




Manager Transport: Reglementari transport marfa
Chestionarul a luat sfarsit!
Întrebări Inițiale: %%TOTAL%%
Răspunsuri Exacte: %%SCORE%%
Procentajul obținut este de: %%PERCENTAGE%%
Întrebări Inițiale: %%TOTAL%%
Răspunsuri Exacte: %%SCORE%%
Procentajul obținut este de: %%PERCENTAGE%%
Pentru a fi sigur ca promovezi examenul pentru atestat iti recomandam sa parcurgi de doua ori toate intrebarile.
Răspunsurile dumneavoastră sunt evidențiate mai jos.
Întrebarea 1  | 
În conformitate cu OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, din punct de vedere al caracterului comercial al activităţii există următoarele categorii de transport rutier:
transport rutier în trafic naţional şi transport de rutier în trafic internaţional  | |
transport rutier de mărfuri şi transport rutier de persoane  | |
transport rutier contra cost şi transport rutier în cont propriu  | |
transport rutier public şi transport în interes personal  | 
Întrebarea 2  | 
În conformitate cu OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, din punct de vedere al ariei de desfăşurare există următoarele categorii de transport rutier:
transport rutier contra cost şi transport rutier în cont propriu  | |
transport rutier de mărfuri şi transport rutier de persoane  | |
transport rutier naţional şi transport rutier internaţional  | |
transport rutier public şi transport în interes personal  | 
Întrebarea 3  | 
Prevederile OUG 27/2011 privind accesul la ocupaţia de operator de transport nu se aplică întreprinderilor angajate exclusiv în următoarele tipuri de transport rutier naţional:
transportul de mărfuri cu autovehicule a căror masă totală maximă autorizată nu
depăşeşte 7,5 tone  | |
transportul de mărfuri cu autovehicule închiriate a căror masă totală maximă autorizată
depăşeşte 3,5 tone  | |
transporturi comerciale de lapte şi stupi de albine  | |
transporturi poştale efectuate în cadrul unui serviciu universal  | 
Întrebarea 4  | 
Prevederile OUG 27/2011 privind accesul la ocupaţia de operator de transport nu se aplică întreprinderilor angajate exclusiv în următoarele tipuri de transport rutier naţional:
transportul comercial de vehicule defecte sau care sunt avariate  | |
transportul de mărfuri cu autovehicule a căror masă totală maximă autorizată nu
depăşeşte 7,5 tone  | |
transportul de mărfuri în regim de taxi  | |
transporturi comerciale de lapte şi stupi de albine  | 
Întrebarea 5  | 
Pentru care categorie si tip de transport rutier dintre cele enumerate este obligatorie licenţa comunitară:
transport contra cost  | |
transport in cont propriu de mărfuri perisabile  | |
transport in cont propriu in trafic naţional cu vehicule cu masa maxima autorizata peste
3,5 tone  | |
transport in cont propriu in trafic naţional cu vehicule cu masa maxima autorizata peste
7,5 tone  | 
Întrebarea 6  | 
În baza licenţei comunitare şi a copiilor conforme ale acesteia, un operator de transport poate efectua conform prevederilor O.G. nr. 27/2011:
operaţiuni de transport în cont propriu şi activităţi de intermediere în transporturile
rutiere  | |
operaţiuni de transport rutier contra cost şi în cont propriu  | |
operaţiuni de transport rutier public şi activităţi conexe transporturilor rutiere  | |
operaţiuni de transport rutier public şi activităţi de intermediere în transporturile rutiere  | 
Întrebarea 7  | 
Certificatul de transport în cont propriu nu se poate elibera dacă:
întreprinderea nu prezintă asigurarea de risc sau scrisoarea de garanţie bancară  | |
întreprinderea nu are ca obiect de activitate principal transportul rutier  | |
întreprinderea nu îndeplineşte condiţia de capacitate financiară  | |
întreprinderea nu îndeplineşte condiţia de competenţă profesională  | 
Întrebarea 8  | 
Transportul rutier în cont propriu:
nu constituie decât o activitate auxiliară ansamblului de activităţi desfăşurate de
întreprindere  | |
nu este permis în cazul transportului internaţional  | |
se efectuează contra cost dar cu încasarea echivalentului în natură al tarifului  | |
se poate face doar cu vehicule deţinute în proprietate  | 
Întrebarea 9  | 
Transportul rutier în cont propriu se efectuează:
contra cost, conform contractului de transport;  | |
fără încasarea unui tarif, contravaloarea transportului putând fi achitată în natură;  | |
fără încasarea unui tarif, contravaloarea transportului putând fi achitată în servicii;  | |
prin transportarea mărfii din sau către întreprindere în scopuri proprii  | 
Întrebarea 10  | 
În conformitate cu prevederile O.G. nr. 27/2011, licenţa comunitară se eliberează de autoritatea competentă cu o valabilitate de:
1 an  | |
10 ani  | |
5 ani  | |
7 ani  | 
Întrebarea 11  | 
Conform prevederilor O.G. nr. 27/2011, licenţa comunitară se păstrează de către întreprindere la:
autoritatea competentă  | |
bordul autovehiculului  | |
registrul electronic al operatorilor de transport  | |
sediul întreprinderii  | 
Întrebarea 12  | 
Conform prevederilor O.G. nr. 27/2011, perioada de valabilitate a copiilor conforme ale licenţei comunitare este de:
cel mult un an, fără a depăşi perioada de valabilitate a licenţei comunitare  | |
minimum cinci ani, fără a depăşi perioada de valabilitate a licenţei comunitare  | |
minimum trei ani, fără a depăşi perioada de valabilitate a licenţei comunitare  | |
