Întrebarea 1 |
egal cu momentul motor | |
în functie de pozitia clapetei de acceleratie, poate fi mai mic sau mai mare decât momentul
motor | |
mai mare decât momentul motor | |
mai mic decât momentul motor |
Întrebarea 2 |
egala cu turatia corespunzatoare momentului maxim realizat de motor | |
egala cu turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor | |
mai mare decât turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor | |
mai mica decât turatia corespunzatoare puterii maxime realizate de motor |
Întrebarea 3 |
limiteaza solicitarile mecanice si termice ale motorului | |
micsoreaza consumul de combustibil prim limitarea vitezei maxime a autovehiculului | |
permite cresterea momentului motor la urcarea rampelor | |
permite cresterea puterii motorului la demarare |
Întrebarea 4 |
cuplarea progresiva a motorului cu transmisia | |
mersul înapoi al autovehiculului inversând sensul de rotatie al motorului | |
modificarea fortei de tractiune în functie de variatia rezistentelor la înaintare | |
utilizarea motorului la o turatia mai mica decât turatia de mers în gol |
Întrebarea 5 |
pentru a asigura o racire lenta a motorului | |
pentru a asigura o racire lenta a turbosuflantei | |
pentru a asigura ungerea suflantei | |
pentru revenirea uleiului în baie |
Întrebarea 6 |
ambreiajul | |
mecanismul de directie | |
sistemul de frânare | |
suspensia |
Întrebarea 7 |
cutia de viteze | |
mecanismul de directie | |
sistemul de frânare | |
suspensia |
Întrebarea 8 |
diferentialul | |
mecanismul de directie | |
sistemul de frânare | |
suspensia |
Întrebarea 9 |
asigura alimentarea motorului cu amestec carburant | |
asigura transmiterea fluxului de putere, de la motor la rotile motrice | |
dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor | |
transforma energia chimica a combustibililor în energie mecanica |
Întrebarea 10 |
amplifica/multiplica momentul motor transmis la rotile motrice | |
asigura alimentarea motorului cu amestec carburant | |
dezvolta puterea necesara propulsarii autovehiculelor | |
transforma energia chimica a combustibililor în energie mecanica |
Întrebarea 11 |
ambreiajul | |
arborii planetari | |
cutia de viteze | |
transmisia cardanica |
Întrebarea 12 |
arborii planetari | |
diferentialul | |
transmisia cardanica | |
transmisia principala |
Întrebarea 13 |
ambreiajul | |
arborii planetari | |
diferentialul | |
transmisia principala |
Întrebarea 14 |
ambreiajul | |
diferentialul | |
transmisia cardanica | |
transmisia principala |
Întrebarea 15 |
arborii planetari | |
cutia de viteze | |
diferentialul | |
transmisia principala |
Întrebarea 16 |
ambreiajul | |
cutia de viteze | |
transmisia cardanica | |
transmisia principala |
Întrebarea 17 |
ambreiajul | |
arborii planetari | |
cutia de viteze | |
diferentialul |
Întrebarea 18 |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice | |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite | |
permite întreruperea temporara a transmiterii fluxului de putere |
Întrebarea 19 |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice | |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite | |
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia |
Întrebarea 20 |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice | |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite | |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini |
Întrebarea 21 |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei | |
permite întreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice | |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini |
Întrebarea 22 |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite | |
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei | |
permite mersul înapoi fara inversarea sensului de rotatie a motorului |
