Mecanica

Chestionarul a luat sfarsit!
Întrebări Inițiale:  %%TOTAL%%
Răspunsuri Exacte:  %%SCORE%%
Procentajul obținut este de: %%PERCENTAGE%%
Pentru a fi sigur ca promovezi examenul pentru atestat iti recomandam sa parcurgi de doua ori toate intrebarile.

Răspunsurile dumneavoastră sunt evidențiate mai jos.
Întrebarea 1

 La deplasarea în treptele inferioare ale cutiei de viteze, momentul transmis la rotile motoare este:

A
egal cu momentul motor
B
în functie de pozitia clapetei de acceleratie, poate fi mai mic sau mai mare decât momentul motor
C
mai mare decât momentul motor
D
mai mic decât momentul motor
Întrebarea 2

Turatia maxima de functionare a unui motor cu aprindere prin comprimare echipat cu regulator-limitator de turatie este:

A
egala cu turatia corespunzatoare momentului maxim realizat de motor
B
egala cu turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
C
mai mare decât turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
D
mai mica decât turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor
Întrebarea 3

Care este rolul limitatorului de turatie la motoarele cu aprindere prin comprimare?

A
limiteaza solicitarile mecanice si termice ale motorului
B
micsoreaza consumul de combustibil prim limitarea vitezei maxime a autovehiculului
C
permite cresterea momentului motor la urcarea rampelor
D
permite cresterea puterii motorului la demarare
Întrebarea 4

Schimbatorul de viteze permite:

A
cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
B
mersul înapoi al autovehiculului inversând sensul de rotatie al motorului
C
modificarea fortei de tractiune în functie de variatia rezistentelor la înaintare
D
utilizarea motorului la o turatia mai mica decât turatia de mers în gol
Întrebarea 5

De ce se recomanda la vehiculele cu motoare supraalimentate, ca la oprire sa se lase motorul sa functioneze câteva minute în gol:

A
pentru a asigura o racire lenta a motorului
B
pentru a asigura o racire lenta a turbosuflantei
C
pentru a asigura ungerea suflantei
D
pentru revenirea uleiului în baie
Întrebarea 6

 Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?

A
ambreiajul
B
mecanismul de directie
C
sistemul de frânare
D
suspensia
Întrebarea 7

Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?

A
cutia de viteze
B
mecanismul de directie
C
sistemul de frânare
D
suspensia
Întrebarea 8

Care dintre subansamblele enumerate sunt elemente componente ale transmisiei autovehiculelor?

A
diferentialul
B
mecanismul de directie
C
sistemul de frânare
D
suspensia
Întrebarea 9

 Care este rolul transmisiei?

A
asigura alimentarea motorului cu amestec carburant
B
asigura transmiterea fluxului de putere, de la motor la rotile motrice
C
dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor
D
transforma energia chimica a combustibililor în energie mecanica
Întrebarea 10

Care este rolul transmisiei?

A
amplifica/multiplica momentul motor transmis la rotile motrice
B
asigura alimentarea motorului cu amestec carburant
C
dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor
D
transforma energia chimica a combustibililor în energie mecanica
Întrebarea 11

Care din componentele transmisiei enumerate mai jos multiplica momentul motor transmis la rotile motrice?

A
ambreiajul
B
arborii planetari
C
cutia de viteze
D
transmisia cardanica
Întrebarea 12

Care din componentele transmisiei enumerate mai jos multiplica momentul motor transmis la rotile motrice?

A
arborii planetari
B
diferentialul
C
transmisia cardanica
D
transmisia principala
Întrebarea 13

Care din componentele transmisiei enumerate mai jos multiplica momentul motor transmis la rotile motrice?

A
ambreiajul
B
arborii planetari
C
diferentialul
D
transmisia principala
Întrebarea 14

Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit întreruperea fluxului de putere transmis de la motor la rotile motrice?

A
ambreiajul
B
diferentialul
C
transmisia cardanica
D
transmisia principala
Întrebarea 15

Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit întreruperea fluxului de putere transmis de la motor la rotile motrice?

A
arborii planetari
B
cutia de viteze
C
diferentialul
D
transmisia principala
Întrebarea 16

Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini?

A
ambreiajul
B
cutia de viteze
C
transmisia cardanica
D
transmisia principala
Întrebarea 17

Care din componentele transmisiei, dintre cele enumerate, permit ca rotile aceleiasi punti motoare sa ruleze la turatii diferite?

A
ambreiajul
B
arborii planetari
C
cutia de viteze
D
diferentialul
Întrebarea 18

Care este rolul ambreiajului?

A
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
B
distribuie momentul motor la rotile motrice
C
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
D
permite întreruperea temporara a transmiterii fluxului de putere
Întrebarea 19

Care este rolul ambreiajului?

A
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
B
distribuie momentul motor la rotile motrice
C
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
D
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
Întrebarea 20

 Care este rolul ambreiajului?

A
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
B
distribuie momentul motor la rotile motrice
C
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
D
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
Întrebarea 21

 Care este rolul cutiei de viteze?

A
distribuie momentul motor la rotile motrice
B
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei
C
permite întreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice
D
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
Întrebarea 22

Care este rolul cutiei de viteze?

A
distribuie momentul motor la rotile motrice
B
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
C
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei
D
permite mersul înapoi fara inversarea sensului de rotatie a motorului
Întrebarea 23

Care este rolul cutiei de viteze?

A
distribuie momentul motor la rotile motrice
B
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
C
permite modificarea raportului de transmitere a momentului motor la rotile motrice
D
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
Întrebarea 24

Care este rolul transmisiei cardanice?

A
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice
B
distribuie momentul motor la rotile motrice
C
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
D
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei
Întrebarea 25

Care este rolul diferentialului?

