Întrebarea 1 |
Vehiculele cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
| |
Vehiculele-cisterna, containerele-cisterna sauvehiculele-baterie trebuie sa fie placardate cu placi-etichete
| |
Vehiculele care transporta (cu exceptia claselor 1 si 7) trebuie sa prezinte etichete de pericol
| |
Containerele si containerele-cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
|
Întrebarea 2 |
Vehiculele cu cisterne demontabile nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
| |
Containerele pentru colete trebuie sa fie placardate cu placi-etichete
| |
Containerele cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
| |
Vehiculele cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
|
Întrebarea 3 |
Se refera numai la vehiculele cisterna
| |
Se refera si la coletele sau recipientele mari pentru vrac - RMV (IBC) curatate
| |
Se bazeaza pe etichetele de pericol folosite la transportul de colete si recipiente mari pentru vrac - RMV (IBC)
| |
Se bazeaza pe numerele ONU aplicate pe colete sau pe recipientele mari pentru vrac - RMV(IBC)
|
Întrebarea 4 |
Se refera la toate clasele, adica nu se pot incarca in comun substante din clase diferite
| |
Permit incarcarea de explozibile impreuna cu substante toxice
| |
Se refera numai la anumite clase care nu trebuie incarcate cu alte clase de pericol
| |
Se refera numai la clasele 6.1, 6.2 si 9
|
Întrebarea 5 |
Nu exista interdictii de incarcare in comun daca vehiculul este autorizat pentru transportul tuturor claselor de pericol
| |
Se refera exclusive la explozibilii din clasa 1, pentru ca toate substantele din celelalte clase pot fi incarcate in comun in acelasi vehicul
| |
Interzic incarcarea de peroxizi organici (cu etichetele 5.2 si 1) impreuna cu orice alta substanta periculoasa din alta clasa
| |
Permit incarcarea substantelor din clasa 5.2 (cu eticheta 1) impreuna cu orice alta substanta periculoasa din alta clasa
|
Întrebarea 6 |
Trebuie respectate numai daca vehiculul nu este autorizat pentru transportul tuturor claselor de pericol
| |
Trebuie intotdeauna respectate, controland etichetele de pericol aplicate pe colete
| |
Autorizarea incarcarea de substante din clasa 1 impreuna cu substantele din clasele 2, 3, 4.2, 6.2, 8 si 9
| |
Permit incarcarea substantelor din clasa 4.1 (cu eticheta 1) impreuna cu substantele inflamabile din clasa 3
|
Întrebarea 7 |
Intre 24,7 si 40 tone
| |
18,5 tone
| |
40 tone
| |
20,6 tone
|
Întrebarea 8 |
Producerea unei mari cantitati de caldura la eliberarea in aer
| |
Reactia violenta cu umiditatea din aer
| |
Sunt toate foarte inflamabile
| |
Provoaca asfixierea in spatii inchise
|
Întrebarea 9 |
Un butoi gol neutilizat niciodata
| |
Ambalajul sau recipientul apt pentru a fi umplut cu produse periculoase
| |
Elementele de inchidere si accesibile de protectie ale unui ambalaj
| |
Produsul final al operatiunii de ambalare, pregatit pentru expediere, constituit din ambalajul in sine, ambalajul mare sau recipientul mare pentru transport in vrac, impreuna cu continutul sau
|
Întrebarea 10 |
O cisterna de 1000 l, fixata permanent pe sasiul unui vehicul
| |
Un ambalaj compozit format dintr-un recipient intern din plastic si un ambalaj extern de metal
| |
Un container cu volumul de 2 m3 incarcat cu lazi de lemn care contin naftalina rafinata
| |
Recipient de gaze, butoi, sac, precum si obiectele care, datorita inaltimii, masei sau configuratiei lor, pot fi transportate fara a fi ambalate sau in stelaje, lazi sau dispozitive de manipulare
|
Întrebarea 11 |
Un butoi metalic cu o capacitate de peste 650 l
| |
Un colet pregatit pentru expediere
| |
Un recipient, precum si toate celelalte elemente sau materiale necesare care permit recipientului sa-si indeplineasca functia de retentie
| |
Un butoi, o lada de lemn cu volum mai mare de 450 l
|
Întrebarea 12 |
Invelisul utilizat (de un singur expeditor in cazul Clasei 7) pentru a cuprinde unul sau mai multe colete intr-o singura unitate mai usor de manipulat si stivuit in timpul transportului
| |
Un ambalaj mai solid decat cele obisnuite pentru anumite marfuri periculoase
| |
