211. Efectuati verificarile tehnice inainte de plecare in cursa.
Enumerati 5 verificari pe care le faceti la caroseria autobuzului si la dotarile acesteia.
RASPUNS:
- inchiderea usilor,
- curatenia suprafetelor vitrate,
- starea scaunelor si a spatarelor,
- a tetierelor,
- a centurilor de siguranta,
- functionarea sistemului de iluminare,
- a celui de semnalizare,
- de avarii ,
- de rulare.
212. In timpul cursei sunteti implicat intr-un accident rutier soldat cu victime.
Nu sunteti ranit si participati la acordarea primului ajutor persoanelor ranite.
Cunoasteti ce trebuie facut in caz de accident si prin urmare va pastrati calmul, analizati situatia si aplicati masurile care se impun.
Indicati primele 4 actiuni pe care le intreprindeti in ordinea in care ele trebuie aplicate.
RASPUNS:
- Evaluarea locului accidentului ramanand prudent si evitand sa ma pun in pericol in acest timp,
- semnalizarea si delimitarea zonei de pericol,
- apel 112,
- acordarea primului ajutor,
- protejarea urmelor de la locul accidentului.
213. In timpul unei curse constatati ca aveti pana. Indicati cel putin 3 masuri de protectie pe care trebuie sa le respectati cu ocazia schimbarii unei roti.
RASPUNS:
- Scoaterea autovehiculului In afara partii carosabile,
- imbracarea vestei reflectorizante,
- semnalizarea cu triunghiuri si lumini de avarii,
- folosirea dispozitivelor (sculelor) adecvate.
214. Pe parcursul derularii cursei Bucuresti – Paris – Bucuresti aveti obligatia sa faceti controale de securitate asupra vehiculului pentru a preveni eventuale acte de infractionalitate transfrontaliera?
Cu ce ocazii efectuati aceste controale?
RASPUNS:
- Cu ocazia fiecarei opriri, pe durata careia autovehiculul nu a fost In campul vizual al conducatorului auto, pentru a putea fi supravegheat.
215. Efectuati un transport de persoane contra cost prin servicii ocazionale in trafic international.
Pe parcursul derularii serviciului aveti obligatia sa faceti controale de securitate asupra vehiculului pentru a preveni eventuale acte de infractionalitate transfrontaliera?
Cu ce ocazii efectuati aceste controale?
Indicati 3 verificari.
RASPUNS:
- Verificarea atenta la plecarea in cursa;
- la imbarcarea din locurile de stationare;
- la imbarcarea dupa efectuarea perioadelor de repaus zilnic si in toate situatiile cand autovehiculul nu sa aflat in aria de vizibilitate a conducatorului auto.
216. Constatati ca veti conduce si dupa lasarea intunericului. Indicati cel putin un aspect pe care trebuie sa-l aveti in vedere referitor la sistemul de iluminare si semnalizare al autovehiculului.
Justificati raspunsul.
RASPUNS:
Elementele sistemului de iluminare si semnalizare sa fie curate sa fie In stare buna de functionare astfel incat sa asigure o buna vizibilitate conducatorului auto, vehiculul sa fie vazut si identificat corespunzator de ceilalti participanti la trafic.
217. Dupa imbarcarea pasagerilor, verificati daca acestia sunt asezati pe scaune si ca au fixate centurile de siguranta dupa care va instalati la postul de conducere in vederea plecarii in cursa.
Indicati reglajele/operatiunile pe care le faceti cu ocazia instalarii la postul de conducere in ordinea in care acestea trebuie facute.
RASPUNS:
- Reglare scaun,
- spatar,
- reglare si fixare centura de siguranta,
- reglare volan,
- reglare oglinzi retrovizoare.
218. Ce leziuni poate produce pe termen lung reglarea necorespunzatoare a postului de pilotaj si a spatarului?
RASPUNS:
Afectiuni ale coloanei vertebrale
219. Care este pozitia corecta mainilor pe volan raportat la cadranul unui ceas?
Indicati un argument in sustinerea raspunsului.
RASPUNS:
La ora 9:00 mana stanga si la ora 15:00 mana dreapta.
In caz accident si declansare a airbagului, aceasta pozitie permite mentinerea mainilor pe volan si controlul asupra directiei.
220. In timpul conducerii trebuie sa adoptati si sa mentineti o pozitie corecta la volan.
Indicati 3 elemente pe care trebuie sa la aveti in vedere din acest punct de vedere.
RASPUNS:
Adoptarea mentinerea unei pozitii confortabile din punct de vedere ergonomic si din punct de vedere al vizibilitatii fata, spate, aparatura de bord si care nu incomodeaza la manevrarea volanului, schimbarea treptelor de viteza, actionarea dispozitivelor.