Întrebarea 23 |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite | |
permite modificarea raportului de transmitere a momentului motor la rotile motrice | |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini |
Întrebarea 24 |
amplifica momentul motor transmis la rotile motrice | |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite | |
permite compensarea variatiilor de pozitie relativa a componentelor transmisiei |
Întrebarea 25 |
distribuie momentul motor la rotile motrice | |
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia | |
permite întreruperea transmiterii fluxului de putere | |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini |
Întrebarea 26 |
permite ca rotile motrice sa ruleze cu turatii diferite | |
permite cuplarea progresiva a motorului cu transmisia | |
permite întreruperea transmiterii fluxului de putere | |
protejeaza transmisia de socuri si la suprasarcini |
Întrebarea 27 |
ambreiere brusca, concomitent cu accelerarea progresiva | |
ambreierea progresiva, concomitent cu accelerarea pâna la turatia economica | |
evitarea schimbarii treptelor de viteza, prin actionarea controlata a acceleratiei | |
schimbarea cât mai rapida a treptei de viteza |
Întrebarea 28 |
ambreiere brusca, concomitent cu accelerarea progresiva | |
evitarea schimbarii treptelor de viteza, prin actionarea controlata a acceleratiei | |
schimbarea cât mai rapida a treptei de viteza | |
sincronizarea corespunzatoare a actionarii pedalei de ambreiaj cu cea de acceleratie |
Întrebarea 29 |
dupa realizarea cuplarii complete a ambreiajului si eliberarea pedalei | |
în pozitiile de apasare intermediare, care corespund patinarii ambreiajului | |
între pozitiile ce corespund apasarii complete si cea de realizare a prizei de ambreiere | |
pe tot parcursul cursei de eliberare a acesteia |
Întrebarea 30 |
accelerarea | |
nu exista diferente semnificative între exigentele de operare specifice diferitelor situatii | |
pornirea de pe loc | |
schimbarea în treapta superioara de viteza |
Întrebarea 31 |
nu exista riscuri | |
pericolul de derapaj | |
supraîncalzirea retarderului | |
uzura prematura a rulmentului de presiune al ambreiajului |
Întrebarea 32 |
nu exista riscuri | |
pericolul de derapaj | |
supraîncalzirea ambreiajului | |
supraîncalzirea retarderului |
Întrebarea 33 |
este mai mare decât la arborele motorului, indiferent de treapta de viteza selectata | |
este mai mic decât la arborele motorului, datorita pierderilor din transmisie | |
poate fi egal cu cel de la arborele motorului, depinzând de treapta de viteza selectata | |
poate fi si mai mic si mai mare decât la arborele motorului, în functie de pozitia de apasare a
pedalei de acceleratie |
Întrebarea 34 |
priza directa | |
treapta II | |
treapta III | |
treapta IV |
Întrebarea 35 |
arborelui cardanic | |
arborelui de iesire din cutia de viteze | |
motorului | |
rotilor motrice |
Întrebarea 36 |
arborelui cardanic | |
arborelui de iesire din cutia de viteze | |
arborelui primar al cutiei de viteze | |
rotilor motrice |
Întrebarea 37 |
consum specific maxim | |
moment motor maxim | |
presiuni de injectie minime | |
putere maxima |
Întrebarea 38 |
consum specific maxim | |
consum specific minim | |
presiuni de injectie minime | |
putere maxima |
Întrebarea 39 |
neagra | |
portocalie | |
rosie | |
verde |
Întrebarea 40 |
apropiate de cele ralanti | |
evidentiat pe turometru cu marcaj de culoare portocalie | |
în care motorul dezvolta momentul maxim | |
în care motorul dezvolta puterea maxima |
Întrebarea 41 |
momentul motor dezvoltat este cel mai mare | |
scade semnificativ forta de tractiune | |
se înregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului | |
uzura mecanica a motorului este cea mai mica |
Întrebarea 42 |
creste semnificativ consumul de combustibil pe 100 Km parcursi | |