A
distribuie momentul motor la rotile motrice
B
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
C
permite întreruperea transmiterii fluxului de putere
D
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
Întrebarea 26

Care este rolul diferentialului?

A
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite
B
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia
C
permite întreruperea transmiterii fluxului de putere
D
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini
Întrebarea 27

 Prin îndeplinirea carei proceduri, dintre cele enumerate, se pot diminua socurile provocate în transmisie la schimbarea treptelor de viteza?

A
ambreiere brusca, concomitent cu accelerarea progresiva
B
ambreierea progresiva, concomitent cu accelerarea pâna la turatia economica
C
evitarea schimbarii treptelor de viteza, prin actionarea controlata a acceleratiei
D
schimbarea cât mai rapida a treptei de viteza
Întrebarea 28

 Prin îndeplinirea carei proceduri, dintre cele enumerate, se pot diminua socurile provocate în transmisie la schimbarea treptelor de viteza?

A
ambreiere brusca, concomitent cu accelerarea progresiva
B
evitarea schimbarii treptelor de viteza, prin actionarea controlata a acceleratiei
C
schimbarea cât mai rapida a treptei de viteza
D
sincronizarea corespunzatoare a actionarii pedalei de ambreiaj cu cea de acceleratie
Întrebarea 29

Evitarea socurilor la ambreiere depinde de modul în care se actioneaza pedala de ambreiaj:

A
dupa realizarea cuplarii complete a ambreiajului si eliberarea pedalei
B
în pozitiile de apasare intermediare, care corespund patinarii ambreiajului
C
între pozitiile ce corespund apasarii complete si cea de realizare a prizei de ambreiere
D
pe tot parcursul cursei de eliberare a acesteia
Întrebarea 30

 Efectuarea carei operatiuni, dintre cele enumerate, reclama cel mai riguros control al actionarii pedalei de ambreiaj, în scopul evitarii socurilor în transmisie?

A
accelerarea
B
nu exista diferente semnificative între exigentele de operare specifice diferitelor situatii
C
pornirea de pe loc
D
schimbarea în treapta superioara de viteza
Întrebarea 31

Care sunt riscurile mentinerii continue a piciorului pe pedala de ambreiaj?

A
nu exista riscuri
B
pericolul de derapaj
C
supraîncalzirea retarderului
D
uzura prematura a rulmentului de presiune al ambreiajului
Întrebarea 32

Care sunt riscurile mentinerii continue a piciorului pe pedala de ambreiaj?

A
nu exista riscuri
B
pericolul de derapaj
C
supraîncalzirea ambreiajului
D
supraîncalzirea retarderului
Întrebarea 33

 Momentul motor transmis la rotile motrice:

A
este mai mare decât la arborele motorului, indiferent de treapta de viteza selectata
B
este mai mic decât la arborele motorului, datorita pierderilor din transmisie
C
poate fi egal cu cel de la arborele motorului, depinzând de treapta de viteza selectata
D
poate fi si mai mic si mai mare decât la arborele motorului, în functie de pozitia de apasare a pedalei de acceleratie
Întrebarea 34

În care din treptele de viteza, dintre cele enumerate, se înregistreaza cea mai mare forta de tractiune la rotile motrice si implicit cel mai mare consum de combustibil?

A
priza directa
B
treapta II
C
treapta III
D
treapta IV
Întrebarea 35

Turometrul indica turatia:

A
arborelui cardanic
B
arborelui de iesire din cutia de viteze
C
motorului
D
rotilor motrice
Întrebarea 36

Turometrul indica turatia:

A
arborelui cardanic
B
arborelui de iesire din cutia de viteze
C
arborelui primar al cutiei de viteze
D
rotilor motrice
Întrebarea 37

 În intervalul de turatii economice, evidentiat pe cadranul turometrului prin marcaj de culoare verde, motorul functioneaza în zona de:

A
consum specific maxim
B
moment motor maxim
C
presiuni de injectie minime
D
putere maxima
Întrebarea 38

În intervalul de turatii economice, evidentiat pe cadranul turometrului prin marcaj de culoare verde, motorul functioneaza în zona de:

A
consum specific maxim
B
consum specific minim
C
presiuni de injectie minime
D
putere maxima
Întrebarea 39

Pentru a înregistra consumuri minime de combustibil, turatia motorului trebuie mentinuta în intervalul evidentiat pe cadranul turometrelor cu marcaj de culoare:

A
neagra
B
portocalie
C
rosie
D
verde
Întrebarea 40

Cele mai mici consumuri specifice de combustibil se înregistreaza la deplasarea autovehiculului cu motorul functionând în intervalul de turatii:

A
apropiate de cele ralanti
B
evidentiat pe turometru cu marcaj de culoare portocalie
C
în care motorul dezvolta momentul maxim
D
în care motorul dezvolta puterea maxima
Întrebarea 41

 În conditiile în care indicatorul de turatie este în zona evidentiata pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare rosie:

A
momentul motor dezvoltat este cel mai mare
B
scade semnificativ forta de tractiune
C
se înregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului
D
uzura mecanica a motorului este cea mai mica
Întrebarea 42

În conditiile în care indicatorul de turatie este în zona evidentiata pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare rosie:

A
creste semnificativ consumul de combustibil pe 100 Km parcursi
B
momentul motor dezvoltat este cel mai mare
C
motorul functioneaza la turatii economice
D
se înregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului
Întrebarea 43

În conditiile în care indicatorul de turatie este în zona evidentiata pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare rosie:

A
momentul motor dezvoltat este cel mai mare
B
se înregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului
C
solicitarea mecanica si termica a motorului este maxima
D
uzura mecanica a motorului este cea mai mica
Întrebarea 44

