Chestionare auto OnlineSustine-ne cu un click pe G+ sau Facebook

Indicatoare Rutiere de Avertizare

Curbă la stânga

Curbă la stânga

Este amplasat la cel mult 200 m de o curbă la stânga.

Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă, toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă la dreapta

Curbă la dreapta

Este amplasat la cel mult 200 m de o curbă la dreapta.

Conducătorul auto trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă, toate manevrele (depaşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă dublă sau o succesiune de mai multe curbe, prima la stânga

Curbă dublă sau o succesiune de mai multe curbe, prima la stânga

Indicatorul din imagine se instalează atunci când urmează o succesiune de curbe, dacă distanţa dintre acestea este mai mica de 250 m. Se amplasează la 100-200 m înaintea primei curbe.

Aceste indicatoare pot fi însoţite şi de panouri adiţionale, pe care este specificată distanţa până la terminarea sectorului de drum periculos, dacă lungimea acestuia depăşeşte 1000 m.

Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă, toate manevrele (depaşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă dublă sau o succesiune de mai multe curbe, prima la dreapta

Curbă dublă sau o succesiune de mai multe curbe, prima la dreapta

Indicatorul din imagine se instalează atunci când urmează o succesiune de curbe, dacă distanţa dintre acestea e mai mică de 250 m. Se amplasează la 100-200 m înaintea primei curbe.

Aceste indicatoare pot fi însoţite şi de panouri adiţionale, pe care este specificată distanţa până la terminarea sectorului de drum periculos, dacă lungimea acestuia depăşeşte 1000 m.

Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbe, iar dacă vizibilitatea este redusă, toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Curbă deosebit de periculoasă

Curbă deosebit de periculoasă

Acest indicator se montează în curbe cu raze mai mici de 100 m, sensul săgeţilor indicând sensul virajului.

Conducătorul trebuie să circule cu viteză redusă în curbă, toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) fiind interzise.

Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase

Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase

Se instalează câte 5 astfel de panouri în curbe cu raze mai mici de 100 m sau în curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m.

Sunt amplasate în zona exterioară a curbelor, vârful săgeţilor indicând sensul virajului.

Coborâre periculoasă

Coborâre periculoasă

Indicatorul alăturat se amplasează la 100-200 m de începutul sectorului de drum, când panta depăşeşte 7%.

Conducătorul auto nu este obligat să reducă viteza, dar nu are voie să staţioneze pe toata lungimea pantei.

Dacă, în varful pantei, vizibilitatea este redusă sub 50 m, toate manevrele sunt interzise.

Dacă drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a două vehicule unul pe lângă celălalt, are prioritate cel care urcă faţă de cel care coboară.

Urcare cu inclinare mare

Urcare cu inclinare mare

Se instalează la 100-200 m de începutul sectorului de drum, când panta depăşeşte 7%.

Conducătorul auto nu este obligat să reducă viteza, dar toate manevrele sunt interzise.

Dacă drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe lângă celălalt, având prioritate cel care urcă faţă de cel care coboară.

Drum ingustat pe partea stângă

Drum ingustat pe partea stângă

Indicatoarele din imaginile alăturate se amplasează la 100-200 m de locul în care sectorul de drum începe să se ingusteze pe partea stângă cu cel puţin jumătate de metru.

La întalnirea acestui indicator, Conducătorul auto este obligat să reducă viteza, iar manevrele de oprire, staţionare, mersul înapoi şi întoarcerea sunt interzise.

Indicatorul poate fi însoţit şi de indicatoare pentru reglementarea priorităţii de drum îngustat.

In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depăşirea)

Drum ingustat pe partea dreapta

Drum ingustat pe partea dreapta

Indicatoarele din imaginile alăturate se amplasează la 100-200 m de locul în care sectorul de drum începe să se îngusteze pe partea dreaptă cu cel puţin jumătate de metru.

La întâlnirea acestui indicator, Conducătorul auto este obligat să reducă viteza, iar manevrele de oprire, staţionare, mersul înapoi şi întoarcerea sunt interzise.

Indicatorul poate fi însoţit şi de indicatoare pentru reglementarea priorităţii de drum îngustat.

In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depăşirea) .

