Întrebarea 1 |
serviciul de transport public de persoane, executat cu un autoturism cu conducator auto, angajat al transportatorului autorizat | |
serviciul de inchiriere de autoturisme, cu sau fara conducator auto | |
serviciul de transport public de transport persoane contra cost, pe baza de bon client eliberat de aparatul de taxat | |
serviciul de transport in cont propriu |
Întrebarea 2 |
punerea la dispozitia clientului a unui autoturism cu conducator auto, pe baza de contract pentru efectuarea serviciului
| |
punerea la dispozitia clientului a unui autoturism, cu sau fara conducator auto, pe baza de contract
| |
punerea la dispozitia clientului a unui autoturism cu conducator auto si aparat de taxat
| |
punerea la dispozitia clientului a unui autoturism cu conducator auto si insemne si dotari specifice autovehiculelor taxi
|
Întrebarea 3 |
cu plata anticipata a prestatiei contractate | |
cu plata la finalul cursei, functie de numarul de kilometri parcursi si timpul total de stationare
| |
numai cu plata tarifului calculat de aparatul de taxat
| |
cu plata anticipata a prestatiei la care se adauga plata de catre client a costului combustibilului consumat si a taxelor de drum
|
Întrebarea 4 |
Agenția teritoriala a Autoritații Rutiere Române – ARR de pe raza administrativ-teritoriala in care transportatorul isi are sediul sau domiciliul
| |
autoritatea de autorizare din cadrul primariei localitatii sau primariei municipiului Bucuresti de pe raza administrativ-teritoriala in care transportatorul isi are sediul sau domiciliul
| |
Ministerul Transporturilor prin Direcția Transport Rutier
| |
Oficiul National Registrul Comertului
|
Întrebarea 5 |
trebuie sa se afle la bordul autovehiculului in timpul efectuarii transportului in regim de inchiriere | |
este unica si netransmisibila | |
permite efectuarea transportului in regim de taxi
| |
se elibereaza pentru o perioada de 3 ani |
Întrebarea 6 |
sfera serviciilor la domiciliu | |
sfera comertului cu amanuntul | |
sfera serviciilor comunitare de utilitate publica | |
sfera transporturilor nationale |
Întrebarea 7 |
contra cost, pe baza de bon client | |
contra cost, in baza indicatiilor aparatului de taxat | |
contra cost, pe baza de contract | |
contra cost, pe baza de abonament |
Întrebarea 8 |
de un transportator autorizat sa efectueze transport in regim de taxi | |
de un transportator autorizat sa efectueze serviciul de transport in regim de inchiriere, pe baza de contract
| |
de orice persoana fizica care detine un autoturism in proprietate sau in leasing
| |
de un transportator autorizat sa efectueze serviciul de inchiriere de autoturisme, pe baza de contract
|
Întrebarea 9 |
transportatorul autorizat pune la dispozitia clientului un autoturism cu sofer, pe baza de contract
| |
transportatorul autorizat pune la dispozitia clientului un autoturism fara sofer, pe baza de contract
| |
transportatorul autorizat pune la dispozitia clientului un autoturism cu sau fara sofer, pe baza de bon client
| |
transportatorul autorizat pune la dispozitia clientului un autoturism cu sofer, pe baza de comanda prin dispecerat
|
Întrebarea 10 |
pentru o perioada de 1 an
| |
pentru o perioada de 3 ani si este valabila cu conditia vizarii anuale
| |
pentru o perioada de 5 ani si este valabila cu conditia vizarii anuale
| |
pe o durata nedeterminata si este valabila cu conditia vizarii la fiecare 5 ani
|
Întrebarea 11 |
denumirea transportatorului autorizat | |
numele conducatorului auto | |
seria cartii de identitate a vehiculului | |
tariful practicat |
Întrebarea 12 |
numarul de circulatie al autovehiculului pentru care este eliberata | |
numele si prenumele conducatorului auto
| |
seria si numarul certificatului de pregatire profesionala a conducatorului auto
| |
tariful practicat
|
Întrebarea 13 |
este unica si se poate transmite numai intre autovehiculule transportatorului autorizat
| |
este unica si netransmisibila de la un autovehicul la altul
| |
este certificata pentru conformitate cu originalul la notariat
| |
este certificata pentru conformitate cu originalul de catre transportatorul autorizat
|
Întrebarea 14 |
numarul de circulatie al autovehiculului pentru care s-a eliberat copia conforma a autorizatiei
| |
denumirea transportatorului autorizat si localitatea de autorizare
| |
tara sau tarile pentru care este valabila copia conforma a autorizatiei
| |
numarul certificatului de inmatriculare
|
Întrebarea 15 |
numarul de identificare al autovehiculului pentru care este valabila copia conforma
| |
localitatea de autorizare
| |
tara sau tarile pentru care este valabila copia conforma a autorizatiei
| |
numerele de circulatie ale autovehiculelor pentru care este valabila copia conforma
|
Întrebarea 16 |
numarul de identificare al autovehiculului pentru care este valabila copia conforma
| |
inscrisul RENT CAR
| |
denumirea transportatorului autorizat
| |
numerele de circulatie ale autovehiculelor pentru care este valabila copia conforma
|
Întrebarea 17 |
termenul de valabilitate a copiei conforme a autorizației
| |
inscrisul TAXI
| |
denumirea transportatorului autorizat
| |
numerele de circulatie ale autovehiculelor pentru care este valabila copia conforma
|
Întrebarea 18 |
bordul autovehiculului
| |
sediul transportatorului autorizat
| |
locul de parcare al autovehiculelor
| |
persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport
|
Întrebarea 19 |
ecusoanelor eliberate odata cu copia conforma
| |
certificatului de agreare al autovehiculului eliberat de R.A.R.