Exploatarea motorului în zona turatiilor joase, inferioare intervalului evidentiat prin marcaj de culoare verde:

A
conduce la cresterea consumului de combustibil pe 100 Km parcursi
B
conduce la economii de combustibil
C
protejeaza motorul la socurile provocate de accelerari si decelerari
D
protejeaza motorul la suprasolicitari mecanice si termice
Întrebarea 45

 Exploatarea motorului în zona turatiilor joase, inferioare intervalului evidentiat prin marcaj de culoare verde:

A
comporta riscul aparitiei socurilor mecanice în transmisie, în regimuri de exploatare tranzitorii (accelerare, decelerare)
B
conduce la economii de combustibil
C
protejeaza motorul la socurile provocate de accelerari si decelerari
D
protejeaza motorul la suprasolicitari mecanice si termice
Întrebarea 46

Exploatarea carui tip de motor, dintre cele enumerate, impune folosirea de aditivi de tip AdBlue?

A
Euro 1
B
Euro 2
C
Euro 3
D
Euro 5
Întrebarea 47

Exploatarea carui tip de motor, dintre cele enumerate, impune folosirea de aditivi de tip AdBlue?

A
Euro 1
B
Euro 2
C
Euro 3
D
la unele tipuri de motoare Euro 4
Întrebarea 48

Cum se folosesc aditivii de tip AdBlue?

A
se adauga la lichidul de racire al motorului, respectându-se proportiile de amestec prescrise de fabricant
B
se adauga la motorina din rezervor, la fiecare alimentare cu combustibil
C
se adauga la uleiul motor, la fiecare schimb, care se efectueaza cu periodicitatea prescrisa în manualul de exploatare al autovehiculului
D
se alimenteaza în rezervorul special cu care sunt prevazute autovehiculele la care se impune folosirea acestora
Întrebarea 49

 Unde se injecteaza substanta AdBlue, în scopul asigurarii reducerii emisiilor de noxe ale motoarelor?

A
în camerele de ardere
B
în galeria de admisie
C
în galeria de evacuare
D
în pompa de înalta presiune
Întrebarea 50

Catalizatoarele cu care sunt prevazute motoarele de ultima generatie au rolul:

A
de a filtra particulele rezultate în urma arderii incomplete a combustibilului
B
de a îmbunatati performantele de tractiune ale autovehiculului
C
de a reduce consumul de combustibil
D
de a reduce emisiile de noxe
Întrebarea 51

La frânarea de urgenta, blocarea rotilor conduce la:

A
marirea spatiului de frânare daca se blocheaza rotile puntii spate
B
marirea spatiului de frânare, indiferent de rotile care se blocheaza
C
reducerea spatiului de frânare daca se blocheaza rotile puntii fasa
D
reducerea spatiului de frânare pâna la oprirea autovehiculului
Întrebarea 52

Blocarea rotilor puntii fata conduce la:

A
cresterea eficientei sistemului de frânare
B
micsorarea uzurii pneurilor
C
pierderea controlului directiei
D
pierderea stabilitatii autovehiculului
Întrebarea 53

Blocarea rotilor puntii spate conduce la:

A
cresterea eficientei sistemului de frânare
B
micsorarea uzurii pneurilor
C
pierderea controlului directiei
D
pierderea stabilitatii autovehiculului
Întrebarea 54

Eficacitatea dispozitivelor contra blocarii rotilor este mai mare:

A
pe drumuri cu aderenta mare
B
pe drumuri cu aderenta scazuta
C
pe drumuri cu declivitate pronuntata
D
pe drumuri cu îmbracaminte din beton
Întrebarea 55

Sistemul ABS permite:

A
blocarea diferentialului pentru evitarea patinarii rotii cu aderenta mai scazuta
B
blocarea rotilor în cazul frânarilor de urgenta
C
cresterea aderentei la frânare
D
evitarea blocarii rotilor si cresterea eficientei frânarii
Întrebarea 56

Dispozitivele de frânare de încetinire se utilizeaza:

A
la coborârea pantelor lungi
B
la urcarea rampelor lungi
C
pentru încetinirea vitezei de rotatie a rotii care patineaza
D
pentru reducerea vitezei de rotatie a rotilor puntii spate
Întrebarea 57

Echipamentele de siguranta cu care sunt dotate autovehiculele pot actiona asupra:

A
frânei de stationare
B
mecanismului de directie
C
sistemului de alimentare a motorului
D
sistemului de rulare
Întrebarea 58

Echipamentele de siguranta cu care sunt dotate autovehiculele pot actiona asupra:

A
frânei de stationare
B
mecanismului de directie
C
sistemului de frânare
D
sistemului de rulare
Întrebarea 59

 Echipamentele de siguranta cu care sunt dotate autovehiculele pot actiona asupra:

A
frânei de stationare
B
frânelor fiecarei roti în parte
C
mecanismului de directie
D
sistemului de rulare
Întrebarea 60

Sistemele de siguranta antiblocare de tip ABS intervin asupra:

A
frânei de stationare
B
sistemelor de frânare de încetinire
C
sistemului de alimentare a motorului
D
sistemului de frânare de serviciu
Întrebarea 61

Daca martorul ABS se aprinde în timpul deplasarii la o frânare brusca:

A
nu se va întâmpla nimic
B
rotile vor aluneca
C
se va bloca doar roata la care s-a defectat senzorul
D
vehiculul va intra în derapaj
Întrebarea 62

Sistemul ASR este proiectat pentru:

A
asigurarea frânarii pe pante lungi
B
asigurarea stabilitatii remorcii/semiremorcii
C
frânarea rotilor motoare prin obturarea galeriei de evacuare
D
împiedicarea ruperii aderentei pneului cu solul la pornire de pe loc
Întrebarea 63

Sistemul ESP (Electronic Stability Program) este proiectat pentru:

A
asigurarea frânarii pe pante lungi
B
asigurarea stabilitatii vehiculului în cazul deraparii
C
pozitionarea globala a vehiculului
D
prevenirea blocarii rotilor la frânare
Întrebarea 64

Care din urmatoarele sisteme este proiectat pentru a fi utilizat la parcurgerea pantelor lungi?

