

CONSILIERI SIGURANTA CLASA 2 partea I
Chestionarul a luat sfarsit!
Întrebări Inițiale: %%TOTAL%%
Răspunsuri Exacte: %%SCORE%%
Procentajul obținut este de: %%PERCENTAGE%%
Întrebări Inițiale: %%TOTAL%%
Răspunsuri Exacte: %%SCORE%%
Procentajul obținut este de: %%PERCENTAGE%%
Pentru a fi sigur ca promovezi examenul pentru atestat iti recomandam sa parcurgi de doua ori toate intrebarile.
Răspunsurile dumneavoastră sunt evidențiate mai jos.
Întrebarea 1 |
Ce este acordul ADR?
Acordul European referitor la transportul rutier de produse alimentare perisabile
| |
Acordul European referitor la transportul rutier international de marfuri periculoase
| |
Acordul International privind transportul maritim de marfuri periculoase
| |
Acordul International privind transportul feroviar de marfuri periculoase
|
Întrebarea 2 |
Anexele tehnice A si B ale ADR contin:
Prescriptiile referitoare la circulatia rutiera a vehiculelor si la semnalizarea acestora pentru circulatia rutiera
| |
Prescriptiile referitoare la constructia navelor utilizate pentru imbarcarea vehiculelor si a containerelor-cisterna
| |
Criteriile de clasificare a marfurilor periculoase, prescriptiile generale de exploatare a vehiculelor si de confectionare a ambalajelor si cisternelor
| |
Dispozitiile pentru certificarea garantiei de calitate de catre unitatile de transport
|
Întrebarea 3 |
De regula, prescriptiile continute in ADR se aplica:
Transporturilor internationale efectuate intre tarile semnatare
| |
Exclusiv pe teritoriul tarilor membre ale Comunitatii Europene
| |
Transporturilor cu tarile din Africa de Nord
| |
Numai transporturilor pe teritoriul national
|
Întrebarea 4 |
In care tari este in vigoare acordul ADR?
Numai in tarile Comunitatii Europene
| |
In lumea intreaga
| |
Numai in tarile cu iesire la Marea Mediterana
| |
In toate cele 43 de tari semnatare ale acordului
|
Întrebarea 5 |
Reglementarile conditiilor de efectuare a transporturilor rutiere de marfuri periculoase in conditii de siguranta a transportului si de protectie a mediului este de competenta:
Ministerului de Interne
| |
Ministerului Industriei si Comertului
| |
Comandamentul Protectiei Civile din Ministerul de Interne
| |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
|
Întrebarea 6 |
Reglementarea conditiilor de omologare, agreare si inspectie tehnica periodica a vehiculelor rutiere utilizate pentru transportul anumitor categorii de marfuri periculoase este de competenta:
Automobil Club Roman - ACR
| |
Directia Politiei Rutiere din Ministerul de Interne
| |
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
| |
Regia Autonoma Registrul Auto Roman " RAR
|
Întrebarea 7 |
Reglementarea conditiilor de realizare si de omologare a ambalajelor si recipientelor, inclusiv a suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transporturile marfurilor periculoase se face de catre:
Ministerul Transporturilor
| |
Ministerul Internelor si Reformei Administrative
| |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
| |
Ministerul Economiei
|
Întrebarea 8 |
Interventia operativa in caz de accident sau de iminenta a producerii unui eveniment in timpul transportului rutier al marfurilor periculoase este de competenta:
Ministerul Administratiei si Internelor
| |
Ministerului Transporturilor
| |
Autoritatilor administratiei publice locale
| |
Ministerul Economiei si Finantelor
|
Întrebarea 9 |
Stabilirea si semnalizarea corespunzatoare a locurilor de parcare destinate vehiculelor ce executa transportul marfurilor periculoase este de competenta:
Ministerul Internelor si Reformei Administrative
| |
Ministerului Transporturilor
| |
Administratorilor de drumuri
| |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
|
Întrebarea 10 |
Elaborarea unor programe de alarmare si de interventie in cazul evenimentelor survenite in timpul transportului de marfuri periculoase intra in competenta:
Ministerul Internelor si Reformei Administrative
| |
Autoritatilor administratiei publice locale impreuna cu Inspectoratele Judetene pentru Situatii de Urgenta
| |
Ministerului Transporturilor
| |
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
|
Întrebarea 11 |
Planurile de alarmare si interventie in caz de poluare accidentala a mediului in timpul transporturilor marfurilor periculoase se elaboreaza de:
Ministerul Transporturilor impreuna cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative
| |
Ministerul Internelor si Reformei Administrative impreuna cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
| |
Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile impreuna cu Ministerul Transporturilor si cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative
| |
Autoritatilor administratiei publice locale impreuna cu Inspectoratele Judetene pentru Situatii de Urgenta
|
Întrebarea 12 |
In conformitate cu acordul ADR, ce se intelege prin incarcare completa?
O incarcatura de marfuri periculoase cu care se umple complet volumul util al vehiculului
| |
Grupul de mai multe incarcaturi cu care se umple complet compartimentul de incarcare al vehiculului
| |
O incarcatura de marfuri periculoase pentru mai multi destinatari, echivalenta cu sarcina utila a vehiculului
| |
O incarcatura de marfuri periculoase de la un singur expeditor, cu utilizarea exclusiva a unui singur vehicul sau container
|
Întrebarea 13 |
Cate clase de pericol exista conform ADR?
8
| |
9
| |
14
| |
13
|
Întrebarea 14 |
Marfurile din ce clasele de pericol se preteaza la transportul in colete
Toate clasele
| |
Numai clasele 1, 2 si 7
| |
Toate, in afara de clasa 6.2
| |
Toate, in afara de clasa 1
|
Întrebarea 15 |
Ce se intelege prin transport in colete?
Transportul substantelor in ambalaje fabricate in conformitate cu prevederile ADR, inclusiv recipientele pentru gaze
| |
Transportul substantelor in ambalaje fabricate in conformitate cu prevederile ADR, mai putin recipientele pentru gaze;
| |
Transportul substantelor in ambalaje fabricate in conformitate cu prevederile ADR, mai putin obiectele care datorita configuratiei lor pot fi transportate fara a fi ambalate sau in stelaje;
| |
Transportul in recipiente speciale, exclusiv metalice
|
Întrebarea 16 |
Ce este o unitate de transport?