momentul motor dezvoltat este cel mai mare | |
motorul functioneaza la turatii economice | |
se înregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului |
Întrebarea 43 |
momentul motor dezvoltat este cel mai mare | |
se înregistreaza cele mai scazute valori ale consumului specific de combustibil al motorului | |
solicitarea mecanica si termica a motorului este maxima | |
uzura mecanica a motorului este cea mai mica |
Întrebarea 44 |
conduce la cresterea consumului de combustibil pe 100 Km parcursi | |
conduce la economii de combustibil | |
protejeaza motorul la socurile provocate de accelerari si decelerari | |
protejeaza motorul la suprasolicitari mecanice si termice |
Întrebarea 45 |
comporta riscul aparitiei socurilor mecanice în transmisie, în regimuri de exploatare tranzitorii (accelerare, decelerare) | |
conduce la economii de combustibil | |
protejeaza motorul la socurile provocate de accelerari si decelerari | |
protejeaza motorul la suprasolicitari mecanice si termice |
Întrebarea 46 |
Euro 1 | |
Euro 2 | |
Euro 3 | |
Euro 5 |
Întrebarea 47 |
Euro 1 | |
Euro 2 | |
Euro 3 | |
la unele tipuri de motoare Euro 4 |
Întrebarea 48 |
se adauga la lichidul de racire al motorului, respectându-se proportiile de amestec prescrise
de fabricant | |
se adauga la motorina din rezervor, la fiecare alimentare cu combustibil | |
se adauga la uleiul motor, la fiecare schimb, care se efectueaza cu periodicitatea prescrisa în
manualul de exploatare al autovehiculului | |
se alimenteaza în rezervorul special cu care sunt prevazute autovehiculele la care se impune
folosirea acestora |
Întrebarea 49 |
în camerele de ardere | |
în galeria de admisie | |
în galeria de evacuare | |
în pompa de înalta presiune |
Întrebarea 50 |
de a filtra particulele rezultate în urma arderii incomplete a combustibilului | |
de a îmbunatati performantele de tractiune ale autovehiculului | |
de a reduce consumul de combustibil | |
de a reduce emisiile de noxe |
Întrebarea 51 |
marirea spatiului de frânare daca se blocheaza rotile puntii spate | |
marirea spatiului de frânare, indiferent de rotile care se blocheaza | |
reducerea spatiului de frânare daca se blocheaza rotile puntii fasa | |
reducerea spatiului de frânare pâna la oprirea autovehiculului |
Întrebarea 52 |
cresterea eficientei sistemului de frânare | |
micsorarea uzurii pneurilor | |
pierderea controlului directiei | |
pierderea stabilitatii autovehiculului |
Întrebarea 53 |
cresterea eficientei sistemului de frânare | |
micsorarea uzurii pneurilor | |
pierderea controlului directiei | |
pierderea stabilitatii autovehiculului |
Întrebarea 54 |
pe drumuri cu aderenta mare | |
pe drumuri cu aderenta scazuta | |
pe drumuri cu declivitate pronuntata | |
pe drumuri cu îmbracaminte din beton |
Întrebarea 55 |
blocarea diferentialului pentru evitarea patinarii rotii cu aderenta mai scazuta | |
blocarea rotilor în cazul frânarilor de urgenta | |
cresterea aderentei la frânare | |
evitarea blocarii rotilor si cresterea eficientei frânarii |
Întrebarea 56 |
la coborârea pantelor lungi | |
la urcarea rampelor lungi | |
pentru încetinirea vitezei de rotatie a rotii care patineaza | |
pentru reducerea vitezei de rotatie a rotilor puntii spate |
Întrebarea 57 |
frânei de stationare | |
mecanismului de directie | |
sistemului de alimentare a motorului | |
sistemului de rulare |
Întrebarea 58 |
frânei de stationare | |
mecanismului de directie | |
sistemului de frânare | |
sistemului de rulare |
Întrebarea 59 |
frânei de stationare | |
frânelor fiecarei roti în parte | |
mecanismului de directie | |
sistemului de rulare |
Întrebarea 60 |
frânei de stationare | |
sistemelor de frânare de încetinire | |
sistemului de alimentare a motorului | |
sistemului de frânare de serviciu |
Întrebarea 61 |