Drum îngustat pe ambele părţi

Drum îngustat pe ambele părţi

Indicatoarele din imaginile alăturate se amplasează la 100-200 m de locul în care sectorul de drum începe să se îngusteze pe ambele părţi cu cel puţin jumatate de metru.

La întâlnirea acestui indicator, Conducătorul auto este obligat să reducă viteza, iar manevrele de oprire, staţionare, mersul înapoi şi întoarcerea sunt interzise.

Indicatorul poate fi însoţit şi de indicatoare pentru reglementarea priorităţii de drum îngustat.

In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depăşirea) .

Acostament periculos

Acostament periculos

Indicatorul rutier se întâlnește de regulă în zone montane, unde acostamentul este denivelat față de partea carosabilă şi există pericolul răsturnării.

 

Se întâlnește și în situațiile unde există pericolul de cedare sau alunecare a taluzului drumului.

Drum aglomerat

Drum aglomerat

La întâlnirea acestui indicator, Conducătorul auto este obligat să păstreze o distanţă de siguranţă faţă de vehiculul care se deplasează în faţa sa.

Se amplasează pe drumurile publice pe care traficul este intens.

Tunel

Tunel

Indicatorul din imagine se găseşe la 50-200 m de intrarea în tunel.

In tunel, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Pod mobil

Pod mobil

Se amplasează la 100-200 m de podul mobil.

Dacă podul este ridicat, oprirea este obligatorie.

Pe pod, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi sunt interzise toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea).

Ieşire spre un chei sau mal abrupt

Ieşire spre un chei sau mal abrupt

Se amplasează la 100-200 m de chei sau mal abrupt pentru a atenţiona conducătorul auto că, pe direcţia înainte, drumul se termină deasupra cheiului sau malului abrupt.

Drum cu denivelări

Drum cu denivelări

Acest panou se amplasează la 50-200 m de locul periculos.

Dacă lungimea sectorului de drum depăşeşte 0,3 km, indicatorul este insoţit de un panou adiţional pe care este specificată lungimea sectorului de drum cu denivelări.

La întâlnirea acestui indicator conducătorii auto sunt obligaţi să reducă viteza.

Denivelare pentru limitarea vitezei

Denivelare pentru limitarea vitezei

Indicatorul rutier se întâlnește în zonele cu școli, grădinițe, treceri pentru pietoni, sectoare de drum îngustat, etc.

Conducătorul auto este obligat să reducă viteza până la 30 km/h în localități și 50 km/h în afara acestora.

Drum lunecos

Drum lunecos

Se afla montat la 100-200 m de sectorul periculos.

Conducătorul auto este obligat să reducă viteza, să circule cu atenţie sporită, să nu bruscheze volanul şi comenzile autovehiculului, şi să evite folosirea frânelor.

Improşcare cu pietriş

Improşcare cu pietriş

Se amplasează la 100-200 m de sectorul de drum periculos.

Poate fi însoţit de indicatorul Interzis autovehiculelor de a circula fără a menţine între ele un interval de cel putin ? m, deoarece exista riscul ca pietrişul de pe partea carosabilă să fie aruncata de roţile vehiculului către ceilalţi participanţi la trafic.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să păstreze o distanţă faţă de vehiculul care circulă în faţa sa.

Căderi de pietre

Căderi de pietre

Este instalat la 100-200 m de locul periculos.

Poate fi însoţit de un panou adiţional pe care este inscripţionată lungimea sectorului de drum periculos, dacă acesta depăşeşte 300 m.

Conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Presemnalizare trecere pietoni

Presemnalizare trecere pietoni

Se instalează la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusă sau în afara localităţilor.

Conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Acest indicator nu se instalează când locul amplasării sale coincide cu locul amplasării indicatorului Copii.

Copii

Copii

Conducătorii auto întalnesc acest indicator pe sectoarele de drum frecvent circulate de copii (aflate în imediata apropiere a grădiniţelor, şcolilor şi a locurilor de joacă).

Conducătorul este obligat să reducă viteza sub 30 km/h în intervalul 7-22 şi să circule cu atenţie sporită.

Biciclişti

Biciclişti

Se amplasează la 100-200 m de locul în care drumul public se intersectează cu o pistă pentru biciclişti.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza.

