Studii de caz CPI Marfa 65, 66, 67, 68, 69, 70

 

65. Cu ocazia  controlului prezentati si diagramele tahograf.

Pe diagrama tahograf din ziua precedenta se constata urmatoarele:

a) nu este inscrisa localitatea de plecare Ia inceputul zilei de lucru;

b) nu sunt completati kilometri indicati de tahograf Ia inceputul zilei de lucru;

c) nu sunt completati kilometri indicati de tahograf Ia terminarea zilei de lucru;

d) nu este completata  denumirea  intreprinderii (operatorului   de transport).

Cate abateri s-au  constatat din  analiza  diagramei tahograf, cum  se sanctioneaza acestea  si  cate  dintre ele  atrag  si  imobilizarea autovehiculului pana  Ia indeplinirea conditiilor legale  pentru reluarea transportului? 

Motivati raspunsul.

RASPUNS:

Trei abateri care se sanctioneaza cu amenda contraventionala:

  • nu este lnscrisa localitatea de plecare Ia lnceputul zilei de lucru;
  • nu sunt completati kilometri indicati de tahograf Ia lnceputul zilei de lucru;
  • nu sunt completati kilometri indicati de tahograf Ia terminarea zilei de lucru;

Nu este obligatoriu completarea numarului de km parcursi intre localitatea de plecare si de destinatie.

Nici una din cele 3 abateri nu se sanctioneaza cu imobilizarea autovehiculului.

66. Efectuati un transport international de marfa pe ruta Bucuresti – Paris cu un ansamblu de vehicule compus din autotractor si semiremorca inmatriculate in Romania.

In Franta sunteti oprit pentru control, ocazie cu se constata urmatoarele:

  • ora indicata de aparatul tahograf analog: 13,00 ora Romaniei; ora controlului:12,00 (ora Frantei);
  • pe diagrama din ziua curenta nu sunt completati kilometri Ia plecare;
  • pe diagrama din ziua curenta nu este completata localitate de plecare.

lndicati ce abateri de Ia reglementarile privind utilizarea aparatelor de inregistrare (tahograf) au fost constatate.

RASPUNS:

Doua abateri care se sanctioneaza cu amenda contraventionala:

  • necompletarea numarului de kilometri Ia plecare;
  • necompletarea localitatii de plecare;

Ora aparatului tahograf este bine reglata (trebuie reglat dupa ora tarii In care este lnmatriculat vehiculul).

67. Cum procedati din punct de vedere al utilizarii diagramelor tahograf in cazul in care pe parcurs se defecteaza aparatul tahograf?

RASPUNS:

Pentru fiecare zi lucrata pana Ia revenirea Ia sediu, va consemna perioadele de conducere, pauzele, odihna, alte activitati, Ia dispozitie pe partea verso a hartiei de imprimanta utilizata Ia tahograf.

68. In timpul unei curse va opriti pentru a lua o perioada de odihna.

A doua zi constatati ca pe cardul tahograf si in memoria tahografului, perioada de odihna a fost inregistrata ca o perioada in care ati desfasurat alte activitati de munca, mai putin conducerea autovehiculului.

Din ce cauza considerati ca a aparut aceasta eroare?

RASPUNS:

La oprire tahograful a comutat automat „alte activitati” si a continuat cu aceasta inregistrare deoarece conducatorul auto nu a selectat cu ajutorul selectorului de activitati ca urmeaza sa efectueze o perioada de repaus (simbol pat).

69. Pe o diagrama tahograf lnregistrarea de distanta parcursa prezinta o intrerupere de 2 ore si capetele inregistrarii de distanta nu se aliniaza si nu au continuitate.

Autovehiculul este condus de un singur conducator auto.

lndicati 2 cauze probabile ale acestui lucru.

RASPUNS:

  • scoaterea diagramei din aparatul tahograf;
  • conducerea cu aparatul tahograf deschis;
  • neintroducerea corespunzatoare a diagramei in aparatul tahograf.

70. La examinarea inregistrarilor de viteza de pe o diagrama tahograf se constata ca sunt multe varfuri ascutite in sus si in jos foarte apropriate intre ele.

Ce indica acest lucru?

RASPUNS:

O conducere neeconomica.

Studii de caz atestat marfa CPI