O carcasa utilizata de un singur expeditor pentru a reuni in aceeasi unitate mai multe colete din clase de pericol diferite
| |
Un platou de incarcare utilizat de un singur expeditor pentru a reuni in aceeasi unitate mai multe colete din aceeasi clasa de pericol
|
Întrebarea 13 |
Nu, nici daca ambalajele nu au fost curatate
| |
Da, dar numai pentru recipiente mari de vrac (GRV sau IBC)
| |
Da, pentru ambalajele necuratate
| |
Nu este necesar in nici un caz
|
Întrebarea 14 |
Afectarea sanatatii prin inhalarea pulberilor fine
| |
Presiunea ridicata, asfixierea, toxicitatea, inflamabilitatea si comburanta
| |
Asfixierea, infectia si radioactivitatea
| |
Riscul pentru sanatate prin inhalarea sub forma de pulbere fina
|
Întrebarea 15 |
Solida
| |
Lichida
| |
Gazoasa
| |
Topita
|
Întrebarea 16 |
Sunt intotdeauna radioactive
| |
Sunt toate comburante
| |
Pot fi inflamabile, asfixiante sau toxice
| |
Toate se auto aprind la contactul cu aerul
|
Întrebarea 17 |
Pot fi asfixiante sau comburante
| |
Sunt toate instabile chimic si asfixiante
| |
Sunt toate inflamabile
| |
Sunt toate comburante
|
Întrebarea 18 |
Daca recipientele care le contin sunt expuse la soare
| |
Daca intra in contact cu lichide corozive
| |
In contact cu obiecte metalice supraincalzite sau de la orice sursa de aprindere
| |
Numai daca sunt inodore
|
Întrebarea 19 |
Sunt intotdeauna foarte toxice
| |
Sunt extrem de reci si pot provoca vatamari (arsuri) ale tesuturilor umane
| |
Trebuie transportate in containere mari si solide
| |
Se aprind intotdeauna la contactul cu aerul
|
Întrebarea 20 |
Recipientele se topesc lent si gazele se imprastie
| |
Peretii recipientului sunt corodati de gazul cald
| |
Gazele se transforma intotdeauna in lichide calde
| |
Prin cresterea presiunii interne, recipientele pot exploda
|
Întrebarea 21 |
Pot fi comburante, inflamabile sau toxice
| |
Sunt substante care prezinta un pericol pentru sanatatea omului, fiind toxice si corozive
| |
Sunt gaze ne-comburante, neinflamabile si netoxice, care dilueaza sau inlocuiesc oxigenul prezent in mod normal in atmosfera
| |
Gazele toxice nu se dilueaza si nu inlocuiesc oxigenul aflat in mod normal in atmosfera
|
Întrebarea 22 |
Se aprind la temperatura de 20o C si presiunea atmosferica normala, indiferent de procentul de amestec cu aerul
| |
Pot determina sau favoriza aprinderea altor substante prin cresterea aportului din aer
| |
Au punctul de inflamabilitate de 20oC la presiune atmosferica normala, la un amestec cu aerul de cel putin 13% si au o plaja de inflamabilitate cu aerul de cel putin 12%, indiferent care le este limita inferioara de inflamabilitate | |
Pot fi comburante sau toxice
|
Întrebarea 23 |
Se pot aprinde in amestec mai mare de 13% cu aerul
| |
Favorizeaza, prin aportul de oxigen, aprinderea altor substante
| |
Sunt cunoscute ca substante care prezinta un pericol pentru sanatatea omului, fiind toxice si corozive
| |
Se aprind la temperatura de 20oC si presiunea atmosferica normala, indiferent de procentul de amestec cu aerul
|
Întrebarea 24 |
Nu inlocuiesc oxigenul prezent in mod normal in atmosfera
| |
Nu inglobeaza si gazele corozive
| |
Sunt intotdeauna si comburante
| |
Prezinta pericol pentru viata omului
|
Întrebarea 25 |
Propanul lichefiat (cod de clasificare 2F)
| |
Azotul (cod de clasificare 1A)
| |
Bromura de metil lichefiata (cod de clasificare 2T)
| |
Amoniacul anhidru (cod de clasificare 2TC)
|
Întrebarea 26 |
Amoniac in solutie apoasa (cod de clasificare 4TC)
| |
Trifluorura de clor (cod de clasificare 2TOC)
| |
Metilclorosilan (cod de clasificare 2TFC)
| |
Bromura de metil lichefiata (cod de clasificare 2T)
|
Întrebarea 27 |
Bromura de metil lichefiata (cod de clasificare 2T)
| |
Criptonul comprimat (cod de clasificare 2O)
| |
Propanul lichefiat (cod de clasificare 2F)
| |
Azotul (cod de clasificare 1A)
|
Întrebarea 28 |
Oxigenul comprimat (cod de clasificare 1O)
| |
Acetilena dizolvata (cod de clasificare 4F)
| |
Triclorura de clor (cod de clasificare 2TOC)
| |
Kriptonul comprimat (cod de clasificare 1A)
|
Întrebarea 29 |
Argonul (cod de clasificare 1A)
| |
Diclorosilanul (cod de clasificare 2TFC)
