CONSILIERI SIGURANTA CLASA 2 partea II

Chestionarul a luat sfarsit!
Întrebări Inițiale:  %%TOTAL%%
Răspunsuri Exacte:  %%SCORE%%
Procentajul obținut este de: %%PERCENTAGE%%
Pentru a fi sigur ca promovezi examenul pentru atestat iti recomandam sa parcurgi de doua ori toate intrebarile.

Răspunsurile dumneavoastră sunt evidențiate mai jos.
Întrebarea 1
Care dintre afirmatiile urmatoare cu privire la placardarea mijloacelor de transport sunt adevarate?
A
Vehiculele cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
B
Vehiculele-cisterna, containerele-cisterna sauvehiculele-baterie trebuie sa fie placardate cu placi-etichete
C
Vehiculele care transporta (cu exceptia claselor 1 si 7) trebuie sa prezinte etichete de pericol
D
Containerele si containerele-cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
Întrebarea 2
Care dintre afirmatiile urmatoare cu privire la placardare sunt adevarate?
A
Vehiculele cu cisterne demontabile nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
B
Containerele pentru colete trebuie sa fie placardate cu placi-etichete
C
Containerele cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
D
Vehiculele cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
Întrebarea 3
In general, dispozitiile si/sau interdictiile de incarcare in comun, in acelasi vehicul, a marfurilor periculoase cu produsele alimentare sau cu obiecte de consum si hrana pentru animale:
A
Se refera numai la vehiculele cisterna
B
Se refera si la coletele sau recipientele mari pentru vrac - RMV (IBC) curatate
C
Se bazeaza pe etichetele de pericol folosite la transportul de colete si recipiente mari pentru vrac - RMV (IBC)
D
Se bazeaza pe numerele ONU aplicate pe colete sau pe recipientele mari pentru vrac - RMV(IBC)
Întrebarea 4
Interdictiile de incarcare in comun, in acelasi vehicul, de colete care contin substante periculoase apartinand unor clase ADR diferite:
A
Se refera la toate clasele, adica nu se pot incarca in comun substante din clase diferite
B
Permit incarcarea de explozibile impreuna cu substante toxice
C
Se refera numai la anumite clase care nu trebuie incarcate cu alte clase de pericol
D
Se refera numai la clasele 6.1, 6.2 si 9
Întrebarea 5
Interdictiile de incarcare in comun, in acelasi vehicul, de colete care contin substante periculoase apartinand unor clase ADR diferite:
A
Nu exista interdictii de incarcare in comun daca vehiculul este autorizat pentru transportul tuturor claselor de pericol
B
Se refera exclusive la explozibilii din clasa 1, pentru ca toate substantele din celelalte clase pot fi incarcate in comun in acelasi vehicul
C
Interzic incarcarea de peroxizi organici (cu etichetele 5.2 si 1) impreuna cu orice alta substanta periculoasa din alta clasa
D
Permit incarcarea substantelor din clasa 5.2 (cu eticheta 1) impreuna cu orice alta substanta periculoasa din alta clasa
Întrebarea 6
Periculoase apartinand unor clase ADR diferite:
A
Trebuie respectate numai daca vehiculul nu este autorizat pentru transportul tuturor claselor de pericol
B
Trebuie intotdeauna respectate, controland etichetele de pericol aplicate pe colete
C
Autorizarea incarcarea de substante din clasa 1 impreuna cu substantele din clasele 2, 3, 4.2, 6.2, 8 si 9
D
Permit incarcarea substantelor din clasa 4.1 (cu eticheta 1) impreuna cu substantele inflamabile din clasa 3
Întrebarea 7
40 m3 de gaz lichefiat, cu densitatea de 515 kg/m3, cantaresc:
A
Intre 24,7 si 40 tone
B
18,5 tone
C
40 tone
D
20,6 tone
Întrebarea 8
Printre pericolele majore ale gazelor se afla:
A
Producerea unei mari cantitati de caldura la eliberarea in aer
B
Reactia violenta cu umiditatea din aer
C
Sunt toate foarte inflamabile
D
Provoaca asfixierea in spatii inchise
Întrebarea 9
Ce se intelege prin colet?
A
Un butoi gol neutilizat niciodata
B
Ambalajul sau recipientul apt pentru a fi umplut cu produse periculoase
C
Elementele de inchidere si accesibile de protectie ale unui ambalaj
D
Produsul final al operatiunii de ambalare, pregatit pentru expediere, constituit din ambalajul in sine, ambalajul mare sau recipientul mare pentru transport in vrac, impreuna cu continutul sau
Întrebarea 10
Ce se intelege prin colet?
A
O cisterna de 1000 l, fixata permanent pe sasiul unui vehicul
B
Un ambalaj compozit format dintr-un recipient intern din plastic si un ambalaj extern de metal
C
Un container cu volumul de 2 m3 incarcat cu lazi de lemn care contin naftalina rafinata
D
Recipient de gaze, butoi, sac, precum si obiectele care, datorita inaltimii, masei sau configuratiei lor, pot fi transportate fara a fi ambalate sau in stelaje, lazi sau dispozitive de manipulare
Întrebarea 11
Ce se intelege prin ambalaj?
A
Un butoi metalic cu o capacitate de peste 650 l
B
Un colet pregatit pentru expediere
C
Un recipient, precum si toate celelalte elemente sau materiale necesare care permit recipientului sa-si indeplineasca functia de retentie
D
Un butoi, o lada de lemn cu volum mai mare de 450 l
Întrebarea 12
Ce se intelege prin supra-ambalaj?
A
Invelisul utilizat (de un singur expeditor in cazul Clasei 7) pentru a cuprinde unul sau mai multe colete intr-o singura unitate mai usor de manipulat si stivuit in timpul transportului
B
Un ambalaj mai solid decat cele obisnuite pentru anumite marfuri periculoase
C
O carcasa utilizata de un singur expeditor pentru a reuni in aceeasi unitate mai multe colete din clase de pericol diferite
D
Un platou de incarcare utilizat de un singur expeditor pentru a reuni in aceeasi unitate mai multe colete din aceeasi clasa de pericol
Întrebarea 13
Conform ADR, este necesar un document de transport in timpul transportului de ambalaje goale?
