Întrebarea 1 |
documentul care permite accesul la profesia de transportator. | |
dovada calitatii de operator de transport rutier public; | |
dovada efectuarii formalitatilor vamale; | |
proba contractului de transport; |
Întrebarea 2 |
transporturilor de marfuri perisabile internationale | |
transporturilor efectelor de stramutare; | |
transporturilor efectuate pe baza conventiilor postale internationale | |
transporturilor funerare internationale |
Întrebarea 3 |
avarierea marfii din cauza unui viciu propriu al acesteia; | |
pierderea totala sau partiala a marfii, produse intre momentul primirii si cel al eliberarii
acesteia; | |
provenienta marfurilor. | |
transportul marfurilor periculoase a caror natura si caracteristici au fost tinute ascunse cu intentie de catre expeditor; |
Întrebarea 4 |
conducatorul auto | |
destinatarul | |
expeditorul | |
încarcatorul |
Întrebarea 5 |
transporturilor efectelor de stramutare | |
transporturilor efectuate pe baza conventiilor postale internationale | |
transporturilor funerare internationale | |
transporturilor publice de marfuri in trafic international |
Întrebarea 6 |
sa se scuteasca pe sine de responsabilitatea CMR prin inserarea în acest scop a unei
clauze în conditiile sale de transport | |
sa convina cu expeditorul ca acesta sa accepte o responsabilitate mai mare decât este
prevazuta prin Conventie | |
sa-si decline responsabilitatea CMR daca destinatarul nu a cunoscut termenii conventie | |
sa-si diminueze responsabilitatea mai mult decât îi este permis de conventie prin
inserarea în acest scop a unei clauze în conditiile sale de transport |
Întrebarea 7 |
pierderea sau avarierea marfii a avut drept cauza o culpa a persoanei care are dreptul sa
dispuna de marfa | |
pierderea sau avarierea marfii a fost cauzata de defectiunea vehiculului folosit pentru
efectuarea transportului | |
pierderea sau avarierea marfii a fost determinata de culpa prepusilor persoanei de la care transportatorul a închiriat vehiculul. | |
pierderea sau avarierea marfii a survenit ca urmare a culpei persoanei de la care
transportatorul a închiriat vehiculul |
Întrebarea 8 |
la întreaga cursa | |
numai la partea de transport maritim sau naval | |
numai la partea de transport maritim, naval sau feroviar | |
numai la partea de transport rutier |
Întrebarea 9 |
documentul care permite accesul la profesia de transportator | |
dovada ca transportul este in cont propriu | |
dovada ca vehiculul indeplineste conditiile tehnice pentru transporturile internationale | |
proba contractului de transport |
Întrebarea 10 |
sa nu piarda total sau partial sau sa nu avarieze marfa de la încarcare pâna la destinatie | |
sa nu piarda, partial, marfa de la încarcare pâna la destinatie. | |
sa nu piarda, total, marfa de la încarcare pâna la destinatie | |
sa utilizeze carnete TIR |
Întrebarea 11 |
destinatarul | |
expeditorul | |
încarcatorul | |
transportatorul |
Întrebarea 12 |
colete postale | |
marfuri alimentare perisabile | |
marfuri periculoase | |
masini de spalat |
Întrebarea 13 |
cel mult 21 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului | |
cel mult 10 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului | |
cel mult 15 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului | |
cel mult 7 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului |
Întrebarea 14 |
destinatarul | |
expeditorul | |
intermediarul | |
transportatorul |
Întrebarea 15 |
ambalajul marfii | |
continutul fiecarui colet; | |
daca marfa acopera 70% din sarcina utila a vehiculului | |
starea tehnica a vehiculului |
Întrebarea 16 |
efectuarea unui transport rutier în trafic intentional de marfuri agabaritice | |
efectuarea unui transport rutier în trafic intentional de marfuri generale | |
efectuarea unui transport rutier în trafic intentional de marfuri perisabile | |
efectuarea unui transport rutier în trafic intentional de marfuri si deseuri periculoase |