A
sistemul ABS
B
sistemul ASR
C
sistemul de blocare a diferentialului
D
sistemul de frânare de încetinire
Întrebarea 65

Sistemele de frânare de încetinire realizeaza efectul de frânare actionând în mod indirect asupra:

A
ABS-ului
B
rotilor directoare
C
rotilor motoare
D
tuturor rotilor
Întrebarea 66

 Efectul de încetinire produs de activarea sistemelor de frânare de încetinire se poate realiza prin:

A
actionarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la rotile motrice
B
cresterea presiunii aerului din circuitele de frânare
C
debreiere si ambreiere progresiva
D
obturarea galeriei de evacuare a motorului
Întrebarea 67

Efectul de încetinire produs de activarea sistemelor de frânare de încetinire se poate realiza prin:

A
actionarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la rotile motrice
B
actionarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la toate rotile
C
actionarea sistemului frânei de serviciu
D
frânarea arborelui de iesire din cutia de viteze
Întrebarea 68

Sistemele de frânare de încetinire de tip retarder/intarder pot fi de tip:

A
hidraulic
B
mecanic
C
pneumatic
D
pneumo-hidraulic
Întrebarea 69

Sistemele de frânare de încetinire de tip retarder/intarder pot fi de tip:

A
electromagnetic
B
mecanic
C
pneumatic
D
pneumo-hidraulic
Întrebarea 70

 Marimea fortei de frânare a autovehiculului, ce rezulta ca urmare a activarii retarderului hidraulic, depinde de:

A
cantitatea de lichid hidraulic care se comanda a fi injectat în carcasa acestuia, prin selectarea treptei de frânare
B
declivitatea drumului pe care circula autovehiculul
C
treapta de viteza cuplata
D
viteza de circulatie a autovehiculului
Întrebarea 71

 Marimea fortei de frânare a autovehiculului, ce rezulta ca urmare a activarii retarderului hidraulic, depinde de:

A
declivitatea drumului pe care circula autovehiculul
B
treapta de frânare selectata
C
treapta de viteza cuplata
D
viteza de circulatie a autovehiculului
Întrebarea 72

De ce trebuie sa se tina seama la exploatarea retarderului hidraulic?

A
efectul de frânare se produce cu întârziere previzibila – fata de momentul activarii retarderului
B
efectul de încetinire înceteaza la apasarea pedalei de ambreiaj
C
pentru ca activarea retarderului sa produca efectul de încetinire a autovehiculului, cutia de viteze trebuie sa fie cuplata într-o treapta de viteza
D
retarderul se dezactiveaza automat, odata cu apasarea pedalei de frâna
Întrebarea 73

 La activarea carui tip de sistem de frânare de încetinire se poate conta pe un efect de frânare imediat, produs instantaneu, odata cu activarea acestuia?

A
la activarea celor care realizeaza încetinirea prin obturararea galeriei de evacuare
B
la activarea frânelor de încetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS si ASR
C
la activarea intarederului hidraulic
D
la activarea retarderului hidraulic
Întrebarea 74

La activarea carui tip de sistem de frânare de încetinire se poate conta pe un efect de frânare imediat, produs instantaneu, odata cu activarea acestuia?

A
la activarea frânelor de încetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS si ASR
B
la activarea intarederului hidraulic
C
la activarea retarderului electromagnetic
D
la activarea retarderului hidraulic
Întrebarea 75

Care este utilitatea tempomatului?

A
este un echipament care poate fi utilizat de regula în cazul în care conducatorul auto are dificultati în a mentine o viteza de deplasare constanta
B
nici o utilitate deosebita, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operatiuni specifice, dar si asigurare prealabila, atât la activare, cât si la dezactivare
C
protejeaza transmisia la suprasarcini
D
realizeaza mentinerea vitezei de deplasare din momentul activarii acestuia
Întrebarea 76

Care este utilitatea tempomatului?

A
este un echipament care poate fi utilizat de regula în cazul în care conducatorul auto are dificultati în a mentine o viteza de deplasare constanta
B
nici o utilitate deosebita, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operatiuni specifice, dar si asigurare prealabila, atât la activare, cât si la dezactivare
C
permite conducatorului auto sa-si rezerve momente de relaxare în timpul conducerii autovehiculului
D
prin activare la viteze corespunzatoare turatiilor economice minime, permite protejarea fata de scaderea vitezei sub cele minime economice, corespunzatoare diferitelor trepte de viteza
Întrebarea 77

Care este utilitatea tempomatului?

A
este un echipament care poate fi utilizat de regula în cazul în care conducatorul auto are dificultati în a mentine o viteza de deplasare constanta
B
nici o utilitate deosebita, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operatiuni specifice, dar si asigurare prealabila, atât la activare, cât si la dezactivare
C
permite conducatorului auto sa-si rezerve momente de relaxare în timpul conducerii autovehiculului
D
preia controlul interactiv al tractiunii, în conditiile mentinerii vitezei de deplasare din momentul activarii
Întrebarea 78

În ce regim de exploatare a tempomatului exista riscul producerii de socuri în transmisie?

A
la dezactivarea tempomatului
B
la eliberarea pedalei de acceleratie în urma activarii tempomatului
C
la reactivarea tempomatului la o viteza superioara celei fixate la prima activare
D
pe timpul mentinerii comenzii de accelerare sau de decelerare continua
Întrebarea 79

Ce conditii trebuie sa aveti în vedere sa se realizeze înaintea dezactivarii tempomatului de la maneta de comanda, pentru a evita socurile pe care le poate provoca aceasta interventie?