| |
Acetilena dizolvata (cod de clasificare 4F)
| |
Protoxidul de azot (cod de clasificare 2O)
|
Întrebarea 30 |
Provoaca asfixia, fiind foarte toxic
| |
Nu trebuie sa intre in contact cu produsele combustibile
| |
Prezinta numai riscul de congelare
| |
La contactul cu produsele combustibile nu prezinta nici un pericol
|
Întrebarea 31 |
I - gaz inflamabil F " un gaz neinflamabil, toxic TF " un gaz neinflamabil, comburant
| |
T " un gaz toxic, F " un gaz inflamabil, TF " un gaz toxic, inflamabil
| |
T-un gaz toxic, TF " un gaz inflamabil, comburant F " un gaz comburant
| |
T " un gaz inflamabil, I " un gaz toxic, F " un gaz neinflamabil, toxic
|
Întrebarea 32 |
A- un gaz asfixiant, O " un gaz comburant, TC " un gaz toxic, coroziv
| |
A- un gaz neinflamabil, instabil chimic, O- un gaz toxic, TC " un gaz netoxic, instabil chimic
| |
A- un gaz asfixiant, O - un gaz toxic, instabil chimic, TC - un gaz toxic, comburant
| |
A- un gaz comburant, TC - un gaz toxic, coroziv, O" un gaz inflamabil
|
Întrebarea 33 |
TO " gaz inflamabil, coroziv, TFC " gaz toxic, asfixiant, comburant, TOC " gaz asfixiant, inflamabil, corosiv
| |
TO " gaz toxic si coroziv TFC " gaz toxic, asfixiant, coroziv TOC " gaz asfixiant, comburant, coroziv
| |
TO " gaz asfixiant TFC " gaz toxic, comburant TOC- gaz comburant si coroziv
| |
TO " gaz toxic, comburant TFC " gaz toxic, inflamabil si coroziv TOC " gaz toxic, comburant, coroziv
|
Întrebarea 34 |
Numarul ONU si denumirea oficiala, masa bruta si data urmatoarei inspectii tehnice
| |
Denumirea gazului sau a amestecului de gaze, cu sigla ADR
| |
Indicarea gazului continut in recipient sub forma formulei sale chimice
| |
Nici o alta inscriptie marcajul fiind suficient
|
Întrebarea 35 |
Denumirea gazului sau a amestecului de gaze, cu sigla ADR
| |
Indicarea gazului continut in recipient sub forma formulei sale chimice
| |
Numarul ONU si denumirea oficiala, masa bruta si data urmatoarei inspectii tehnice
| |
Nici o alta inscriptie marcajul de pe colete fin suficient
|
Întrebarea 36 |
Denumirea completa a gazului, lizibila si permanenta, precedata de literele UN
| |
Diviziunea gazului din clasa 2 continut in recipient si masa neta totala a acestuia
| |
Numarul ONU al gazului, mentionat in documentele de transport, precedat de literele UN
| |
Indicarea gazului continut in recipient sub forma formulei sale chimice
|
Întrebarea 37 |
2
| |
5.1
| |
7
| |
9
|
Întrebarea 38 |
O flacara alba sau neagra pe fond rosu
| |
O flacara neagra pe fond cu jumatatea superioara alba si jumatatea inferioara neagra
| |
O bomba neagra care explodeaza pe un fond portocaliu
| |
Un recipient (butelie neagra sau alba) pe un fond verde cu cifra 2 in coltul inferior
|
Întrebarea 39 |
Clasa 2
| |
Clasele 2 sau 3, dupa caz
| |
Clasa 4.1
| |
Clasa 4.3
|
Întrebarea 40 |
Gaz inflamabil
| |
Gaz asfixiant
| |
Degajare de gaze inflamabile la contactului cu apa
| |
Substanta sensibila la presiune
|
Întrebarea 41 |
Cu trei etichete, una pe fiecare latura si una in spate
| |
Cu trei placi portocalii cu cifre (unul pe fiecare latura si unul posterior) si patru placi-etichete (un ape fiecare latura, una anterior si una posterior)
| |
Cu doua placi de culoare portocalie in fata si in spate si cu doua placi-etichete (una pe fiecare latura)
| |
Cu placi portocalii cu numerele de identificare pe fiecare latura
|
Întrebarea 42 |
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul anterior si sa le lege
| |
Sa respecte pozitia verticala a buteliilor aflate in colete sau in stelaje
| |
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul posterior si sa le lege
| |
Nu are importanta cum sunt dispuse pe platforma buteliile culcate
|
Întrebarea 43 |
O substanta care se transforma in stare gazoasa la o temperatura de cel putin 60oC
| |
O substanta care la temperatura ambianta (15oC) se afla in stare lichida, dar degaja vapori
| |
O substanta care la temperatura ambianta (15oC) si la presiune atmosferica normala se afla complet in stare gazoasa
| |
O substanta la care presiunea vaporilor este peste 3 bari
|
Întrebarea 44 |
Evaporate rapid prin incalzire
| |