nu se va întâmpla nimic | |
rotile vor aluneca | |
se va bloca doar roata la care s-a defectat senzorul | |
vehiculul va intra în derapaj |
Întrebarea 62 |
asigurarea frânarii pe pante lungi | |
asigurarea stabilitatii remorcii/semiremorcii | |
frânarea rotilor motoare prin obturarea galeriei de evacuare | |
împiedicarea ruperii aderentei pneului cu solul la pornire de pe loc |
Întrebarea 63 |
asigurarea frânarii pe pante lungi | |
asigurarea stabilitatii vehiculului în cazul deraparii | |
pozitionarea globala a vehiculului | |
prevenirea blocarii rotilor la frânare |
Întrebarea 64 |
sistemul ABS | |
sistemul ASR | |
sistemul de blocare a diferentialului | |
sistemul de frânare de încetinire |
Întrebarea 65 |
ABS-ului | |
rotilor directoare | |
rotilor motoare | |
tuturor rotilor |
Întrebarea 66 |
actionarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la rotile motrice | |
cresterea presiunii aerului din circuitele de frânare | |
debreiere si ambreiere progresiva | |
obturarea galeriei de evacuare a motorului |
Întrebarea 67 |
actionarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la rotile motrice | |
actionarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la toate rotile | |
actionarea sistemului frânei de serviciu | |
frânarea arborelui de iesire din cutia de viteze |
Întrebarea 68 |
hidraulic | |
mecanic | |
pneumatic | |
pneumo-hidraulic |
Întrebarea 69 |
electromagnetic | |
mecanic | |
pneumatic | |
pneumo-hidraulic |
Întrebarea 70 |
cantitatea de lichid hidraulic care se comanda a fi injectat în carcasa acestuia, prin selectarea
treptei de frânare | |
declivitatea drumului pe care circula autovehiculul | |
treapta de viteza cuplata | |
viteza de circulatie a autovehiculului |
Întrebarea 71 |
declivitatea drumului pe care circula autovehiculul | |
treapta de frânare selectata | |
treapta de viteza cuplata | |
viteza de circulatie a autovehiculului |
Întrebarea 72 |
efectul de frânare se produce cu întârziere previzibila – fata de momentul activarii
retarderului | |
efectul de încetinire înceteaza la apasarea pedalei de ambreiaj | |
pentru ca activarea retarderului sa produca efectul de încetinire a autovehiculului, cutia de
viteze trebuie sa fie cuplata într-o treapta de viteza | |
retarderul se dezactiveaza automat, odata cu apasarea pedalei de frâna |
Întrebarea 73 |
la activarea celor care realizeaza încetinirea prin obturararea galeriei de evacuare | |
la activarea frânelor de încetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS si ASR | |
la activarea intarederului hidraulic | |
la activarea retarderului hidraulic |
Întrebarea 74 |
la activarea frânelor de încetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS si ASR | |
la activarea intarederului hidraulic | |
la activarea retarderului electromagnetic | |
la activarea retarderului hidraulic |
Întrebarea 75 |
este un echipament care poate fi utilizat de regula în cazul în care conducatorul auto are
dificultati în a mentine o viteza de deplasare constanta | |
nici o utilitate deosebita, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în
mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operatiuni specifice, dar si asigurare prealabila,
atât la activare, cât si la dezactivare | |
protejeaza transmisia la suprasarcini | |
realizeaza mentinerea vitezei de deplasare din momentul activarii acestuia |
Întrebarea 76 |
este un echipament care poate fi utilizat de regula în cazul în care conducatorul auto are
dificultati în a mentine o viteza de deplasare constanta | |
nici o utilitate deosebita, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în
mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operatiuni specifice, dar si asigurare prealabila,
atât la activare, cât si la dezactivare | |
permite conducatorului auto sa-si rezerve momente de relaxare în timpul conducerii