A
Nu, nici daca ambalajele nu au fost curatate
B
Da, dar numai pentru recipiente mari de vrac (GRV sau IBC)
C
Da, pentru ambalajele necuratate
D
Nu este necesar in nici un caz
Întrebarea 14
Care dintre urmatoarele riscuri sunt considerate riscurile principale ale clasei 2?
A
Afectarea sanatatii prin inhalarea pulberilor fine
B
Presiunea ridicata, asfixierea, toxicitatea, inflamabilitatea si comburanta
C
Asfixierea, infectia si radioactivitatea
D
Riscul pentru sanatate prin inhalarea sub forma de pulbere fina
Întrebarea 15
Sub ce forma se prezinta la transport (la presiune atmosferica si temperatura ambianta) un produs din clasa 2?
A
Solida
B
Lichida
C
Gazoasa
D
Topita
Întrebarea 16
Din ce motive sunt periculoase substantele din clasa 2?
A
Sunt intotdeauna radioactive
B
Sunt toate comburante
C
Pot fi inflamabile, asfixiante sau toxice
D
Toate se auto aprind la contactul cu aerul
Întrebarea 17
Gazele din clasa 2 sunt periculoase pentru ca:
A
Pot fi asfixiante sau comburante
B
Sunt toate instabile chimic si asfixiante
C
Sunt toate inflamabile
D
Sunt toate comburante
Întrebarea 18
Orice gaz inflamabil (in diverse proportii de amestec cu aerul) poate lua foc:
A
Daca recipientele care le contin sunt expuse la soare
B
Daca intra in contact cu lichide corozive
C
In contact cu obiecte metalice supraincalzite sau de la orice sursa de aprindere
D
Numai daca sunt inodore
Întrebarea 19
Din ce cauza sunt periculoase gazele lichefiate puternic refrigerate (criogenice)?
A
Sunt intotdeauna foarte toxice
B
Sunt extrem de reci si pot provoca vatamari (arsuri) ale tesuturilor umane
C
Trebuie transportate in containere mari si solide
D
Se aprind intotdeauna la contactul cu aerul
Întrebarea 20
Ce se intampla daca recipientele care contin gaze sunt supraincalzite?
A
Recipientele se topesc lent si gazele se imprastie
B
Peretii recipientului sunt corodati de gazul cald
C
Gazele se transforma intotdeauna in lichide calde
D
Prin cresterea presiunii interne, recipientele pot exploda
Întrebarea 21
Potrivit prevederilor ADR, gazele asfixiante:
A
Pot fi comburante, inflamabile sau toxice
B
Sunt substante care prezinta un pericol pentru sanatatea omului, fiind toxice si corozive
C
Sunt gaze ne-comburante, neinflamabile si netoxice, care dilueaza sau inlocuiesc oxigenul prezent in mod normal in atmosfera
D
Gazele toxice nu se dilueaza si nu inlocuiesc oxigenul aflat in mod normal in atmosfera
Întrebarea 22
Potrivit prevederilor ADR, gazele inflamabile:
A
Se aprind la temperatura de 20o C si presiunea atmosferica normala, indiferent de procentul de amestec cu aerul
B
Pot determina sau favoriza aprinderea altor substante prin cresterea aportului din aer
C
Au punctul de inflamabilitate de 20oC la presiune atmosferica normala, la un amestec cu aerul de cel putin 13% si au o plaja de inflamabilitate cu aerul de cel putin 12%, indiferent care le este limita inferioara de inflamabilitate
D
Pot fi comburante sau toxice
Întrebarea 23
Potrivit prevederilor ADR, gazele comburante:
A
Se pot aprinde in amestec mai mare de 13% cu aerul
B
Favorizeaza, prin aportul de oxigen, aprinderea altor substante
C
Sunt cunoscute ca substante care prezinta un pericol pentru sanatatea omului, fiind toxice si corozive
D
Se aprind la temperatura de 20oC si presiunea atmosferica normala, indiferent de procentul de amestec cu aerul
Întrebarea 24
Potrivit prevederilor ADR, gazele toxice:
A
Nu inlocuiesc oxigenul prezent in mod normal in atmosfera
B
Nu inglobeaza si gazele corozive
C
Sunt intotdeauna si comburante
D
Prezinta pericol pentru viata omului
Întrebarea 25
Care dintre urmatoarele gaze sunt inflamabile:
A
Propanul lichefiat (cod de clasificare 2F)
B
Azotul (cod de clasificare 1A)
C
Bromura de metil lichefiata (cod de clasificare 2T)
D
Amoniacul anhidru (cod de clasificare 2TC)
Întrebarea 26
Care dintre urmatoarele gaze prezinta un pericol de inflamabilitate?
A
Amoniac in solutie apoasa (cod de clasificare 4TC)
B
Trifluorura de clor (cod de clasificare 2TOC)
C
Metilclorosilan (cod de clasificare 2TFC)
D
Bromura de metil lichefiata (cod de clasificare 2T)
Întrebarea 27
Care dintre urmatoarele gaze sunt toxice?
A
Bromura de metil lichefiata (cod de clasificare 2T)
B
Criptonul comprimat (cod de clasificare 2O)
C
Propanul lichefiat (cod de clasificare 2F)
D
Azotul (cod de clasificare 1A)
Întrebarea 28
Care dintre urmatoarele gaze prezinta un pericol de toxicitate?
A
Oxigenul comprimat (cod de clasificare 1O)
B
Acetilena dizolvata (cod de clasificare 4F)
C
Triclorura de clor (cod de clasificare 2TOC)
D
Kriptonul comprimat (cod de clasificare 1A)
Întrebarea 29
Care dintre urmatoarele gaze sunt comburante (favorizeaza incendiul)?