A
dezactivarea tempomatului nu poate produce socuri în transmisia autovehiculului, deci nu este necesar sa se intervina în prealabil asupra nici unei alte comenzi
B
întreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice, prin debreiere sau deplasarea schimbatorului de viteze în pozitie neutra
C
preluarea controlului sistemului de frânare, prin actionarea frânei de serviciu
D
preluarea controlului tractiunii, prin actionarea corespunzatoare a acceleratiei
Întrebarea 80

Având în vedere particularitatile functionale, este de preferat ca frâna de serviciu sa se actioneze:

A
brusc
B
în mod continuu
C
pâna la blocarea rotilor
D
treptat si controlat
Întrebarea 81

Care este consecinta frânarii violente, cu blocarea rotilor din fata?

A
micsorarea uzurii anvelopelor
B
pierderea maniabilitatii autovehiculului
C
pierderea stabilitatii autovehiculului
D
reducerea distantei de oprire
Întrebarea 82

Care este consecinta frânarii violente, cu blocarea rotilor din fata?

A
cresterea distantei de frânare necesare pentru oprirea vehiculului
B
micsorarea uzurii anvelopelor
C
reducerea distantei de oprire
D
reducerea timpului de reactie
Întrebarea 83

Care este consecinta frânarii violente, cu blocarea rotilor din fata?

A
derapajul
B
micsorarea uzurii anvelopelor
C
pierderea stabilitatii autovehiculului
D
reducerea distantei de oprire
Întrebarea 84

Sistemele de frânare de încetinire de tip retarder/intarder actioneaza numai daca:

A
ambreiajul este cuplat
B
autovehiculul este în miscare
C
pedala de frâna este apasata
D
schimbatorul de viteze este cuplat într-o treapta de viteza
Întrebarea 85

 Care poate fi cauza demarajului slab al autovehiculului la pornirea de pe loc sau la accelerare?

A
nivelul scazut al combustibilului în rezervor
B
presiunile din pneuri nu corespund cu cele prescrise de fabricant
C
se accelereaza cu frâna de încetinire activata
D
usile autovehiculului nu sunt închise corespunzator
Întrebarea 86

La folosirea excesiva pe un timp îndelungat a retarderului hidraulic, eficienta frânarii scade datorita:

A
folosirii frânei de motor
B
functionarii ABS-ului
C
rularii la turatii mari
D
supraîncalzirii uleiului
Întrebarea 87

Ce trebuie sa aveti în vedere la operarea asupra manetei de comanda a retarderului, pentru a nu afecta siguranta si confortul deplasarii?

A
dezactivarea retarderului, precum si schimbarea treptelor de frânare, sa se faca numai împreuna si odata cu actionarea controlata a frânei de serviciu
B
manevrarea secventiala a acesteia
C
mentinerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de conditiile de drum si de trafic
D
sa activez retarderul numai în urma reducerii corespunzatoare a vitezei de deplasare, realizata prin utilizarea controlata a frânei de serviciu
Întrebarea 88

Ce trebuie sa aveti în vedere la operarea asupra manetei de comanda a retarderului, pentru a nu afecta siguranta si confortul deplasarii?

A
manevrarea fara salturi peste diferitele trepte de frânare
B
mentinerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de conditiile de drum si de trafic
C
sa activez retarderul numai în urma reducerii corespunzatoare a vitezei de deplasare, realizata prin utilizarea controlata a frânei de serviciu
D
sa identific si sa cuplez în mod direct treapta de frânare adecvata necesitatilor impuse de conditiile de drum si de trafic
Întrebarea 89

Care sunt riscurile exploatarii retarderului?

A
blocarea transmisiei
B
nu exista nici un fel de risc
C
socurile provocate în transmisie la schimbarea treptelor de frânare
D
suprasolicitarea transmisiei
Întrebarea 90

Care sunt riscurile exploatarii retarderului?

A
blocarea transmisiei
B
imposibilitatea controlului fortei de frânare realizate
C
lipsa asistarii electronice a frânarii
D
suprasolicitarea transmisiei
Întrebarea 91

 Care din procedurile de mai jos sunt de urmat la coborârea pantelor lungi cu succesiuni de curbe, în ceea ce priveste exploatarea rationala a retarderului în conditii de siguranta si confort?

A
cuplarea treptelor de frânare superioare sa se opereze numai în urma, sau odata cu actionarea frânei de serviciu
B
cuplarea treptelor superioare de frânare ale retarderului sa se efectueze, de preferat, pe portiunile de drum în aliniament
C
evitarea folosirii îndelungate a retarderului la coborârea pantelor lungi, pentru a evita supraîncalzirea acestuia
D
evitarea folosirii simultane a retarderului si a frânei de serviciu
Întrebarea 92

Care din procedurile de mai jos sunt de urmat la coborârea pantelor lungi cu succesiuni de curbe, în ceea ce priveste exploatarea rationala a retarderului în conditii de siguranta si confort?

A
cuplarea treptelor de frânare superioare sa se opereze numai în urma, sau odata cu actionarea frânei de serviciu
B
dezactivarea retarderului sau cuplarea treptelor inferioare de frânare sa se comande, de preferat, pe parcursul abordarii virajelor
C
evitarea folosirii îndelungate a retarderului la coborârea pantelor lungi, pentru a evita supraîncalzirea acestuia
D
evitarea folosirii simultane a retarderului si a frânei de serviciu
Întrebarea 93

Coborâti o panta cu retarderul activat. Se modifica forta de frânare dezvoltata de retarder în urma eventualei schimbari de treapta de viteza, sau pe parcursul efectuarii acestor operatiuni?