minimum un an, fără a depăşi perioada de valabilitate a licenţei comunitare  | 
Întrebarea 13  | 
Copia conformă a licenţei comunitare este personalizată de către emitent cu:
numărul de înmatriculare al autovehiculului pentru care a fost emisă  | |
numele şi prenumele conducătorului auto  | |
numele şi prenumele managerului de transport  | |
seria certificatului de înmatriculare al autovehiculului pentru care a fost emisă  | 
Întrebarea 14  | 
Conform prevederilor O.G. nr. 27/2011, certificatul de transport în cont propriu se păstrează de către întreprindere la:
autoritatea competentă  | |
bordul autovehiculului  | |
registrul electronic al întreprinderilor de transport  | |
sediul întreprinderii  | 
Întrebarea 15  | 
Conform prevederilor O.G. nr. 27/2011, perioada de valabilitate a copiilor conforme ale certificatului de transport în cont propriu este de:
cel mult un an, fără a depăşi perioada de valabilitate a certificatului de transport în cont
propriu  | |
minimum cinci ani, fără a depăşi perioada de valabilitate a certificatului de transport în
cont propriu  | |
minimum trei ani, fără a depăşi perioada de valabilitate a certificatului de transport în
cont propriu  | |
minimum un an, fără a depăşi perioada de valabilitate a certificatului de transport în cont
propriu  | 
Întrebarea 16  | 
Conform prevederilor O.G. nr. 27/2011, copia conformă a certificatului de transport în cont propriu este personalizată de către emitent cu:
numărul de înmatriculare al autovehiculului pentru care a fost emisă  | |
numele şi prenumele conducătorului auto  | |
numele şi prenumele managerului de transport  | |
seria certificatului de înmatriculare al autovehiculului pentru care a fost emisă  | 
Întrebarea 17  | 
Conform prevederilor O.G. nr. 27/2011, certificatul de transport în cont propriu se eliberează de autoritatea competentă cu o valabilitate de:
1 an  | |
10 ani  | |
5 ani  | |
7 ani  | 
Întrebarea 18  | 
În conformitate cu prevederile Regulamentului nr.1072/2009, licenţa comunitară este eliberată:
pe numele întreprinderii care efectuează activităţi conexe transportului rutier în interiorul
Uniunii Europene  | |
pe numele întreprinderii şi a subcontractantului şi nu este transmisibilă  | |
pe numele operatorului de transport şi nu este transmisibilă  | |
pe numele operatorului de transport şi personalizată cu numărul de înmatriculare al
autovehiculelor  | 
Întrebarea 19  | 
În conformitate cu prevederile Regulamentului nr.1072/2009, licenţa comunitară este eliberată de autorităţile competente din statul membru de stabilire pentru o perioadă de până la:
10 ani, care poate fi reînnoită  | |
15 ani, care poate fi reînnoită  | |
5 ani, care poate fi reînnoită  | |
licenţa comunitară se eliberează pentru o perioadă nelimitată  | 
Întrebarea 20  | 
În conformitate cu prevederile Regulamentului nr.1072/2009, copiile conforme corespunzătoare licenţei comunitare sunt eliberate vehiculelor deţinute:
în proprietate, în baza unor contracte de cumpărare în rate, închiriere sau leasing  | |
în proprietate, în baza unor contracte de cumpărare în rate, închiriere, leasing sau
comodat  | |
sub orice formă  | |
sub orice formă, cu excepţia contractelor de cumpărare în rate  | 
Întrebarea 21  | 
În conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr.1071/2009, atunci când un manager de transport îşi pierde buna reputaţie, certificatul de competenţă profesională al managerului de transport declarat inapt:
îşi pierde valabilitatea în toate statele membre până la luarea unei măsuri de reabilitare  | |
se anulează până la obţinerea avizului medical şi psihologic cu menţiunea „apt pentru
funcţia de manager de transport  | |
se suspendă până la înlăturarea cauzelor care au stat la baza declarării ca inapt a
managerului de transport  | |
se suspendă până la obţinerea avizului medical şi psihologic cu menţiunea „apt pentru
funcţia de manager de transport  | 
Întrebarea 22  | 
Care dintre următoarele cerinţe trebuie să le îndeplinească întreprinderea pentru a avea acces la ocupaţia de operator de transport rutier ?
bună reputaţie  | |
deţine autovehicule agreate de R.A.R.  | |
deţine certificat de transport rutier  | |
vechime de cel puţin trei ani în transporturi pentru persoanele cu funcţii care concură la
siguranţa circulaţiei  | 
Întrebarea 23  | 
Care dintre următoarele cerinţe trebuie să le îndeplinească întreprinderea pentru a avea acces la ocupaţia de operator de transport rutier ?
capacitate financiară adecvată numărului de vehicule utilizat  | |
deţine licenţe de execuţie pentru vehiculele utilizate  | |
deţine un număr suficient de vehicule pentru efectuarea transporturilor contractate  | |
este înscrisă în Registrul electronic naţional al întreprinderilor de transport  | 
Întrebarea 24  | 
Care dintre următoarele cerinţe trebuie să le îndeplinească întreprinderea pentru a avea acces la ocupaţia de operator de transport rutier ?
competenţă profesională  | |
deţine la sediul social cărţile de identitate ale vehiculelor utilizate  | |
deţine la sediul social certificatele de înmatriculare ale vehiculelor utilizate  | |
utilizează numai vehicule aflate în proprietate sa  | 
Întrebarea 25  | 
Care dintre următoarele cerinţe trebuie îndeplinită pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier conform Regulamentului CE nr.1071/2009 ?