A
Argonul (cod de clasificare 1A)
B
Diclorosilanul (cod de clasificare 2TFC)
C
Acetilena dizolvata (cod de clasificare 4F)
D
Protoxidul de azot (cod de clasificare 2O)
Întrebarea 30
Oxigenul lichid este un gaz care:
A
Provoaca asfixia, fiind foarte toxic
B
Nu trebuie sa intre in contact cu produsele combustibile
C
Prezinta numai riscul de congelare
D
La contactul cu produsele combustibile nu prezinta nici un pericol
Întrebarea 31
Codurile de clasificare de la clasa 2 pot fi insotite de una, doua sau trei litere majuscule care indica preponderenta unor proprietati, dupa cum urmeaza:
A
I - gaz inflamabil F " un gaz neinflamabil, toxic TF " un gaz neinflamabil, comburant
B
T " un gaz toxic, F " un gaz inflamabil, TF " un gaz toxic, inflamabil
C
T-un gaz toxic, TF " un gaz inflamabil, comburant F " un gaz comburant
D
T " un gaz inflamabil, I " un gaz toxic, F " un gaz neinflamabil, toxic
Întrebarea 32
Codurile de clasificare de la clasa 2 pot fi insotite de una, doua sau trei litere majuscule care indica preponderenta unor proprietati, dupa cum urmeaza:
A
A- un gaz asfixiant, O " un gaz comburant, TC " un gaz toxic, coroziv
B
A- un gaz neinflamabil, instabil chimic, O- un gaz toxic, TC " un gaz netoxic, instabil chimic
C
A- un gaz asfixiant, O - un gaz toxic, instabil chimic, TC - un gaz toxic, comburant
D
A- un gaz comburant, TC - un gaz toxic, coroziv, O" un gaz inflamabil
Întrebarea 33
Codurile de clasificare de la clasa 2 pot fi insotite de una, doua sau trei litere majuscule care indica preponderenta unor proprietati periculoase, dupa cum urmeaza:
A
TO " gaz inflamabil, coroziv, TFC " gaz toxic, asfixiant, comburant, TOC " gaz asfixiant, inflamabil, corosiv
B
TO " gaz toxic si coroziv TFC " gaz toxic, asfixiant, coroziv TOC " gaz asfixiant, comburant, coroziv
C
TO " gaz asfixiant TFC " gaz toxic, comburant TOC- gaz comburant si coroziv
D
TO " gaz toxic, comburant TFC " gaz toxic, inflamabil si coroziv TOC " gaz toxic, comburant, coroziv
Întrebarea 34
Ce inscriptii (cu rol de semnalizare) trebuie sa apara pe recipientele reincarcabile pentru gaze lichefiate de la clasa 2 ?
A
Numarul ONU si denumirea oficiala, masa bruta si data urmatoarei inspectii tehnice
B
Denumirea gazului sau a amestecului de gaze, cu sigla ADR
C
Indicarea gazului continut in recipient sub forma formulei sale chimice
D
Nici o alta inscriptie marcajul fiind suficient
Întrebarea 35
Ce inscriptii (cu rol de semnalizare) trebuie sa apara pe recipientele reincarcabile pentru gaze comprimate de clasa 2?
A
Denumirea gazului sau a amestecului de gaze, cu sigla ADR
B
Indicarea gazului continut in recipient sub forma formulei sale chimice
C
Numarul ONU si denumirea oficiala, masa bruta si data urmatoarei inspectii tehnice
D
Nici o alta inscriptie marcajul de pe colete fin suficient
Întrebarea 36
Ce inscriptii trebuie sa apara pe coletele (de ex. O cutie) care contine recipientele cu gaze din clasa 2
A
Denumirea completa a gazului, lizibila si permanenta, precedata de literele UN
B
Diviziunea gazului din clasa 2 continut in recipient si masa neta totala a acestuia
C
Numarul ONU al gazului, mentionat in documentele de transport, precedat de literele UN
D
Indicarea gazului continut in recipient sub forma formulei sale chimice
Întrebarea 37
Eticheta cu un recipient (butelie neagra sau alba) pe fond verde, se refera la clasa:
A
2
B
5.1
C
7
D
9
Întrebarea 38
Eticheta de pericol pentru gaze reprezinta:
A
O flacara alba sau neagra pe fond rosu
B
O flacara neagra pe fond cu jumatatea superioara alba si jumatatea inferioara neagra
C
O bomba neagra care explodeaza pe un fond portocaliu
D
Un recipient (butelie neagra sau alba) pe un fond verde cu cifra 2 in coltul inferior
Întrebarea 39
Eticheta cu o flacara neagra sau alba pe fond rosu se refera la:
A
Clasa 2
B
Clasele 2 sau 3, dupa caz
C
Clasa 4.1
D
Clasa 4.3
Întrebarea 40
Eticheta de pericol din imagine indica: consilieri de siguranta clasa2-152
A
Gaz inflamabil
B
Gaz asfixiant
C
Degajare de gaze inflamabile la contactului cu apa
D
Substanta sensibila la presiune
Întrebarea 41
Cum trebuie semnalizat un vehicul baterie care transporta o marfa periculoasa din clasa 2?
A
Cu trei etichete, una pe fiecare latura si una in spate
B
Cu trei placi portocalii cu cifre (unul pe fiecare latura si unul posterior) si patru placi-etichete (un ape fiecare latura, una anterior si una posterior)
C
Cu doua placi de culoare portocalie in fata si in spate si cu doua placi-etichete (una pe fiecare latura)
D
Cu placi portocalii cu numerele de identificare pe fiecare latura
Întrebarea 42
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto in momentul incarcarii coletelor din clasa 2?