autovehiculului | |
prin activare la viteze corespunzatoare turatiilor economice minime, permite protejarea fata
de scaderea vitezei sub cele minime economice, corespunzatoare diferitelor trepte de viteza |
Întrebarea 77 |
este un echipament care poate fi utilizat de regula în cazul în care conducatorul auto are
dificultati în a mentine o viteza de deplasare constanta | |
nici o utilitate deosebita, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în
mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operatiuni specifice, dar si asigurare prealabila,
atât la activare, cât si la dezactivare | |
permite conducatorului auto sa-si rezerve momente de relaxare în timpul conducerii
autovehiculului | |
preia controlul interactiv al tractiunii, în conditiile mentinerii vitezei de deplasare din
momentul activarii |
Întrebarea 78 |
la dezactivarea tempomatului | |
la eliberarea pedalei de acceleratie în urma activarii tempomatului | |
la reactivarea tempomatului la o viteza superioara celei fixate la prima activare | |
pe timpul mentinerii comenzii de accelerare sau de decelerare continua |
Întrebarea 79 |
dezactivarea tempomatului nu poate produce socuri în transmisia autovehiculului, deci nu
este necesar sa se intervina în prealabil asupra nici unei alte comenzi | |
întreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la rotile motrice, prin debreiere sau
deplasarea schimbatorului de viteze în pozitie neutra | |
preluarea controlului sistemului de frânare, prin actionarea frânei de serviciu | |
preluarea controlului tractiunii, prin actionarea corespunzatoare a acceleratiei |
Întrebarea 80 |
brusc | |
în mod continuu | |
pâna la blocarea rotilor | |
treptat si controlat |
Întrebarea 81 |
micsorarea uzurii anvelopelor | |
pierderea maniabilitatii autovehiculului | |
pierderea stabilitatii autovehiculului | |
reducerea distantei de oprire |
Întrebarea 82 |
cresterea distantei de frânare necesare pentru oprirea vehiculului | |
micsorarea uzurii anvelopelor | |
reducerea distantei de oprire | |
reducerea timpului de reactie |
Întrebarea 83 |
derapajul | |
micsorarea uzurii anvelopelor | |
pierderea stabilitatii autovehiculului | |
reducerea distantei de oprire |
Întrebarea 84 |
ambreiajul este cuplat | |
autovehiculul este în miscare | |
pedala de frâna este apasata | |
schimbatorul de viteze este cuplat într-o treapta de viteza |
Întrebarea 85 |
nivelul scazut al combustibilului în rezervor | |
presiunile din pneuri nu corespund cu cele prescrise de fabricant | |
se accelereaza cu frâna de încetinire activata | |
usile autovehiculului nu sunt închise corespunzator |
Întrebarea 86 |
folosirii frânei de motor | |
functionarii ABS-ului | |
rularii la turatii mari | |
supraîncalzirii uleiului |
Întrebarea 87 |
dezactivarea retarderului, precum si schimbarea treptelor de frânare, sa se faca numai
împreuna si odata cu actionarea controlata a frânei de serviciu | |
manevrarea secventiala a acesteia | |
mentinerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de conditiile de drum si de trafic | |
sa activez retarderul numai în urma reducerii corespunzatoare a vitezei de deplasare,
realizata prin utilizarea controlata a frânei de serviciu |
Întrebarea 88 |
manevrarea fara salturi peste diferitele trepte de frânare | |
mentinerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de conditiile de drum si de trafic | |
sa activez retarderul numai în urma reducerii corespunzatoare a vitezei de deplasare,
realizata prin utilizarea controlata a frânei de serviciu | |
sa identific si sa cuplez în mod direct treapta de frânare adecvata necesitatilor impuse de
conditiile de drum si de trafic |
Întrebarea 89 |
blocarea transmisiei | |
nu exista nici un fel de risc | |
socurile provocate în transmisie la schimbarea treptelor de frânare | |