| |
buletinului de verificare metrologica a aparatului de taxat
| |
cartii de identitate a vehiculului
|
Întrebarea 20 |
certificatului de inmatriculare al autovehiculului cu anexa privind inspectia tehnica periodica valabila
| |
certificatului de agreare al autovehiculului eliberat de R.A.R.
| |
buletinului de verificare metrologica a aparatului de taxat
| |
cartii de identitate a vehiculului
|
Întrebarea 21 |
asigurarii obligatorii de raspundere civila auto
| |
certificatului de agreare al autovehiculului eliberat de R.A.R.
| |
buletinului de verificare metrologica a aparatului de taxat, in copie
| |
contractului de dispecerat, in copie
|
Întrebarea 22 |
certificatului de atestare profesionala a conducatorului auto
| |
certificatului de agreare al autovehiculului eliberat de R.A.R.
| |
documentului pentru plata taxei de utilizare a retelei de drumuri (rovinieta)
| |
cartii de identitate a conducatorului auto
|
Întrebarea 23 |
doua ecusoane cu valabilitatea de un an;
| |
doua ecusoane cu aceiasi valabilitate a copiei conforme a autorizației;
| |
contractul de atribuire in gestiune a executarii serviciilor de transport in regim de taxi;
| |
autorizatia pentru dispecerat taxi
|
Întrebarea 24 |
autorizatia de transport in regim de inchiriere
| |
certificatul de agreare al autoturismului
| |
copia contractului cu dispeceratul
| |
copia conforma a autorizatiei de transport in regim de inchiriere |
Întrebarea 25 |
certificatul de agreare al autovehiculului eliberat de R.A.R.
| |
buletinul de verificare metrologica a aparatului de taxat
| |
certificatul de inmatriculare al autovehiculului cu anexa privind inspectia tehnica periodica valabila
| |
cartea de identitate a vehiculului
|
Întrebarea 26 |
asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
| |
certificatul de agreare al autovehiculului eliberat de R.A.R.
| |
buletinul de verificare metrologica a aparatului de taxat, in copie
| |
contractul de dispecerat, in copie
|
Întrebarea 27 |
certificatul de agreare al autovehiculului eliberat de R.A.R.
| |
avizul medical si psihologic al conducatorului auto
| |
fisa profesionala a conducatorului auto
| |
certificatul de atestare profesionala a conducatorului auto
|
Întrebarea 28 |
asigurarea persoanelor transportate si a bunurilor acestora, pentru riscurile ce cad in sarcina transportatorului autorizat
| |
cazierul auto al conducatorului auto
| |
asigurarea pentru atestarea capacitatii financiare a transportatorului autorizat
| |
lista cu tarifele practicate, vizata de administratia publica locala
|
Întrebarea 29 |
autorizatia de transport in regim de inchiriere
| |
autorizatia taxi, in copie conforma
| |
documentul fiscal cu regim special valabil privind plata anticipata a intregului transport contractat
| |
contractul de atribuire in gestiune a serviciului de inchiriere
|
Întrebarea 30 |
contractul incheiat intre conducatorul auto si client
| |
certificatul de clasificare a autovehiculului conform normelor de poluare Euro
| |
certificatul de fiscalizare a memoriei electronice a aparatului de taxat contravaloarea transportului
| |
contractul incheiat intre transportatorul autorizat si client
|
Întrebarea 31 |
18 ani
| |
20 ani
| |
21 ani
| |
23 ani
|
Întrebarea 32 |
1 an
| |
2 ani
| |
3 ani
| |
4 ani
|
Întrebarea 33 |
1 an
| |
2 ani
| |
3 ani
| |
4 ani
|
Întrebarea 34 |
4 ani
| |
3 ani
| |
2 ani
| |
1 an
|
Întrebarea 35 |
1 an
| |
2 ani
| |
3 ani
| |
4 ani
|
Întrebarea 36 |
1 an
| |
2 ani
| |
3 ani | |
5 ani |
Întrebarea 37 |
retinerea autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
retinerea copiei conforme a autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
retinerea certificatului de inmatriculare
| |
retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare
|
Întrebarea 38 |
retinerea autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
retinerea copiei conforme a autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
retinerea contractului de atribuire in gestiune a executarii serviciului de taxi
| |
retinerea cartii de identitate a vehiculului
|
Întrebarea 39 |
retinerea autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
retinerea copiei conforme a autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
anularea copiei conforme a autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
retinerea certificatului de atestare profesionala a conducatorului auto
|
Întrebarea 40 |
retinerea autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
retinerea copiei conforme a autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
suspendarea dreptului de a conduce pe o perioada de 30 de zile
| |
suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului
|
Întrebarea 41 |
Folosirea unor documente false in derularea activitatilor serviciului de transport, se sanctioneaza prin:
| |
anularea certificatului de atestare profesionala a conducatorului auto
| |
retragerea autorizatiei de transport
| |
suspendarea pe o perioada de 1 – 3 luni a autorizatiei de transport
|
Întrebarea 42 |
suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului prin retinerea certificatului de inmatriculare
| |
suspendarea pentru 120 de zile a copiei conforme a autorizatiei de transport
| |
retragerea autorizatiei de transport
| |
suspendarea pe o perioada de 1 – 3 luni a autorizatiei de transport
|
Întrebarea 43 |
anularea copiei conforme a autorizatiei de transport
| |
retragerea autorizatiei de transport
| |
suspendarea copiei conforme a autorizatiei de transport
| |
suspendarea autorizatiei de transport pâna la efectuarea inspectiei tehnice periodice
|
Întrebarea 44 |
anularea copiei conforme a autorizatiei de transport
| |
retragerea autorizatiei de transport
| |
suspendarea copiei conforme a autorizatiei de transport
| |