A
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul anterior si sa le lege
B
Sa respecte pozitia verticala a buteliilor aflate in colete sau in stelaje
C
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul posterior si sa le lege
D
Nu are importanta cum sunt dispuse pe platforma buteliile culcate
Întrebarea 43
Gazul este:
A
O substanta care se transforma in stare gazoasa la o temperatura de cel putin 60oC
B
O substanta care la temperatura ambianta (15oC) se afla in stare lichida, dar degaja vapori
C
O substanta care la temperatura ambianta (15oC) si la presiune atmosferica normala se afla complet in stare gazoasa
D
O substanta la care presiunea vaporilor este peste 3 bari
Întrebarea 44
Pentru ca din punct de vedere cantitativ transportul gazelor sa fie economic, ele trebuie sa fie:
A
Evaporate rapid prin incalzire
B
Comprimate, lichefiate sau dizolvate in alte substante
C
Solidificate
D
Sa fie incalzite
Întrebarea 45
Pentru a se mari cantitatea transportata, gazele pot fi:
A
Lichefiate sub presiune, prin cresterea temperaturii
B
Solidificate
C
Incalzite, pentru scaderea presiunii
D
Lichefiate prin marirea presiunii si scaderea temperaturii
Întrebarea 46
Un gaz poate trece in stare lichida, daca:
A
Se comprima si/sau refrigereaza
B
Se incalzeste
C
Se creste volumul recipientului care il contine
D
Este lasat sa se imprastie
Întrebarea 47
Un gaz lichefiat poate reveni in stare gazoasa:
A
Cand este comprimat
B
Cand se reduce presiunea sau se mareste temperatura
C
Cand este comprimat si refrigerat
D
Cand este evaporat
Întrebarea 48
40 m3 de gaz lichefiat, cu densitatea de 515 kg/m3, cantaresc:
A
Intre 24,7 si 40 tone
B
18,5 tone
C
40 tone
D
20,6 tone
Întrebarea 49
Printre pericolele majore ale gazelor se afla:
A
Producerea unei mari cantitati de caldura la eliberarea in aer
B
Reactia violenta cu umiditatea din aer
C
Sunt toate foarte inflamabile
D
Provoaca asfixierea in spatii inchise
Întrebarea 50
Ambalajele pentru gazele din clasa 2 pot fi:
A
Tuburi sau butelii sub cu o capacitate de maxim 150 l ori butoaie sub presiune cu o capacitate sub 1000 l
B
Butelii cu o capacitate de 1000-3000 l
C
GRV sau IBC cu o capacitate intre 450 si 3000 l
D
Rezervoare mari cu o capacitate de peste 1000 l
Întrebarea 51
Gazele din clasa 2 pot fi ambalate in:
A
Cisterne fixe concepute si construite in aceste scop, cu capacitate nelimitata
B
GRV sau IBC cu o capacitate intre 150 si 3000 l
C
Recipiente cu o capacitate cuprinsa intre 1000 l si 3000 l
D
Butelii, tuburi sau recipiente prevazute cu robinet si capac de protectie
Întrebarea 52
Recipientele care contin gaze sunt fabricate pentru a rezista:
A
La orice fel de presiune inalta
B
La presiunea gazelor pentru care sunt aprobate, in orice conditii atmosferice
C
La cresterea presiunii provocata de un incendiu
D
La caderile de la mare presiune
Întrebarea 53
Recipientele care contin gaze trebuie manipulate:
A
In asa fel incat sa nu le penetreze aerul umed
B
Cu grija, nu trebuie sa fie proiectate sau supuse la socuri
C
Delicat, pentru a nu se produce incarcari electrostatice
D
In asa fel, incat sa nu se deterioreze continutul
Întrebarea 54
Cisternele pentru transportul gazelor lichefiate:
A
Au o sectiune eliptica sau policentrica
B
Au o sectiune policentrica sau forma de furgon
C
Sunt construite din otel carbon cu pereti de 3 pana la 5 milimetri
D
Au o sectiune circulara sau forma sferica
Întrebarea 55
Cisternele pentru transportul gazelor lichefiate:
A
Pot fi lipsite de vanele de faza vapori (gazoasa)
B
Pot fi echipate cu un dispozitiv de aerisire sau de ventilatie
C
Sunt intotdeauna echipate cu vane de faza lichida si vapori (gazoasa)
D
Nicio data nu au echipamentul de lucru (serviciu) in partea superioara
Întrebarea 56
Cisternele pentru transportul gazelor lichefiate:
A
Pot fi lipsite de vanele pentru faza valori (gazoasa)
B
Sunt echipate de regula cu echipamentul de lucru (serviciu) in partea superioara
C
Pot fi echipate cu un dispozitiv de aerisire sau ventilatiei
D
Nicio data nu au echipamentul de lucru (serviciu) in partea superioara
Întrebarea 57
Cisternele pentru transportul gazelor lichefiate:
A
Sunt in general construite pentru a suporta presiuni cuprinse intre 10 si 30 de bari
B
Sunt in general construite pentru a suporta presiuni cuprinse intre 1 si 3 bari
C
Pot avea indicatoare de nivel transparente din sticla
D
Sunt in general echipate cu vana de descarcare si brida falsa
Întrebarea 58
Dispozitivele de inchidere ale cisternelor pentru transportul gazelor lichefiate:
A
Contin dispozitive de exces de flux cu inchidere manuala in caz de rupere a tubului flexibil de golire
B
Sunt formate din clapete de fund si vane terminale de descarcare identice cu cele de pe cisternele pentru transportul de substante chimice
C
Contin dispozitive de exces de flux cu inchidere automata sau comandata in caz de ruptura a tubului flexibil de golire
D
Au la capatul tubulaturii de golire numai o singura vana cu bila
Întrebarea 59
Ce dispozitive de control al gradului de umplere se pot gasi pe cisternele pentru transportul gazelor lichefiate?