Comprimate, lichefiate sau dizolvate in alte substante
| |
Solidificate
| |
Sa fie incalzite
|
Întrebarea 45 |
Lichefiate sub presiune, prin cresterea temperaturii
| |
Solidificate
| |
Incalzite, pentru scaderea presiunii
| |
Lichefiate prin marirea presiunii si scaderea temperaturii
|
Întrebarea 46 |
Se comprima si/sau refrigereaza
| |
Se incalzeste
| |
Se creste volumul recipientului care il contine
| |
Este lasat sa se imprastie
|
Întrebarea 47 |
Cand este comprimat
| |
Cand se reduce presiunea sau se mareste temperatura
| |
Cand este comprimat si refrigerat
| |
Cand este evaporat
|
Întrebarea 48 |
Intre 24,7 si 40 tone
| |
18,5 tone
| |
40 tone
| |
20,6 tone
|
Întrebarea 49 |
Producerea unei mari cantitati de caldura la eliberarea in aer
| |
Reactia violenta cu umiditatea din aer
| |
Sunt toate foarte inflamabile
| |
Provoaca asfixierea in spatii inchise
|
Întrebarea 50 |
Tuburi sau butelii sub cu o capacitate de maxim 150 l ori butoaie sub presiune cu o capacitate sub 1000 l
| |
Butelii cu o capacitate de 1000-3000 l
| |
GRV sau IBC cu o capacitate intre 450 si 3000 l
| |
Rezervoare mari cu o capacitate de peste 1000 l
|
Întrebarea 51 |
Cisterne fixe concepute si construite in aceste scop, cu capacitate nelimitata
| |
GRV sau IBC cu o capacitate intre 150 si 3000 l
| |
Recipiente cu o capacitate cuprinsa intre 1000 l si 3000 l
| |
Butelii, tuburi sau recipiente prevazute cu robinet si capac de protectie
|
Întrebarea 52 |
La orice fel de presiune inalta
| |
La presiunea gazelor pentru care sunt aprobate, in orice conditii atmosferice
| |
La cresterea presiunii provocata de un incendiu
| |
La caderile de la mare presiune
|
Întrebarea 53 |
In asa fel incat sa nu le penetreze aerul umed
| |
Cu grija, nu trebuie sa fie proiectate sau supuse la socuri
| |
Delicat, pentru a nu se produce incarcari electrostatice
| |
In asa fel, incat sa nu se deterioreze continutul
|
Întrebarea 54 |
Au o sectiune eliptica sau policentrica
| |
Au o sectiune policentrica sau forma de furgon
| |
Sunt construite din otel carbon cu pereti de 3 pana la 5 milimetri
| |
Au o sectiune circulara sau forma sferica
|
Întrebarea 55 |
Pot fi lipsite de vanele de faza vapori (gazoasa)
| |
Pot fi echipate cu un dispozitiv de aerisire sau de ventilatie
| |
Sunt intotdeauna echipate cu vane de faza lichida si vapori (gazoasa)
| |
Nicio data nu au echipamentul de lucru (serviciu) in partea superioara
|
Întrebarea 56 |
Pot fi lipsite de vanele pentru faza valori (gazoasa)
| |
Sunt echipate de regula cu echipamentul de lucru (serviciu) in partea superioara
| |
Pot fi echipate cu un dispozitiv de aerisire sau ventilatiei
| |
Nicio data nu au echipamentul de lucru (serviciu) in partea superioara
|
Întrebarea 57 |
Sunt in general construite pentru a suporta presiuni cuprinse intre 10 si 30 de bari
| |
Sunt in general construite pentru a suporta presiuni cuprinse intre 1 si 3 bari
| |
Pot avea indicatoare de nivel transparente din sticla
| |
Sunt in general echipate cu vana de descarcare si brida falsa
|
Întrebarea 58 |
Contin dispozitive de exces de flux cu inchidere manuala in caz de rupere a tubului flexibil de golire
| |
Sunt formate din clapete de fund si vane terminale de descarcare identice cu cele de pe cisternele pentru transportul de substante chimice
| |
Contin dispozitive de exces de flux cu inchidere automata sau comandata in caz de ruptura a tubului flexibil de golire
| |
Au la capatul tubulaturii de golire numai o singura vana cu bila
|
Întrebarea 59 |
Indicatoare de nivel transparente confectionate din sticla
| |
Nu este admis nici un dispozitiv deoarece controlul se face prin cantarirea incarcaturii
| |
Joja metrica introdusa prin gurile de vizitare pentru masurarea nivelului incarcaturii
| |
Indicatoare de nivel fixe sau rotative care pot arata diferite nivele de umplere sau o joja rotativa
|
Întrebarea 60 |
Bar sau kg/cm2 (cu sens negativ)
| |
Grade Celsiul (grade centigrade) sau grade Fahrenheit
| |
Masa in kg a lichidului
| |
Grade Kelvin " incepand de la temperatura de zero absolut
|
Întrebarea 61 |