suspendarea autorizatiei de transport pentru 30 de zile
|
Întrebarea 45 |
anularea copiei conforme a autorizatiei de transport
| |
retragerea autorizatiei de transport
| |
suspendarea copiei conforme a autorizatiei de transport
| |
suspendarea autorizatiei de transport pentru 30 de zile
|
Întrebarea 46 |
avertisment
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 6 luni
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 3 luni
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 60 de zile
|
Întrebarea 47 |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 6 luni
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 3 luni
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 60 de zile
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 90 de zile
|
Întrebarea 48 |
inchisoare
| |
anularea permisului de conducere
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 6 luni
| |
amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pentru 12 luni
|
Întrebarea 49 |
cu amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului pentru 6 luni
| |
cu amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului pentru 3 luni
| |
cu amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului pentru 45 de zile
| |
cu amenda si suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului pentru 60 de zile
|
Întrebarea 50 |
retinerea certificatului de inmatriculare
| |
retinerea certificatului de inmatriculare si a cartii de identitate
| |
retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor cu numerele de inmatriculare
| |
imobilizarea autoturismului
|
Întrebarea 51 |
RAR
| |
ARR
| |
administratorii drumurilor publice
| |
politistii rutieri
|
Întrebarea 52 |
au trecut cel putin 60 de zile de la data procesului-verbal de retinere si se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
| |
au trecut cel putin 30 de zile de la data procesului-verbal de retinere si se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
| |
au trecut cel putin 3 luni de la data procesului-verbal de retinere si se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
| |
au trecut cel putin 6 luni de la data procesului-verbal de retinere si se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
|
Întrebarea 53 |
3 luni
| |
45 de zile
| |
6 luni
| |
30 de zile
|
Întrebarea 54 |
6 luni sau 30 de zile daca se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
| |
3 luni daca se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
| |
6 luni daca se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
| |
12 luni daca se depune dovada achitarii amenzii contraventionale
|
Întrebarea 55 |
aparat de radio
| |
geamuri laterale colorate
| |
aparate de taxat si/sau statii de radio emisie-receptie
| |
dispozitive de avertizare sonora la mersul inapoi
|
Întrebarea 56 |
executarea serviciului de transport in regim de inchiriere fara existenta la bordul autoturismului a autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
executarea serviciului de transport in regim de inchiriere fara existenta la bordul autoturismului a copiei conforme a autorizatiei de transport in regim de inchiriere
| |
executarea serviciului de transport in regim de inchiriere fara existenta la bordul autoturismului a autorizatiei taxi
| |
executarea serviciului de transport in regim de inchiriere fara existenta la bordul autoturismului a aparatului de taxat
|
Întrebarea 57 |
pe teritoriul UE
| |
in aria geografica a autoritatii care a emis certificatul
| |
pe teritoriul României
| |
in România si in tarile cu care România are un acord incheiat in acest sens
|
Întrebarea 58 |
sa aiba vârsta de cel putin 20 ani
| |
sa fie apt medical si psihologic
| |
sa aiba practica in conducere de cel putin un an
| |
sa dețina permis de conducere valabil pentru categoria B, cu o vechime de cel puțin 3 ani
|
Întrebarea 59 |
5 ani cu viza anuala
| |
5 ani cu examinare pentru vizare la 2 ani
| |
in conditiile in care este vizat la termen si conducatorul auto face dovada ca este apt din punct de vedere medical si psihologic pentru transportul de persoane
| |
pe termen nelimitat fara a mai fi necesara viza periodica
|
Întrebarea 60 |
permisul de conducere categoria B
| |
dovada absolvirii unui curs de pregatire profesionala pentru practicarea transportului in regim de inchiriere
| |
autorizatia taxi
| |
copia conforma a autorizatiei taxi
|
Întrebarea 61 |
cu titlu de proprietate sau cu contract de inchiriere
| |
numai cu titlu de proprietate
| |
cu titlu de proprietate sau contract de leasing
| |
cu titlu de proprietate sau contract de leasing sau contract de comodat
|
Întrebarea 62 |
suspendarea autorizatiei taxi pentru o perioada de la 1 la 3 luni
| |
retinerea autorizatiei taxi pe termen nelimitat
| |
retinerea copiei conforme a autorizatiei de transport pâna se face dovada existentei ecusoanelor
| |
amenda penala
|
Întrebarea 63 |
neplata integrala a salariului pe o perioada de 1 – 3 luni
| |
avertisment verbal
| |
suspendarea contractului individual de munca pe o perioada de 3 – 6 luni
| |
desfacerea disciplinara a contractului individual de munca
|
Întrebarea 64 |
modificarea fortei de tractiune in functie de variatia rezistentelor la inaintare
| |
cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
| |
mersul inapoi al autovehiculului inversând sensul de rotatie al motorului
| |
utilizarea motorului la o turatia mai mica decât turatia de mers in gol
|
Întrebarea 65 |
suspensia | |
sistemul de frânare | |
mecanismul de directie | |
ambreiajul |
Întrebarea 66 |
suspensia
| |
mecanismul de directie
| |
cutia de viteze
| |
sistemul de frânare
|
Întrebarea 67 |
diferentialul | |
suspensia | |
sistemul de frânare | |
mecanismul de directie |
Întrebarea 68 |