să aibă angajat un auditor de siguranţă rutieră  | |
să aibă încheiate contracte de transport numai cu o întreprindere licenţiată pentru
activităţi de intermediere  | |
să aibă un sediu real şi stabil pe teritoriul unui stat membru  | |
să utilizeze numai conducători auto care sunt cetăţeni ai unui stat membru  | 
Întrebarea 26  | 
Pentru îndeplinirea cerinţei de acces la ocupaţia de operator de transport privind sediul, o întreprindere stabilită în România trebuie să:
deţină cel puţin un punct de lucru înregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului  | |
deţină un sediu certificat ISO 9001/2000  | |
dispună de spaţiu suficient şi amenajat corespunzător pentru depozitarea pieselor de
schimb  | |
dispună de unul sau mai multe autovehicule înmatriculate în România  | 
Întrebarea 27  | 
Pentru îndeplinirea cerinţei de acces la ocupaţia de operator de transport privind sediul, o întreprindere stabilită în România trebuie să:
desfăşoare operaţiunile referitoare la autovehiculele utilizate cu echipamentele şi
instalaţiile tehnice corespunzătoare, într-un centru de exploatare situat pe teritoriul României  | |
deţină un sediu autorizat de R.A.R. pentru exploatarea autovehiculelor  | |
deţină un sediu certificat de ARR pentru conformitate cu Regulamentul CE nr.1073/2009  | |
să dispună de unul sau mai multe vehicule înmatriculate în România  | 
Întrebarea 28  | 
Pentru obţinerea licenţei de serviciu pentru punctele de lucru este necesar:
licenţa de serviciu este necesară numai pentru filialele sau sucursale cu personalitate
juridică;  | |
nu este reglementată necesitatea obţinerii licenţei de serviciu pentru punctele de lucru.  | |
punctele de lucru să fie înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi
comunicate la Finanţele Publice;  | |
punctele de lucru să fie înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;  | 
Întrebarea 29  | 
Capacitatea financiară pentru autovehicule este de:
9.000 euro pentru primul autovehicul şi 5.000 euro pentru celelalte autovehicule;  | |
9.000 euro pentru primul vehicul şi 3.000 euro pentru celelalte vehicule;  | |
90.000 euro pentru primul autovehicul şi 6.000 euro pentru celelalte autovehicule.  | |
900 euro pentru primul vehicul şi 6.000 euro pentru celelalte vehicule;  | 
Întrebarea 30  | 
În cazul deţinerii unui număr de 2 autovehicule şi 3 remorci condiţia de capacitate financiară este îndeplinită dacă se dispune de un capital şi rezerve de cel puţin:
14000 euro.  | |
19000 euro;  | |
25000 euro;  | |
29000 euro;  | 
Întrebarea 31  | 
În cazul deţinerii unui număr de 3 autovehicule si 5 remorci condiţia de capacitate financiara este îndeplinita dacă se dispune de un capital şi rezerve de cel puţin:
14.000 euro.  | |
19.000 euro;  | |
25.000 euro;  | |
45.000 euro;  | 
Întrebarea 32  | 
În cazul deţinerii unui număr de 5 autovehicule si 5 remorci condiţia de capacitate financiara este îndeplinita dacă se dispune de un capital şi rezerve de cel puţin:
25.000 euro;  | |
29.000 euro;  | |
33.000 euro;  | |
59.000 euro.  | 
Întrebarea 33  | 
Care dintre următoarele cerinţe trebuie să le îndeplinească întreprinderea pentru a avea acces la transportul rutier în cont propriu ?
bună reputaţie  | |
deţine autovehicule agreate de R.A.R.  | |
deţine certificat de transport rutier  | |
vechime de cel puţin trei ani în transporturi pentru persoanele cu funcţii care concură la
siguranţa circulaţiei  | 
Întrebarea 34  | 
Care dintre următoarele cerinţe trebuie să le îndeplinească întreprinderea pentru a avea acces la transportul rutier în cont propriu ?
competenţă profesională  | |
deţine la sediul social cărţile de identitate ale vehiculelor utilizate  | |
deţine la sediul social certificatele de înmatriculare ale vehiculelor utilizate  | |
utilizează numai vehicule aflate în proprietate sa  | 
Întrebarea 35  | 
Cererea pentru obţinerea licenţei comunitare şi a copiilor conforme ale acesteia va fi însoţită de:
asigurarea de răspundere civilă auto  | |
cărţile de identitate ale vehiculelor utilizate  | |
certificatul de radiere de la Oficiul Naţional al registrului Comerţului  | |
documentul privind asigurarea întreţinerii tehnice a vehiculelor rutiere utilizate  | 
Întrebarea 36  | 
Cererea pentru obţinerea licenţei comunitare şi a copiilor conforme ale acesteia va fi însoţită de:
autorizaţia centrului de exploatare a vehiculelor eliberată de I.S.C.T.R.  | |
cazierul judiciar al managerului de transport  | |
certificatele de înmatriculare ale vehiculelor utilizate  | |
dovada achitării tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România  | 
Întrebarea 37  | 
Cererea pentru obţinerea licenţei comunitare şi a copiilor conforme ale acesteia va fi însoţită de:
cazierul judiciar al întreprinderii  | |
certificatele de omologare ale vehiculelor utilizate  | |
certificatul de atestare profesională al conducătorului auto  | |
dovada verificării aparatului tahograf  | 
Întrebarea 38  | 
Cererea pentru obţinerea licenţei comunitare şi a copiilor conforme ale acesteia va fi însoţită de:
certificatul de competenţă profesională al managerului de transport  | |
certificatul privind încadrarea vehiculelor în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | |
documentul privind realizarea auditului de siguranţă rutieră  | |
statutul societăţii din care să rezulte că aceasta are în obiectul de activitate activităţi
conexe transportului rutier  | 
Întrebarea 39  | 
În vederea efectuării transportului rutier de mărfuri periculoase, operatorul de transport rutier va depune sau va transmite prin poştă la ARR:
certificatul de atestare profesională a consilierului de siguranţă  | |
certificatul privind încadrarea vehiculelor în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | |
documentul privind asigurarea întreţinerii tehnice a vehiculelor rutiere utilizate  | |
documentul privind realizarea auditului de siguranţă rutieră  | 
Întrebarea 40  | 
În vederea efectuării transportului rutier de mărfuri periculoase, operatorul de transport rutier va depune sau va transmite prin poştă la A.R.R.:
autorizaţia centrului de exploatare pentru vehiculele care urmează a fi utilizate la
transportul de mărfuri periculoase  | |
certificatul de agreare eliberat de R.A.R., pentru vehiculele pentru care este necesar a se
elibera respectivul certificat  | |
documentul de transport specific transportului de mărfuri periculoase prevăzut în anexa I
la A.D.R.  | |
fişa de siguranţă pentru mărfurile transportate, conform modelului din anexa I la A.D.R.  | 
Întrebarea 41  | 
În vederea efectuării transportului rutier de mărfuri periculoase, operatorul de transport rutier va depune sau va transmite prin poştă la A.R.R.:
certificatul de atestare profesională al conducătorului auto, specific mărfurilor periculoase
care vor fi transportate  | |
certificatul de omologare individuală al vehiculelor pentru care este necesar a se elibera
respectivul certificat  | |
documentul de control al mărfurilor periculoase prevăzut în reglementările Uniunii
Europene referitoare la transportul rutier al mărfurilor periculoase  | |
instrucţiunile de siguranţă pentru mărfurile periculoase transportate  | 
Întrebarea 42  | 
În vederea efectuării transportului rutier de mărfuri periculoase, operatorul de transport rutier va depune sau va transmite prin poştă la A.R.R.:
certificatul de agreare eliberat de R.A.R., în cazul suprastructurilor specializate pentru
transportul recipientelor cu gaze lichefiate  | |
certificatul de agreare eliberat de R.A.R., în cazul vehiculelor utilizate pentru transportul
mărfurilor periculoase în colete  | |
certificatul de inspecţie tehnică, în cazul suprastructurilor specializate pentru transportul
recipientelor cu gaze lichefiate sau cu alte mărfuri periculoase  | |
certificatul privind încadrarea vehiculelor în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | 
Întrebarea 43  | 
În vederea efectuării transportului rutier de mărfuri periculoase, operatorul de transport rutier va depune sau va transmite prin poştă la A.R.R.:
autorizaţia eliberată de Agenţia pentru Protecţia Mediului, pentru vehiculele care
transportă mărfuri periculoase din clasa 7  | |
autorizaţia eliberată de Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, pentru
vehiculele care transportă mărfuri periculoase din clasa 7  | |
autorizaţia eliberată de Garda de Mediu, pentru vehiculele care transportă mărfuri
periculoase din clasa 7  | |
autorizaţia eliberată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pentru vehiculele care
transportă mărfuri periculoase din clasa 7  | 
Întrebarea 44  | 
Unui operator de transport rutier i se poate elibera un număr maxim de copii conforme ale licenţei comunitare corespunzător:
numărului de autovehicule pentru care îndeplineşte condiţia de capacitate financiară  | |
numărului de autovehicule pentru îndeplineşte condiţia privind parcarea acestora în
condiţii de siguranţă  | |
numărului de vehicule şi conducători auto pentru care îndeplineşte condiţia de
competenţă profesională  | |
numărului de vehicule, inclusiv remorcile şi semiremorcile pentru care îndeplineşte
condiţia financiară  | 
Întrebarea 45  | 
În cazul în care operatorul de transport rutier îşi schimbă sediul social, acesta trebuie să notifice schimbarea către A.R.R., în cel mult:
10 zile  | |
15 zile  | |
30 zile  | |
5 zile  | 
Întrebarea 46  | 
În cazul în care întreprinderea de transport în cont propriu îşi schimbă sediul, aceasta trebuie să notifice schimbarea către A.R.R., în cel mult:
10 zile  | |
15 zile  | |
28 zile  | |
5 zile  | 
Întrebarea 47  | 
Cererea pentru obţinerea certificatului de transport în cont propriu şi a copiilor conforme ale acestuia va fi însoţită de:
autorizaţia centrului de exploatare a vehiculelor eliberată de I.S.C.T.R.  | |
cazierul judiciar al managerului de transport  | |
certificatele de înmatriculare ale vehiculelor utilizate  | |
dovada achitării tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România  | 
Întrebarea 48  | 
Cererea pentru obţinerea certificatului de transport în cont propriu şi a copiilor conforme ale acestuia va fi însoţită de:
cazierul judiciar al întreprinderii  | |
certificatele de omologare ale vehiculelor utilizate  | |
certificatul de atestare profesională al conducătorului auto  | |
dovada verificării aparatului tahograf  | 
Întrebarea 49  | 
Cererea pentru obţinerea certificatului de transport în cont propriu şi a copiilor conforme ale acestuia va fi însoţită de:
certificatul de competenţă profesională al managerului de transport  | |
certificatul privind încadrarea vehiculelor în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | |
documentul privind realizarea auditului de siguranţă rutieră  | |
statutul societăţii din care să rezulte că aceasta are în obiectul de activitate activităţi
conexe transportului rutier  | 
Întrebarea 50  | 
Ce obligaţie are operatorul de transport, în cazul în care constată că nu mai îndeplineşte condiţia de capacitate financiară pentru toate autovehiculele pentru care s-au emis copii conforme ale licenţei comunitare?