Certificatul de agreare ADR pentru transporturile internationale al vehiculului, cuponul politei de asigurare, scrisoarea de transport CMR cu numele, etichetele si grupa de ambalare ale substantei transportate
| |
Certificatul de agreare ADR al vehiculului, certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, scrisoarea de transport CMR cu substanta declarata corespunzator, fisa de siguranta si autorizatii de transport pentru statele nemembre ale UE, sau dupa caz
| |
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, certificatul de proprietate al vehiculului, certificatul de agreare ADR al vehiculului
| |
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, certificatul de spalare, certificatul de agreare ADR pentru transportul international al vehiculului
|
Întrebarea 62 |
Contine informatii legate de cisterna: presiunea de incarcare si de serviciu si substantele transportabile
| |
Contine datele de expirare a controalelor periodice ale cisternei, substantele transportabile si este valabil trei ani de la data emiterii
| |
Contine numarul de inmatriculare, numele proprietarului, substantele transportabile si indica data de expirare a valabilitatii sale
| |
Aproba la transportul international si alte substante decat cele transportabile, daca apartin aceleiasi clase
|
Întrebarea 63 |
Chiar si alte substante periculoase in afara de cele din documentul cisternei, dupa informarea autoritatilor interesate
| |
Orice substante, chiar si cele care nu figureaza in documentul cisternei, inclusiv produse alimentare
| |
Alternativ si produse alimentare, dupa curatare
| |
Numai substantele periculoase enumerate pe documentul cisternei sau al vehiculului cisterna
|
Întrebarea 64 |
Documentul de transport, certificatul de agreare ADR al vehiculului, certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto si fisa de siguranta
| |
Documentul de circulatie cu autorizatia tehnica, documentul de transport, certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, cuponul politei de asigurare
| |
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, instructiunile de incarcare emis de firma de transport, documentul de transport
| |
Certificatul de proprietate al vehiculului, cuponul politei de asigurare si instructiunile de incarcare ale firmei de transport
|
Întrebarea 65 |
Trebuie sa fie instalate de incarcator dupa incarcarea produsului
| |
Pot fi scoase sau acoperite la destinatar, imediat dupa descarcarea produsului
| |
Trebuie sa fie instalate de catre sofer si scoase sau acoperite cand cisterna este goala si curatata
| |
Pot fi mentinute cand cisterna este goala si curatata
|
Întrebarea 66 |
Trebuie sa semnaleze transportul de substante nepericuloase expunand un panou de culoare albastra fara cifre
| |
Trebuie sa prezinte placile portocalii fara numere (neutre) si cand este goala si curatata
| |
Trebuie sa prezinte mijloace de semnalizare a pericolului la transportul de substante periculoase, chiar daca cisterna este goala dar necuratata
| |
Trebuie sa prezinte numai placile portocalii (fara numere), daca transporta substante nepericuloase
|
Întrebarea 67 |
Lampi autonome de culoare portocalie
| |
Placi portocalii (cu sau fara numere) si placi-etichete de pericol
| |
Scrierea citeata pe partile laterale a denumirii diferitelor produse transportate
| |
Panouri reflectorizante de culoare galbena sau rosie
|
Întrebarea 68 |
Placi portocalii patrate cu latura de 50 cm si placi-etichete romboidale cu latura de 10 mm
| |
Placi portocalii dreptunghiulare de 40x30cm si placi-etichete romboidale cu latura de 25cm
| |
Panouri rosii circulare cu diametrul de 300 mm si etichete romboidale cu latura de 10 mm
| |
Panouri rosii romboidale sau patrate cu latura de 50 cm
|
Întrebarea 69 |
Cel de sus " numarul de identificare al pericolului, iar cel de jos " numarul ONU de identificare a substantei
| |
Cel de sus " numarul ONU de identificare a substantei, iar cel din dreapta " numarul de pericol
| |
Cel de jos " numarul de identificare a pericolului, iar din stanga " numarul ONU al substantei
| |
Cel din dreapta " numarul de pericol, iar cel din stanga " numarul ONU al substantei
|
Întrebarea 70 |