A
da
B
nu
C
numai daca se cupleaza o treapta inferioara de viteza
D
numai daca se cupleaza o treapta superioara de viteza
Întrebarea 94

În ce conditii trebuie sa evitati, respectiv sa dovediti prudenta la folosirea retarderului?

A
în conditiile circulatiei pe timp de ploaie sau ninsoare si carosabil umed
B
în conditiile în care carosabilul este acoperit cu polei sau gheata
C
în conditiile în care carosabilul este uscat
D
la coborârea pantelor lungi
Întrebarea 95

În ce conditii trebuie sa evitati, respectiv sa dovediti prudenta la folosirea retarderului?

A
în conditiile în care carosabilul este umed
B
în conditiile în care carosabilul este uscat
C
la coborârea pantelor lungi
D
la oprire
Întrebarea 96

Care este riscul reprezentativ la utilizarea retarderului în conditiile în care carosabilul are aderenta redusa?

A
derapajul puntii motoare
B
patinarea puntii de directie
C
pierderea maniabilitatii autovehiculului
D
supraîncalzirea retarderului
Întrebarea 97

Care este riscul reprezentativ la utilizarea retarderului în conditiile în care carosabilul are aderenta redusa?

A
acvaplanarea
B
patinarea puntii motoare
C
pierderea maniabilitatii autovehiculului
D
pierderea stabilitatii autovehiculului
Întrebarea 98

Consumul de combustibil la viteza constanta este dependent de:

A
conditiile de trafic si starea drumului
B
rezistentele la înaintare ale autovehiculului si marimea vitezei
C
sarcina si turatia motorului
D
turatia motorului si conditiile de trafic
Întrebarea 99

Consumul specific de combustibil al motorului este:

A
cantitatea de combustibil consumata la deplasarea autovehiculului cu viteza constanta
B
cantitatea de combustibil consumata pentru parcurgerea unei distante de 100 km
C
cantitatea de combustibil consumata pentru producerea unei unitati de lucru mecanic masurata în KWh sau CPh
D
distanta parcursa prin consumarea unui litru de combustibil
Întrebarea 100

Pentru reducerea consumului de combustibil se recomanda:

A
actionarea intercooler-lui
B
actionarea regulator-limitatorului de turatie al motorului
C
utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel încât motorul sa aiba în permanenta o rezerva de putere cât mai mare
D
utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel încât sa se asigure functionarea motorului în plaja de turatii delimitata prin marcajul de culoare verde pe turometru
Întrebarea 101

Pentru a obtine un consum de combustibil cât mai redus la o viteza si un drum date se recomanda:

A
sa se aleaga treapta de viteze care asigura functionarea motorului la turatii mai mici decât turatia de mers în gol a acestuia
B
sa se asigure functionarea motorului la turatia corespunzatoare puterii maxime
C
sa se utilizeze treptele inferioare ale schimbatorului de viteze pentru a asigura o rezerva de putere mare
D
sa se utilizeze, atât cât permite motorul, treapta cea mai rapida a schimbatorului de viteze
Întrebarea 102

Pneurile cu care este echipat autovehiculul influenteaza consumul de combustibil ?

A
da, deoarece acestea influenteaza rezistenta aerodinamica a autovehiculului
B
da, deoarece acestea influenteaza rezistenta la înaintare a autovehiculului
C
da, deoarece uzându-se în exploatare maresc consumul de combustibil;
D
nu
Întrebarea 103

În conditiile rulajului în palier la viteza de croaziera de 60 km/h, sesizati ca motorul functioneaza în intervalul de turatii economice atât în treapta a V-a, cât si în treapta a VI-a. În conditiile date, cuplarea carei trepte de viteza conduce la reducerea semnificativa a consumului de combustibil?

A
a prizei directe
B
a treptei a V-a
C
a treptei a VI-a
D
în conditiile date, consumul de combustibil înregistrat este acelasi, indiferent de treapta de viteza care se cupleaza
Întrebarea 104

 Ce trebuie sa aveti în vedere la selectarea treptelor de viteza adecvate modului de deplasare în conditii de siguranta si confort, urmarind optimizarea consumului de combustibil?

A
circulând cu o anumita viteza, consumul efectiv de combustibil este acelasi, si nu depinde de treapta de viteza selectata
B
turatia motorului sa fie cât mai apropiata de cea de relanti
C
turatia motorului sa fie cât mai mare, de preferat în intervalul evidentiat prin marcaj de culoare portocalie sau rosie
D
turatia motorului sa fie în zona celor economice, interval evidentiat prin marcaj de culoare verde
Întrebarea 105

La demaraj si la accelerari, din considerente de siguranta, exploatarea eficienta si economica a autovehiculelor impune ca operatiunile de schimbare a treptelor de viteza superioare sa se initieze:

A
la turatii care asigura revenirea acesteia la valori apropiate de cea de functionare stabila la relanti
B
la turatii care asigura revenirea acesteia la valori apropiate de limita inferioara a zonei verzi
C
la turatii cât mai apropiate de limita superioara a zonei verzi
D
la turatii cât mai ridicate, care sa protejeze fata de riscul diminuarii dinamicitatii impuse accelerarii
Întrebarea 106

Cum influenteaza frânarile puternice si accelerarile rapide consumul de combustibil ?