transforma energia chimica a combustibililor in energie mecanica
| |
dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor
| |
asigura transmiterea fluxului de putere, de la motor la rotile motrice
| |
asigura alimentarea motorului cu amestec carburant
|
Întrebarea 69 |
transforma energia chimica a combustibililor in energie mecanica
| |
amplifica/multiplica momentul motor transmis la rotile motrice
| |
dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor
| |
asigura alimentarea motorului cu amestec carburant
|
Întrebarea 70 |
cutia de viteze
| |
ambreiajul
| |
transmisia cardanica
| |
arborii planetari
|
Întrebarea 71 |
transmisia cardanica
| |
ambreiajul
| |
transmisia principala
| |
diferentialul
|
Întrebarea 72 |
transmisia principala | |
diferentialul | |
cutia de viteze | |
arborii planetari |
Întrebarea 73 |
cutia de viteze | |
transmisia cardanica | |
ambreiajul | |
transmisia principala |
Întrebarea 74 |
diferentialul | |
ambreiajul | |
cutia de viteze | |
arborii planetari |
Întrebarea 75 |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
| |
permite intreruperea temporara a transmiterii fluxului de putere
| |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
|
Întrebarea 76 |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
| |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
| |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
|
Întrebarea 77 |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
| |
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei
| |
permite intreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
|
Întrebarea 78 |
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
| |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
| |
permite mersul inapoi fara inversarea sensului de rotatie a motorului
|
Întrebarea 79 |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
| |
permite modificarea raportului de transmitere a momentului motor la rotile motrice
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
| |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
|
Întrebarea 80 |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
| |
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
| |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
|
Întrebarea 81 |
permite intreruperea transmiterii fluxului de putere
| |
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
| |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
|
Întrebarea 82 |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
| |
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
| |
distribuie momentul motor la rotile motrice
| |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
|
Întrebarea 83 |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
| |
permite intreruperea transmiterii fluxului de putere
| |
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
| |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
|
Întrebarea 84 |
supraincalzirea frânei de serviciu
| |
uzura prematura a rulmentului de presiune al ambreiajului
| |
pericolul de derapaj
| |
nu exista riscuri
|
Întrebarea 85 |
supraincalzirea ambreiajului
| |
supraincalzirea frânei de serviciu
| |
pierderea aderenței pneu – cale de rulare
| |
blocarea diferențialului
|
Întrebarea 86 |
pe drumuri cu aderenta mare
| |
pe drumuri cu imbracaminte din beton
| |
pe drumuri cu declivitate pronuntata
| |
pe drumuri cu aderenta scazuta
|
Întrebarea 87 |
evitarea blocarii rotilor si cresterea eficientei frânarii
| |
blocarea rotilor in cazul frânarilor de urgenta
| |
blocarea diferentialului pentru evitarea patinarii rotii cu aderenta mai scazuta
| |
cresterea aderentei pneu cale de rulare la frânare
|
Întrebarea 88 |
sistemelor de direcție
| |
sistemului de alimentare a motorului
| |
diferențialului
| |
sistemului de frânare de serviciu
|
Întrebarea 89 |
se va bloca doar roata la care s-a defectat senzorul
| |
rotile vor aluneca
| |
vehiculul va intra in derapaj
| |
nu se va intâmpla nimic
|
Întrebarea 90 |
impiedicarea ruperii aderentei pneului cu solul la pornire de pe loc
| |
frânarea rotilor motoare prin obturarea galeriei de evacuare
| |
asigurarea frânarii pe pante lungi
| |
evitarea blocarii roților la frânare
|
Întrebarea 91 |
prevenirea blocarii rotilor la frânare
| |
pozitionarea globala a vehiculului
| |
asigurarea stabilitatii vehiculului in cazul deraparii
| |
asigurarea frânarii pe pante lungi
|
Întrebarea 92 |
mentina deplasarea rectilinie a autovehiculului
| |
alinieze vehiculul pe traiectorie circulara
| |
deplaseze pasagerii inspre partea din fata a autovehiculului
| |
mareasca viteza de deplasare a autovehiculului
|
Întrebarea 93 |
forta de tractiune este superioara aderentei
| |
forta centrifuga este superioara aderentei
| |
forta de tractiune este inferioara aderentei
| |
forta centrifuga este inferioara aderentei
|
Întrebarea 94 |
nu, in cazul conducatorilor auto care conduc cu o viteza care permite evitarea coliziunilor
| |
cu cat masa este mai mare, cu atat distanta de franare este mai mica deoarece creste aderenta si forta de franare
| |
cu cat masa este mai mare, cu atat distanta de franare este mai mare
| |
depinde de experienta conducatorului auto
|
Întrebarea 95 |
confortul si siguranta deplasarii
| |
usurinta accesarii comenzilor autovehiculului
| |
maniabilitatea autovehiculului
| |
distanta de franare necesara opririi autovehiculului in conditii de siguranta
|
Întrebarea 96 |
2 ori
| |
4 ori
| |
6 ori
| |
10 ori
|
Întrebarea 97 |
50 m;
| |
100 m;
| |
150 m;
| |
80 m;
|
Întrebarea 98 |
nu accelerati, nu franati, contrabracati rotile;
| |
franati progresiv autovehiculul;
| |
nu accelerati, franati progresiv si contrabracati rotile;
| |
rotiti volanul pana cand rotile directoare devin paralele cu axa longitudinala a autovehiculului.
