cisterne fixe sau mobile de capacitare redusa | |
Cei care au intentia sa efectueze transporturi de produse perisabile |
Întrebarea 97 |
Acid nitric (lichid corosiv) în cisterna | |
Acid sulfuric (lichid corosiv) ambalat în butoaie de otel | |
Dinamita ambalata | |
Hexafluorura de uraniu (substanta radioactiva) în ambalaje
compozite |
Întrebarea 98 |
Nitrat de uraniu în solutie hexahidratata (substanta lichida
radioactiva) în cisterne | |
Detonatori pentru munitie în colete | |
Solutie de hidroxid de sodiu (lichid coroziv) în cisterne | |
Nitrat de thoriu (substanta solida radioactiva) în colete |
Întrebarea 99 |
Benzina în cisterna | |
Peroxid de hidrogen (lichid comburant) în container-cisterna | |
Amoniac dizolvat în apa sub presiune (gaz) în cisterna | |
Explozibili de mina ambalati |
Întrebarea 100 |
Încarcaturi explozibile industriale (fara detonator) în ambalaje
corespunzatoare | |
Etanol (lichid inflamabil) în container cisterna | |
Radiu (substanta radioactiva) în ambalaje corespunzatoare | |
Triclorosilan (substanta lichida din clasa 4.3) în cisterna |
Listă |