Studii de caz CPI Marfa 21, 22, 23, 24, 25, 26

21. Inainte de Sibiu, Ia Vestem, sunteti oprit Ia ora 13,00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentati si diagramele tahograf.

Pe diagrama tahograf din ziua curenta se constata urmatoarele:

  • Plecare din Calarasi Ia ora 8,00;
  • 8,00-13,00 (ora controlului) conducere pe distanta Calarasi- Vestem.

lndicati daca exista o incalcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 si in caz afirmativ care este aceasta si prin ce masuri se sanctioneaza.

RASPUNS:

Conducerea continua de 5 ore fara pauza de 45 de minute care se ia dupa cel mult 4 ore si 30 de minute de conducere.

Se sanctioneaza cu amenda contraventionala si imobilizarea vehiculului pentru efectuarea pauzei regulamentare.

22. La Sibiu, sunteti oprit Ia ora 12:00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentati si diagramele tahograf.

Pe diagrama tahograf din ziua curenta se constata urmatoarele:

  • Plecare din Oradea Ia ora 7,00;
  • Conducere 2 ore si 30 de minute, pana Ia ora 9:30
  • Pauza 15 minute, pana Ia ora 9:45
  • Conducere 2 ore si 15 minute, pana Ia ora 12:00, ora controlului.

lndicati daca exista o incalcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr.561/2006 si in caz afirmativ care este aceasta si prince masuri se sanctioneaza

RASPUNS:

Depasirea perioadei de conducere continua cu 15 minute in intervalul 7:00-12:00, ora controlului.

Dupa 4 ore si 30 minute de conducere conducatorul auto trebuia sa efectueze o pauza de minim 30 de minue.

Aceasta abatere se sanctioneaza cu amenda contraventionala si imobilizarea vehiculului pentru efectuarea pauzei regulamentare.

23. Un conducator auto a luat o pauza de 25 de minute.

Ce durata trebuie sa aiba a doua pauza pe care trebuie sa o ia conducatorul auto pe parcursul a 4 ore si 30 de minute de conducere conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006?

RASPUNS :

30 de minute.

24. De Ia Praga spre Bucuresti plecati joi Ia ora 7,00. in saptamana curenta ati extins de 2 ori timpul de conducere zilnica Ia 10 ore si ati efectuat 3 perioade de repaus (odihna) zilnic reduse Ia 10 ore.

Precizati ziua §i ora cand trebuie sa va opriti pentru efectuarea prime; perioade de repaus zilnic dupa plecarea din Praga si indicati care va fi durata acesteia.

Justificati raspunsul.

In afara de conducere nu mai desfasurati alte activitati.

RASPUNS:

Joi Ia ora 16,45 conducatorul auto poate sa se opreasca pentru efectuarea perioadei de repaus zilnic deoarece in intervalul de 24 de ore cuprins intre joi 16,45 si vineri ora 16,45 trebuie sa efectueze 11 ore de odihna.

Va efectua odihna zilnica de 11 orein perioada joi 16:45 – vineri 03:45.

Justificare:

conducatorul auto poate conduce 9 ore Ia care se adauga 45 de minute pauza dupa 4 ore si 30 minute de conducere.

Plecarea 7:00 + 9 ore +45 de minute pauza = oprire pentru odihna joi Ia ora 16:45.

Perioada de repaus zilnic este de 11 ore si prin urmare se va lua de joi ora 16:45+11 ore repaus = vineri Ia ora 3:45.

25. Un conducator auto a luat in saptamana curenta o perioada de odihna saptamanala redusa la 30 de ore.

Cate ore de odihna trebuie luate in compensare si in ce interval de timp?

RASPUNS:

15 ore pana la sfarsitul celei de-a treia saptanrani consecutive.

26. lntr-o saptamana ati efectuat o perioada de repaus (odihna) saptamanal de 24 de ore.

Care este durata minima a perioadei de repaus saptamanal care trebuie efectuat in saptamana urmatoare?

RASPUNS:

45 de ore.