|
Întrebarea 99 |
nu
| |
da, franele, cutia de viteze, ambreiajul si suspensia se uzeaza prematur, iar consumul de combustibil creste simtitor
| |
da, numai pe drumuri cu geometrie variata
| |
numai pe autostrazi
|
Întrebarea 100 |
defectiunile tehnice
| |
infrastructura
| |
conditiile meteorologice nefavorabile
| |
erorilor umane
|
Întrebarea 101 |
diminuarea timpului de reactie
| |
scaderea raportului de transmitere al transmisiei directie
| |
destabilizarea rotilor de directie
| |
o precizie slaba a traiectoriei autovehiculului
|
Întrebarea 102 |
necorelarea vitezei de deplasare cu vizibilitatea
| |
scaderea rezistentei la oboseala
| |
folosirea incorecta a culoarului de deplasare
| |
percepere eronata a distantelor
|
Întrebarea 103 |
scaderea concentrarii
| |
scaderea timpului de reactie
| |
scaderea timpului de anticipare
| |
scaderea timpului de observare a potentialelor pericole
|
Întrebarea 104 |
este o actiune care ajuta la cresterea concentrarii
| |
conduce la nereceptarea unor informatii si se poate produce un accident
| |
conduce la inlaturarea senzatiei de oboseala
| |
toate variantele de mai sus
|
Întrebarea 105 |
volan
| |
acceleratie
| |
ambreiaj
| |
schimbator de viteze
|
Întrebarea 106 |
efecte sedative sau anularea inhibitiilor
| |
organizarea proceselor intelectuale
| |
revigorarea organismului
| |
inlaturarea oboselii
|
Întrebarea 107 |
consumul de alcool
| |
scaderea timpului de reactie
| |
asumarea de riscuri suplimentare pentru scurtarea duratei calatorie
| |
cresterea capacitatilor de anticipare
|
Întrebarea 108 |
nu sunt riscuri privind producerea unui accident
| |
debuteaza riscul producerii unui accident
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 10 ori
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 35 ori
|
Întrebarea 109 |
debuteaza riscul producerii unui accident
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 2 ori
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 10 ori
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 35 ori
|
Întrebarea 110 |
debuteaza riscul producerii unui accident
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 2 ori
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 10 ori
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 35 ori
|
Întrebarea 111 |
debuteaza riscul producerii unui accident
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 2 ori
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 10 ori
| |
riscul producerii unui accident este multiplicat de 35 ori
|
Întrebarea 112 |
reducerea campului vizual
| |
scaderea timpului de reacție
| |
largirea campul vizual
| |
judecata devine prompta și selectiva
|
Întrebarea 113 |
imbunatațește precizia gesturilor
| |
crește capacitatea de gandire
| |
marește timpul de reacție
| |
creșterea reflexelor
|
Întrebarea 114 |
creșterea capacitații de analiza
| |
diminuarea riscului producerii unui accident
| |
creșterea vigilenței conducatorului auto
| |
evaluarea gresita a vitezelor
|
Întrebarea 115 |
alcoolul este absorbit in organism foarte rapid dar eliminarea lui se face intr-un timp mult mai mare
| |
alcoolul este absorbit lent in organism dar eliminarea se face rapid
| |
timpul de absorbtie al alcoolului in organism este egal cu cel necesar pentru eliminarea sa
| |
eliminarea alcoolului din organism se face numai dupa 14 ore de somn
|
Întrebarea 116 |
imobilizarea fracturilor, degajarea cailor respiratorii si oprirea hemoragiilor
| |
oprirea hemoragiilor, degajarea cailor respiratorii si imobilizarea fracturilor
| |
degajarea cailor respiratorii, oprirea hemoragiilor si imobilizarea fracturilor
| |
alertarea autoritatilor, oprirea hemoragiilor, degajarea cailor respiratorii si imobilizarea fracturilor
|
Întrebarea 117 |
ca functiile respiratorie si circulatorie sunt asigurate
| |
ca autovehiculul cu care urmeaza sa se efectueze transportul asigura confortul necesar
| |
ca victima va fi asistata pe timpul deplasarii de o persoana competenta
| |
ca au fost conservate probele de la locul accidentului
|
Întrebarea 118 |
culcat pe o parte in poziția laterala de siguranța
| |
in pozitie sezand cu spatele și capul sprijinite
| |
este indicat sa nu fie miscat pana la sosirea ambulanței
| |
pe bancheta din spate a unui autoturism pentru a se asigura o pozitia orizontala a corpului
|
Întrebarea 119 |
modul cum s-a manifestat hemoragia și procedura aplicata pentru stoparea acesteia
| |
ora si minutul cand s-a aplicat garoul
| |
numele, prenumele si posibilitatile de contactare a celui care a aplicat garoul
| |
grupa sanguina a victimei, numele și prenumele și varsta
|
Întrebarea 120 |
depasirea cu mai mult de 30 km/h a vitezei maxime admise de lege pe sectorul de drum pe care circula si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus
| |
depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise de lege pe sectorul de drum
| |
conducerea autovehiculului fara diagrama tahograf și/sau nerespectarea timpului de conducere
| |
depasirea cu mai mult de 40 km/h a vitezei maxime admise de lege pe sectorul de drum pe care circula si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus
|
Întrebarea 121 |
odihna corespunzatoare, alcoolul si medicamentele
| |
oboseala, alcoolul și evitarea conducerii pe timp de noapte
| |