A
Indicatoare de nivel transparente confectionate din sticla
B
Nu este admis nici un dispozitiv deoarece controlul se face prin cantarirea incarcaturii
C
Joja metrica introdusa prin gurile de vizitare pentru masurarea nivelului incarcaturii
D
Indicatoare de nivel fixe sau rotative care pot arata diferite nivele de umplere sau o joja rotativa
Întrebarea 60
Care sunt valorile, de pe cisternele pentru transportul gazelor lichefiate, pe care le indica termometrul?
A
Bar sau kg/cm2 (cu sens negativ)
B
Grade Celsiul (grade centigrade) sau grade Fahrenheit
C
Masa in kg a lichidului
D
Grade Kelvin " incepand de la temperatura de zero absolut
Întrebarea 61
Documentele de bord obligatorii ale unui vehicul-cisterna pentru transportul international de marfuri periculoase ADR sunt:
A
Certificatul de agreare ADR pentru transporturile internationale al vehiculului, cuponul politei de asigurare, scrisoarea de transport CMR cu numele, etichetele si grupa de ambalare ale substantei transportate
B
Certificatul de agreare ADR al vehiculului, certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, scrisoarea de transport CMR cu substanta declarata corespunzator, fisa de siguranta si autorizatii de transport pentru statele nemembre ale UE, sau dupa caz
C
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, certificatul de proprietate al vehiculului, certificatul de agreare ADR al vehiculului
D
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, certificatul de spalare, certificatul de agreare ADR pentru transportul international al vehiculului
Întrebarea 62
Certificatul de agreare ADR pentru vehiculele " cisterna care transporta produse periculoase:
A
Contine informatii legate de cisterna: presiunea de incarcare si de serviciu si substantele transportabile
B
Contine datele de expirare a controalelor periodice ale cisternei, substantele transportabile si este valabil trei ani de la data emiterii
C
Contine numarul de inmatriculare, numele proprietarului, substantele transportabile si indica data de expirare a valabilitatii sale
D
Aproba la transportul international si alte substante decat cele transportabile, daca apartin aceleiasi clase
Întrebarea 63
Intr-o cisterna pentru transportul substantelor periculoase ADR pe teritoriul national se pot transporta:
A
Chiar si alte substante periculoase in afara de cele din documentul cisternei, dupa informarea autoritatilor interesate
B
Orice substante, chiar si cele care nu figureaza in documentul cisternei, inclusiv produse alimentare
C
Alternativ si produse alimentare, dupa curatare
D
Numai substantele periculoase enumerate pe documentul cisternei sau al vehiculului cisterna
Întrebarea 64
Documentele de bord ale unui vehicul-cisterna obligatorii pentru transportul national de substante periculoase sunt:
A
Documentul de transport, certificatul de agreare ADR al vehiculului, certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto si fisa de siguranta
B
Documentul de circulatie cu autorizatia tehnica, documentul de transport, certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, cuponul politei de asigurare
C
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto, instructiunile de incarcare emis de firma de transport, documentul de transport
D
Certificatul de proprietate al vehiculului, cuponul politei de asigurare si instructiunile de incarcare ale firmei de transport
Întrebarea 65
Mijloacele de semnalizare a pericolului (placi portocalii si placi-etichete de pericol) pentru vehiculele cisterna:
A
Trebuie sa fie instalate de incarcator dupa incarcarea produsului
B
Pot fi scoase sau acoperite la destinatar, imediat dupa descarcarea produsului
C
Trebuie sa fie instalate de catre sofer si scoase sau acoperite cand cisterna este goala si curatata
D
Pot fi mentinute cand cisterna este goala si curatata
Întrebarea 66
O unitate de transport cu cisterna:
A
Trebuie sa semnaleze transportul de substante nepericuloase expunand un panou de culoare albastra fara cifre
B
Trebuie sa prezinte placile portocalii fara numere (neutre) si cand este goala si curatata
C
Trebuie sa prezinte mijloace de semnalizare a pericolului la transportul de substante periculoase, chiar daca cisterna este goala dar necuratata
D
Trebuie sa prezinte numai placile portocalii (fara numere), daca transporta substante nepericuloase
Întrebarea 67
Semnalizarea substantelor periculoase incarcate intr-un vehicul-cisterna se poate face prin:
A
Lampi autonome de culoare portocalie
B
Placi portocalii (cu sau fara numere) si placi-etichete de pericol
C
Scrierea citeata pe partile laterale a denumirii diferitelor produse transportate
D
Panouri reflectorizante de culoare galbena sau rosie
Întrebarea 68
Semnalizarea substantelor periculoase incarcate intr-un vehicul-cisterna se poate face prin:
A
Placi portocalii patrate cu latura de 50 cm si placi-etichete romboidale cu latura de 10 mm
B
Placi portocalii dreptunghiulare de 40x30cm si placi-etichete romboidale cu latura de 25cm
C
Panouri rosii circulare cu diametrul de 300 mm si etichete romboidale cu latura de 10 mm
D
Panouri rosii romboidale sau patrate cu latura de 50 cm
Întrebarea 69
Numerele de pe placile portocalii indica:
A
Cel de sus " numarul de identificare al pericolului, iar cel de jos " numarul ONU de identificare a substantei
B
Cel de sus " numarul ONU de identificare a substantei, iar cel din dreapta " numarul de pericol
C
Cel de jos " numarul de identificare a pericolului, iar din stanga " numarul ONU al substantei
D
Cel din dreapta " numarul de pericol, iar cel din stanga " numarul ONU al substantei
Întrebarea 70
Ce semnificatie au numerele din partea de sus a placilor portocalii?
A
Permit identificarea denumirii exacte a substantei transportate
B
Sunt numere de identificare ale pericolelor, fiecare cifra continuta avand o semnificatie in acest sens
C
Permit identificarea cifrei si literei de enumerare a substantei transportate
D
Reprezinta cantitatea (in kilograme sau litri) de substante periculoase transportate
Întrebarea 71
Ce semnificatie au numerele din partea de jos a placilor portocalii?