Permit identificarea denumirii exacte a substantei transportate
| |
Sunt numere de identificare ale pericolelor, fiecare cifra continuta avand o semnificatie in acest sens
| |
Permit identificarea cifrei si literei de enumerare a substantei transportate
| |
Reprezinta cantitatea (in kilograme sau litri) de substante periculoase transportate
|
Întrebarea 71 |
Reprezinta cantitatea (in kilograme sau litri) de substante periculoase transportate
| |
Permit identificarea cifrei si literei de enumerare a substantei transportate
| |
Permit identificarea exacta a substantei transportate sau a grupei de substante din care aceasta face parte
| |
Se refera la pericolele prezentate de substantele transportate
|
Întrebarea 72 |
Arata clasificarea ADR (clasa, cifra si litera de enumerare) a substantei transportate
| |
Indica punctul de aprindere in cazul produselor inflamabile
| |
Permite identificarea denumirii substantei transportate
| |
Permite identificarea tipurilor de pericole reprezentate de substanta transportata
|
Întrebarea 73 |
Semnaleaza pericolul principal (preponderent) al substantei transportate
| |
Semnaleaza riscul secundar al substantei transportate
| |
Indica numarul de compartimente ale cisternei
| |
Arata capacitate (in m3) a cisternei
|
Întrebarea 74 |
Permite identificarea diferitelor tipuri de riscuri legate de produs
| |
Indica soferului clasa substantei transportate si daca poate folosi apa in caz de incendiu
| |
Permite identificarea substantei sau a grupei de substante transportate
| |
Indica soferului cantitatea (masa) substantei transportate
|
Întrebarea 75 |
Primele, pericolele secundare ale substantei transportate
| |
Cele din pozitia a doua, pericolul principal al substantei transportate
| |
Cea din pozitia a treia indica cifra de enumerare a substantei
| |
Prima, pericolul principal, iar celelalte pericolele secundare ale substantei transportate
|
Întrebarea 76 |
In general, cresterea pericolului secundar
| |
Daca este dublata a doua sau a treia (de ex. 266), cresterea pericolului principal
| |
Un singur tip de pericol minor
| |
In general, cresterea pericolului indicat de cifra respectiva
|
Întrebarea 77 |
Arata ca pericolul indicat de prima cifra este de substanta cancerigena
| |
Urmeaza numai dupa o singura cifra si arata ca pericolul poate fi indicat suficient de prima cifra
| |
Arata ca in afara de pericolul indicat de prima cifra, substanta prezinta si alte pericole diverse
| |
Urmeaza numai dupa doua cifre pentru a indica un pericol minor
|
Întrebarea 78 |
Cisterna contine un lichid care degaja gaze
| |
Cisterna sau recipientul contin o substanta din clasa 2
| |
Cisterna contine numai gaze inflamabile
| |
Prezenta solidelor care se pot gazeifica
|
Întrebarea 79 |
Gaz refrigerat care degaja oxigen si favorizeaza incendiile
| |
Solid care degaja gaze inflamabile
| |
Gaz inflamabil
| |
Substanta topita care se transforma in gaze
|
Întrebarea 80 |
Trebuie sa masoare cel putin 400/400 mm pe cisternele a caror capacitate este sub 3.000l
| |
Trebuie sa masoare cel putin 250/250 mm pe vehiculele-cisterna sau containerele-cisterna
| |
Trebuie sa masoare obligatoriu 40/30 cm pentru toate cisternele
| |
Trebuie sa masoare cel putin 45/45 cm sau 35/35 cm pentru toate vehiculele-cisterna
|
Întrebarea 81 |
Una anterior si una posterior neutre si cate 1 pe fiecare latura, cu numerele de identificare ale substantei
| |
1 pe fiecare latura, cu numerele de identificare ale substantei
| |
4, cate 1 pe fiecare latura, toate neutre
| |
4, cate 1 pe fiecare latura cu numerele de identificare ale substantei
|
Întrebarea 82 |
Una anterior si una posterior, fara numere
| |
Una anterior, una posterior si cate doua pe laturi, toate cu numere
| |
Una anterior, una posterior si cate una pe laturi, acestea din urma cu numere
| |
Una anterior si cate doua pe laturi, cu numere
|
Întrebarea 83 |
inflamabil si comburant
| |
toxic, inflamabil si comburant
| |
toxic, inflamabil si corosiv
| |
toxic si inflamabil.
|
Întrebarea 84 |
toxic si corosiv
| |
toxic, inflamabil si comburant
| |
toxic, asfixiant si comburant
| |
toxic, comburant si corosiv.