stupefiantele, poziția corecta la volan și o vedere buna
| |
oboseala, alcoolul, stupefiantele
|
Întrebarea 122 |
Tipul limitatorului de viteza
| |
viteza autovehiculului
| |
dimensiunea si profilul anvelopei
| |
randamentul motorului și momentul maxim dezvoltat de acesta
|
Întrebarea 123 |
raportul de comprimare
| |
masa autovehiculului
| |
transmisia cardanica și planetarele
| |
sistemul de distribuție
|
Întrebarea 124 |
mecanismul biela-manivela
| |
unghiul de bracare
| |
manevrabilitatea autovehiculului
| |
aderenta pneu-cale de rulare
|
Întrebarea 125 |
suma dintre distanta de reactie si distanta de franare
| |
distanta parcursa de la momentul intrarii in funcțiune a sistemului de franare de franare pana la oprire
| |
distanta parcursa din momentul actionarii pedalei de frana pana la oprire
| |
distanta parcursa intre momentul sesizarii obstacolului si actionarea pedalei de frana
|
Întrebarea 126 |
viteza peste limitele admise
| |
defectiunile tehnice ale sistemului de iluminat
| |
starea necorespunzatoare a drumului public
| |
oboseala in timpul conducerii
|
Întrebarea 127 |
deoarece crește eficiența sistemului de franare in aceste condiții
| |
deoarece scade temperatura jantelor
| |
deoarece distanta de oprire este mult mai mare
| |
deoarece crește aderența pneu-cale de rulare
|
Întrebarea 128 |
franati progresiv autovehiculul pana la orpire
| |
nu accelerati, nu franati și contrabracati rotile in sensul de rotație al autovehiculului
| |
nu accelerati, franati progresiv si contrabracati rotile in sens invers rotației autovehiculului
| |
manevrați progresiv volanul pana cand rotile directoare devin paralele cu axa longitudinala a autovehiculului
|
Întrebarea 129 |
conducatorului auto
| |
personalului cu funcții care concura la siguranța rutiera
| |
persoanei desemnate sa conduca permanent și efectiv activitatea de transport activitatea de transport rutier
| |
coordonatorului de transport
|
Întrebarea 130 |
aceste operatiuni sa fie efectuate de catre personal specializat si autorizat in acest sens
| |
operatiunile de refacere a presiunilor sa se efectueze "la rece"
| |
controlul periodic sa se efectueze cel puțin o data pe an sau dupa o intervenție la sistemul de rulare
| |
presiunile sa fie corectate periodic in functie de uzurile pe care le prezinta anvelopele
|
Întrebarea 131 |
presiunile sa fie stabilite si adaptate periodic, in mod corespunzator categoriilor si conditiilor de drum specifice traseelor care urmeaza sa se parcurga in mod obisnuit
| |
aceste operatiuni sa fie efectuate de catre personal specializat si autorizat in acest sens
| |
presiunile sa se stabileasca si sa fie adaptate periodic, in functie de uzurile pe care le prezinta anvelopele
| |
presiunile sa fie conforme cu recomandarile precizate de fabricant
|
Întrebarea 132 |
curatirea periodica a farurilor
| |
schimbarea periodica a lamelor stergatorului de parbriz
| |
refacerea periodica a presiunilor in pneuri
| |
verificarea periodica a aderentei caii de rulare, prin incercari de franare controlate
|
Întrebarea 133 |
verificarea periodica a functionarii sistemelor de control al tractiunii si al franarii (de ex.: ABS, ASR, etc.)
| |
curatirea periodica a suprafetelor vitrate
| |
refacerea periodica a presiunilor in pneuri
| |
verificarea periodica a aderentei caii de rulare, prin incercari de franare controlate
|
Întrebarea 134 |
triunghiuri reflectorizante
| |
lanturi antiderapante
| |
set de becuri de rezerva
| |
trusa medicala de prim-ajutor
|
Întrebarea 135 |
trusa de chei
| |
roata de rezerva
| |
stingatoare de incendiu
| |
triunghiuri reflectorizante
|
Întrebarea 136 |
prin controlul presiunii aerului din instalatia de franare
| |
prin incercari controlate de pornire de pe loc si de oprire a autovehiculului cu frana de serviciu
| |
prin incercari de pornire de pe loc cu frana de stationare actionata
| |
exclusiv prin controlul rezistentei la apasare si respectiv a cursei pedalei de frana
|
Întrebarea 137 |
verificarea si completarea plinurilor
| |
inlocuirea filtrelor de lubrifianti si de combustibil
| |
efectuarea schimburilor de ulei la motor si transmisie
| |
inlocuirea catalizatorului
|
Întrebarea 138 |
inlocuirea filtrelor de lubrifianti si de combustibil
| |
efectuarea schimburilor de ulei la motor si transmisie
| |
inlocuirea garniturilor de etansare ale usilor si portierelor
| |
verificarea starii anvelopelor si refacerea periodica a presiunilor din pneuri
|
Întrebarea 139 |
inlocuirea filtrelor de lubrifianti si de combustibil
| |
efectuarea schimburilor de ulei la motor si transmisie
| |
verificarea si curatirea oglinzilor, suprafetelor vitrate si a stergatoarelor de parbriz
| |
schimbarea lichidului din instalatia de racire
|
Întrebarea 140 |
circa 5 minute
| |
circa 20-30 de minute
| |
circa 1-2 ore
| |
circa 1 zi
|
Întrebarea 141 |
evitarea actionarii franei de serviciu
| |
acționarea energica a franei de serviciu
| |
debreiere simultan cu franare puternica
| |
blocarea diferențialului și debreiere
|
Întrebarea 142 |
manevrarea intermitenta si pendulara a volanului
| |
manevrarea lina a volanului – operata in mod continuu, fara intreruperi
| |
schimbarea intr-o treapta superioara a cutiei de viteze
| |
decuplarea tracțiunii integrale
|
Întrebarea 143 |