în termen de 15 zile, să vândă sau să radieze temporar din circulaţie un număr
corespunzător de vehicule  | |
în termen de 1o zile, să depună la A.R.R. un număr de copii conforme egal cu numărul de
autovehicule pentru care condiţia de capacitate financiară nu mai este îndeplinită  | |
nu are nici o obligaţie  | |
să anunţe în scris agenţia ARR emitentă despre acest fapt, împreună cu un angajament
scris, prin care să se oblige să remedieze situaţia în termen de cel mult 60 de zile  | 
Întrebarea 51  | 
Închirierea unui vehicul rutier de către un operator de transport se face prin:
contract de închiriere pe durată determinată a unui vehicul cu conducător auto  | |
contract de închiriere pe durată determinată, contra cost  | |
contract de închiriere pe durată nedeterminată, cu titlu oneros  | |
contract de închiriere sau de concesiune încheiat pe durată determinată  | 
Întrebarea 52  | 
In cazul transporturilor rutiere efectuate cu autovehicule închiriate este necesar:
ca autovehiculul să deţină licenţă de execuţie  | |
contractul de închiriere nu este necesar sa fie la bordul autovehiculului, se menţionează
valabilitatea contractului in foaia de parcurs de câtre administratorul firmei  | |
contractul de închiriere sa fie la bordul autovehiculului – in copie  | |
contractul de închiriere sa fie la bordul autovehiculului – in original sau in copie conforma
cu originalul  | 
Întrebarea 53  | 
Copia conformă a licenţei comunitare se eliberează:
pentru fiecare autovehicul şi ansambluri de vehicule  | |
pentru fiecare remorcă  | |
pentru fiecare semiremorcă  | |
pentru fiecare vehicul trăgător şi tractat  | 
Întrebarea 54  | 
În conformitate cu prevederile O.G. nr. 27/2011, la bordul autovehiculului care efectuează transport rutier contra cost trebuie să se afle:
cartea de identitate a vehiculului  | |
certificatul de transport în cont propriu  | |
copia conformă a licenţei comunitare  | |
licenţa comunitară  | 
Întrebarea 55  | 
În conformitate cu prevederile O.G. nr. 27/2011, la bordul autovehiculului care efectuează transport rutier de mărfuri contra cost trebuie să se afle:
contractul de muncă al conducătorului auto  | |
copia conformă a certificatului de transport în cont propriu  | |
documentul de transport  | |
licenţa de execuţie a autovehiculului  | 
Întrebarea 56  | 
În cazul transportului rutier naţional de mărfuri contra cost, prin document de transport se înţelege:
avizul de expediţie a mărfurilor  | |
copia conformă a certificatului de transport  | |
factura fiscală  | |
scrisoarea de transport tip C.M.R.  | 
Întrebarea 57  | 
În cazul transportului rutier internaţional de mărfuri contra cost, prin document de transport se înţelege:
autorizaţia pentru transportul internaţional de marfă  | |
carnetul T.I.R.  | |
copia conformă a licenţei de transport  | |
scrisoarea de transport tip C.M.R..  | 
Întrebarea 58  | 
În cazul transportului rutier naţional de mărfuri generale contra cost, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
certificatul de agreare ADR  | |
certificatul de formare profesională ADR  | |
fişa de siguranţă  | |
legitimaţia de serviciu valabilă a conducătorului auto  | 
Întrebarea 59  | 
În cazul transportului rutier naţional de mărfuri contra cost, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
autorizaţiile de transport marfă  | |
certificatul de competenţă profesională al conducătorului auto  | |
certificatul privind încadrarea vehiculului în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | |
licenţa de execuţie a vehiculului  | 
Întrebarea 60  | 
În cazul transportului rutier naţional de mărfuri contra cost, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, dacă conducătorul auto este
cetăţean al unui stat care nu este membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto este resortisant al unui stat membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto nu este resortisant al unui stat membru UE  | |
contractul de muncă vizat la ITM, dacă conducătorul auto nu este resortisant al unui stat
membru UE  | 
Întrebarea 61  | 
Conform prevederilor O.G. nr. 27/2011, în cazul efectuării transportului rutier naţional în cont propriu, la bordul autovehiculului trebuie să se afle:
certificatul de transport în cont propriu  | |
copia certificatului de înmatriculare al vehiculului  | |
copia conformă a certificatului de transport în cont propriu  | |
licenţa de transport  | 
Întrebarea 62  | 
În conformitate cu prevederile O.G. nr. 27/2011, la bordul autovehiculului care efectuează transport rutier naţional de mărfuri în cont propriu trebuie să se afle:
contractul de muncă al conducătorului auto  | |
copia conformă a licenţei comunitare  | |
documentul de transport  | |
licenţa de execuţie a autovehiculului  | 
Întrebarea 63  | 
În cazul efectuării transportului rutier naţional de mărfuri în cont propriu, prin document de transport se înţelege:
avizul de însoţire al mărfurilor  | |
copia conformă a certificatului de transport în cont propriu  | |
copia conformă a licenţei de transport  | |
scrisoarea de transport C.M.R.  | 
Întrebarea 64  | 
În cazul transportului rutier naţional de mărfuri generale în cont propriu, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
certificatul de agreare ADR  | |
fişa de siguranţă  | |
instrucţiunile de siguranţă  | |
legitimaţia de serviciu valabilă a conducătorului auto  | 
Întrebarea 65  | 
În cazul transportului rutier naţional de mărfuri în cont propriu, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
autorizaţiile de transport marfă  | |
certificatul de competenţă profesională al conducătorului auto  | |
certificatul de transport în cont propriu  | |
certificatul privind încadrarea vehiculelor în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | 
Întrebarea 66  | 
În cazul transportului rutier naţional de mărfuri în cont propriu, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, dacă conducătorul auto este
cetăţean al unui stat care nu este membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto este resortisant al unui stat membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto nu este resortisant al unui stat membru UE  | |
