Întrebarea 1 |
conducătorului auto | |
destinatarului | |
expeditorului | |
încărcătorului |
Întrebarea 2 |
masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urma omologării de către
autoritatea competentă | |
masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E | |
masa proprie a vehiculului | |
masa sarcinii utile autorizate pentru transport |
Întrebarea 3 |
conducătorului auto | |
destinatarului | |
expeditorului | |
încărcătorului |
Întrebarea 4 |
conducătorului auto | |
consilierului de siguranţă | |
expeditorului | |
persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier |
Întrebarea 5 |
asigurarea securităţii mărfurilor | |
asigurarea unor spatii suficient de mari intre pachete, colete, container, etc. | |
ca mărfurile sa fie amplasate cat mai in fata | |
ca mărfurile sa fie amplasate cat mai in spate |
Întrebarea 6 |
eliminarea timpilor de mers în gol | |
mecanizarea operaţiunilor de încărcare-descărcare | |
sporirea vitezei de circulaţie | |
supra-încărcarea autovehiculelor |
Întrebarea 7 |
cu cât masa este mai mare, cu atât distanţa de frânare este mai mare | |
cu cât masa este mai mare, cu atât distanţa de frânare este mai mică deoarece creşte
aderenţa şi forţa de frânare | |
depinde de experienţa conducătorului auto | |
nu, în cazul conducătorilor auto care conduc cu o viteza care permite evitarea coliziunilor |
Întrebarea 8 |
aderenţei dintre pneuri şi calea de rulare | |
condiţiilor de confort şi de siguranţă a deplasării | |
forţei de tracţiune la roţile motrice | |
poziţiei centrului de greutate al autovehiculului |
Întrebarea 9 |
acceleraţiei gravitaţionale | |
ecartamentului autovehiculului | |
presiunilor în pneuri | |
ţinutei de drum a autovehiculului |
Întrebarea 10 |
ampatamentului autovehiculului | |
confortul şi siguranţa deplasării | |
distanţa de frânare necesară opririi autovehiculului în condiţii de siguranţă | |
uşurinţa accesării comenzilor autovehiculului |
Întrebarea 11 |
categoria vehiculului | |
consumul de combustibil | |
funcţionarea retarderului | |
masele maxime autorizate pe axe |
Întrebarea 12 |
funcţionarea ABS-ului | |
inerţia autovehiculului | |
masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic | |
raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg |
Întrebarea 13 |
creşte ampatamentul autovehiculului | |
diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor | |
obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic | |
se modifica ţinuta de drum şi comportamentul autovehiculului în viraje |
Întrebarea 14 |
creşte distanţa de frânare | |
creşte ecartamentul autovehiculului | |
diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor | |
obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic |
Întrebarea 15 |
în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor | |
riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă | |
riscuri determinate de blocarea diferenţialului | |
riscuri legate de răsturnarea vehiculului |
Întrebarea 16 |
în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare
corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor | |
riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă | |
riscuri determinate de blocarea diferenţialului | |
riscuri legate de derapajul vehiculului |
Întrebarea 17 |
palier | |
pantă | |
rampă | |
viraj |
Întrebarea 18 |
alinieze vehiculul pe traiectorie circulară | |
deplaseze pasagerii şi marfa înspre exteriorul virajului | |
deplaseze pasagerii şi marfa înspre interiorul virajului | |
mărească viteza de deplasare a autovehiculului |
Întrebarea 19 |
forţa centrifugă este inferioară aderenţei | |
forţa centrifugă este superioară aderenţei | |
forţa centripedă este superioară aderenţei | |
forţa de tracţiune este inferioară aderenţei |
Întrebarea 20 |
centrul de greutate al autovehiculului se găseşte la o înălţime mare în raport cu solul | |
centrul de greutate al autovehiculului se găseşte la o înălţime mică în raport cu solul | |
forţa centrifugă este inferioară aderenţei | |
mişcările longitudinale ale autovehiculului sunt mai mari decât cele laterale |
Întrebarea 21 |
accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională) |
Întrebarea 22 |
accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională) |
Întrebarea 23 |
accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională) | |
decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională) |
Întrebarea 24 |
instrucţiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri
elaborate de I.S.C.T.R. | |
recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru
transportul rutier | |
Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piaţa
transportului rutier de mărfuri | |
Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a
încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R. |
Întrebarea 25 |
sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv | |
sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective | |
sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de şasiu | |
sunt adaptate pentru viteza comercială de circulaţie a vehiculului respectiv |
Întrebarea 26 |
forţa exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost
construite | |
nu prezintă noduri sau elemente deteriorate | |
sunt adaptate pentru fixarea şasiului | |
sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistenţă la frecare |
Întrebarea 27 |
sunt conforme cu prescripţiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R. | |
sunt conforme cu specificaţiile tehnice privind construcţia vehiculelor rutiere de marfă | |
sunt conforme cu standardele europene şi/sau internaţionale în vigoare în domeniu | |
sunt conforme cu standardele şi normativele în vigoare elaborate de A.R.R. |
Întrebarea 28 |
masa proprie a vehiculului | |
masa şasiului | |
masele maxime admise pe axe | |
viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei |
Întrebarea 29 |
evitarea alunecării dintre încărcătură şi partea carosabilă | |
evitarea alunecării încărcăturii în viraje | |
evitarea alunecării suprastructurii vehiculului | |
evitarea alunecării şasiului |
Întrebarea 30 |
evitarea alunecării încărcăturii la frânare | |
forţa exercitată asupra încărcăturii de rezistenţa la rulare | |
forţa exercitată asupra încărcăturii să nu depăşească valoarea de 100 N. | |
masa proprie a vehiculului |
Întrebarea 31 |
acceleraţia maximă constructivă a vehiculului | |
evitarea alunecării încărcăturii la accelerare şi la circulaţia în rampă/pantă | |
evitarea alunecării încărcăturii prin reducerea coeficientului de frecare | |
raza de virare a vehiculului |
Întrebarea 32 |
sub 45 de grade | |
sub 60 de grade | |
sub 75 de grade | |
sub 90 de grade |
Întrebarea 33 |
30 de grade | |
60 de grade | |
75 de grade | |
90 de grade |
Întrebarea 34 |
masa încărcăturii | |
masa nesuspendată a vehiculului | |
masa suspendată a vehiculului | |
volumul încărcăturii |
Întrebarea 35 |
forţa de tensionare standardizată a chingilor utilizate | |
forţa motrice la circulaţia în rampă/pantă şi în viraje | |
masa proprie a vehiculului | |
masa totală maximă autorizată a vehiculului |
Întrebarea 36 |
punctele de prindere ale şasiului | |
unghiul de pretensionare a chingilor | |
volumul caroseriei | |
volumul încărcăturii |
Întrebarea 37 |
coeficientul de frecare dinamic între platforma de încărcare şi încărcătură | |
coeficientul de frecare dinamic la accelerare/decelerare şi în viraje | |
coeficientul de uzură al chingilor şi clasa din care fac parte acestea | |
coeficientul dinamic de frecare al chingilor |
Întrebarea 38 |
1 daN | |
10 daN | |
100 daN | |
1000 daN |
Întrebarea 39 |
calarea/blocarea încărcăturii | |
reducerea coeficientului dinamic de frecare | |
reducerea masei proprii a vehiculului | |
utilizarea inerţiei dată de masa încărcăturii |
Întrebarea 40 |
creşterea coeficientului dinamic de frecare dintre încărcătură şi pereţii laterali | |
creşterea masei încărcăturii prin utilizarea contragreutăţilor | |
micşorarea acceleraţiei gravitaţionale | |
utilizarea covoarelor antiderapante |
Întrebarea 41 |
anticiparea situaţiilor ce pot deveni periculoase | |
aplicarea de metode combinate de arimare | |
evitarea frânărilor puternice | |
utilizarea metodelor combinate de frânare |
Întrebarea 42 |
a căror bază de aşezare pe direcţia de răsturnare este mai mare decât înălţimea | |
a căror înălţime este mai mare decât baza de aşezare pe direcţia de răsturnare | |
a căror înălţime este mai mare decât înălţimea centrului de greutate | |
a căror înălţime este mai mică decât a peretelui lateral al semiremorcii |
Întrebarea 43 |
directă elastică | |
directă în buclă | |
directă pe diagonală | |
prin frecare |
Întrebarea 44 |
directă elastică | |
directă în buclă | |
directă pe diagonală | |
prin frecare |
Întrebarea 45 |
blocare | |
cabestan | |
lanţ cu dispozitiv de pretensionare | |
troliu |
Întrebarea 46 |
componenta transversală a forţei de tensionare | |
forţa de tensionare standardizată | |
forţa manuală standardizată | |
rezistenţa la rupere |
Întrebarea 47 |
componenta orizontală a forţei de tensionare | |
forţa de tensionare standardizată | |
forţa manuală standardizată | |
rezistenţa la rupere |
Listă |