Întrebarea 17 |
sa nu consume bauturi alcoolice | |
sa nu piarda partial, marfa de la încarcare pâna la destinatie | |
sa nu piarda total sau partial sau sa nu avarieze marfa de la încarcare pâna la destinatie | |
sa nu piarda total, marfa de la încarcare pâna la destinatie |
Întrebarea 18 |
are vârsta peste 21 ani | |
autovehiculul are inspectia tehnica periodica în termen de valabilitate | |
detine certificat profesional pentru transport de marfuri generale | |
detine certificat profesional pentru transport de marfuri periculoase |
Întrebarea 19 |
vehicule care transporta animale vii | |
vehicule care transporta colete postale(valori) | |
vehicule care transporta marfuri periculoase în cisterna | |
vehicule care transporta marfuri agabaritice |
Întrebarea 20 |
Acordul European referitor la transport rutier in trafic international al marfurilor periculoase | |
Acordul European referitor la transportul de produse alimentare perisabile | |
Acordul European referitor la transportul marfurilor agabaritice | |
Acordul European referitor la transportul rutier în trafic intentional de marfuri generale |
Întrebarea 21 |
certificatul de înmatriculare al vehiculului si talonul anexa cu viza inspectiei tehnice
periodice valabila si efectuata la R.A.R | |
contractul individual de munca, decizia de numire si certificatul de atestare profesionala a consilierului de siguranta | |
dovada ca autovehiculul detine trusa A.D.R. | |
fisa de siguranta pentru marfurile periculoase transportate |
Întrebarea 22 |
certificatul de atestare profesionala al conducatorului auto, specific marfurilor periculoase ce vor fi transportate;
| |
certificatul de înmatriculare al vehiculului si talonul anexa cu viza inspectiei tehnice
periodice valabila si efectuata la R.A.R.
| |
declaratia privind angajarea consilierului de siguranta | |
dovada ca autovehiculul detine trusa A.D.R.; |
Întrebarea 23 |
sa cunoasca reglementarile privind transporturile speciale | |
sa efectueze un curs de pregatire profesionala ADR dupa fiecare 5 ani | |
sa însoteasca orice transport efectuat cu marfuri periculoase - clasa 3 | |
sa întocmeasca fisa de siguranta pentru fiecare transport de marfuri periculoase |
Întrebarea 24 |
autorizatia de transport rutier. | |
fisa de siguranta | |
scrisoarea CMR | |
scrisoarea de expediere standard |
Întrebarea 25 |
sa detina autorizatie eliberata de Agentia Nationala de Substante si Produse Chimice
Periculoase | |
sa detina licenta de transport pentru marfuri periculoase | |
sa utilizeze conducatori auto care poseda certificat de atestare profesionala valabil pentru clasa marfii periculoase transportate si pentru tipul de vehicul rutier utilizat | |
sa utilizeze conducatori auto cu vârsta de minim 25 de ani |
Întrebarea 26 |
sa desemneze unul sau mai multi consilieri de siguranta | |
sa detina autorizatie eliberata de Agentia Nationala de Substante si Produse Chimice
Periculoase | |
sa detina licenta de executie pentru transportul marfurilor periculoase pentru vehiculele cu care efectueaza aceste transporturi | |
sa solicite autorizatie de la Autoritatea Rutiera Româna |
Întrebarea 27 |
autorizatia de transport emisa de ARR | |
copia certificatului de agreare emis de Registrul Auto Român | |
fisele de siguranta pentru toate marfurile aflate în autovehicul | |
licenta de transport pentru marfuri periculoase |
Întrebarea 28 |
agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Române - ARR | |
consilierul de siguranta al întreprinderii | |
directia Arme, Explozivi si Substante Toxice din cadrul Inspectoratului General al Politiei
Române | |
reprezentanta judeteana a Registrului Auto Român R.A.R |
Întrebarea 29 |
Autoritatea Rutiera Româna – A.R.R. | |
Comisia Nationala pentru Controlul Marfurilor Periculoase | |
IPROCHIM | |
Registru Auto Român - R.A.R |
Întrebarea 30 |
cantitatea de marfuri transportate | |
clasificarea suplimentara de pericol al ONU | |