suprasolicitarea transmisiei |
Întrebarea 90 |
blocarea transmisiei | |
imposibilitatea controlului fortei de frânare realizate | |
lipsa asistarii electronice a frânarii | |
suprasolicitarea transmisiei |
Întrebarea 91 |
cuplarea treptelor de frânare superioare sa se opereze numai în urma, sau odata cu
actionarea frânei de serviciu | |
cuplarea treptelor superioare de frânare ale retarderului sa se efectueze, de preferat, pe
portiunile de drum în aliniament | |
evitarea folosirii îndelungate a retarderului la coborârea pantelor lungi, pentru a evita
supraîncalzirea acestuia | |
evitarea folosirii simultane a retarderului si a frânei de serviciu |
Întrebarea 92 |
cuplarea treptelor de frânare superioare sa se opereze numai în urma, sau odata cu
actionarea frânei de serviciu | |
dezactivarea retarderului sau cuplarea treptelor inferioare de frânare sa se comande, de
preferat, pe parcursul abordarii virajelor | |
evitarea folosirii îndelungate a retarderului la coborârea pantelor lungi, pentru a evita supraîncalzirea acestuia | |
evitarea folosirii simultane a retarderului si a frânei de serviciu |
Întrebarea 93 |
da | |
nu | |
numai daca se cupleaza o treapta inferioara de viteza | |
numai daca se cupleaza o treapta superioara de viteza |
Întrebarea 94 |
în conditiile circulatiei pe timp de ploaie sau ninsoare si carosabil umed | |
în conditiile în care carosabilul este acoperit cu polei sau gheata | |
în conditiile în care carosabilul este uscat | |
la coborârea pantelor lungi |
Întrebarea 95 |
în conditiile în care carosabilul este umed | |
în conditiile în care carosabilul este uscat | |
la coborârea pantelor lungi | |
la oprire |
Întrebarea 96 |
derapajul puntii motoare | |
patinarea puntii de directie | |
pierderea maniabilitatii autovehiculului | |
supraîncalzirea retarderului |
Întrebarea 97 |
acvaplanarea | |
patinarea puntii motoare | |
pierderea maniabilitatii autovehiculului | |
pierderea stabilitatii autovehiculului |
Întrebarea 98 |
conditiile de trafic si starea drumului | |
rezistentele la înaintare ale autovehiculului si marimea vitezei | |
sarcina si turatia motorului | |
turatia motorului si conditiile de trafic |
Întrebarea 99 |
cantitatea de combustibil consumata la deplasarea autovehiculului cu viteza constanta | |
cantitatea de combustibil consumata pentru parcurgerea unei distante de 100 km | |
cantitatea de combustibil consumata pentru producerea unei unitati de lucru mecanic masurata în KWh sau CPh | |
distanta parcursa prin consumarea unui litru de combustibil |
Întrebarea 100 |
actionarea intercooler-lui | |
actionarea regulator-limitatorului de turatie al motorului | |
utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel încât motorul sa aiba în permanenta o
rezerva de putere cât mai mare | |
utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel încât sa se asigure functionarea motorului în plaja de turatii delimitata prin marcajul de culoare verde pe turometru |
Întrebarea 101 |
sa se aleaga treapta de viteze care asigura functionarea motorului la turatii mai mici decât
turatia de mers în gol a acestuia | |
sa se asigure functionarea motorului la turatia corespunzatoare puterii maxime | |
sa se utilizeze treptele inferioare ale schimbatorului de viteze pentru a asigura o rezerva de
putere mare | |
sa se utilizeze, atât cât permite motorul, treapta cea mai rapida a schimbatorului de viteze |
Întrebarea 102 |
da, deoarece acestea influenteaza rezistenta aerodinamica a autovehiculului | |
da, deoarece acestea influenteaza rezistenta la înaintare a autovehiculului | |
da, deoarece uzându-se în exploatare maresc consumul de combustibil; | |
nu |
Întrebarea 103 |
a prizei directe | |
a treptei a V-a | |
a treptei a VI-a | |
în conditiile date, consumul de combustibil înregistrat este acelasi, indiferent de treapta de