Un autovehicul cu una sau doua remorci
| |
Un autovehicul sau o remorca sau o semiremorca;
| |
Un autovehicul fara remorca sau un ansamblu constituit dintr-un autovehicul si o remorca
| |
Orice vehicul, asa cum au fost definite in articolul 4 al Conventiei privind circulatia rutiera, in vigoare din 19 septembrie 1949, cu exceptia vehiculelor ce apartin Fortelor armate ale unei Parti contractante sau se afla sub responsabilitatea acestor Forte armate |
Întrebarea 17 |
Ce este un container:
Un mijloc de transport prevazut cu sau fara piese de prindere.
| |
Un mijloc de transport prevazut cu piese de prindere care poate fi deplasat si atunci cand este incarcat, avand o capacitate de minimum 1 m3
| |
Un mijloc de transport prevazut cu piese de prindere care poate fi deplasat si atunci cand este incarcat, avand o capacitate de minimum1,5 m3
| |
Un mijloc de transport prevazut cu piese de prindere care poate fi deplasat si atunci cand este incarcat, avand o capacitate de minimum 3 m3
|
Întrebarea 18 |
Ce se intelege printr-un vehicul-baterie:
Un vehicul cu un ansamblu de mai multe cisterne pentru transportul marfurilor din clasele 3,5.1, 6.1, 8 si 9
| |
Un vehicul pe care se pot incarca diferite ambalaje continand marfuri periculoase din clasele 3, 4.1, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 si 9
| |
Un vehicul cu un ansamblu de mai multe bidoane pentru transportul marfurilor din clasele 3-5.1-6.1-8-9, legate intre ele printr-un tub colector si montate stabil pe o unitate de transport
| |
Un vehicul care cuprinde elemente legate intre ele printr-o conducta si fixate permanent la o unitate de transport
|
Întrebarea 19 |
Exceptarea totala de la aplicarea prevederilor ADR
Se refera la prevederea potrivit careia vehiculele pot transporta orice fel de marfuri periculoase, cu greutatea sub 1000 kg
| |
Se refera la transportul in colete al unor cantitatii mici de substante periculoase, limitate ca masa sau volum, fara respectarea normelor ADR
| |
Se refera la prevederea prin care vehiculele pot transporta marfuri periculoase in cantitati limitate, chiar daca ambalajele care le contin nu respecta dispozitiile ADR
| |
Prevad ca toate vehiculele, inclusiv vehiculele-cisterna, pot transporta marfuri periculoase in cantitati limitate, adica fara respectarea ADR
|
Întrebarea 20 |
Ce rol are numarul de identificare a substantei (numarul ONU)?
Permite gasirea denumirii chimice precise a substantei transportate sau a grupei de substante din care face parte cea transportata
| |
Permite gasirea exacta a denumirii comerciale a substantei transportate
| |
Identificarea pericolului care poate fi produs de substanta transportata
| |
Permite gasirea cu precizie a tipurilor de riscuri prezentate de substanta transportata
|
Întrebarea 21 |
Numeroase substante au un numar ONU. Care dintre numerele urmatoare pot fi numere ONU?
UN 33
| |
022UN
| |
3145
| |
55117
|
Întrebarea 22 |
Unde se gaseste numarul de identificare al substantei (numarul ONU)?
In cartea de identitate a vehiculului;
| |
In certificatul de agreare emis de RAR pentru transportul in colete si cisterne;
| |
In documentul de transport
| |
In certificatul de agreare tehnica ADR
|
Întrebarea 23 |
Ce semnificatie au codurile de clasificare pentru diferitele clase de pericol?
O enumerare a capitolelor din ADR
| |
O enumerare a gradelor de siguranta a cisternelor
| |
Subdiviziunea numerelor de pericol in cadrul unei clase de pericol
| |
O subdiviziune in grupe omogene de substante similare din cadrul unei clase de pericol
|
Întrebarea 24 |
Cifrele din codurile de clasificare ale claselor de pericol sunt insotite de literele A, O, I, F, T, C sau combinatii ale acestora si care:
Nu prezinta o importanta anume pentru conducatorii auto
| |
Indica tipul de ambalaj care trebuie folosit
| |
Indica eticheta care trebuie aplicata pe ambalaj
| |
Indica subclasificari ale substantelor
|
Întrebarea 25 |
Care credeti ca sunt erorile de conducere frecvente, aflate la originea accidentelor produse de un conducator auto insarcinat cu transportul de marfuri periculoase ADR?
Viteza prea mare (mai ales in curbe), pierderea controlului vehiculului si neacordarea prioritatii
| |
Stationarea interzisa, neaprecierea corecta a distantelor, depasirea neregulamentara
| |
Schimbarile de viteza, folosirea incorecta a luminilor, adormirea la volan
| |
Folosirea franei de mana si neatentia la volan
|
Întrebarea 26 |
Controlul vehiculelor inainte de plecare:
Este util pentru a se consuma timpul cat motorul se incalzeste
| |
Permite prevenirea pericolelor in timpul transportului
| |
Nu poate fi efectuat, deoarece se pot produce intarzieri
| |
Permite reperarea partilor lovite sau ruginite
|
Întrebarea 27 |
Exceptiile partiale de la aplicarea prevederilor ADR:
Se refera exclusiv la transportul in vrac si in cisterne
| |
Se refera la toate modurile de transport (cisterne, colete, vrac)
| |
Permit conducatorului auto sa nu aiba certificat ADR, pentru transportul in colete a unor cantitati limitate de marfuri periculoase
| |
Se refera la transportul anumitor substante periculoase pana la cantitatea maxima de 5000 kg
|
Întrebarea 28 |
Cand documentul de transport poarta indicatia "Transport ce nu depaseste limitele libere prescrise de 1.1.3.6":
Conducatorul auto trebuie sa aiba certificatul ADR, iar Fisa de siguranta (instructiuni scrise) sa se afle la bordul vehiculului
| |
Vehiculul trebuie sa aiba placutele portocalii reflectorizante
| |
Fisa de siguranta a marfii transportate trebuie sa se gaseasca la bordul vehiculului
| |
Conducatorul auto nu trebuie neaparat sa aiba certificat de formare ADR, coletele trebuie sa poarte etichetele corespunzatoare si sa fie marcate cu numarul ONU al substantelor |
Întrebarea 29 |
Containerele mari pot fi utilizate pentru transport numai daca sunt "structural apte pentru intrebuintare" " ce inseamna acest lucru?