numarul de identificare al pericolului | |
numarul etichetei de pericol |
Întrebarea 31 |
numarul care indica codul de clasificare si numarul O.N.U. al substantei transportate | |
numarul de identificare al pericolului si numarul etichetei de pericol | |
numarul de identificare al pericolului si numarul ONU al substantei transportate | |
numarul etichetei de pericol si numarul ONU al substantei transportate |
Întrebarea 32 |
aiba avizul medical si psihologic obtinut de cel mult 6 luni | |
aiba experienta de minim 3 ani în conducerea respectivei categorii de vehicul; | |
aiba vârsta minima de 25 ani | |
fie atestati de câtre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii |
Întrebarea 33 |
consilier de siguranta | |
economist specialist în activitatea de transport | |
impegat de miscare | |
jurist |
Întrebarea 34 |
clasa 1 | |
clasa 2 | |
clasa 7 | |
clasa 9 |
Întrebarea 35 |
transportul de marfuri agabaritice în trafic international | |
transportul de marfuri periculoase în trafic international | |
transportul de marfuri perisabile în trafic international | |
transportul de pesticide în trafic international |
Întrebarea 36 |
max. 1 an | |
max. 2 ani | |
max. 4 ani | |
max. 6 ani |
Întrebarea 37 |
carnet TIR | |
certificat ADR | |
factura fiscala | |
scrisoare de transport |
Întrebarea 38 |
la transportul de marfa international | |
la transportul de marfa si persoane international | |
la transportul de marfuri periculoase în România | |
la transportul de persoane international |
Întrebarea 39 |
pâna în ultima zi de valabilitate stabilita de asociatia garanta | |
pâna în ultima zi de valabilitate stabilita de Ministerul Transporturilor | |
pâna în ultima zi de valabilitate stabilita de societatea de asigurari care a eliberat carnetul | |
pâna la terminarea operatiunii TIR la biroul de destinatie |
Întrebarea 40 |
fiecare vehicul rutier sau container | |
mai multe containere încarcate în vehicul | |
un parc de vehicule care tranziteaza aceleasi tari | |
un vagon de cale ferata care transporta mai multe vehicule rutiere |
Întrebarea 41 |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Întrebarea 42 |
biroul vamal prin care un vehicul rutier este importat în cursul unei operatiuni efectuate
sub regim TIR | |
biroul vamal prin care un vehicul rutier sau un ansamblu de vehicule este împartit în
cursul unei operatiuni sub regim TIR | |
biroul vamal unde se încheie pentru toata încarcatura sau o parte a ei transportul
international sub regim TIR | |
biroul vamal unde se încheie pentru toate încarcatura transportul international sub regim CMR |
Întrebarea 43 |
autoritatilor locale din regiunea unde se afla in momentul respectiv | |
autoritatilor vamale din tara de destinatie | |
autoritatilor vamale sau altor autoritati competente din tara de plecare | |
autoritatilor vamale, sau in lipsa acestora, altor autoritati competente din tara în care se
gaseste |
Întrebarea 44 |
da, cu avizul asociatiilor garante | |
da, daca organele vamale considera ca este necesar | |
întotdeauna | |
nu |
Întrebarea 45 |
pâna la data stabilita de Ministerul Transporturilor | |
pentru mai multe autovehicule, functie de numarul de voleti | |
pentru mai multe calatorii, functie de numarul de voleti | |
pentru o singura calatorie |
Întrebarea 46 |
avizul medical si psihologic al conducatorului auto | |
carnetul TIR | |
copia conforma a licentei de transport – in copie | |
licenta de transport – in original |
Întrebarea 47 |
doar daca este completata prima pagina a carnetului TIR | |
doar daca toate birourile CNADNR din frontiera au acceptat carnetul TIR | |
doar daca toate birourile de politie a frontierei au acceptat carnetul TIR | |
doar daca toate birourile vamale de plecare au acceptat carnetul TIR |
Întrebarea 48 |
da, daca vehiculul intra in grupa de clasificare Euro 3 | |
da, daca vehiculul intra in grupa de clasificare Euro 4 | |
da | |
nu, întrucât cabotajul e interzis in România |
Listă |