Studii de caz CPI Persoane 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80

71.  Cu  ocazia  unui    control  in  trafic  efectuat  de  inspectorii  ISCTR  sunt  analizate  datele inregistrate pe cardul tahograf pentru doua saptamani consecutive, constatandu-se urmatoarele:

  • in prima saptamana: durata de conducere saptamanala = 40 de ore si timp total de lucru saptamanal = 44 de ore
  • in a doua saptamana: durata de conducere saptamanala = 58 de ore si timp total de lucru saptamanal = 65 de ore

Câte abateri de la reglementările în vigoare s-au constatat? Precizați care sunt acestea prin raportare la prevederile reglementare.

RASPUNS:

S-au constatat trei abateri de la reglementarile in vigoare si anume:

  • depasirea duratei de conducere saptamanala in a doua saptamana cu 2 ore de conducere (58 de ore in loc de maxim 56 de ore de conducere)
  • depasirea timpului total de munca in a doua saptamana (65 de ore in loc de maxim 60).
  • depasirea duratei totale de conducere pentru doua saptamani consecutive cu 8 ore (98 de ore in loc de maxim 90 de ore).

72. Cu ocazia unui control in trafic efectuat de inspectorii ISCTR sunt analizate datele inregistrate pe cardul tahograf pentru doua saptamani consecutive, constatandu-se urmatoarele:

  • in prima saptamana: durata de conducere saptamanala = 57 de ore
  • in a doua saptamana: durata de conducere saptamanala = 59 de ore

Cate abateri de la reglementarile in vigoare s-au constatat ?

Precizati care sunt acestea prin raportare la prevederile reglementare.

RASPUNS:

S-au constatat trei abateri:

  • depasirea  duratei  de conducere  saptamanala  in prima  saptamana  cu 1 ora
  • depasirea duratei de conducere  in a doua saptamana  cu 25 de ore in loc de 34 s-au condus 59 de ore.
  • depasirea duratei  maxime  de  conducere  este de 90 de ore in 2 saptamani consecutive

73. In timpul unei curse sunteti oprit pentru control si cu aceasta ocazie sunt analizate datele inregistrate pe cardul tahograf pentru doua saptamani consecutive, constatandu-se urmatoarele:

  • in prima saptamana: durata de conducere saptamanala = 59 de ore si timp total de lucru saptamanal = 65 de ore;
  • in a doua saptamana: durata de conducere saptamanala = 57 de ore.

Cate abateri de la reglementarile in vigoare s-au constatat?

Precizati care sunt acestea prinraportare la prevederile legale.

RASPUNS:

S-au constatat 4 abateri  de la reglementarile in vigoare.

  • depasirea duratei de conducere  saptamanala in prima saptamana cu 3 ore de conducere (59 de ore in loc de maxim 56 de ore de conducere):
  • depasirea  timpului total de munca in prima saptamana ( 65 de ore in loc de maxim 60 de ore);
  • depasirea timpului de conducere saptamanala cu 23 de ore:
  • depasirea  duratei  totale de conducere  pentru doua saptamani  consecutive cu 26 de ore (116 ore in loc de 90 de ore).

74. Preluati un autovehicul echipat cu tahograf analog. Ce ora trebuie sa va asigurati ca este setata la un aparat tahograf analog?

RASPUNS:

Ora tarii de inmatriculare a autovehiculului.

75. Ce ora este setata la un tahograf digital si prin urmare apare pe rapoartele de activitate printate din memoria tahografului?

RASPUNS:

Intotdeauna ora de pe rapoarte va fi cea corespunzatoare UTC (Universal  Time  Coordinated) si este aproximativ echivalenta cu ora GMT.

Aceasta este cu doua orein  urma orei din Romania  (iarna)  si nu se schimba in functie de anotimp (vara ora din Romania este cu trei ore inaintea orei UTC).

76. Ce informatii trebuie sa mentioneze conducatorul auto la introducerea diagramei in aparatul tahograf?

RASPUNS:

Numele si prenumele, localitatea, data, numarul de inmatriculare, numarul de kilometri la plecare.

77. Ce informatii trebuie sa mentioneze conducatorul auto la scoaterea diagramei din tahograf cu ocazia inlocuirii acesteia?

RASPUNS:

Localitatea de sosire, data sosirii, km la sosire, km parcursi(optional).

78. In ce situatii conducatorul auto trebuie sa consemneze date/informatii pe partea verso a digramei tahograf?

RASPUNS:

  • La schimbarea autovehiculului;
  • La defectarea aparatului tahograf in timpul cursei

79. Cum procedati din punct de vedere al utilizarii diagramelor tahograf in cazul in care pe parcursul unei curse se defecteaza aparatul tahograf analog?

RASPUNS:

Activitatea va fi inregistrata manual de catre conducatorul auto, pe spatele diagramelor tahograf, in locurile special destinate.

Conducatorul auto isi va inregistra numele si prenumele, seria unui document de identitate si va semna.

Acesta va intocmi cate o diagrama pentru fiecare perioada de activitate.

80. Cum procedati din punct de vedere al utilizarii diagramelor tahograf in cazul in care la Focsani trebuie sa schimbati autovehiculul din motive tehnice, ambele fiind dotate cu tahograf analog?

RASPUNS:

Foloseste aceeasi diagrama tahograf, pe care o va insemna pe partea din fata cu datele de sosire (localitate, data Km la sosire si optional km. parcursi).

Pe verso se va inregistra numarul de inmatriculare al celui de-al doilea autovehicul, kilometrajul care figureaza pe contorul kilometric al noului vehicul si ora la care a facut schimbarea.