A
amândoua au un efect neglijabil asupra consumului de combustibil
B
amândoua cresc consumul de combustibil
C
numai accelerarile rapide cresc consumul de combustibil
D
numai frânarile puternice cresc consumul de combustibil
Întrebarea 107

În curba sau în viraj, forta centrifuga tinde sa:

A
alinieze vehiculul pe traiectorie circulara
B
deplaseze pasagerii înspre partea din fata a autovehiculului
C
mareasca viteza de deplasare a autovehiculului
D
mentina deplasarea rectilinie a autovehiculului
Întrebarea 108

La deplasarea în curba, deraparea spre alta banda se produce atunci când:

A
forta centrifuga este inferioara aderentei
B
forta centrifuga este superioara aderentei
C
forta de tractiune este inferioara aderentei
D
forta de tractiune este superioara aderentei
Întrebarea 109

Ce trebuie sa aveti în vedere, si respectiv sa urmariti sa se realizeze, cu ocazia actionarii comenzilor autovehiculului în conditii de siguranta si confort?

A
actionarea cât mai rapida a comenzilor, astfel încât sa nu poata fi remarcate de pasageri
B
actionarea ferma si lina sau insesizabila a comenzilor
C
operarea simultana a cât mai multor comenzi
D
toate interventiile asupra comenzilor sa fie remarcate si de pasageri
Întrebarea 110

 În curba, pericolul rasturnarii autovehiculului este mai mare atunci când:

A
centrul de greutate al autovehiculului se gaseste la o înaltime mare în raport cu solul
B
centrul de greutate al autovehiculului se gaseste la o înaltime mica în raport cu solul
C
forta centrifuga este inferioara aderentei
D
miscarile longitudinale ale autovehiculului sunt mai mari decât cele laterale
Întrebarea 111

Influenteaza masa autovehiculului distanta de frânare ?

A
cu cât masa este mai mare, cu atât distanta de frânare este mai mare
B
cu cât masa este mai mare, cu atât distanta de frânare este mai mica deoarece creste aderenta si forta de frânare
C
depinde de experienta conducatorului auto
D
nu, în cazul conducatorilor auto care conduc cu o viteza care permite evitarea coliziunilor
Întrebarea 112

Forta de tractiune, masurata la rotile motrice, este cea mai mare:

A
în priza directa
B
în treapta a VI-a
C
în treapta I-a
D
în ultima treapta de viteza
Întrebarea 113

În aceiasi treapta de viteza, forta de tractiune masurata la rotile motrice este cea mai mare la turatii din intervalul evidentiat pe cadranul turometrului cu marcaj de culoare:

A
neagra
B
portocalie
C
rosie
D
verde
Întrebarea 114

În cazul circulatiei la viteza de croaziera, rezerva de putere disponibila:

A
asigura învingerea rezistentei aerului
B
asigura învingerea rezistentei la rulare a autovehiculului
C
asigura învingerea rezistentelor interne ale transmisiei
D
permite efectuarea de accelerari, în caz de necesitate
Întrebarea 115

 În cazul circulatiei la viteza de croaziera, rezerva de putere disponibila:

A
asigura învingerea rezistentei aerului
B
asigura învingerea rezistentelor interne ale transmisiei
C
permite abordarea rampelor, în mod dinamic
D
scuteste conducatorul auto de efectuarea asigurarii în vederea efectuarii manevrelor de depasire
Întrebarea 116

Circulând la viteza de croaziera, existenta sau lipsa rezervei de putere disponibile – pentru o eventuala accelerare – se poate constata dupa:

A
indicatorul de turatie a motorului
B
pozitia pedalei de acceleratie
C
pozitia si cursa libera a pedalei de ambreiaj
D
treapta de viteza cuplata
Întrebarea 117

Daca în timpul conducerii aveti nevoie de o rezerva de putere mare se recomanda:

A
sa se actioneze sistemul intarder
B
sa se ruleze în treapta de priza directa
C
sa se utilizeze o treapta de viteza inferioara a cutiei de viteze
D
sa se utilizeze treapta cea mai rapida a schimbatorului de viteze
Întrebarea 118

 Punerea în functiune a instalatiei de climatizare:

A
are drept consecinta scaderea consumului de combustibil
B
are drept consecinta scaderea rezervei de putere disponibile
C
determina cesterea uzurii motorului
D
determina cresterea rezistentelor la înaintare
Întrebarea 119

Puterea transmisa la rotile motrice:

A
este egala cu cea dezvoltata de motor
B
este mai mare decât cea dezvoltata de motor
C
este mai mica decât cea dezvoltata de motor
D
poate fi mai mica sau mai mare decât cea dezvoltata de motor, în functie de treapta de viteza care se cupleaza
Întrebarea 120

Conformitatea presiunilor în pneuri are influenta determinanta asupra:

A
consumului de combustibil
B
fortei de tractiune si a puterii transmise la rotile motrice
C
momentului motor
D
rezistentei aerodinamice
Întrebarea 121

Conformitatea presiunilor în pneuri are influenta determinanta asupra:

A
fortei de tractiune si a puterii transmise la rotile motrice
B
randamentului transmisiei cardanice
C
stabilitatii autovehiculului
D
uzurii anvelopelor, precum si asupra stabilitatii si maniabilitatii autovehiculului
Întrebarea 122

Conformitatea presiunilor în pneuri are influenta determinanta asupra:

A
fortei de tractiune si a puterii transmise la rotile motrice
B
functionarii mecanismului de directie si a suspensiei
C
puterii motorului
D
stabilitatii autovehiculului
Întrebarea 123

Care din datele tehnice enumerate se regasesc înscrise inclusiv în certificatul de înmatriculare al autovehiculului?

A
consola fata
B
masa incarcata maxim admisa
C
raza de virare
D
sarcina utila
Întrebarea 124

Care din datele tehnice enumerate se regasesc înscrise inclusiv în certificatul de înmatriculare al autovehiculului?

A
ampatamentul
B
consola fata
C
puterea neta maxima
D
sarcina utila
Întrebarea 125

Care din datele tehnice enumerate se regasesc înscrise inclusiv în certificatul de înmatriculare al autovehiculului?