Containerul trebuie sa fie construit numai din materiale metalice
| |
Containerul nu trebuie sa aiba defecte la elementele sale structurale
| |
Containerul nu trebuie sa prezinte nici o urma de rugina
| |
Containerul trebuie sa aiba intotdeauna o structura ermetica inchisa
|
Întrebarea 30 |
Orice unitate de transport pentru colete trebuie sa fie dotata obligatoriu cu:
Echipament electric conform normelor ADR
| |
Dispozitiv de antiblocare la sistemul de franare
| |
Mijloace de stingere a incendiilor si echipamentele de siguranta ADR
| |
Frana de anduranta
|
Întrebarea 31 |
Toate unitatile de transport ADR pentru colete trebuie sa fie dotate obligatoriu cu:
Un dispozitiv anti-flacara adaptat la teava de esapament
| |
Cel putin o cala de blocare a rotilor si doua lampi independente de culoare portocalie
| |
Un intrerupator automat pentru bateria de acumulatori
| |
Trusa de prim-ajutor si un explozimetru
|
Întrebarea 32 |
Care din urmatoarele echipamente de siguranta vi se pare normal sa existe la bordul unei unitati de transport pentru colete ADR (cu exceptia clasei 1)?
O vesta ignifuga de protectie pentru lupta contra incendiului
| |
Cel putin 10 recipiente colectoare pentru eventualele pierderi de substante periculoase si o lopata de fier
| |
Un aparat de protectie respiratorie " masca de gaz " chiar daca nu se transporta substante toxice
| |
Pentru fiecare membru al echipajului: vesta reflectorizanta, ochelari de protectie, manusi de cauciuc, lanterna de buzunar, precum si aparat de protectie respiratorie " masca de gaz " la transportul de substante toxice
|
Întrebarea 33 |
Care dintre urmatoarele echipamente de siguranta vi se pare normal sa existe la bordul unei unitati de transport pentru colete ADR (cu exceptia clase 1)
Pentru fiecare membru al echipajului: lanterna de buzunar, vesta reflectorizanta, iar pentru fiecare vehicul o cala si doua dispozitive de avertizare independente
| |
Un pistol de lansat rachete pentru semnalizarea de urgenta
| |
Doua felinare cu petrol, de tip marinaresc
| |
Un aparat pentru detectarea prezentei oxigenului la incarcatura
|
Întrebarea 34 |
In cazul transportului de gaze desemnate prin litera T, la bordul unitatii de transport trebuie sa se afle:
Patru lampi de culoare verde cu alimentare independenta
| |
Zece ambalaje goale pentru pastrarea coletelor care prezinta eventuale pierderi sau scurgeri
| |
Cate un dispozitiv de protectie respiratorie pentru fiecare membru al echipajului
| |
O instalatie electrica speciala cablata cu conductori metalici inveliti in plastic
|
Întrebarea 35 |
Cate lampi de culoare portocalie trebuie sa se gaseasca la bordul unui vehicul care transporta produse periculoase?
Una, cu alimentare autonoma de vehicul
| |
Doua, alimentate de la instalatia electrica a vehiculului
| |
Nici una, totul depinzand de marfa periculoasa incarcata
| |
Doua, cu alimentare autonoma de vehicul
|
Întrebarea 36 |
Pentru o unitate de transport ADR cu masa totala maxima autorizata peste 7,5 tone, echipamentul obligatoriu pentru combaterea incendiului trebuie sa includa:
Doua extinctoare de 6 kg pentru motor si unul de 6 kg pentru incarcatura
| |
Un extinctor de 8 kg pentru motor si unul de 2kg
| |
Un extinctor de 2 kg pentru motor si cabina si suplimentar unul sau mai multe cu o capacitate minima de 12 kg dintre care unul de minim 6 kg
| |
Un extinctor de 6 kg pentru motor si doua, indiferent de capacitate, pentru incarcatura
|
Întrebarea 37 |
Un camion pentru transportul marfurilor ADR in colete cu masa totala maxima autorizata de 3,5 tone (cu exceptia clasei 1) trebuie sa fie dotat obligatoriu cu:
Un rezervor de 300 l cu apa pentru diluarea eventualelor pierderi
| |
Cel putin trei extinctoare de 6 kg
| |
2 triunghiuri reflectorizante, o cala, un extinctor de 2 kg pentru motor si cabina si suplimentar unul sau mai multe cu o capacitate minima de 4 kg
| |
Un rezervor de 30 l cu apa amestecata cu antigel
|
Întrebarea 38 |
Intr-un loc public, in aglomeratii urbane:
Este interzisa incarcarea oricaror substante periculoase
| |
Este posibila incarcarea, fara autorizatie, numai a substantelor din clasele 1, 6.1, si 9
| |
Este interzisa incarcarea substantelor din clasele 2, 3, 4.1, 5.1 si 8
| |
Pentru incarcarea unor anumite marfuri periculoase este necesara o autorizatie speciala de la autoritatile competente
|
Întrebarea 39 |
Care sunt obligatiile conducatorului auto al unui vehicul pentru colete ADR, in momentul incarcarii?
Sa arate cartile de credit utilizate pentru aprovizionarea cu motorina
| |
Sa manevreze echipamentele si dispozitivele incarcatorului
| |
Sa prezinte documentele de transport referitoare la marfa din vehicul
| |
Sa prezinte incarcatorului autorizatiile sanitare
|
Întrebarea 40 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul pentru colete ADR in momentul incarcarii?