viteza care se cupleaza |
Întrebarea 104 |
circulând cu o anumita viteza, consumul efectiv de combustibil este acelasi, si nu depinde de
treapta de viteza selectata | |
turatia motorului sa fie cât mai apropiata de cea de relanti | |
turatia motorului sa fie cât mai mare, de preferat în intervalul evidentiat prin marcaj de
culoare portocalie sau rosie | |
turatia motorului sa fie în zona celor economice, interval evidentiat prin marcaj de culoare
verde |
Întrebarea 105 |
la turatii care asigura revenirea acesteia la valori apropiate de cea de functionare stabila la
relanti | |
la turatii care asigura revenirea acesteia la valori apropiate de limita inferioara a zonei verzi | |
la turatii cât mai apropiate de limita superioara a zonei verzi | |
la turatii cât mai ridicate, care sa protejeze fata de riscul diminuarii dinamicitatii impuse
accelerarii |
Întrebarea 106 |
amândoua au un efect neglijabil asupra consumului de combustibil | |
amândoua cresc consumul de combustibil | |
numai accelerarile rapide cresc consumul de combustibil | |
numai frânarile puternice cresc consumul de combustibil |
Întrebarea 107 |
alinieze vehiculul pe traiectorie circulara | |
deplaseze pasagerii înspre partea din fata a autovehiculului | |
mareasca viteza de deplasare a autovehiculului | |
mentina deplasarea rectilinie a autovehiculului |
Întrebarea 108 |
forta centrifuga este inferioara aderentei | |
forta centrifuga este superioara aderentei | |
forta de tractiune este inferioara aderentei | |
forta de tractiune este superioara aderentei |
Întrebarea 109 |
actionarea cât mai rapida a comenzilor, astfel încât sa nu poata fi remarcate de pasageri | |
actionarea ferma si lina sau insesizabila a comenzilor | |
operarea simultana a cât mai multor comenzi | |
toate interventiile asupra comenzilor sa fie remarcate si de pasageri |
Întrebarea 110 |
centrul de greutate al autovehiculului se gaseste la o înaltime mare în raport cu solul | |
centrul de greutate al autovehiculului se gaseste la o înaltime mica în raport cu solul | |
forta centrifuga este inferioara aderentei | |
miscarile longitudinale ale autovehiculului sunt mai mari decât cele laterale |
Întrebarea 111 |
cu cât masa este mai mare, cu atât distanta de frânare este mai mare | |
cu cât masa este mai mare, cu atât distanta de frânare este mai mica deoarece creste
aderenta si forta de frânare | |
depinde de experienta conducatorului auto | |
nu, în cazul conducatorilor auto care conduc cu o viteza care permite evitarea coliziunilor |
Întrebarea 112 |
în priza directa | |
în treapta a VI-a | |
în treapta I-a | |
în ultima treapta de viteza |
Întrebarea 113 |
neagra | |
portocalie | |
rosie | |
verde |
Întrebarea 114 |
asigura învingerea rezistentei aerului | |
asigura învingerea rezistentei la rulare a autovehiculului | |
asigura învingerea rezistentelor interne ale transmisiei | |
permite efectuarea de accelerari, în caz de necesitate |
Întrebarea 115 |
asigura învingerea rezistentei aerului | |
asigura învingerea rezistentelor interne ale transmisiei | |
permite abordarea rampelor, în mod dinamic | |
scuteste conducatorul auto de efectuarea asigurarii în vederea efectuarii manevrelor de depasire |
Întrebarea 116 |
indicatorul de turatie a motorului | |
pozitia pedalei de acceleratie | |
pozitia si cursa libera a pedalei de ambreiaj | |
treapta de viteza cuplata |
Întrebarea 117 |
sa se actioneze sistemul intarder | |
sa se ruleze în treapta de priza directa | |
sa se utilizeze o treapta de viteza inferioara a cutiei de viteze | |
sa se utilizeze treapta cea mai rapida a schimbatorului de viteze |
Întrebarea 118 |
are drept consecinta scaderea consumului de combustibil | |
are drept consecinta scaderea rezervei de putere disponibile | |