|
Întrebarea 85 |
Sa intrati numai dupa ce ati aplicat masca de gaze cu filtrul corespunzator si apoi sa scoateti victima
| |
Sa intrati dupa ce ati inspirat profund, contand pe propriile voastre capacitati si sa scoateti victima
| |
Pentru a salva vieti omenesti, trebuie sa intrati in orice conditii
| |
Sa intrati cu o batista, care sa acopere nasul si gura, si sa scoateti rapid victima din spatiul inchis
|
Întrebarea 86 |
Daca victima e inconstienta si nu respira, sa-i faceti respiratie artificiala
| |
Daca victima e inconstienta si nu respira, sa o culcati pe spate si sa o palmuiti pentru a o reanima
| |
Daca victima e inconstienta si nu respira, sa o culcati in pozitie laterala de siguranta
| |
Daca victima e inconstienta si respira, sa-i faceti respiratie artificiala
|
Întrebarea 87 |
In toate cazurile, grave leziuni ale tesuturilor prin coroziune
| |
Pentru anumite gaze, arsuri prin eliberarea de vapori calzi, daca substanta intra in contact cu apa
| |
Pentru anumite gaze, intoxicatia grava sau moartea prin sufocare (asfixiere)
| |
Intotdeauna arsuri, pentru ca gazele sunt foarte fierbinti
|
Întrebarea 88 |
In cazul in care s-au respirat gaze care provoaca somnul sau dificultati respiratorii, se bea un pahar cu lapte si se continua normal calatoria
| |
In toate cazurile de inhalare a gazelor toxice sau corosive, aerisirea si, eventual, efectuarea respiratiei artificiale
| |
Indepartarea victimei intoxicate de sursa de intoxicare, aerisirea si, eventual, efectuarea respiratiei artificiale
| |
Daca un gaz rece a afectat vederea, se aplica o crema de protectie
|
Întrebarea 89 |
Numai costum din PVC
| |
Pentru gazele toxice, indiferent daca pericolul este principal sau secundar si contin in codul de clasificare litera T, masca de gaze cu cartus filtrant
| |
In toate cazurile ghetele de siguranta
| |
Imbracaminte de nylon sau tesatura sintetica si oxigen lichefiat sau comprimat
|
Întrebarea 90 |
Se produce prin inhalare daca substanta este respirata sub forma de gaz sau vapori
| |
Nu prezinta un pericol important, deoarece nu este niciodata letala
| |
Cand substanta intra pe nas sub forma de gaz sau vapori, se spune ca este ingerata
| |
Nu sunt daunatoare aparatului respirator
|
Întrebarea 91 |
Absorbite numai prin palma mainii
| |
Inhalate prin urechi sau pielea capului
| |
Ingerate prin ochi, maini sau picioare
| |
Absorbite (prin piele sau mucoase), ingerate sau inhalate
|
Întrebarea 92 |
Numai prin inhalare si absorbtie prin piele
| |
Numai prin ingestie, inhalare si compresie
| |
Prin ingestie, inhalare sau absorbtie cutanata (prin piele)
| |
Numai prin ingestie, inhalare si absorbtie prin gura
|
Întrebarea 93 |
Afecteaza numai copiii si batrani
| |
Apar numai la persoanele care nu au o sanatate buna
| |
Apar numai dupa un timp (luni sau chiar ani)
| |
Apar in cateva minute
|
Întrebarea 94 |
Nu va permite sa efectuati nici o activitate intr-o atmosfera toxica
| |
Poate fi folosita numai cand aerul nu contine oxigen
| |
Va permite sa lucrati intr-o atmosfera complet toxica
| |
Va permite sa lucrati intr-o atmosfera cu concentratie de oxigen mai mica de 16-17%
|
Întrebarea 95 |
Contin informatii referitoare la traseu si la opririle care trebuie facute pe traseu
| |
Trebuie sa indice intotdeauna denumirea comerciala a substantei si sa indice cantitatea incarcata in kilograme
| |
Precizeaza, functie de etichetele de pericol, natura pericolelor, masuri ce trebuie luate de conducatorul auto, precum si echipamentul necesar aplicarii masurilor
| |
Sunt completate de firma de transport la care lucreaza conducatorul auto
|
Întrebarea 96 |
Daca sunt utilizate pe teritoriul national, trebuie sa fie redactate in limba tarii in care este efectuat transportul, plus in engleza si in franceza
| |
Sunt redactate de societatea de transport, care le da conducatorului auto, in limbile franceza, engleza sau germana, indiferent care este limba pe care o vorbeste conducatorul auto
| |
Contin informatii referitoare la traseu si la opririle care trebuie facute pe traseu
| |
Sunt obligatorii exclusiv pentru transportul de marfuri periculoase si trebuie sa fie redactate intr-o limba cunoscuta si inteleasa de conducatorul auto
|
Întrebarea 97 |
Drumul si locul in care s-a produs accidental, denumirea substantei transportate, eventualii raniti si proportiile accidentului
| |
Drumul si locul in care s-a produs accidental, numarul de vehicule implicate, eventualii raniti si proportiile accidentului
| |
Tipul de vehicul implica, denumirea substantei transportate, eventualii raniti si proportiile accidentului
| |
Tipul de vehicul implicat, felul ambalajelor afectate, eventualii raniti si proportiile accidentului
|
Întrebarea 98 |
Cele referitoare la calatoria in curs trebuie pastrate in cabina, amestecate cu cele din ultimele trei luni de lucru
| |
Trebuie sa mentioneze care sunt mijloacele de lupta contra incendiilor, notiuni de prim ajutor, masuri ce trebuie luate la fata locului