Sa actioneze intrerupatorul circuitului electric al bateriei, pentru a realiza legatura electrica la pamant
| |
Sa lase ambalajele metalice culcate, daca apreciaza ca in aceasta pozitie nu se vor deplasa in timpul transportului
| |
Sa paraseasca vehiculul atunci cand firma nu ii accepta un inlocuitor
| |
Sa opreasca motorul, sa actioneze frana de parcare a vehiculul si, daca e cazul, sa pozitioneze calele de stationare si sa imbrace echipamentul de protectie
|
Întrebarea 41 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul furgon ADR in momentul incarcarii?
Sa accepte si incarcarea coletelor care prezinta mici pierderi de substanta
| |
Sa plaseze toata incarcatura in partea din spate a compartimentului de incarcare, pentru a putea fi descarcata mai usor
| |
Sa nu paraseasca vehiculul si sa arimeze corect coletele, fara a fi aruncate sau lovite
| |
Sa deschida obloanele numai cand incarcatura este deosebit de grea
|
Întrebarea 42 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul furgon ADR in momentul incarcarii?
Sa deschida coletele pentru a verifica starea si culoarea marfii
| |
Sa nu inchida usile furgonului inainte de a aerisi compartimentul de incarcare, mai ales in lunile de vara
| |
Sa accepte ca verificarea coletelor sa fie facuta numai de catre personalul expeditorului
| |
Sa primeasca toate documentele necesare (scrisoare de transport CMR si fisa de siguranta) si sa inchida corect usile furgonului
|
Întrebarea 43 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul pentru colete ADR in momentul incarcarii?
Sa nu aseze pe coletele fragile alte colete si sa le refuze pe cele care prezinta deteriorari(scurgeri sau pierderi de substanta)
| |
Sa aseze coletele mai fragile sub cele mai grele, pentru ca acestea sa nu se poata deplasa
| |
Sa lase la discretia incarcatorului operatia de arimare a coletelor in vehicul
| |
Sa accepte arimarea coletelor de catre persoane cu experienta oferite de incarcator
|
Întrebarea 44 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul pentru colete ADR in momentul incarcarii?
Sa nu depaseasca masa maxima autorizata cu mai mult de 25%
| |
Sa se asigure de repartitia corecta a incarcaturii pe axele vehiculului si, daca e cazul, sa o protejeze cu o prelata
| |
Daca este fumator, sa nu fumeze decat in interiorul cabinei
| |
Sa foloseasca numai lampile de iluminat cu petrol aprobate de marina comerciala
|
Întrebarea 45 |
Din ce motive trebuie curatat compartimentul de incarcare al unui vehicul?
Pentru ca se aluneca usor pe suprafetele murdare
| |
Numai pentru a nu se murdari coletele incarcate si a se evita astfel costul curatirii lor
| |
Pentru ca reziduurile pot reactiona in contact cu coletele sau cu substantele rezultate in urma eventualelor pierderi din colete
| |
Pentru ca in caz contra, suprafata trebuie acoperita cu cartoane
|
Întrebarea 46 |
Ce credeti ca trebuie facut daca coletele incarcate sunt lipsite de etichete?
Sa se plece oricum, daca expeditorul o declara in scris in documentul de transport
| |
Sa se refuze incarcarea si sa nu se inceapa transportul daca nu sunt aplicate
| |
Sa se inceapa transportul in speranta ca nu vor fi controale pe traseu
| |
Mai important este daca nu se primesc instructiuni scrise (fisa de siguranta)
|
Întrebarea 47 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul care transporta colete ADR in timpul descarcarii?
Sa opreasca motorul, sa actioneze frana de parcare a vehiculul si, daca este nevoie, sa pozitioneze calele de stationare
| |
Sa nu poarte echipamentele de protectie individuala, daca substantele apartinand clasei 9
| |
Chiar daca vehiculul e complet gol, sa mentina placile de culoare portocalie
| |
Daca descarca numai marfurile din partea anterioara a semiremorcii, sa distribuie in partea posterioara cca. 15 tone de marfa
|
Întrebarea 48 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul care transporta colete ADR, in timpul descarcarii?
Sa lumineze compartimentul de incarcare cu lanterne normale de buzunar, de metal
| |
Sa paraseasca vehiculul numai daca un angajat al intreprinderii ii propune sa-l inlocuiasca
| |
Sa scoata sau sa acopere placile portocalii si eventualele placi-etichete pentru produsele periculoase din clasele 1 sau 7
| |
Daca descarca numai marfurile din partea anterioara a semiremorcii, sa distribuie in partea posterioara cca. 15 tone de marfa
|
Întrebarea 49 |
Ce trebuie sa efectueze conducatorul auto al unui vehicul care transporta colete ADR, in timpul descarcarii?
In urma scurgerilor de lichide inflamabile, sa deplaseze imediat vehiculul
| |
La sfarsitul operatiunilor, sa scoata sau sa acopere etichetele din clasa 3 de pe colete
| |
Sa actioneze intrerupatorul electric al bateriei, pentru a realiza legatura la pamant
| |
In cazul imprastierii sau scurgerii produsului, sa poarte echipamentul de protectie individuala obligatoriu si sa solicite curatarea sau decontaminarea
|
Întrebarea 50 |
Cum va comportati daca trebuie sa transportati colete care prezinta eticheta din imagine:

Trebuie sa incarcati coletele avand grija sa le asezati cu sagetile in jos
| |
Nu trebuie sa incarcati coletele daca vehiculul dumneavoastra are prelata
| |
Daca nu stiti exact cum trebuie sa procedati, asezati coletele culcate, adica cu sagetile indreptate spre obloanele vehiculului
| |
Coletele trebuie incarcate avand grija sa fie asezate cu sagetile in sus
|
Întrebarea 51 |
Cum va comportati daca trebuie sa transportati colete care prezinta eticheta din imagine:

Le incarcati chiar daca pozitia sagetilor este in jos
| |
Nu le incarcati daca vehiculul este acoperit cu prelata
| |
Le incarcati, urmarind ca la incarcare si in timpul transportului pozitia sagetilor sa fie pe verticala
| |
Cand nu sunteti sigur, le culcati cu sagetile indreptate spre obloanele vehiculului
|
Întrebarea 52 |
Identificarea marfii periculoase se face de catre:
Agentul de expeditie si organele vamale
| |
Organele vamale
| |
Producatorul, incarcatorul, expeditorul marfii
| |
Transportator
|
Întrebarea 53 |
Cine este insarcinat cu aplicarea placilor-etichete de pericol pe un container incarcat cu colete ADR?