aplicarea insemnelor specifice transportului de persoane in regim de taxi pe caroseria autovehiculului
| |
incasarea contravalorii transportului efectuat conform indicațiilor aparatului de taxat
| |
eliberarea bonului fiscal clienților
| |
siguranta si confortul pasagerilor
|
Întrebarea 144 |
reducerea uzurii pneurilor
| |
reducerea uzurii franelor
| |
siguranta si confortul pasagerilor
| |
reducerea costurilor de intretinere si reparatii
|
Întrebarea 145 |
sa permita oprirea autovehiculului in limita campului vizual
| |
sa permita oprirea cat mai rapida a autovehiculului
| |
sa permita oprirea vehiculului in maxim 10m
| |
luminile de intalnire sa nu deranjeze pe cei care circula din sens opus
|
Întrebarea 146 |
cu inchisoare si anularea permisului de conducere
| |
cu inchisoare si suspendarea permisului de conducere
| |
retinerea permisului de conducere si aplicarea de puncte de penalizare
| |
cu amenda penala
|
Întrebarea 147 |
de la inceputul manevrei si pana la sfarsitul acesteia
| |
numai pentru a semnaliza intentia de depasire, angajarea in depasire si depasirea-dublarea propriu-zisa
| |
numai pentru a semnaliza intentia de depasire si angajarea in depasire
| |
de la inceputul manevrei si pana la sfarsitul acesteia numai in locurile cu vizibilitate redusa
|
Întrebarea 148 |
in locurile in care soliditatea drumurilor nu permite
| |
pe drumurile publice cu declivitatii pronuntate, semnalizate ca atare
| |
pe drumurile nationale;
| |
la mai putin de 50 de metri de statiile mijloacelor de transport public de persoane
|
Întrebarea 149 |
indiferent unde, dar in nici un caz privirea nu trebuie indreptata catre farurile celui care circula din sens opus
| |
catre repere din parte dreapta a drumului , iar in adancime , la limita fascicolului luminos al farurilor autovehiculului care circula din sens opus
| |
pot evita orbirea urmarind marcajul care separa sensurile de circulatie in zona de difuziune a fascicolului luminos al farurilor autovehiculului care circula din sens opus
| |
tot timpul in fata
|
Întrebarea 150 |
reduceti viteza si puneti in functiune luminile de intalnire
| |
circulati cu atentie , lasand in functie luminile de pozitie pentru a nu orbi pe conducatorul auto care se apropie din sens opus
| |
circulati cat mai pe dreapta drumului cu viteza redusa avand aprinse luminile de pozitie
| |
puneti in functiune luminile de pozitie si va ghidati dupa marcajul care separa benzile de circulatie
|
Întrebarea 151 |
complexitatea si necunoasterea retelei stradale
| |
existenta transportului in comun
| |
valori ridicate de trafic auto si pietonal,cu multiple intersectari ale fluxului acestora
| |
un numar foarte mare de taxiuri
|
Întrebarea 152 |
30 km/h
| |
40 km/h
| |
50 km/h
| |
nefiind reglementata o valoare a vitezei de circulatie, aceasta trebuie redusa pana la limita evitarii oricarui pericol
|
Întrebarea 153 |
30 km/h
| |
40 km/h
| |
50 km/h
| |
nefiind reglementata o valoare a vitezei de circulatie, aceasta trebuie redusa pana la limita evitarii oricarui pericol
|
Întrebarea 154 |
30 km/h
| |
40 km/h
| |
50 km/h
| |
nefiind reglementata o valoare a vitezei de circulatie, aceasta trebuie redusa pana la limita evitarii oricarui pericol
|
Întrebarea 155 |
degajarea cailor respiratorii, oprirea hemoragiilor, imobilizarea fracturilor
| |
imobilizarea fracturilor, degajarea cailor respiratorii si oprirea hemoragiilor
| |
oprirea hemoragiilor, degajarea cailor respiratorii si imobilizarea fracturilor
| |
nu are importanta
|
Întrebarea 156 |
titularul a fost condamnat definitiv la pedeapsa complementara interzicerii exercitarii profesiei sau ocupatiei de conducator auto
| |
titularul si-a modificat numele
| |
a fost suspendat de trei ori
| |
organele de politie considera necesar
|
Întrebarea 157 |
36 de ore
| |
40 de ore
| |
50 de ore
| |
48 de ore
|
Întrebarea 158 |
avertismentul si amenda
| |
inchisoarea
| |
confiscarea autovehiculului
| |
imobilizarea autovehiculului
|
Întrebarea 159 |
in dreptul osului fracturat
| |
astfel incat sa cuprinda atat osul fracturat cat si articulatia inferioara
| |
in asa fel incat sa fie cuprinse osul fracturat, articulatia inferioara si articulatia superioara
| |
cu ajutorul unui garou, deasupra osului fracturat
|
Întrebarea 160 |
nu
| |
da, dar numai cu acordul partilor
| |
in nici o situatie
| |
da, prin acordul partilor sau prin actul unilateral al uneia dintre parti
|
Întrebarea 161 |
avertismentul scris
| |
retrogradarea din functie
| |
desfacerea disciplinara a contractului de munca
| |
amenzi disciplinare
|
Întrebarea 162 |
in baza consimtamantului partilor, in forma verbala, in limba materna
| |
in baza consimtamantului angajatorului in forma verbala, in limba romana
| |
cu consimtamantului numai al angajatului, in forma scrisa, in limba materna
| |
in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana
|
Întrebarea 163 |
10 ore
| |
8 ore
| |
12 ore
| |
6 ore
|
Întrebarea 164 |
1 secunda
| |
3 secunde
| |
5 secunde
| |
2 secunde
|
Întrebarea 165 |
obstacolul (semnalul) observat la limita campului de vizibilitate al conducatorului auto
| |
obstacolul (semnalul) care ar putea aparea dincolo de sfarsitul segmentului de vizibilitate, pe care conducatorul auto il intuieste ( o groapa dupa o curba, un vehicul care circula pe contrasens dupa un varf de rampa etc.)