A
ampatamentul
B
numarul de locuri, inclusiv locul soferului
C
raza de virare
D
sarcina utila
Întrebarea 126

 Gradul de încarcare si modul de distribuire a încarcaturii autovehiculului influenteaza în mod direct modificarea:

A
conditiilor de confort si de siguranta a deplasarii
B
fortei de tractiune la rotile motrice
C
pozitiei centrului de greutate al autovehiculului
D
presiunilor în pneuri
Întrebarea 127

 Gradul de încarcare si modul de distribuire a încarcaturii autovehiculului influenteaza în mod direct modificarea:

A
aderentei dintre pneuri si calea de rulare
B
conditiilor de confort si de siguranta a deplasarii
C
presiunilor în pneuri
D
tinutei de drum a autovehiculului
Întrebarea 128

Gradul de încarcare al autovehiculului influenteaza în mod direct si determinant:

A
confortul si siguranta deplasarii
B
distanta de frânare necesara opririi autovehiculului în conditii de siguranta
C
maniabilitatea autovehiculului
D
usurinta accesarii comenzilor autovehiculului
Întrebarea 129

Gradul de încarcare al autovehiculului influenteaza în mod direct si determinant:

A
confortul si siguranta deplasarii
B
consumul de combustibil
C
maniabilitatea autovehiculului
D
usurinta accesarii comenzilor autovehiculului
Întrebarea 130

Gradul de încarcare al autovehiculului influenteaza în mod direct si determinant:

A
confortul si siguranta deplasarii
B
inertia autovehiculului
C
maniabilitatea autovehiculului
D
usurinta accesarii comenzilor autovehiculului
Întrebarea 131

În masura în care conditiile de circulatie permit, în care din situatiile enumerate ar fi de recomandat sa se exploateze în mod rational posibilitatea valorificarii inertiei autovehiculului?

A
la abordarea sau traversarea sectoarelor de drum care prezinta potentiale riscuri sau pericole.
B
la intrarea în autogari, curti sau garaje
C
la pregatirea abordarii unui sector de drum în rampa
D
la traversarea trecerilor la nivel cu calea ferata
Întrebarea 132

 În masura în care conditiile de circulatie permit, în care din situatiile enumerate ar fi de recomandat sa se exploateze în mod rational posibilitatea valorificarii inertiei autovehiculului?

A
la abordarea sau traversarea sectoarelor de drum care prezinta potentiale riscuri sau pericole
B
la efectuarea manevrelor de iesire de pe partea carosabila
C
la încetinire – în mod combinat cu utilizarea controlata a sistemelor de frânare
D
la traversarea trecerilor la nivel cu calea ferata
Întrebarea 133

 Ce trebuie sa aveti în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încarcati vehiculul peste masa maxima admisa/numarul de locuri admis ?

A
diminueaza confortul conducatorului si al pasagerilor
B
obtureaza vizibilitatea pentru ceilalti participanti la trafic
C
se modifica tinuta de drum si comportamentul autovehiculului în viraje
D
supraincarcarea nu afecteaza siguranta si confortul deplasarii
Întrebarea 134

Ce trebuie sa aveti în vedere pentru a preveni riscurile atunci când încarcati vehiculul peste masa maxima admisa/numarul de locuri admis?

A
creste distanta de frânare
B
diminueaza confortul conducatorului si al pasagerilor
C
obtureaza vizibilitatea pentru ceilalti participanti la trafic
D
supraîncarcarea nu afecteaza siguranta si confortul deplasarii
Întrebarea 135

Care din factorii enumerati influenteaza în mod direct distanta de frânare necesara pentru oprirea autovehiculului?

A
înaltimea vehiculului
B
masa autovehiculului si gradul de încarcare
C
presiunea în pneuri
D
treapta de viteza cuplata
Întrebarea 136

 Care din factorii enumerati influenteaza în mod direct distanta de frânare necesara pentru oprirea autovehiculului?

A
aderenta si viteza autovehiculului
B
lungimea vehiculului
C
presiunea în pneuri
D
treapta de viteza cuplata
Întrebarea 137

La dublarea vitezei de deplasare, în aceleasi conditii de drum, distanta de frânare necesara pentru oprirea vehiculului creste de aproximativ:

A
10 ori
B
2 ori
C
4 ori
D
6 ori
Întrebarea 138

Circulând cu aceiasi viteza de deplasare, distanta de frânare necesara pentru oprirea vehiculului în conditiile unui carosabil umed, fata de cea necesara în conditiile circulatiei pe carosabil uscat, creste de aproximativ:

A
10 ori
B
2 ori
C
4 ori
D
6 ori
Întrebarea 139

 În aceleasi conditii de drum, distanta necesara pentru oprirea unui autovehicul de mare tonaj, fata de cea necesara pentru oprirea unui autoturism este:

A
aproximativ aceiasi
B
de circa 2 ori mai mare
C
de circa 2 ori mai mica
D
de circa 4 ori mai mare
Odată finalizat, apăsați butonul de mai jos. Orice întrebare la care nu s-a răspuns va fi marcată ca având răspuns incorect. Obțineți rezultatele
Există 139 întrebări de rezolvat.
Listă
Întoarcere
Elementele umbrite sunt completate
12345
678910
1112131415
1617181920
2122232425
2627282930
3132333435
3637383940
4142434445
4647484950
5152535455
5657585960
6162636465
6667686970
7172737475
7677787980
8182838485
8687888990
9192939495
96979899100
101102103104105
106107108109110
111112113114115
116117118119120
121122123124125
126127128129130
131132133134135
136137138139Final
Întoarcere
Pentru a continua intrebarile apasa unul dintre butoanele de mai sus.