Studii de caz CPI Persoane 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150

141. Ce echipament al autovehiculului utilizati pentru evitarea suprasolicitarii franei de serviciu?

De ce depinde marimea fortei de franare daca acest sistem este de tip hidraulic?

RASPUNS:

Retardere- dispozitive de incetinire.

Marimea fortei de franare ce depinde de retardere de tip hidraulic depinde de cantitatea de lichid hidraulic care se recomanda a fi injectat in carcasa acestuia prin selectarea treptei de franare.

142. Circulati pe un drum care impune utilizarea frecventa a retarderului hidraulic.

Din ce cauza se poate inregistra o scadere a efectului de franare la utilizarea continua si indelungata, comparativ cu valorile maxime ale efectului de franare indicate de constructor.

RASPUNS:

Din cauza cresterii temperaturii lichidului hidraulic ce se comanda a fi injectat in carcasa acestuia.

143. Autovehiculul este echipat cu sistem de franare de incetinire.

Asupra carui element al transmisiei actioneaza in mod direct retarderul activat – realizand prin franarea acestui element incetinirea autovehiculului?

RASPUNS:

Asupra arborelui de iesire din cutia de viteze.

144. Autovehiculul este echipat cu sistem de franare de incetinire.

Asupra caror roti ale autovehiculului actioneaza in mod indirect sistemele de franare de incetinire?

RASPUNS:

Rotilor motoare

145. Printre sistemele de siguranta activa ale autovehiculului pe care il conduceti se numara si sistemul de control al tractiunii (ASR). Indicati rolul acestui sistem.

RASPUNS:

lmpiedicarea  ruperii aderentei pneului cu solul la accelerare.

146. Autovehiculul pe care il conduceti este echipat cu sistem de reglaj adaptiv al vitezei (adaptive cruise control – ACC) care mai este denumit si autopilot adaptiv.

Indicati 2 avantaje ale acestui sistem.

RASPUNS:

Ajuta conducatorul auto la mersul in coloana, mentine automat distanta corecta fata de vehiculul aflat in fata in functie de viteza cu care se circula, evita coliziunile din spate.

147. Autovehiculul este echipat cu tempomat si pe autostrada decideti sa beneficiati de avantajele utilizarii sale.

Cunoasteti faptul ca utilizarea tempomatului combinata cu anumite comenzi actionate de conducatorului auto pot provoca socuri in transmisie. In ce situatii trebuie sa va asteptati ca pot apare socuri in transmisie cand utilizati tempomatul?

Enumerati 3 asemenea situatii.

RASPUNS:

  • La actionarea pedalei de acceleratie;
  •  la actionarea pedaiei de frana:
  •  la dezactivarea tempomatului

148. Indicati doua comenzi la a caror actionare se dezactiveaza in mod automat tempomatul, exceptand maneta de comanda a acestuia?

RASPUNS:

  • La actionarea peda!ei de frana;
  • la actionarea manetei de comanda a franei de incetinire

149. Conduceti intr-o zona montana cu multe rampe si circulatie ingreunata care impune dese opriri si porniri in rampa.

Autovehiculul este echipat cu sistem de ajutor la pornirea in rampa (Hill Holder). Indicati rolul acestui sistem si 2 avantaje aduse de utilizarea acestuia.

RASPUNS:

La pornirea in rampa previne deplasarea vehiculului spre spate in timpul mutarii piciorului de pe pedala de frana pe cea de acceleratie.

Avantaje:

  • elimina riscul opririi motorului la pornirea in rampa;
  • evita patinarea excesiva a ambreiajuiui,
  • reduce uzura anvelopelor.

150. In calitate de conducator auto trebuie sa asigurati o exploatare rationala a motorului si a transmisiei autovehiculului.

Indicati trei dintre rezistentele la inaintarea autovehiculului care influenteaza deplasarea acestuia.

RASPUNS:

  • Pneurile cu care este echipat autovehiculul,
  • viteza de deplasare.
  • presiunea aerului din pneu,
  • temperatura.