A
Reprezinta cantitatea (in kilograme sau litri) de substante periculoase transportate
B
Permit identificarea cifrei si literei de enumerare a substantei transportate
C
Permit identificarea exacta a substantei transportate sau a grupei de substante din care aceasta face parte
D
Se refera la pericolele prezentate de substantele transportate
Întrebarea 72
La ce foloseste numarul din partea de sus a placilor portocalii?
A
Arata clasificarea ADR (clasa, cifra si litera de enumerare) a substantei transportate
B
Indica punctul de aprindere in cazul produselor inflamabile
C
Permite identificarea denumirii substantei transportate
D
Permite identificarea tipurilor de pericole reprezentate de substanta transportata
Întrebarea 73
La ce foloseste prima cifra a numarului din partea de sus a placii portocalii?
A
Semnaleaza pericolul principal (preponderent) al substantei transportate
B
Semnaleaza riscul secundar al substantei transportate
C
Indica numarul de compartimente ale cisternei
D
Arata capacitate (in m3) a cisternei
Întrebarea 74
La ce foloseste numarul din partea de jos a placilor portocalii?
A
Permite identificarea diferitelor tipuri de riscuri legate de produs
B
Indica soferului clasa substantei transportate si daca poate folosi apa in caz de incendiu
C
Permite identificarea substantei sau a grupei de substante transportate
D
Indica soferului cantitatea (masa) substantei transportate
Întrebarea 75
In general, cifrele care formeaza numarul de identificare a pericolului, indica:
A
Primele, pericolele secundare ale substantei transportate
B
Cele din pozitia a doua, pericolul principal al substantei transportate
C
Cea din pozitia a treia indica cifra de enumerare a substantei
D
Prima, pericolul principal, iar celelalte pericolele secundare ale substantei transportate
Întrebarea 76
Intr-un numar de identificare a pericolului, o cifra dublata indica:
A
In general, cresterea pericolului secundar
B
Daca este dublata a doua sau a treia (de ex. 266), cresterea pericolului principal
C
Un singur tip de pericol minor
D
In general, cresterea pericolului indicat de cifra respectiva
Întrebarea 77
In numarul de identificare a pericolului, cifra 0:
A
Arata ca pericolul indicat de prima cifra este de substanta cancerigena
B
Urmeaza numai dupa o singura cifra si arata ca pericolul poate fi indicat suficient de prima cifra
C
Arata ca in afara de pericolul indicat de prima cifra, substanta prezinta si alte pericole diverse
D
Urmeaza numai dupa doua cifre pentru a indica un pericol minor
Întrebarea 78
Ce semnifica cifra 2 cand este asezata pe primul loc in numarul de identificare a pericolului?
A
Cisterna contine un lichid care degaja gaze
B
Cisterna sau recipientul contin o substanta din clasa 2
C
Cisterna contine numai gaze inflamabile
D
Prezenta solidelor care se pot gazeifica
Întrebarea 79
Ce semnifica numarul de pericol 23?
A
Gaz refrigerat care degaja oxigen si favorizeaza incendiile
B
Solid care degaja gaze inflamabile
C
Gaz inflamabil
D
Substanta topita care se transforma in gaze
Întrebarea 80
Placile-etichete de pericol:
A
Trebuie sa masoare cel putin 400/400 mm pe cisternele a caror capacitate este sub 3.000l
B
Trebuie sa masoare cel putin 250/250 mm pe vehiculele-cisterna sau containerele-cisterna
C
Trebuie sa masoare obligatoriu 40/30 cm pentru toate cisternele
D
Trebuie sa masoare cel putin 45/45 cm sau 35/35 cm pentru toate vehiculele-cisterna
Întrebarea 81
Cu cate placi portocalii trebuie sa fie dotat un vehicul baterie cu 3 butelii incarcate cu o substanta din clasa 2?
A
Una anterior si una posterior neutre si cate 1 pe fiecare latura, cu numerele de identificare ale substantei
B
1 pe fiecare latura, cu numerele de identificare ale substantei
C
4, cate 1 pe fiecare latura, toate neutre
D
4, cate 1 pe fiecare latura cu numerele de identificare ale substantei
Întrebarea 82
Cu cate placi portocalii trebuie sa fie dotat un vehicul cisterna ?
A
Una anterior si una posterior, fara numere
B
Una anterior, una posterior si cate doua pe laturi, toate cu numere
C
Una anterior, una posterior si cate una pe laturi, acestea din urma cu numere
D
Una anterior si cate doua pe laturi, cu numere
Întrebarea 83
Un gaz din clasa 2, grupa TFC este:
A
inflamabil si comburant
B
toxic, inflamabil si comburant
C
toxic, inflamabil si corosiv
D
toxic si inflamabil.
Întrebarea 84
Un gaz din clasa 2, grupa TOC este:
A
toxic si corosiv
B
toxic, inflamabil si comburant
C
toxic, asfixiant si comburant
D
toxic, comburant si corosiv.
Întrebarea 85
Care dintre urmatoarele masuri de prim ajutor vi se par corecte, in cazul in care una sau mai multe persoane se gasesc intr-un spatiu inchis si partial invadat de gaze sau vapori toxici?
A
Sa intrati numai dupa ce ati aplicat masca de gaze cu filtrul corespunzator si apoi sa scoateti victima
B
Sa intrati dupa ce ati inspirat profund, contand pe propriile voastre capacitati si sa scoateti victima
C
Pentru a salva vieti omenesti, trebuie sa intrati in orice conditii
D
Sa intrati cu o batista, care sa acopere nasul si gura, si sa scoateti rapid victima din spatiul inchis
Întrebarea 86
Care dintre masurile de prim ajutor, acordate unor persoane intoxicate scoase dintr-un spatiu inchis, vi se par corecte?
