Studii de caz CPI Marfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190

181. La cursurile de pregatire ati fost invatat ca aveti responsabilitatea adoptarii unei conduceri preventive pe tot parcursul cursei.

Indicati trei categorii de participanti la trafic dintre cele mai vulnerabile.

RASPUNS:

  • pietoni,
  • biciclisti,
  • mopedisti,
  • carutasi.

182. La cursul de pregatire profesionala precum si prin instructajul efectuat de managerul de transport ati fost invatat ca in calitate de conducator auto principala dumneavoastra responsabilitate o constituie siguranta circulatiei si evitarea evenimentelor rutiere.

Indicati 5 modalitati privind stilul de conducere prin care asigurati indeplinirea acestui obiectiv.

RASPUNS:

  • franare lina/treptata;
  • accelerari moderate;
  • anticipare;
  • conducere preventiva;
  • adaptarea vitezei functie de conditiile de trafic;
  • starea drumului;
  • conditiile meteo,;adaptarea vitezei in curbe pentru a se diminua fortele laterale.

183. Un comportament agresiv in conducere este foarte periculos si costisitor.

Indicati 3 consecinte negative ale unui stil de conducere agresiv.

RASPUNS:

  • cresterea consumului de combustibil;
  • cresterea emisiilor de noxe;
  • sporeste pericolul de producere al accidentelor;
  • cresc costurile de intretinere ale autovehiculului.

184. Ati fost instruit sa manifestati prudenta fata de conducatorii auto care au un comportament agresiv in trafic.

Indicati 5 feluri/moduri de manifestare sau de comportament in trafic a unui conducator auto care sofeaza de o maniera agresiva.

RASPUNS:

  • genereaza tensiune in relatii interpersonale,
  • faciliteaza manifestarea tendintelor impulsive;
  • impinge Ia manevre pripite, periculoase;
  • ingreuneaza autocontrolul;
  • favorizeaza abaterile de Ia regulile de circulatie si de Ia cerintele „disciplinei rutiere”.

185. Ati fost instruit sa aveti o atitudine in trafic care sa evite producerea de evenimente rutiere.

Indicati 3 elemente legate de atitudine/comportament in ceea ce priveste interactiunea cu ceilalti participanti la trafic care contribuie la reducerea numarului de accidente.

RASPUNS:

  • supraestimarea rolului experientei,
  • subestimarea efectelor alcoolului,
  • necunoasterea dinamicii autovehiculului Ia viteze mari,
  • supra aprecierea capacitatii de anticipare,

186. Cunoasteti ca neadaptarea vitezei de circulatie este una din principalele cauze generatoare de accidente rutiere.

Indicati 4 elemente/factori functie de care trebuie sa va adaptati viteza cu care circulati, exceptand factorii legati de conducatorul auto si starea tehnica a autovehiculului sau uzura anvelopelor.

RASPUNS:

  • starea drumului,
  • conditiile atmosferice,
  • intensitatea traficului,
  • incarcatura,
  • curbe,
  • rampe,
  • pante.

187. Abordarea virajelor cu viteza neadecvata poate conduce la derapare sau chiar rasturnare datorita actiunii fortei centrifuge.

Precizati care este dependenta dintre forta centrifuga si viteza de deplasare, precum si cu cat creste forta centrifuga la dublarea vitezei cu care se parcurge virajul.

RASPUNS:

forta centrifuga este proportionala cu patratul vitezei. Se dubleaza.

188. In timpul conducerii trebuie sa va adaptati viteza de circulatie la conditiile de drum.

Indicati 2 consecinte ale abordarii unei curbe la dreapta cu o viteza neadaptata la raza acesteia.

RASPUNS:

  • desprinderea si deteriorarea marfurilor,
  • producerea de accidente rutiere,
  • rasturnarea autovehiculului.

189. Managerul de transport v-a instruit ca viteza peste limitele admise sau viteza neadaptata este o cauza majora a accidentelor de circulatie.

De asemenea, v-a instruit ca sunt factori/situatii in care un conducator auto poate fi tentat sa circule cu o viteza neadaptata sau peste limita admisa.

Indicati 3 asemenea factori/situatii.

RASPUNS:

  • supraevaluarea propriei competente,
  • necunoasterea limitelor autovehiculului,
  • dorinta de a ajunge mai repede Ia destinatie,
  • oboseala

190. Efectuati un viraj la dreapta cu un autocamion.

Pentru ce roata a puntii spate trebuie sa va asigurati in ceea ce priveste pozitia si traiectoria ei.

RASPUNS:

roata de pe partea dreapta.

Studii de caz atestat marfa CPI