Societatea de transport care a adus containerul in fabrica
| |
Expeditorul, iar conducatorul auto va verifica acest fapt
| |
Destinatarul
| |
Societatea care a confectionat containerul
|
Întrebarea 54 |
Cum si de catre cine trebuie semnalizate coletele cu marfuri periculoase ADR?
Cele doua semnalizari (etichetare si marcare cu numere ONU) cad in sarcina conducatorul auto, conform instructiunilor de incarcare
| |
Expeditorul trebuie sa aplice pe colete etichetele in forma de romb cu latura de cel putin 250 mm
| |
Etichetare si marcare cu numarul ONU al substantei cad in sarcina expeditorului sau incarcatorului
| |
Cu aceleasi etichete si placi portocalii folosite pentru marfurile transportate in cisterne
|
Întrebarea 55 |
Etichetarea coletelor:
Trebuie efectuata de catre expeditor
| |
Poate fi realizata cu o singura eticheta rotunda
| |
Trebuie efectuata de catre conducatorul auto
| |
Poate fi realizata cu doua etichete hexagonale
|
Întrebarea 56 |
Cine trebuie sa asigure, dupa caz, curatirea, spalarea, neutralizarea, decontaminarea sau dezinfectarea vehiculului rutier cu care s-au transporta marfuri periculoase:
Intotdeauna firma care efectueaza operatiunile de incarcare/descarcare
| |
In principal destinatarul transportului de marfuri periculoase, dar in alte conditii, daca a fost prevazut acest fapt prin contract, transportatorul sau expeditorul
| |
Numai intreprinderea care depoziteaza marfurile periculoase inscrise in documentele de transport
| |
Firma specializata desemnata de autoritatile administratiei publice locale
|
Întrebarea 57 |
Cine are responsabilitatea de a furniza conducatorului auto fisa de siguranta referitoare la substantele periculoase care trebuie transportate?
Politia rutiera
| |
Destinatarul
| |
Societatea de transport
| |
Conducatorul auto o procura de la o librarie cu lucrari din domeniul transportului rutier
|
Întrebarea 58 |
Cine este responsabil, in conditii normale de transport, cu arimarea si stabilizarea incarcaturii?
Conducatorul auto
| |
Destinatarul
| |
Expeditorul
| |
Incarcatorul
|
Întrebarea 59 |
Documentul de transport referitor la transportul national de marfuri periculoase:
Trebuie eliberat de transportator
| |
Trebuie completat de conducatorul auto, fara respectarea prescriptiilor ADR
| |
Poate fi utilizat si pentru transporturile aeriene internationale
| |
Trebuie eliberat de expeditor (incarcator) conform prescriptiilor ADR
|
Întrebarea 60 |
Cine este responsabil pentru indicatiile de pericol ale substantelor, mentionate pe documentul de transport?
Incarcatorul sau expeditorul marfii
| |
Transportatorul
| |
Conducatorul auto
| |
Casa de expeditie care a recomandat producatorul de marfa
|
Întrebarea 61 |
Cine este responsabil pentru indicatiile de pericol ale substantelor, mentionate in documentul de transport CMR?
Destinatarul
| |
Expeditorul care le-a furnizat si conducatorul auto care nu le-a respectat
| |
In totdeauna si in orice caz transportatorul
| |
Numai expeditorul, chiar daca le-a comunicat si transportatorului
|
Întrebarea 62 |
Topirea reprezinta trecerea din starea:
Gazoasa in lichida
| |
Lichida in gazoasa
| |
Gazoasa in lichida
| |
Solida in lichida
|
Întrebarea 63 |
Solidificarea reprezinta trecerea din starea:
Lichida in gazoasa
| |
Gazoasa in lichida
| |
Gazoasa in solida
| |
Lichida in solida
|
Întrebarea 64 |
Evaporarea reprezinta trecerea din starea:
Solida in gazoasa
| |
Solida in lichida
| |
Lichida in gazoasa
| |
Gazoasa in solida
|
Întrebarea 65 |
Aerul contine:
Aproximativ 20% vapori de apa +79% dioxid de carbon
| |
Aproximativ 21% azot + 79% oxigen
| |
79% azot+ 20% oxigen + 0,03% dioxid de carbon + vapori de apa si alte gaze
| |
In jur de 21% vapori de apa si 79% bioxid de carbon
|
Întrebarea 66 |
Pentru declansarea unui incendiu, sunt necesare:
Combustibilul + comburantul + azotul + oxigenul + amorsa si focul
| |
Combustibilul + Oxigenul (aerul) + amorsa (temperatura sau scanteia)
| |
Combustibilul + amorsa si focul
| |
Azot + benzina + amorsa si caldura
|
Întrebarea 67 |
Dupa parerea dvs., care sunt factorii care favorizeaza declansarea unui incendiu?
Substantele (lichide) inflamabile ADR + amorsa (temperatura) + combustibilul
| |
Combustibilul + un gaz inert + amorsa (temperatura)
| |
Combustibil + comburant
| |
Aerul (oxigenul) + substantele inflamabile ADR + amorsa
|
Întrebarea 68 |
Ce influenta pot avea asupra combustiei cresterea procentului diverselor elemente aflate in compozitia aerului?
Dioxidul de carbon o mareste sau o favorizeaza
| |
Oxigenul o incetineste
| |
Oxigenul o activeaza, iar dioxidul de carbon si/sau azotul o reduc sau o anuleaza
| |
Azotul o mareste sau o favorizeaza
|
Întrebarea 69 |
Ce reprezinta combustia spontana?