A
Daca victima e inconstienta si nu respira, sa-i faceti respiratie artificiala
B
Daca victima e inconstienta si nu respira, sa o culcati pe spate si sa o palmuiti pentru a o reanima
C
Daca victima e inconstienta si nu respira, sa o culcati in pozitie laterala de siguranta
D
Daca victima e inconstienta si respira, sa-i faceti respiratie artificiala
Întrebarea 87
Care sunt consecintele nefaste pentru sanatate ce pot deriva din actiunea directa a gazelor asupra corpului uman?
A
In toate cazurile, grave leziuni ale tesuturilor prin coroziune
B
Pentru anumite gaze, arsuri prin eliberarea de vapori calzi, daca substanta intra in contact cu apa
C
Pentru anumite gaze, intoxicatia grava sau moartea prin sufocare (asfixiere)
D
Intotdeauna arsuri, pentru ca gazele sunt foarte fierbinti
Întrebarea 88
Care sunt masurile de prim ajutor contra efectelor gazului?
A
In cazul in care s-au respirat gaze care provoaca somnul sau dificultati respiratorii, se bea un pahar cu lapte si se continua normal calatoria
B
In toate cazurile de inhalare a gazelor toxice sau corosive, aerisirea si, eventual, efectuarea respiratiei artificiale
C
Indepartarea victimei intoxicate de sursa de intoxicare, aerisirea si, eventual, efectuarea respiratiei artificiale
D
Daca un gaz rece a afectat vederea, se aplica o crema de protectie
Întrebarea 89
Echipamentele de protectie individuala contra efectelor substantelor din clasa 2 (gaze) sunt:
A
Numai costum din PVC
B
Pentru gazele toxice, indiferent daca pericolul este principal sau secundar si contin in codul de clasificare litera T, masca de gaze cu cartus filtrant
C
In toate cazurile ghetele de siguranta
D
Imbracaminte de nylon sau tesatura sintetica si oxigen lichefiat sau comprimat
Întrebarea 90
Intoxicatia si otravirea:
A
Se produce prin inhalare daca substanta este respirata sub forma de gaz sau vapori
B
Nu prezinta un pericol important, deoarece nu este niciodata letala
C
Cand substanta intra pe nas sub forma de gaz sau vapori, se spune ca este ingerata
D
Nu sunt daunatoare aparatului respirator
Întrebarea 91
Substantele toxice pot fi:
A
Absorbite numai prin palma mainii
B
Inhalate prin urechi sau pielea capului
C
Ingerate prin ochi, maini sau picioare
D
Absorbite (prin piele sau mucoase), ingerate sau inhalate
Întrebarea 92
Substantele toxice pot penetra in corpul uman:
A
Numai prin inhalare si absorbtie prin piele
B
Numai prin ingestie, inhalare si compresie
C
Prin ingestie, inhalare sau absorbtie cutanata (prin piele)
D
Numai prin ingestie, inhalare si absorbtie prin gura
Întrebarea 93
Efectele cronice ale substantelor toxice:
A
Afecteaza numai copiii si batrani
B
Apar numai la persoanele care nu au o sanatate buna
C
Apar numai dupa un timp (luni sau chiar ani)
D
Apar in cateva minute
Întrebarea 94
Masca de gaze fara cartus filtrant:
A
Nu va permite sa efectuati nici o activitate intr-o atmosfera toxica
B
Poate fi folosita numai cand aerul nu contine oxigen
C
Va permite sa lucrati intr-o atmosfera complet toxica
D
Va permite sa lucrati intr-o atmosfera cu concentratie de oxigen mai mica de 16-17%
Întrebarea 95
Instructiunile scrise sau fisa de siguranta:
A
Contin informatii referitoare la traseu si la opririle care trebuie facute pe traseu
B
Trebuie sa indice intotdeauna denumirea comerciala a substantei si sa indice cantitatea incarcata in kilograme
C
Precizeaza, functie de etichetele de pericol, natura pericolelor, masuri ce trebuie luate de conducatorul auto, precum si echipamentul necesar aplicarii masurilor
D
Sunt completate de firma de transport la care lucreaza conducatorul auto
Întrebarea 96
Instructiunile scrise sau fisa de siguranta:
A
Daca sunt utilizate pe teritoriul national, trebuie sa fie redactate in limba tarii in care este efectuat transportul, plus in engleza si in franceza
B
Sunt redactate de societatea de transport, care le da conducatorului auto, in limbile franceza, engleza sau germana, indiferent care este limba pe care o vorbeste conducatorul auto
C
Contin informatii referitoare la traseu si la opririle care trebuie facute pe traseu
D
Sunt obligatorii exclusiv pentru transportul de marfuri periculoase si trebuie sa fie redactate intr-o limba cunoscuta si inteleasa de conducatorul auto
Întrebarea 97
In caz de accident, care sunt cele 3 informatii mai importante care trebuie comunicate autoritatilor?
A
Drumul si locul in care s-a produs accidental, denumirea substantei transportate, eventualii raniti si proportiile accidentului
B
Drumul si locul in care s-a produs accidental, numarul de vehicule implicate, eventualii raniti si proportiile accidentului
C
Tipul de vehicul implica, denumirea substantei transportate, eventualii raniti si proportiile accidentului
D
Tipul de vehicul implicat, felul ambalajelor afectate, eventualii raniti si proportiile accidentului
Întrebarea 98
Instructiunile scrise sau fisa de siguranta:
A
Cele referitoare la calatoria in curs trebuie pastrate in cabina, amestecate cu cele din ultimele trei luni de lucru
B
Trebuie sa mentioneze care sunt mijloacele de lupta contra incendiilor, notiuni de prim ajutor, masuri ce trebuie luate la fata locului
C
Conducatorul auto trebuie sa le citeasca numai in caz de accident, adica in ultimul moment
D
La transportul international sunt redactate numai in limba tarii de destinatie
Întrebarea 99
Instructiunile scrise sau fisa de siguranta:
A
Trebuie obligatoriu sa fie afisate pe parbriz
B
In caz de ambalare in comun de marfuri ambalate cu acelasi pericol, trebuie sa fie tot atatea cate sunt cifrele de enumerare ale marfurilor transportate
C
Trebuie pastrate in cabina conducatorului auto, intr-un mod care sa permita identificarea lor cu usurinta
D
Trebuie pastrate la vedere impreuna cu cele primate la transporturile anterioare
Întrebarea 100
In caz de incident ori accident, pe care dintre urmatoarele documente trebuie sa le predati autoritatilor, datorita importantei lor in solutionarea situatiei de urgenta?