Animale

Animale

Acest indicator se montează la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde există riscul ca animalele să traverseze sau să circule pe drumul public.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Animale

Animale

Acest indicator se montează la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele salbatice să traverseze sau să circule pe drumul public.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat sa reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Lucrări

Lucrări

Indicatorul triunghiular din imagine se instalează la 20-200 m de sectorul de drum pe care se execută lucrări.

Fondul de culoare galbena semnifică caracterul temporar al lucrării.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza.

Semafoare

Semafoare

Indicatorul se instalează la 30-200 m de locul în care se afla semaforul, dacă se consideră că prezenţa semaforului ar putea surprinde conducătorii auto.

Aeroport

Aeroport

Se amplasează pe drumurile publice ce trec pe sub culoarele aeriene din apropierea aeroporturilor, pentru a atenţiona conducătorul auto de zgomotul puternic sau de zborurile la joasă înălţime a avioanelor.

Vânt lateral

Vânt lateral

Acest indicator este amplasează în locurile unde există frecvent curenţi puternici de aer care pot afecta circulaţia rutieră.

Conducătorii auto trebuie să fie atenţi la trecerea pe lângă un autovehicul cu gabarit mare deoarece se poate forma fenomenul de absorbţie.

Circulaţie în ambele sensuri

Circulaţie în ambele sensuri

Indicatorul din imagine este întâlnit la ieşirea de pe un drum public cu sens unic.

Are rolul de a atenţiona Conducătorul auto că pe sectorul de drum următor se va circula în ambele sensuri.

Alte pericole

Alte pericole

Se amplasează cu 50-200 m înaintea locului periculos, în orice situaţie periculoasă care nu este prevazută cu un indicator de avertizare specific.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat sa reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Accident

Accident

Aceste indicatoare rutiere se întâlnesc pe drumurile publice unde se produc frecvent accidente rutiere.

Conducătorul auto este obligat să reducă viteza până la 30 km/h în localități și până la 50 km/h în afara acestora.

Intersectie de drumuri

Intersectie de drumuri

Este amplasat numai în afara localităţilor, la 50-200 m înaintea unei intersecţii nedirijate de drumuri din aceeaşi categorie.

Intersectie de drumuri

Intersectie de drumuri

Este amplasat numai în afara localităţilor, la 50-200 m înaintea unei intersecţii nedirijate de drumuri din aceeaşi categorie.

Intersecţie cu un drum fără prioritate

Intersecţie cu un drum fără prioritate

Se instalează în afara localităţilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersecţia cu un drum fără prioritate şi are rolul de a confirma prioritatea celui care întâlneşte acest indicator.

Intersecţie cu un drum fără prioritate din stanga

Intersecţie cu un drum fără prioritate

Se instalează în afara localităţilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersecţia cu un drum fără prioritate din partea stanga şi are rolul de a confirma prioritatea celui care întâlneşte acest indicator.

Intersectie cu drum fara prioritate din dreapta

Intersecţie cu un drum fără prioritate

Se instalează în afara localităţilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersecţia cu un drum fără prioritatedin partea dreapta şi are rolul de a confirma prioritatea celui care întâlneşte acest indicator.

Intersecţie cu drumuri fără prioritate, decalate

Intersecţie cu drumuri fără prioritate, decalate

Se instalează în afara localităţilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersecţia cu un drum fără prioritate şi are rolul de a confirma prioritatea celui care întâlneşte acest indicator.

Intersecţie cu drumuri fără prioritate, decalate

Intersecţie cu drumuri fără prioritate, decalate

Se instalează în afara localităţilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersecţia cu un drum fără prioritate şi are rolul de a confirma prioritatea celui care întâlneşte acest indicator.

Presemnalizare intersecţie cu sens giratoriu

Presemnalizare intersecţie cu sens giratoriu

Se amplasează cu 50-200 m înaintea intersecţiilor cu sens giratoriu.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza.

Presemnalizarea unei amenajari rutiere care oferă şi posibilitatea întoarcerii vehiculelor

Presemnalizarea unei amenajari rutiere care oferă şi posibilitatea întoarcerii vehiculelor

Se amplasează pe drumurile publice ce ofera posibilitatea conducătorilor auto de a executa manevra de întoarcere.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza.