Fenomenul care se produce atunci cand debitul de caldura produsa este superior celui al caldurii evacuate si cand se atinge temperatura de auto-aprindere.
| |
Temperatura la care un combustibil lichid incepe sa emita vapori in cantitate suficienta pentru a se aprinde in prezenta unei amorse
| |
Presiunea la care un amestec inflamabil explodeaza
| |
Presiunea la care un amestec inflamabil incepe sa arda spontan, fara aport ulterior de caldura
|
Întrebarea 70 |
Printre documentele de transport obligatorii (prevazute de ADR) pentru unitatea de transport sunt si:
Permisul de autorizare a incarcarii si descarcarii in interiorul institutiilor publice
| |
Certificatul de analize eliberat de autoritatile medicale
| |
Permisul autoritatilor vamale
| |
Scrisoarea de transport CMR, fisa de siguranta pentru marfa, certificatul de formare profesionala ADR pentru conducatorul auto
|
Întrebarea 71 |
Care dintre documentele urmatoare sunt obligatorii la transportul coletelor care nu depasesc limitele libere prescrise la sub-sectiunea 1.1.3.6 din ADR pentru unitatile de transport care nu au nevoie de semnalizare?
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto
| |
Certificatul de agreare ADR al vehiculului
| |
Documentul de transport pentru marfurile periculoase transportate
| |
Instructiunile scrise sau fisa de siguranta pentru marfa
|
Întrebarea 72 |
Printre documentele de bord obligatorii pentru transport de colete ADR in trafic international sunt si:
Documentul de transport referitor la colete (CMR), certificatul de agreare pentru vehicul (exclusiv clasa 1 si vehicule cisterna)
| |
Certificatul de agreare ADR al vehiculului pentru transporturi internationale
| |
Documentul referitor la probele de testare a caroseriei
| |
Certificatul de agreare ADR al vehiculului pentru orice clasa de produse transportata
|
Întrebarea 73 |
Printre documentele de bord obligatorii pentru un transport de colete ADR in trafic international sunt si:
Comanda de incarcare al societatii de transport
| |
Certificatul de formare profesionala ADR al conducatorului auto
| |
Documentul referitor la caroseria vehiculului
| |
In toate cazurile, certificatul de agreare ADR al vehiculului
|
Întrebarea 74 |
Certificatul de agreare ADR pentru vehiculele care transporta unele marfuri periculoase in trafic international:
Trebuie eliberat pentru toate vehiculele care transporta colete, indiferent de clasele transportate
| |
Trebuie eliberat vehiculelor care transporta containere pentru colete din toate clasele, cu exceptia clasei 1
| |
Trebuie eliberat vehiculelor care transporta colete din clasele 2.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 8 si 9
| |
Atesta ca vehiculul corespunde normelor ADR pentru transportul de marfuri periculoase din clasa 1 si in vehicule cisterna
|
Întrebarea 75 |
Certificatul de agreare ADR pentru vehicule care transporta anumite marfuri periculoase:
Mentioneaza numarul de inmatriculare, numele conducatorului auto si denumirea comerciala a substantelor care pot fi transportate
| |
Autorizeaza transportul international si pentru substantele periculoase nementionate, in masura in care apartin aceleiasi clase de pericol
| |
Mentioneaza numarul de inmatriculare, numele proprietarului, substantele ce pot fi transportate si data expirarii certificatului
| |
Este valabil 3 ani de la data emiterii
|
Întrebarea 76 |
Certificatul de agreare ADR pentru vehiculele care transporta anumite marfuri periculoase:
Este valabil cel mult un an calendaristic si nu poate depasi valabilitatea Inspectiei IPROCHIM
| |
Este valabil 3 ani de la data eliberarii
| |
Este valabil 6 luni de la data eliberarii
| |
Este valabil pe durata nelimitata
|
Întrebarea 77 |
Certificatul de agreare ADR pentru vehiculele care transporta anumite marfuri periculoase:
Este obligatoriu numai pentru transporturile nationale
| |
Este obligatoriu pentru transportul intern si international
| |
Contine informatii cu privire la la caroserie, tipul de vehicul si echipamentele necesare pentru arimare
| |
Mentioneaza numai data expirarii valabilitatii certificatului
|
Întrebarea 78 |
In conformitate cu prevederile ADR, la ce servesc documentele de transport?
Identifica Numarul ONU, denumirea, etichetele aplicabile si grupa de ambalare(unde este cazul) pentru substanta periculoasa transportata
| |
Pentru cunoasterea masurilor de prim ajutor
| |
Pentru comunicarea denumirii comerciale a substantei periculoase transportate
| |
Pentru facturarea transportului
|
Întrebarea 79 |
In documentul de transport pentru o incarcatura de colete ADR trebuie sa figureze:
Numarul si tipul de etichete care trebuie aplicate pe vehicul
| |
Masurile pe care conducatorul auto trebuie sa le ia in caz de accident
| |
Cantitatea totala de marfuri, numarul si descrierea coletelor, numele si adresa expeditorului si destinatarului
| |
Numarul de placi portocalii care trebuie aplicate pe vehicul
|
Întrebarea 80 |
Conform ADR, este necesar un document de transport in timpul transportului de ambalaje goale?
Nu, nici daca ambalajele nu au fost curatate
| |
Da, dar numai pentru recipiente mari de vrac (GRV sau IBC)
| |
Da, pentru ambalajele necuratate
| |
Nu este necesar in nici un caz
|
Întrebarea 81 |
Care sunt elementele pe care trebuie sa le mentioneze documentul de transport in cazul transportului de recipiente mari pentru vrac (GRV sau IBC) goale?
Daca ambalajele nu sunt curatate, nu trebuie sa se faca nici o mentiune
| |
Daca ambalajele nu sunt curatate, trebuie sa se mentioneze de ex.: RMV (IBC) goale, clasa 6.1 (3)
| |
Nu este necesar nici un document de transport, daca ambalajele goale necuratate sunt bine inchise
| |
Daca ambalajele nu sunt curatate, trebuie sa se mentioneze de exemplu: cisterna goala, necuratata, clasa 6.1, 91"C, ADR
|
Întrebarea 82 |
Pentru care tipuri de transport sunt valabile prescriptiile ADR?
Pentru transportul rutier
| |
Pentru transportul feroviar
| |
Pentru transportul maritim
| |
Petru transportul aerian
|
Întrebarea 83 |
Ce se intelege prin transport multimodal?
Transportul de marfuri efectuat cu minimum 4 mijloace de transport diferite (rutier, fluvial, maritim si feroviar)
| |
Transportul care prevede mai multe incarcari si mai multe livrari
| |
Transportul de marfuri efectuat cu cel putin doua vehicule rutiere
| |
Transportul de marfuri, efectuat cu cel putin doua moduri de transport diferite
|
Întrebarea 84 |
Exista norme referitoare la transportul feroviar de marfuri periculoase?