contractul de muncă vizat la ITM, dacă conducătorul auto nu este resortisant al unui stat
membru UE  | 
Întrebarea 67  | 
În cazul transportului rutier internaţional de mărfuri generale contra cost, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
cartea de identitate a vehiculului  | |
certificatul de formare profesională A.D.R. al conducătorului auto  | |
certificatul de transport în cont propriu  | |
legitimaţia de serviciu valabilă a conducătorului auto  | 
Întrebarea 68  | 
În cazul transportului rutier internaţional de mărfuri contra cost, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
certificatul de competenţă profesională al conducătorului auto  | |
certificatul de omologare internaţională a vehiculului  | |
certificatul privind încadrarea vehiculului în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | |
licenţa de execuţie a vehiculului  | 
Întrebarea 69  | 
În cazul transportului rutier internaţional de mărfuri contra cost, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, dacă conducătorul auto este
cetăţean al unui stat care nu este membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto este resortisant al unui stat membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto nu este resortisant al unui stat membru UE  | |
contractul de muncă vizat la ITM, dacă conducătorul auto nu este resortisant al unui stat
membru UE  | 
Întrebarea 70  | 
În cazul efectuării transportului rutier internaţional de mărfuri în cont propriu, prin document de transport se înţelege:
avizul de expediţie a mărfurilor  | |
copia conformă a certificatului de transport  | |
factura fiscală  | |
scrisoarea de transport tip C.M.R.  | 
Întrebarea 71  | 
În cazul transportului rutier internaţional de mărfuri generale în cont propriu, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
certificatul de agreare eliberat de R.A.R. conform prevederilor A.D.R.  | |
fişa de siguranţă  | |
instrucţiunile de siguranţă  | |
legitimaţia de serviciu valabilă a conducătorului auto  | 
Întrebarea 72  | 
În cazul transportului rutier internaţional de mărfuri în cont propriu, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
cartea de identitate a vehiculului  | |
certificatul de competenţă profesională al conducătorului auto  | |
certificatul de omologare internaţională a vehiculului  | |
certificatul privind încadrarea vehiculelor în normele de poluare şi siguranţă rutieră  | 
Întrebarea 73  | 
În cazul transportului rutier internaţional de mărfuri în cont propriu, la bordul vehiculului trebuie să se afle:
actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, dacă conducătorul auto este
cetăţean al unui stat care nu este membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto este resortisant al unui stat membru UE  | |
atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009, dacă
conducătorul auto nu este resortisant al unui stat membru UE  | |
contractul de muncă vizat la ITM, dacă conducătorul auto nu este resortisant al unui stat
membru UE  | 
Întrebarea 74  | 
Operatorii de transport trebuie să deţină la sediu:
certificatul de transport  | |
copia conformă a licenţei de transport  | |
scrisorile de transport CMR pentru anul în curs şi anul precedent  | |
scrisorile de transport în trafic naţional şi scrisorile de transport CMR pentru o perioadă
de trei ani  | 
Întrebarea 75  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea trebuie să deţină la sediu:
carnetele Interbus utilizate pentru o perioadă de 3 ani  | |
cărţile de muncă ale conducătorilor auto  | |
diagramele tahograf pentru anul precedent şi anul în curs  | |
documentele doveditoare din care să rezulte angajarea în condiţii legale a persoanelor cu
funcţii care concură la siguranţa circulaţiei  | 
Întrebarea 76  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, trebuie să deţină la sediu:
documentele de transport utilizate pentru ultimii 3 ani  | |
documentele doveditoare din care să rezulte că deţine autovehicule cu orice alt titlu, în
original  | |
registrul de evidenţă a inspecţiilor tehnice periodice  | |
registrul de evidenţă al conducătorilor auto angajaţi  | 
Întrebarea 77  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, trebuie să deţină la sediu:
avizele medicale şi psihologice valabile ale conducătorilor auto  | |
copia conformă a licenţei de transport sau, după caz, a certificatului de transport în cont
propriu  | |
fişele profesionale ale conducătorilor auto  | |
licenţa de execuţie  | 
Întrebarea 78  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, trebuie să deţină la sediu:
avizele medical şi psihologic valabile ale managerului de transport  | |
certificatele de agreare ale vehiculelor utilizate  | |
certificatele de înmatriculare ale vehiculelor utilizate  | |
certificatele de omologare ale vehiculelor utilizate  | 
Întrebarea 79  | 
Operatorul de transport are obligaţia să deţină la sediul social:
asigurarea pentru mărfurile transportate  | |
avizele de însoţire ale mărfurilor pentru anul în curs şi anul precedent  | |
certificatele de atestare profesională ale conducătorilor auto  | |
documentele din care reiese menţinerea condiţiilor de acces la profesie şi la piaţă  | 
Întrebarea 80  | 
Operatorul de transport are obligaţia să deţină la sediu:
cărţile de identitate ale vehiculelor, în original pentru cele deţinute în proprietate  | |
certificatele de agreare ale vehiculelor eliberate de R.A.R. conform A.D.R.  | |
certificatele de autenticitate ale vehiculelor, în original pentru cele deţinute în proprietate  | |
certificatul de radiere de la Oficiul Naţional al registrului Comerţului  | 
Întrebarea 81  | 
Operatorul de transport are obligaţia să deţină la sediu:
copiile cărţilor de identitate ale vehiculelor, pentru cele deţinute cu orice alt titlu decât în
proprietate  | |
copiile cărţilor de identitate ale vehiculelor deţinute în proprietate sau cu orice alt titlu  | |
copiile scrisorilor de transport (C.M.R.) pentru anul în curs şi anul precedent  | |
foile de parcurs ale documentului de control  | 
Întrebarea 82  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, trebuie să deţină la sediu:
autorizaţiile speciale de transport eliberate de C.N.A.D.N.R. în cazul transportului de
mărfuri şi deşeuri periculoase, pentru anul în curs şi anul precedent  | |
fişele de siguranţă, în cazul transportului de mărfuri şi deşeuri periculoase, pentru anul în
curs şi anul precedent  | |
formularul de expediţie/transport, în cazul transportului de deşeuri, pentru anul în curs şi
anul precedent  | |
tichetele de cântar prevăzute la transportul mărfurilor indivizibile şi deşeurilor
periculoase, pentru anul în curs şi anul precedent  | 
Întrebarea 83  | 
Operatorul de transport trebuie să deţină la sediu:
autorizaţiile speciale de transport privind transportul mărfurilor divizibile cu depăşirea
maselor şi/sau dimensiunilor maxime admise  | |
autorizaţiile speciale de transport privind transportul mărfurilor indivizibile cu depăşirea
maselor maxime admise  | |
documentul de control cu foi de parcurs ASSOR privind transportul mărfurilor divizibile cu
depăşirea maselor şi/sau dimensiunilor maxime admise  | |
tichetele de cântar prevăzute pentru transportul mărfurilor indivizibile cu depăşirea
maselor maxime admise, pentru anul în curs şi anul precedent  | 
Întrebarea 84  | 
Operatorul de transport trebuie să deţină la sediu:
documentele privind întreţinerea vehiculelor pentru anul în curs şi anul precedent  | |
documentele privind întreţinerea vehiculelor pentru o perioadă de 12 luni  | |
documentele privind întreţinerea vehiculelor pentru o perioadă de 18 luni  | |
documentele privind întreţinerea vehiculelor pentru o perioadă de 6 luni  | 
Întrebarea 85  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, are următoarea obligaţie:
să contracteze transporturile numai prin operatori licenţiaţi în activităţi de intermediere în
transporturi  | |
să deţină la sediul social licenţa de execuţie în transporturi  | |
să nu permită intervenţia persoanelor neautorizate asupra aparatelor tahograf şi a
limitatoarelor de viteză  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor echipate cu tahograf digital fără suficiente
foi de înregistrare pentru efectuarea întregului parcurs al transportului  | 
Întrebarea 86  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, are următoarea obligaţie:
să deţină la sediul social copia conformă a licenţei comunitare  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor fără completarea înregistrărilor pe
diagramele tahograf necesare pentru efectuarea întregului parcurs al transportului  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor fără licenţa comunitară la bord  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor fără suficiente foi de înregistrare pentru
efectuarea întregului parcurs al transportului  | 
Întrebarea 87  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, are următoarea obligaţie:
să asigure existenţa avizului medical şi psihologic al conducătorului auto la bordul
vehiculului  | |
să asigure existenţa documentului privind verificarea tehnică efectuată înainte de
plecarea în cursă la bordul vehiculului  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor care au tahograful defect  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculului fără licenţă de execuţie la bord  | 
Întrebarea 88  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, are următoarea obligaţie:
să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor care au limitatorul de viteză defect  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor care au sistem antiblocare la frânare  | |
să nu permită plecarea în cursă a vehiculului fără documentul privind întreţinerea
vehiculelor  | |
să nu utilizeze la efectuarea transporturilor contra cost vehicule înmatriculate pe o
perioadă nedeterminată  | 
Întrebarea 89  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, are următoarea obligaţie:
să planifice transporturile astfel încât conducătorul auto să poată respecta prevederile
legale privind timpul de odihnă  | |
să planifice transporturile astfel încât conducătorul auto să poată respecta prevederile
legale privind utilizarea alternativă a celor două cartele tahografice pe care le deţine  | |
să plătească conducătorul auto funcţie de distanţa parcursă şi/sau de cantitatea de
mărfuri transportată în fiecare lună  | |
să utilizeze numai conducători auto angajaţi cu contract de muncă care au cel puţin două
cartele tahografice valide  | 
Întrebarea 90  | 
Operatorul de transport, respectiv întreprinderea, are următoarea obligaţie:
să asigure instruirea conducătorilor auto privind modalitatea de evitare a controalelor în
trafic  | |
să asigure instruirea conducătorilor auto privind modalitatea de plată în funcţie de
distanţa parcursă şi sau/cantitatea de mărfuri transportată  | |
să asigure instruirea conducătorilor auto privind obligaţiile ce revin acestora  | |
să asigure instruirea conducătorilor auto privind utilizarea dispozitivelor ilegale de
manipulare a tahografului  | 
Întrebarea 91  | 
În cazul aplicării măsurii de suspendare licenţei comunitare, operatorul de transport va depune acest document la:
agenţia teritorială a A.R.R. din judeţul în care se află sediul operatorului de transport în
termen de maximum 15 de la comunicarea măsurii  | |
agenţia teritorială a A.R.R. din judeţul în care se află sediul operatorului de transport în
termen de maximum 5 de la comunicarea măsurii  | |
inspectoratul teritorial al I.S.C.T.R. în raza căruia s-a făcut controlul în termen de
maximum 15 de la comunicarea măsurii  | |
inspectoratul teritorial al I.S.C.T.R. în raza căruia s-a făcut controlul în termen de
maximum 5 de la comunicarea măsurii  | 
Întrebarea 92  | 
În cazul aplicării măsurii de suspendare a unei copii conforme a licenţei comunitare, operatorul de transport va depune acest document la:
agenţia teritorială a A.R.R. din judeţul în care se află sediul operatorului de transport în
termen de maximum 15 de la comunicarea măsurii  | |
agenţia teritorială a A.R.R. din judeţul în care se află sediul operatorului de transport în
termen de maximum 5 de la comunicarea măsurii  | |
inspectoratul teritorial al I.S.C.T.R. în raza căruia s-a făcut controlul în termen de