| |
Conducatorul auto trebuie sa le citeasca numai in caz de accident, adica in ultimul moment
| |
La transportul international sunt redactate numai in limba tarii de destinatie
|
Întrebarea 99 |
Trebuie obligatoriu sa fie afisate pe parbriz
| |
In caz de ambalare in comun de marfuri ambalate cu acelasi pericol, trebuie sa fie tot atatea cate sunt cifrele de enumerare ale marfurilor transportate
| |
Trebuie pastrate in cabina conducatorului auto, intr-un mod care sa permita identificarea lor cu usurinta
| |
Trebuie pastrate la vedere impreuna cu cele primate la transporturile anterioare
|
Întrebarea 100 |
Documentul de transport, certificatul ADR al conducatorului auto si permisul de conducere
| |
Cartea verde a vehiculului, documentul de transport CMR
| |
Certificatul de agreare al vehiculului si permisul de conducere
| |
Documentul de transport si fisa de siguranta
|
Întrebarea 101 |
Permit conducatorului auto sa foloseasca echipamentele de protectie pe care trebuie sa le poarte in functie de o substanta determinata
| |
Furnizeaza conducatorului auto informatiile utile referitoare la trecerea prin tuneluri alpine
| |
Trebuie consultate numai dupa ce accidental s-a produs
| |
Nu servesc la nimic
|
Întrebarea 102 |
Amintesc conducatorului auto ca este interzis consumul de bauturi alcoolice
| |
Trebuie sa descrie masurile imediate pe care trebuie sa le ia conducatorului auto in caz de accident
| |
Pot inlocui certificatul de agreare al vehiculului pentru transporturi internationale
| |
La transportul international sunt redactate numai in limba tarilor tranzitate
|
Întrebarea 103 |
Numai cu un extinctor cu spuma
| |
Cu un extinctor cu apa
| |
Numai cu un extinctor cu pudra polivalenta pentru clasele de inflamabilitate A, B sau C
| |
Cu jeturi de apa pulverizata
|
Întrebarea 104 |
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul anterior si sa le lege
| |
Sa respecte pozitia verticala a buteliilor aflate in colete sau in stelaje
| |
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul posterior si sa le lege
| |
Nu are importanta cum sunt dispuse pe platforma buteliile culcate
|
Întrebarea 105 |
Cisterne fixe concepute si construite in aceste scop, cu capacitate nelimitata
| |
GRV sau IBC cu o capacitate intre 150 si 3000 l
| |
Recipiente cu o capacitate cuprinsa intre 1000 l si 3000 l
| |
Butelii, tuburi sau recipiente prevazute cu robinet si capac de protectie
|
Întrebarea 106 |
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza gazoasa a furnizorului la vana in faza gazoasa situata in partea superioara a cisternei si sa se asigure ca nu se depaseste presiunea maxima de lucru
| |
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana in faza gazoasa (retur de vapori) situata in partea superioara a cisternei
| |
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana terminala (de descarcare) din partea inferioara a cisternei
| |
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza gazoasa (retur de vapori) la vana de faza lichida situata in partea superioara a cisternei
|
Întrebarea 107 |
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana de faza lichida situata in partea superioara a cisternei
| |
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza gazoasa a furnizorului la vana in faza gazoasa din partea inferioara a cisternei, deschizand clapeta de fund corespunzatoare
| |
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana in faza gazoasa (retur de vapori) situata in partea inferioara a cisternei
| |
Trebuie sa deschida numai vana terminala de descarcare, la care este conectata tubulatura de faza lichida a furnizorului
|
Întrebarea 108 |
Verificand nivelul prin gura de vizitare
| |
Deschizand vanele de faza lichida dupa 20 de minute de la inceputul incarcarii
| |
Deschizand robinetul indicatoarelor fixe de nivel (martor de nivel), urmarind ca nivelul maxim de umplere sa nu fie depasit
| |
Cantarind greutatea incarcaturii pentru a nu se depasi masa portabila utila (neta a vehiculului)
|
Întrebarea 109 |
Verificand nivelul prin gura de vizitare
| |
Utilizand indicatorul de nivel rotativ, pentru a determina cantitatea de lichid din cisterna si gradul de umplere maxima
| |
Deschizand vanele de faza lichida dupa 20 de minute de la inceputul incarcarii
| |
Cantarind greutatea incarcaturii pentru a nu se depasi masa portabila utila (neta a vehiculului)
|
Întrebarea 110 |
Cantarind greutatea incarcaturii pe un cantar, pentru a nu se depasi masa neta a vehiculului cisterna
| |
Deschizand vanele de faza lichida dupa 20 de minute de la inceputul incarcarii sau verificand nivelul prin gura de vizitare
| |
Cantarind greutatea incarcaturii pentru a nu se depasi masa portabila utila a vehiculului
| |
Cantarind greutatea incarcaturii pe un cantar, pentru a se respecta greutatea maxima de incarcare a substantei respective, conform documentului de transport
|
Listă |