Nu, ele fac toate parte din ADR
| |
Da, se gasesc in codul IMDG
| |
Da, sunt cele cuprinse in instructiunile tehnice ICAO
| |
Da, se gasesc in RID
|
Întrebarea 85 |
Exista norme referitoare la transportul maritim de marfuri periculoase?
Da, se gasesc in codul IMDG
| |
Nu, sunt toate cuprinse in ADR
| |
Da, se gasesc in RID
| |
Da, sunt cele cuprinse in instructiunile tehnice ICAO
|
Întrebarea 86 |
Exista norme referitoare la transportul fluvial de marfuri periculoase?
Da, se gasesc in RID
| |
Nu, ele fac toate parte din ADR
| |
Da, se gasesc in acordul international pentru transportul marfurilor periculoase pe cai navigabile interioare " ADN
| |
Da, sunt cele cuprinse in instructiunile tehnice ICAO
|
Întrebarea 87 |
Exista norme referitoare la transportul aerian de marfuri periculoase?
Nu, se gasesc toate in ADR
| |
Da, se gasesc in instructiunile tehnice ICAO
| |
Da, se gasesc in RID
| |
Da, sunt cele cuprinse in codul IMDG
|
Întrebarea 88 |
Un vehicul care transporta marfuri in colete:
Autorizat pentru transportul rutier conform ADR, poate fi imbarcat pentru transportul maritim
| |
Autorizat pentru transportul rutier conform ADR, poate fi imbarcat pentru transportul feroviar
| |
Autorizat pentru transportul rutier conform ADR si aprobat conform RID, poate fi imbarcat pentru transport maritim
| |
Poate executa transport rutier daca detine autorizatie de la IMO
|
Întrebarea 89 |
Un container care contine marfuri periculoase in colete:
Are nevoie de o autorizatie speciala ADR pentru circulatia rutiera
| |
Are nevoie de o autorizatie speciala RID pentru a fi imbarcat pentru transportul feroviar
| |
Nu are nevoie de nici o autorizatie ADR pentru circulatia rutiera
| |
Are nevoie de o autorizatie speciala IMDG pentru a fi imbarcat pentru transportul maritim
|
Întrebarea 90 |
Coletele care nu sunt conforme dispozitiilor ADR pentru colete, dar sunt conforme dispozitiilor maritime (codul IMDG) sau aeriene (instructiunile tehnice ICAO), pot fi transportate pe sosea?
Da
| |
Nu, trebuie sa se opreasca la portile aeroporturilor pentru a fi re-etichetate
| |
Da, dar trebuie etichetate sau re-etichetate conform prescriptiilor ADR
| |
Nu trebuie sa respecte nici o prescriptie
|
Întrebarea 91 |
Cine este insarcinat cu aplicarea placilor-etichete de pericol pe un container incarcat cu colete ADR care va circula din Romania in Maroc?
Incarcatorul, iar expeditorul si apoi conducatorul auto vor verifica acest fapt
| |
Societatea de transport inainte de inceperea incarcarii
| |
Destinatarul, inainte de a trimite containerul la incarcare expeditorului
| |
Societatea de shipping din port care va expedia containerul cu vaporul
|
Întrebarea 92 |
Un vehicul-cisterna care transporta marfuri periculoase:
Aprobat numai de ADR, poate fi imbarcat pentru un transport maritim
| |
Aprobat numai de RID si ADR, poate fi imbarcat pentru un transport maritim
| |
Aprobat de ADR si IMDG, poate fi expediat pe calea ferata si imbarcat pentru transport maritim
| |
Aprobat numai de RID poate fi imbarcat pentru un transport maritim
|
Întrebarea 93 |
Un container-cisterna care transporta marfuri periculoase:
Aprobat numai de ADR, poate fi imbarcat pentru un transport maritim
| |
Aprobat numai de IMDG, poate circula liber pe calea ferata si pe sosea
| |
Aprobat de RID si ADR, poate fi imbarcat pentru transport maritim
| |
Aprobat numai de RID poate fi imbarcat pentru un transport maritim
|
Întrebarea 94 |
Pentru a putea imbarca un vehicul intr-un vapor, ce trebuie sa indice documentul de transport suplimentar fata de declararea marfii?
Transport conform 1.1.4.2.1 | |
Nimic in plus fata de ceea ce e deja prevazut, in cazul mijloacelor de transport aprobate ADR
| |
Transport efectual in conformitate cu prevederile ADR
| |
Nimic in plus fata de ceea ce e deja prevazut, in cazul mijloacelor de transport aprobate de IMO
|
Întrebarea 95 |
Pentru a putea circula pe o sosea cu containere incarcate cu substante periculoase, preluate de pe vapor, ce trebuie mentionat pe documentul de transport, suplimentar fata de declararea marfii?
Nimic in plus fata de ceea ce e deja prevazut, in cazul mijloacelor de transport aprobate de IMDG
| |
In nici un caz nimic in plus fata de ceea ce e deja prevazut
| |
Transport conform 1.1.4.2.1 | |
Transport efectuat in conformitate cu prevederile paragrafului 5.4.1.1.7 ADR, in cazul mijloacelor de transport aprobate ADR
|
Întrebarea 96 |
Ce marcaj trebuie sa apara pe colete care transporta substante periculoase?
Numai numarul de identificare a pericolului
| |
Numarul ONU al substantei mentionate in documentul de transport, precedat de literele UN
| |
Numarul de identificare a pericolului si numarul de identificare a substantei mentionate in documentul de transport, precedate de literele UN
| |
Nici unul, pe colete nu se pun etichete
|
Întrebarea 97 |
Marcarea coletelor cu numere ONU de identificare a substantelor:
Poate prevedea doua numere de doua cifre
| |
Trebuie efectuata de catre conducatorul auto
| |
Poate prevedea un singur numar de patru cifre precedat de literele UN
| |
Trebuie efectuata de catre transportator
|
Întrebarea 98 |
Cum trebuie marcate si etichetate supra-ambalajelor?