A
Documentul de transport, certificatul ADR al conducatorului auto si permisul de conducere
B
Cartea verde a vehiculului, documentul de transport CMR
C
Certificatul de agreare al vehiculului si permisul de conducere
D
Documentul de transport si fisa de siguranta
Întrebarea 101
Instructiunile scrise sau fisa de siguranta:
A
Permit conducatorului auto sa foloseasca echipamentele de protectie pe care trebuie sa le poarte in functie de o substanta determinata
B
Furnizeaza conducatorului auto informatiile utile referitoare la trecerea prin tuneluri alpine
C
Trebuie consultate numai dupa ce accidental s-a produs
D
Nu servesc la nimic
Întrebarea 102
Instructiunile scrise sau fisa de siguranta:
A
Amintesc conducatorului auto ca este interzis consumul de bauturi alcoolice
B
Trebuie sa descrie masurile imediate pe care trebuie sa le ia conducatorului auto in caz de accident
C
Pot inlocui certificatul de agreare al vehiculului pentru transporturi internationale
D
La transportul international sunt redactate numai in limba tarilor tranzitate
Întrebarea 103
Un incendiu al unui gaz poate fi stins:
A
Numai cu un extinctor cu spuma
B
Cu un extinctor cu apa
C
Numai cu un extinctor cu pudra polivalenta pentru clasele de inflamabilitate A, B sau C
D
Cu jeturi de apa pulverizata
Întrebarea 104
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto in momentul incarcarii coletelor din clasa 2?
A
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul anterior si sa le lege
B
Sa respecte pozitia verticala a buteliilor aflate in colete sau in stelaje
C
Sa incarce buteliile vertical, rezemate de oblonul posterior si sa le lege
D
Nu are importanta cum sunt dispuse pe platforma buteliile culcate
Întrebarea 105
Gazele din clasa 2 pot fi ambalate in:
A
Cisterne fixe concepute si construite in aceste scop, cu capacitate nelimitata
B
GRV sau IBC cu o capacitate intre 150 si 3000 l
C
Recipiente cu o capacitate cuprinsa intre 1000 l si 3000 l
D
Butelii, tuburi sau recipiente prevazute cu robinet si capac de protectie
Întrebarea 106
In timpul incarcarii superioare, in ciclu sau circuit inchis, conducatorul auto:
A
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza gazoasa a furnizorului la vana in faza gazoasa situata in partea superioara a cisternei si sa se asigure ca nu se depaseste presiunea maxima de lucru
B
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana in faza gazoasa (retur de vapori) situata in partea superioara a cisternei
C
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana terminala (de descarcare) din partea inferioara a cisternei
D
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza gazoasa (retur de vapori) la vana de faza lichida situata in partea superioara a cisternei
Întrebarea 107
In timpul incarcarii inferioare in ciclu sau circuit inchis, conducatorul auto:
A
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana de faza lichida situata in partea superioara a cisternei
B
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza gazoasa a furnizorului la vana in faza gazoasa din partea inferioara a cisternei, deschizand clapeta de fund corespunzatoare
C
Trebuie sa conecteze tubulatura de faza lichida a furnizorului la vana in faza gazoasa (retur de vapori) situata in partea inferioara a cisternei
D
Trebuie sa deschida numai vana terminala de descarcare, la care este conectata tubulatura de faza lichida a furnizorului
Întrebarea 108
Cum se poate controla cantitatea de gaz lichefiat in timpul incarcarii?
A
Verificand nivelul prin gura de vizitare
B
Deschizand vanele de faza lichida dupa 20 de minute de la inceputul incarcarii
C
Deschizand robinetul indicatoarelor fixe de nivel (martor de nivel), urmarind ca nivelul maxim de umplere sa nu fie depasit
D
Cantarind greutatea incarcaturii pentru a nu se depasi masa portabila utila (neta a vehiculului)
Întrebarea 109
Cum se poate controla cantitatea de gaz lichefiat in timpul incarcarii?
A
Verificand nivelul prin gura de vizitare
B
Utilizand indicatorul de nivel rotativ, pentru a determina cantitatea de lichid din cisterna si gradul de umplere maxima
C
Deschizand vanele de faza lichida dupa 20 de minute de la inceputul incarcarii
D
Cantarind greutatea incarcaturii pentru a nu se depasi masa portabila utila (neta a vehiculului)
Întrebarea 110
Cum se poate controla cantitatea de gaz lichefiat in timpul incarcarii?
A
Cantarind greutatea incarcaturii pe un cantar, pentru a nu se depasi masa neta a vehiculului cisterna
B
Deschizand vanele de faza lichida dupa 20 de minute de la inceputul incarcarii sau verificand nivelul prin gura de vizitare
C
Cantarind greutatea incarcaturii pentru a nu se depasi masa portabila utila a vehiculului
D
Cantarind greutatea incarcaturii pe un cantar, pentru a se respecta greutatea maxima de incarcare a substantei respective, conform documentului de transport
Odată finalizat, apăsați butonul de mai jos. Orice întrebare la care nu s-a răspuns va fi marcată ca având răspuns incorect. Obțineți rezultatele
Există 110 întrebări de rezolvat.
Listă
Întoarcere
Elementele umbrite sunt completate
12345
678910
1112131415
1617181920
2122232425
2627282930
3132333435
3637383940
4142434445
4647484950
5152535455
5657585960
6162636465
6667686970
7172737475
7677787980
8182838485
8687888990
9192939495
96979899100
101102103104105
106107108109110
Final
Întoarcere