| |
un obstacol aparut in timpul de reactie
| |
un obstacol aparut in timpul franarii efective
|
Întrebarea 166 |
vigilența, prejudecata, atenționarea, cunoștințele teoretice, aplicarea reglementarilor
| |
prevederea, atenția, motivarea, cunoștințele teoretice și practice, indemanarea
| |
cunoștințe teoretice și practice, vigilența, prevederea, judecata, indemanarea
| |
indemanarea, viteza de deplasare, vigilența, prevederea, corectarea celorlalți participanți la trafic
|
Întrebarea 167 |
portiunea care strabate zone de munte, cu serpentine
| |
portiunea cu trafic aglomerat
| |
intreg itinerariul
| |
portiunea de trafic urban
|
Întrebarea 168 |
nivelul lichidelor
| |
semnalizarea si franele
| |
luminile, nivelurile, semnalizarea, rotile si franele
| |
existenta la bord, a cartii de identitate
|
Întrebarea 169 |
imediata si indepartata
| |
stabila si mobila
| |
concentrata si distributiva
| |
atenta si diminuata
|
Întrebarea 170 |
cunostintelor teoretice si practice
| |
conducerii preventive
| |
conducerii in limitele legale admise
| |
conducerii vigilente
|
Întrebarea 171 |
vigilentei
| |
indemanarii
| |
judecatii
| |
indemanarii in conducere
|
Întrebarea 172 |
sa conduci cu viteza constanta
| |
sa atentionezi ceilalti participanti la trafic privind greselile facute
| |
sa respecti regulile de circulatie pe drumurile publice
| |
sa anticipezi situatiile ce pot deveni periculoase
|
Întrebarea 173 |
cu un strat de apa sau zapada topita
| |
cu denivelari pronuntate
| |
cu o geometrie neregulata
| |
cu inclinare pronuntata
|
Întrebarea 174 |
folosirea judicioasa a echipamentului de franare
| |
reducerea treptata a vitezei, fara folosirea brusca a franei
| |
reducerea presiunii din pneuri
| |
folosirea concomitenta a franelor de motor si de serviciu
|
Întrebarea 175 |
pierderea controlului asupra directiei si franei
| |
stropirea cu apa a parbrizului
| |
marirea aderentei pneu-sol
| |
diminuarea capacitatii motorului
|
Întrebarea 176 |
nu, daca conducatorul auto poarta ochelari
| |
da, cresterea vitezei reduce campul de perceptie vizuala
| |
da, numai in conditii de vizibilitate diminuata
| |
da, atat viteza cat si perceptia, cresc proportional cu viteza de deplasare
|
Întrebarea 177 |
nu
| |
numai in pante cu declivitate mare
| |
da, fiindca ii obliga pe ceilalti conducatori auto sa schimbe banda, sau sa se inscrie in depasiri riscante
| |
da, numai pe drumul cu o singura banda pe sens
|
Întrebarea 178 |
conduitei preventive
| |
programei de invatamant
| |
cunostintelor teoretice, practice și pedagogice
| |
promptitudinii si atenției
|
Întrebarea 179 |
conduc preventiv și au un timp de reacție crescut
| |
conduc detasat, fara stres fiindca dau dovada de prevedere și anticipare
| |
isi asuma riscuri si ajung la destinatie foarte obositi
| |
se bazeaza pe o experienta bogata in conducere
|
Întrebarea 180 |
norme obligatorii, sanctionabile contraventional
| |
masuri ce se iau in conformitate cu conduita preventiva
| |
recomandari ce trebuie facute la administratorul public
| |
recomandari ale autoritatii rutiere
|
Întrebarea 181 |
frana brusc
| |
va realiza frana de motor, iar dupa incetinirea mersului va frana usor la oprire
| |
va braca volanul in sensul invers al deplasarii autovehiculului
| |
lasa liber volanul
|
Întrebarea 182 |
la accelerare, in viraje si la franare
| |
la urcarea in rampe cu inclinare mare
| |
la coborarea pantelor abrupte
| |
la schimbarea brusca a rapoartelor de viteza
|
Întrebarea 183 |
mana stanga la ora 12 si cea dreapta la ora 15
| |
mana stanga la ora 09 si cea dreapta la ora 15
| |
mana stanga la ora 10 si cea dreapta la ora 14
| |
mana stanga la ora 12 si cea dreapta la ora 18
|
Întrebarea 184 |
capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent asupra aparaturii de bord si a functionarii autovehiculului
| |
capacitatea conducatorului auto de a-si adapta stilul de conducere in functie de conditiile atmosferice ;
| |
capacitatea conducatorului auto de a fii in permanenta atent si pregatit pentru a intervenii cu promptitudine pentru evitarea unui accident
| |
capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent la potentialele pericole venite din partea clientilor
|
Listă |