In toate cazurile cu numerele ONU precedate de literele UN
| |
Nu exista niciodata prevedere pentru supra-ambalaje
| |
In toate cazurile cu etichetele tuturor coletelor din supra-ambalaj
| |
Cu numerele ONU si etichetele marfurilor continute
|
Întrebarea 99 |
Ce sunt etichetele de pericol?
Figuri care semnaleaza organelor de salvare denumirea exacta a substantei periculoase transportate
| |
Figuri lipite de extinctoare care explica modul de utilizare a acestora
| |
Placi dreptunghiulare de culoare portocalie
| |
Figuri inserate intr-un cadru, colorat sau nu, cu latura de 250 mm, care pot da informatii despre pericolul reprezentat de diferitele clase de marfuri periculoase
|
Întrebarea 100 |
Care sunt dimensiunile corecte ale etichetelor de pericol care se aplica pe vehicule?
40 cm x 30 cm
| |
Cel putin 50 mm x 50 mm
| |
Cel putin 250 mm x 250 mm
| |
60 cm x 60 cm
|
Întrebarea 101 |
Cum trebuie etichetate coletele cu marfuri periculoase ADR?
Numai cu placi de pericol care sa contina numarul de identificare a pericolului
| |
Semnalizarile pentru colete nu sunt necesare, deoarece ele trebuie sa se gaseasca pe vehicule
| |
Numai cu placa de culoare portocalie care sa contina numarul de identificare a substantei
| |
Cu eticheta sau etichetele in forma de romb prevazute pentru substantele continute in ambalaj
|
Întrebarea 102 |
Ce indica pe un colet doua etichete de pericol asezate una langa alta?
Ca substanta prezinta mai mult de un tip de pericol
| |
Ca vehiculul transporta doua substante cu pericole diferite
| |
Ca substanta nu poate fi incarcata impreuna cu alte substante periculoase
| |
Se utilizeaza cand nu se cunoaste numarul ONU de identificare a substantei
|
Întrebarea 103 |
Ambalajele goale, inclusiv RMV - urile goale (GRV sau IBC):
Daca sunt curatate trebuie transportate intotdeauna cu etichetele vizibile
| |
Daca nu sunt curatate, trebuie sa pastreze etichetele de pericol ca si cand ar fi pline
| |
Daca nu sunt curatate, dar sunt inchise ermetic, pot fi transportate fara respectarea dispozitiilor ADR
| |
Daca sunt curatate, trebuie transportate obligatoriu cu numarul de identificare a substantei
|
Întrebarea 104 |
Ce rol au semnalizarile de pericol (etichete, placi-etichete si placi portocalii)?
Diferitele culori ale placilor furnizeaza organelor de salvare informatii despre substanta transportata
| |
Informeaza personalul implicat, organele de interventie, ceilalti participanti la trafic si persoanele straine ca e vorba de un transport de marfuri periculoase si ca exista pericole potentiale
| |
Informeaza exclusiv conducatorul auto ca transporta marfuri periculoase
| |
Numai culoarea portocalie a etichetelor reprezinta un semnal de alarma
|
Întrebarea 105 |
Care este forma geometrica a placilor de culoare portocalie?
Patrata
| |
Rombica
| |
Dreptunghiulara
| |
Rotunda
|
Întrebarea 106 |
Cum pot fi placile de pericol?
Cu inscriptie formata din toate literele numelui substantei transportate
| |
Cu litere, dar fara numere de identificare
| |
Numai cu litere si numere de identificare
| |
Cu sau fara numere de identificare, dar de culoare portocalie
|
Întrebarea 107 |
Dimensiunile corecte ale placilor de culoare portocalie pentru vehicule sunt:
Normal, 40 cm x 30 cm
| |
300 mm x 300 mm
| |
0,6 m x 0,5 m
| |
50 cm x 200 cm
|
Întrebarea 108 |
Cu ce tipuri de placi trebuie dotate unitatile de transport ?
Cu placi portocalii neutre (fara numere de identificare) daca sunt vehicule formate din una sau mai multe cisterne fixe
| |
Cu placi portocalii cu numere de identificare, pentru vehicule care transporta colete
| |
Cu placi portocalii neutre (fara numere de identificare) pentru toate vehiculele care transporta colete (de ex. furgon, camion cu prelata)
| |
Cu placi portocalii neutre (fara numere de identificare) daca sunt camioane-cisterne
|
Întrebarea 109 |
Ce tipuri de placi portocalii trebuie sa faca parte din echipamentul vehiculelor ADR?
Placi portocalii neutru pentru containerele-cisterna
| |
Placi portocalii cu numere de identificare pentru vehiculele-baterie de cisterne si containere cisterna
| |
Placi portocalii cu numere de identificare pentru vehiculele pentru colete
| |
Placi portocalii neutre pentru vehiculele baterie de cisterne
|
Întrebarea 110 |
Cifrele de pe placa portocalie indica:
Cele de sus, numarul ONU al substantei, iar cele de jos numarul de identificare a pericolului
| |
Cele laterale din dreapta, numarul de identificare a substantei
| |
Cele laterale din stanga, numarul de pericol
| |
Cele de sus, numarul de identificare a pericolului, iar cele de jos numarul ONU al substantei
|
Întrebarea 111 |
Cate grupe de numere poate contine placile portocalii?
Una pe partea stanga si una pe partea dreapta a placii
| |
Una sus si una jos
| |
Trei suprapuse
| |
Una singura, alcatuita din patru cifre
|
Întrebarea 112 |
Care dintre afirmatiile urmatoare cu privire la placardarea mijloacelor de transport sunt adevarate?
Vehiculele cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
| |
Vehiculele care transporta colete (cu exceptia claselor 1 si 7) trebuie sa prezinte etichete de pericol
| |
Vehiculele care transporta marfuri ambalate in colete (cu exceptia claselor 1 si 7) nu trebuie sa fie placardate cu placi-etichete
| |
Containerele si containerele-cisterna nu trebuie sa prezinte etichete de pericol
|
Odată finalizat, apăsați butonul de mai jos. Orice întrebare la care nu s-a răspuns va fi marcată ca având răspuns incorect.
Există 112 întrebări de rezolvat.
Listă |