Maşini şi utilaje agricole

Maşini şi utilaje agricole

Este amplasat pentru a atenţiona conducătorul de vehicul care îl întâlneşte, că drumul poate fi traversat de maşini şi utilaje agricole.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrăzi

Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrăzi

Panourile din imagine se monteaza la 300 m (primul panou), 200 m (al doilea panou) şi la 100 m (al treilea panou) de urmatoare bifurcaţie de pe o autostradă.

Zona cu risc ridicat de accidente

Zona cu risc ridicat de accidente

Indicatorul rutier reprezinta un sector de drum cu lungimea de maximum un kilometru, pe care, intr-o perioadă de 5 ani consecutivi, s-au inregistrat minimum 10 accidente grave de circulatie, soldate cu cel putin 10 persoane decedate sau ranite grav.

La intalnirea indicatorului este recomandata reducerea vitezei de deplasare, sporirea atentiei si evitarea efectuarii oricaror manevre riscante.

Trecere la nivel cu linii de tramvai

Trecere la nivel cu linii de tramvai

Se amplasează cu 50-200 m înaintea intersecţiilor în care tramvaiele urmează să vireze la dreapta ori la stânga.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să acorde prioritate tramvaiului.

Baliză direcţională care indica ocolirea obstacolului prin stânga

Baliză direcţională care indica ocolirea obstacolului prin stânga

Indicatorul alăturat avertizează Conducătorul de vehicul că obstacolul întâlnit se va ocoli pe partea stângă.

Baliză direcţională care indica ocolirea obstacolului prin dreapta

Baliză direcţională care indica ocolirea obstacolului prin dreapta

Indicatorul alăturat avertizează Conducătorul de vehicul că obstacolul întâlnit se va ocoli pe partea dreaptă.

Baliză bidirecţională

Baliză bidirecţională

Avertizează Conducătorul de vehicul că va întalni obstacole pe drumul public, atât pe partea draptă, cât şi pe partea stângă, iar circulaţia se va face prin mijloc

Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferată

Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferată

Este montat înaintea trecerii la nivel cu calea ferată.

Primul panou (cel cu trei dungi) se montează la 150 m de calea ferată, al doilea (cel cu doua benzi) – la 100 m, iar ultimul (cel cu o singură bandă) – la 50 m de calea ferată.

La întâlnirea indicatorului cu trei benzi, conducătorul auto este obligat sa reducă viteza.

La întâlnirea ultimului indicator, cel cu o singură bandă, conducătorul auto nu mai are voie sa execute nicio manevră (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea).

In oraş, din cauza condiţiilor de trafic, nu se instalează decat cel de-al treilea panou.

Trecere la nivel cu o cale ferată cu bariere sau semibariere

Trecere la nivel cu o cale ferată cu bariere sau semibariere

Se amplasează la 50 m (in oras)/ 150 m (în afara localităţilor) înainte de trecerea la nivel cu o cale ferată cu bariere sau semibariere.

Conducătorul auto este obligat să reducă viteza la întâlnirea acestui indicator.

In oraş, amplasarea indicatorului se va face pe acelaşi stâlp cu panoul suplimentar cu o dunga roşie oblică, iar în afara oraşului pe panoul suplimentar cu trei dungi roşii oblice.

Trecere la nivel cu o cale ferată fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată fără bariere

Indicatorul din imaginea alăturata se amplasează la 50 m (in oras) / 150 m (în afara localităţilor) înainte de trecerea la nivel cu o cale ferată fără bariere.

La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să oprească, înainte de a traversa calea ferată, pentru a se asigura.

Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fără bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere indicatoarele obligă conducătorul de vehicul să oprească în locul cu vizibilitate maximă, dar fără a depăşi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferată dubla, fără bariere indicatoarele obligă conducătorul de vehicul să opreasca în locul cu vizibilitate maximă, dar fără a depăşi acest indicator, pentru a se asigura că nu se apropie niciun tren.

Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fără bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere indicatoarele obligă conducătorul de vehicul să oprească în locul cu vizibilitate maximă, dar fără a depăşi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferată dubla, fără bariere indicatoarele obligă conducătorul de vehicul să opreasca în locul cu vizibilitate maximă, dar fără a depăşi acest indicator, pentru a se asigura că nu se apropie niciun tren.