determina cesterea uzurii motorului | |
determina cresterea rezistentelor la înaintare |
Întrebarea 119 |
este egala cu cea dezvoltata de motor | |
este mai mare decât cea dezvoltata de motor | |
este mai mica decât cea dezvoltata de motor | |
poate fi mai mica sau mai mare decât cea dezvoltata de motor, în functie de treapta de viteza care se cupleaza |
Întrebarea 120 |
consumului de combustibil | |
fortei de tractiune si a puterii transmise la rotile motrice | |
momentului motor | |
rezistentei aerodinamice |
Întrebarea 121 |
fortei de tractiune si a puterii transmise la rotile motrice | |
randamentului transmisiei cardanice | |
stabilitatii autovehiculului | |
uzurii anvelopelor, precum si asupra stabilitatii si maniabilitatii autovehiculului |
Întrebarea 122 |
fortei de tractiune si a puterii transmise la rotile motrice | |
functionarii mecanismului de directie si a suspensiei | |
puterii motorului | |
stabilitatii autovehiculului |
Întrebarea 123 |
consola fata | |
masa incarcata maxim admisa | |
raza de virare | |
sarcina utila |
Întrebarea 124 |
ampatamentul | |
consola fata | |
puterea neta maxima | |
sarcina utila |
Întrebarea 125 |
ampatamentul | |
numarul de locuri, inclusiv locul soferului | |
raza de virare | |
sarcina utila |
Întrebarea 126 |
conditiilor de confort si de siguranta a deplasarii | |
fortei de tractiune la rotile motrice | |
pozitiei centrului de greutate al autovehiculului | |
presiunilor în pneuri |
Întrebarea 127 |
aderentei dintre pneuri si calea de rulare | |
conditiilor de confort si de siguranta a deplasarii | |
presiunilor în pneuri | |
tinutei de drum a autovehiculului |
Întrebarea 128 |
confortul si siguranta deplasarii | |
distanta de frânare necesara opririi autovehiculului în conditii de siguranta | |
maniabilitatea autovehiculului | |
usurinta accesarii comenzilor autovehiculului |
Întrebarea 129 |
confortul si siguranta deplasarii | |
consumul de combustibil | |
maniabilitatea autovehiculului | |
usurinta accesarii comenzilor autovehiculului |
Întrebarea 130 |
confortul si siguranta deplasarii | |
inertia autovehiculului | |
maniabilitatea autovehiculului | |
usurinta accesarii comenzilor autovehiculului |
Întrebarea 131 |
la abordarea sau traversarea sectoarelor de drum care prezinta potentiale riscuri sau
pericole. | |
la intrarea în autogari, curti sau garaje | |
la pregatirea abordarii unui sector de drum în rampa | |
la traversarea trecerilor la nivel cu calea ferata |
Întrebarea 132 |
la abordarea sau traversarea sectoarelor de drum care prezinta potentiale riscuri sau
pericole | |
la efectuarea manevrelor de iesire de pe partea carosabila | |
la încetinire – în mod combinat cu utilizarea controlata a sistemelor de frânare | |
la traversarea trecerilor la nivel cu calea ferata |
Întrebarea 133 |
diminueaza confortul conducatorului si al pasagerilor | |
obtureaza vizibilitatea pentru ceilalti participanti la trafic | |
se modifica tinuta de drum si comportamentul autovehiculului în viraje | |
supraincarcarea nu afecteaza siguranta si confortul deplasarii |
Întrebarea 134 |
creste distanta de frânare | |
diminueaza confortul conducatorului si al pasagerilor | |
obtureaza vizibilitatea pentru ceilalti participanti la trafic | |
supraîncarcarea nu afecteaza siguranta si confortul deplasarii |
Întrebarea 135 |
înaltimea vehiculului | |
masa autovehiculului si gradul de încarcare | |
presiunea în pneuri | |
treapta de viteza cuplata |
Întrebarea 136 |
aderenta si viteza autovehiculului | |
lungimea vehiculului | |
presiunea în pneuri | |
treapta de viteza cuplata |
Întrebarea 137 |
10 ori | |
2 ori | |
4 ori | |
6 ori |
Întrebarea 138 |
10 ori | |
2 ori | |
4 ori | |
6 ori |
Întrebarea 139 |
aproximativ aceiasi | |
de circa 2 ori mai mare | |
de circa 2 ori mai mica | |
de circa 4 ori mai mare |
Listă |