maximum 15 de la comunicarea măsurii  | |
inspectoratul teritorial al I.S.C.T.R. în raza căruia s-a făcut controlul în termen de
maximum 5 de la comunicarea măsurii  | 
Întrebarea 93  | 
Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre faţă în valoare de:
accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)  | 
Întrebarea 94  | 
Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre spate în valoare de:
accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)  | 
Întrebarea 95  | 
Sistemul de fixare a încărcăturii trebuie să reziste la forţa corespunzătoare unei accelerări/decelerări a vehiculului spre ambii pereţi laterali în valoare de:
accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)  | |
decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)  | 
Întrebarea 96  | 
Operatorul de transport/întreprinderea are obligaţia să se asigure că încărcătura înfăşurată sau fixată în vehicul este în conformitate cu dispoziţiile din:
instrucţiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri
elaborate de I.S.C.T.R.  | |
recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii
pentru transportul rutier  | |
Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piaţa
transportului rutier de mărfuri  | |
Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a
încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R.  | 
Întrebarea 97  | 
Operatorul de transport/întreprinderea are obligaţia să se asigure că elementele de fixare a mărfii respectă următoarea condiţie:
sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv  | |
sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective  | |
sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de şasiu  | |
sunt adaptate pentru viteza comercială de circulaţie a vehiculului respectiv  | 
Întrebarea 98  | 
Operatorul de transport/întreprinderea are obligaţia să se asigure că elementele de fixare a mărfii respectă următoarea condiţie:
forţa exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost
construite  | |
nu prezintă noduri sau elemente deteriorate  | |
sunt adaptate pentru fixarea şasiului  | |
sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistenţă la frecare  | 
Întrebarea 99  | 
Operatorul de transport/întreprinderea are obligaţia să se asigure că elementele de fixare a mărfii respectă următoarea condiţie:
sunt conforme cu prescripţiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R.  | |
sunt conforme cu specificaţiile tehnice privind construcţia vehiculelor rutiere de marfă  | |
sunt conforme cu standardele europene şi/sau internaţionale în vigoare în domeniu  | |
sunt conforme cu standardele şi normativele în vigoare elaborate de A.R.R.  | 
Întrebarea 100  | 
În cazul schimbării sediului, operatorul/întreprinderea de transport rutier are următoarea obligaţie:
să depună licenţa de transport şi copiile conforme în termen de 30 de zile la A.R.R.  | |
să notifice schimbarea către A.R.R. în termen de cel mult 15 zile de la producerea ei  | |
să notifice schimbarea către A.R.R. în termen de cel mult 30 zile de la producerea ei  | |
să publice schimbarea în cel mult 15 zile în Monitorul Oficial sau într-un ziar naţional  | 
Întrebarea 101  | 
Pierderea, sustragerea sau deteriorarea licenţei comunitare se anunţă la A.R.R. în termen de:
maxim 15 zile de la data constatării  | |
maxim 21 zile de la data constatării  | |
maxim 30 zile de la data constatării  | |
maxim 7 zile de la data constatării  | 
Întrebarea 102  | 
Pierderea, sustragerea sau deteriorarea licenţei comunitare se anunţă la A.R.R. se publică în:
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene  | |
în Monitorul Oficial al României  | |
În Registrul Naţional al Operatorilor de Transport  | |
într-un ziar cu acoperire naţională  | 
Întrebarea 103  | 
Pierderea, sustragerea sau deteriorarea copiei conforme a licenţei comunitare se anunţă la A.R.R. în termen de:
maxim 15 zile de la data constatării  | |
maxim 21 zile de la data constatării  | |
maxim 30 zile de la data constatării  | |
maxim 7 zile de la data constatării  | 
Întrebarea 104  | 
Pierderea, sustragerea sau deteriorarea copiei conforme a licenţei comunitare se publică în:
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene  | |
în Monitorul Oficial al României  | |
În Registrul Naţional al Operatorilor de Transport  | |
într-un ziar cu acoperire naţională  | 
Întrebarea 105  | 
Un operator de transport poate utiliza copia conformă a licenţei comunitare a altui operator de transport:
da, cu notificare prealabilă către A.R.R.  | |
da, dar nu mai mult de 15 zile  | |
nu  | |
nu, cu excepţia vânzării vehiculului rutier către celălalt operator de transport  | 
Întrebarea 106  | 
În conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1072/2009, prin operaţiuni de cabotaj se înţelege:
transportul internaţional contra cost în numele unui terţ între cel puţin două puncte de
încărcare/descărcare situate în acelaşi stat membru  | |
transportul internaţional între două puncte de încărcare/descărcare situate în interiorul
Uniunii Europene  | |
transportul naţional contra cost în numele unui terţ efectuat temporar într-un stat
membru gazdă  | |
transportul naţional în cont propriu în statul de stabilire  | 
Întrebarea 107  | 
Pierderea, sustragerea sau deteriorarea certificatului de transport în cont propriu şi/sau a copiei conforme a acestuia se anunţă la A.R.R. în termen de:
maxim 15 zile de la data constatării  | |
maxim 21 zile de la data constatării  | |
maxim 30 zile de la data constatării  | |
maxim 7 zile de la data constatării  | 
Întrebarea 108  | 
Pierderea, sustragerea sau deteriorarea certificatului de transport în cont propriu şi/sau a copiei conforme a acestuia se publică în:
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene  | |
în Monitorul Oficial al României  | |
În Registrul Naţional al Operatorilor de Transport  | |
într-un ziar cu acoperire naţională  | 
Odată finalizat, apăsați butonul de mai jos. Orice întrebare la care nu s-a răspuns va fi marcată ca având răspuns incorect.        
Există 108 întrebări de rezolvat.
Listă  |